> > >
Kirjoittanut: Timo_Flink 7.9.2007 klo 08.52
2. ja 3. adventin välissä
-------------------------
* pelastetut 1000 vuotta taivaassa
* jumalattomat 1000 vuotta haudoissaan
* vain paholainen ja hänen enkelinsä elossa maan päällä
* pelastetut ottavat osaa jumalattomien tuomion päättämiseen
3. adventti
-----------
* 1000 vuotisen ajanjakson päättyessä
* Jeesus saapuu Öljymäelle (Sakarjan teksti)
< < <
"VAIN PAHOLAINEN JA HÄNEN ENKELINSÄ ELOSSA MAAN PÄÄLLÄ"
Adventismi siis johtavan teologinsa. Timo Flinkin kautta julistaa TYHJÄÄ tuhatvuotista! Sananmukaisesti pihvi puuttuu, kun hän todistelee kahdella Ilmestyskirjan jakeella tuota tyhjyyttä - jättäen tahalten pois välistä sen tärkeimmän jakeen, joka on tosi pihvi; koskee ylöstemmattuja.
Näin Flink todistelee:
3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.
4 -
5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
Pihvin tilalla on aivan mielivaltaisesti löydetty Raamatun kohta, jossa sattuu olemaan sana "autio", *).
Flink antaisi saatanan hillua avarassa Maa-olohuoneessamme 1000 vuotta, vaikka Jeesus tahtoo syöstä saatanan alas syvyyteen! Kumpi voittaa: Jeesus vai ...?
Miksi jättää meidät kristityt pois laskuista - pihvin - joka noiden 2 jakeessa on? Tämä:
Ilm 20:4
Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.
He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11].
Eihän tuossa ole mitään epäselvää, eikä monimutkaista, paitsi jos tahtoo kumota Jeesuksen Sanan Johannekselle, Raamatun viimeisen kirjan.
Saatana pois suljettuna, antikristuksen joukot surmattuina - tuhat vuotta rauhaa vailla kiusaajaa. Eloonjääneitä ja syntyviä hallitsevat ne, jotka Jeesus mainitsee 4. jakeessa, "yhdessä Jeesuksen kanssa.
3. jae lupaa saatanalle, että se päästetään irti 1000-vuotisen lopussa, hetkeksi villitsemään ne, jotka eivät ole otollisia siirtymään iankaikkisuuteen. Näin itsekukin, saatanaa myöden, tulevat tuomitsemaan itse itsensä. Sillä 1000-vuotinen ei ole armon aikakausi, kuten nyt on. Nyt voidaan tehdä parannusta, kun Henki nuhtelee.
Ellenin erheen ymmärrän, kun Israelia ei vielä ollut. Mutta 1948 nähtiin Raamatun olevan sittenkin totta. Kannattaako selittää 1000-vuotinen tyhjäksi vain siksi, ettei joutuisi tunnustamaan Israelin olemassaoloa?
Totisesti, totisesti minä sanon teille:
ellette salli (hyväksy) Kristuksen astua Öljymäelle, Sak 14:4 mukaisesti, omaisuuskansansa Israelin Messiaana, ette ole mukana, kun Krsitus tulee Öljymäelle "tuhannen tuhansine pyhinensä" (Juud 1:14) hallitsemaan.
Sillä jo Aadamsita 7. polvi ennusti tuon tapahtuman. Sekä Ilm 19:11-21 ="suuri ahdistus", "Herran päivä". Näemme, että suoraan tuosta antikristuksen joukkojen tuhoutumisesta alkaa se 1000-vuotinen rauhan aika. Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo!
MISSÄ TIMON F:n SAATANA?
- (Minä tiedän: ei päällä maan; vaan syvyydessä)
*) Jer 4:23-26
23 -- Minä katselin maata -- se oli autio ja tyhjä, ja taivasta -- sen valo oli sammunut. [Jes. 5:30, 50:3]
24 Minä katselin vuoria -- ne järkkyivät, ja kaikki kukkulat vapisivat.
25 Minä katselin ympärilleni -- ei yhtään ihmistä, taivaan linnutkin olivat lentäneet pois. [Sef. 1:2,3]
26 Minä katselin puutarhaa -- se oli pelkkää aavikkoa, kaupungit oli revitty maahan. Tämän kaiken oli saanut aikaan Herran hehkuva viha.
