mikä on hyvä paino saku nartulle?narttumme painaa 35kg tällä hetkellä.kuuleman ei saa kovin painava olla kun lonkat c/c ja kyynereet 0/0 miten muuten voiko c lonkkasella teetättää pentuja kun muu suku on hyvä lonkkasia?isä emo a ja b sekä sisarruksilla myös ja jne..tarkotuksena ei ole teetättää mutta kysyin vaan,luultavasti leikataan koira just sen takia kun ei käytetä jalostukseen.tai sitten en leikkuuta kun koira on täysin terve,ei kohtu tulehuksia yms..kiitos jo etukäteen!!oikein mukavaa syksyn jatkoa ja talven odotusta kaikille sakujen omistajille ja koirille!!=)
kertokaa
4
528
Vastaukset
- riippuu
vähän nartun koosta. 35 kg tuntuu aika isolta painolta nartulle. Oma narttuni painaa 29 kg ja on hieman liian lihava eli voisi olla pari kiloa kevyempi. Urokset painaa tällä hetkellä 36 kg 2-vuotias ja 39 kg 6-vuotias (melko iso kokoinen)
Kyllähän noita pentuja teetetään myös c lonkkaisilla nartuilla. Mutta jos itse käyttäisin c lonkkaista narttua niin olisi sen oltava todella hyväsukuinen ja sillä tulisi olla kunnon tulokset. Eli en aivan tuloksettomalla nartulla pentuja tekisi. Mutta tässä nämä vastaukset kysymyksiisi (omat mielipiteeni) ja oikein hyvää syksynjatkoa myös sinulle ja koirallesi. - säkäkorkeudesta
Sopiva paino riippuu tosiaan koiran säkäkorkeudesta. Katso koiraa, kyllä sen huomaa jos on liian lihava! Kylkiluiden pitää tuntua.
C-lonkkaisen jälkeläiset saa vielä rekisteröityä, mutta en kyllä itse käyttäisi, koska sehän on jo lievä lonkkaniveldysplasia. Maailmassa on niin paljon terve (a ja b) lonkkaisia sakuja, joten miksi jalostaa lonkkavikaa, kun se on jo muutenkin saksanpaimenkoirilla ongelmana?? Ja jos c-lonkkaisen astuttaa, niin koiran pitää kyllä muuten olla aika täydellinen, rodunomainen ja luonne erinomainen.
Rotumääritelmä löytyy: http://www.spl.fi/jalostus/rotumaaritelma/index.php - Missukka
Edellinen narttuni oli tosi kookas,säkä n. 63 cm ja painoa 32 kg. Siinäkin vähän liikaa koska näyttelyssä tuomari sanoi ettei ole ihan näyttelykunnossa. Nykyiseni on aika kevytrakenteinen säkä n. 58 cm ja painoa 25-26 kg., mutta se onkin sellainen vauhtimimmi, saattaa juosta täysillä tunninkin metsässä. Hyvää syksyä sinullekin
Riippuu koosta ja tietty lihasmassasta. Lihas kun painaa enempi kun läski. Meil narttu painaa komenkympin molemmin puolin riippuu aina kuin syö. Korkeutta on 61 senttiä tuol neidil. Ja Tuosta pennutuksesta en sano mitää. Ja ei kait nuo c lonkat vaikuta normaali elämään mitenkään. Näin sano lääkäri meille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124