Tässä tämä Timo Flinkin tyhjä Maa, 1000 vuoden ajan. "Ei yhtään ihmistä" - ei tuossa saatanaakaan sanottu näkyvän! JOS Timolla olisi halua selata Sanaa edes 5 jaetta eteenpäin, niin UUDEN syntymisestä on kyse eikä hävityksestä - ensin toki "suuri ahdistus", se "Herran päivä", mutta siitä sitten se 1000-vuotinen, Jerusalem pääkaupunkinaan:
Jer 4:31
Kuulen äänen -- kuin SYNNYTTÄVÄ nainen huutaisi, kuin ensisynnyttäjä voihkisi tuskasta. Se on tytär Siionin ääni. Hän voihkii ja ojentaa käsiään: "Voi minua! Minä menehdyn murhaajien käsiin!"
Kun Jumala sanoo "TYTÄR Siion", se totisesti tarkoittaa, että minä riennän apuun. Me tiedämme, että koko luomakunta on mukana niissä SYNNYTYSTUSKISSA jo nyt:
Room. 8:22
Me tiedämme, että koko luomakunta yhä huokaa ja vaikeroi synnytystuskissa.
Onko Israelilla koskaan ollut PYSYVÄÄ rauhanaikaa? Ei, mutta kaikkien profeettain ja Jeremiankin kautta se luvataan monissa kohdin; mm:
Jer 33:6.
"Mutta vielä minä annan heidän haavojensa kasvaa umpeen ja parantua, minä teen heidät terveiksi ja lahjoitan heille pysyvän rauhan ja menestyksen. [Jer. 30:17].
Tuhatvuotinen on täynnä vanhurskautta, rauhaa ja iloa, ilman kiusaajaa - mutta T.Flink tahtoisi, että juuri tuo kiusaaja sitä asustaisi. Nähtäväksi jää, tekeekö hän parannusta ennen viimeistä hengenvetoa. Sillä ei niiden, jotka tietensä vastustavat rauhaa ja iloa ja vanhurskautta - ne eivät sitä näe.
Timo Flinkin tuhatvuotinen !
31
564
Vastaukset
- Elmeri @
Saatana sidotaan. Jos sinä kerran tunnet, niin kauhian hyvin Raamattusi, niin miksi jätät vastaamatta kysymykseen, kuinka Saatana sidotaan, Jos et tähän pysty vastaamaan, niin silloin suosittelen sinulle palstan vaihtoa.
Toinen asia on taas se, että Timo Flink tuntee Raamatun oikein ymmärrettynä. Antin teoriat ovat päättömillä teorioilla seisovia. On vain ikävä todeta minkälaisen sekasotkun saatkin aikaan väärillä tulkinnoillasi. Kaikki mitä yrität selittää menee käsittämättömään muotoon. Näin käy yleensä pienellä ymmärryksellä varustetuille Raamatun tulkitsijoille. Timo pystyy kertomaan kaiken helposti Järkeen menevällä tavalla, jonka voi ymmärtää jopa pikkulapsikin. Neuvoisin sinua menemään timolle oppipojaksi, niin voisit ehkä oppia jotain Raamatustasikin. Hyvä mies lopeta jo tulkintasi, koska se ontuu jo oikein pahasti.
Kriitikkosillä olenhan jo pari kertaa vastannut tuohon kysymykseesi, jota et ole vaivautunut edes muokkaamaan uudestaan. Kaikki muut tietävät, miten saatana sidotaan ja sinäkin tulet sen aikanaan tuntemaan.
Kysy läheisemmiltä, jos et luota siihen minun tarinaani. Timo Flink - jonka "opissa" mainitset olevasi, johtavana teologina tietänee yksityiskohtaisemmin.
Etkös ole Raamatusta lukenut, että vain sana Jeesuksen suusta niin kiinni on mikä tahansa ja kuka tahansa? Sen voin sanoa, että "kolmen-enkelin" jankuttama "Miikael=Jeesus"-oppi on tehoton saatanan sitomisessa.
Juud 1:9
Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11].
Entä kuinka saatana päästetään 1000-vuotisen vanhurskauden valtakunnan lopussa hetkeksi IRTI? Villitsemään kaikki vilpillisiä.
No - Jeesus vain sanoo: "Irti". En epäile sen toimivuutta laisinkaan.
"Sano vain sana, niin minun palvelijani paranee!"
Niinkuin ei Jeesuksen tarvitse olla LÄHELLÄKÄÄN saatanaa - ja saatana tottelee - niin Jeesuksen lähettämä sana tänä päivänäkin tekee tehtävänsä kuin kallioon isketty vasara!
Matt. 8:8
Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee. [Luuk. 19:7 | Ps. 107:20; Viis. 16:12].
Jer. 23:29
Eikö minun sanani ole kuin tuli, kuin moukari, joka murskaa kallion?" [Hepr. 4:12].- Kahleista @
AnttiVKantola kirjoitti:
sillä olenhan jo pari kertaa vastannut tuohon kysymykseesi, jota et ole vaivautunut edes muokkaamaan uudestaan. Kaikki muut tietävät, miten saatana sidotaan ja sinäkin tulet sen aikanaan tuntemaan.
Kysy läheisemmiltä, jos et luota siihen minun tarinaani. Timo Flink - jonka "opissa" mainitset olevasi, johtavana teologina tietänee yksityiskohtaisemmin.
Etkös ole Raamatusta lukenut, että vain sana Jeesuksen suusta niin kiinni on mikä tahansa ja kuka tahansa? Sen voin sanoa, että "kolmen-enkelin" jankuttama "Miikael=Jeesus"-oppi on tehoton saatanan sitomisessa.
Juud 1:9
Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!" [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11].
Entä kuinka saatana päästetään 1000-vuotisen vanhurskauden valtakunnan lopussa hetkeksi IRTI? Villitsemään kaikki vilpillisiä.
No - Jeesus vain sanoo: "Irti". En epäile sen toimivuutta laisinkaan.
"Sano vain sana, niin minun palvelijani paranee!"
Niinkuin ei Jeesuksen tarvitse olla LÄHELLÄKÄÄN saatanaa - ja saatana tottelee - niin Jeesuksen lähettämä sana tänä päivänäkin tekee tehtävänsä kuin kallioon isketty vasara!
Matt. 8:8
Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee. [Luuk. 19:7 | Ps. 107:20; Viis. 16:12].
Jer. 23:29
Eikö minun sanani ole kuin tuli, kuin moukari, joka murskaa kallion?" [Hepr. 4:12].Joilla saatana sidotaan. Voisit sentään sanoa ettet tiedä? Koska et tiedä. Älä esiinny kaikki tietävänä. Et voi edes myöntää olevasi väärässä?
Kriitikko. - ei pitäisi
Kahleista @ kirjoitti:
Joilla saatana sidotaan. Voisit sentään sanoa ettet tiedä? Koska et tiedä. Älä esiinny kaikki tietävänä. Et voi edes myöntää olevasi väärässä?
Kriitikko.Minun mielestäni adventisteille ei pidä antaa mitään. Tai ei mitään muuta kuin HATKAT.
- tiedämme
ei pitäisi kirjoitti:
Minun mielestäni adventisteille ei pidä antaa mitään. Tai ei mitään muuta kuin HATKAT.
sinun mielipiteesi. siis tulit adventimipalstalle antamaan adventisteille hatkat, totuus lienee skuitenkin se että eihän sinun kaltaisillsi ole mitään antamistakaan. olen varma että olet täällää oppimassa (ja hyvä niin) mutta pidä pienempää suuta kunnes tiedät mistä om kyse.
Kahleista @ kirjoitti:
Joilla saatana sidotaan. Voisit sentään sanoa ettet tiedä? Koska et tiedä. Älä esiinny kaikki tietävänä. Et voi edes myöntää olevasi väärässä?
Kriitikko.Löytyy vaikka 1000 kertaa uutta näkökulmaa ja uusia sanoja - kuvailla, miten saatana sidotaan. OPETTAA sitä ei voi toinen toiselle, sillä kysehän on lopultakin Jumalan Elävän Sanan voimasta ja taivasten valtakunnan avaimista - niiden käyttöoikeudesta.
Matt. 16:19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7].
Kirje Filadelfian seurakunnalle - Ilm 3:7
7 "Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Pyhä ja Tosi, Daavidin avaimen haltija, hän, jonka avaamaa ovea ei kukaan sulje, hän, jonka sulkemaa ovea ei kukaan avaa: [Ilm. 1:18].
Armeijan komentaja osaa hyvin kuvailla sitä, miten saatana sidotaan:
Matt 8:9-10 - uskolla ja Sanalla sidotaan paha:
9 Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."
10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
Saatana on pari tuhatta vuotta koettanut urkkia apuriensa kautta, miten se tapahtuu, se hänen sitomisensa - mutta se ei voi käsittää toimivaa uskoa.
TEHOSTEIDEN käyttöä Jeesus toki opettaa meille avuttomille karismaattisille kristityille, kuten:
Mark. 9:29
Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".
Mitä tulee mainitsemiisi "kahleisiin", niin sellaiset ovat lähinnä VITSI, sillä ei pahoin riivattua ihmistäkään kyetä typerillä kahleilla sitomaan. Kahlekuninkaita riittää, kahleiden avaajia.
Mark 5:3-4
3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
Mutta saatana joutuu tottelemaan Jumalan Pojan uskon sanaa:
Mark 4:8
Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki".- uskaltaskos
AnttiVKantola kirjoitti:
Löytyy vaikka 1000 kertaa uutta näkökulmaa ja uusia sanoja - kuvailla, miten saatana sidotaan. OPETTAA sitä ei voi toinen toiselle, sillä kysehän on lopultakin Jumalan Elävän Sanan voimasta ja taivasten valtakunnan avaimista - niiden käyttöoikeudesta.
Matt. 16:19
Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7].
Kirje Filadelfian seurakunnalle - Ilm 3:7
7 "Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Pyhä ja Tosi, Daavidin avaimen haltija, hän, jonka avaamaa ovea ei kukaan sulje, hän, jonka sulkemaa ovea ei kukaan avaa: [Ilm. 1:18].
Armeijan komentaja osaa hyvin kuvailla sitä, miten saatana sidotaan:
Matt 8:9-10 - uskolla ja Sanalla sidotaan paha:
9 Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."
10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
Saatana on pari tuhatta vuotta koettanut urkkia apuriensa kautta, miten se tapahtuu, se hänen sitomisensa - mutta se ei voi käsittää toimivaa uskoa.
TEHOSTEIDEN käyttöä Jeesus toki opettaa meille avuttomille karismaattisille kristityille, kuten:
Mark. 9:29
Hän sanoi heille: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla".
Mitä tulee mainitsemiisi "kahleisiin", niin sellaiset ovat lähinnä VITSI, sillä ei pahoin riivattua ihmistäkään kyetä typerillä kahleilla sitomaan. Kahlekuninkaita riittää, kahleiden avaajia.
Mark 5:3-4
3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
Mutta saatana joutuu tottelemaan Jumalan Pojan uskon sanaa:
Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki".Mutta saatana joutuu tottelemaan Jumalan Pojan uskon sanaa:
Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki". Huomio! oikea kohta on Mark.5:8 eikä neljännestä luvusta ;-?)
- alex-kasi
jotain asiaakin, vaikka samaan ylimieliseen tyyliisi kuin tavallista. Enkä tarkoita (tai edes välitä keskustella) jos olet oikeassa tai väärässä, jo puheesikin on niin leveilevää että se vie pois asiasta ja johtaa heikkouskoiset harhaan.
Siksi antaisin sinulle pienen neuvon (jos nyt et ole niin "viisas" että sinua ei kukaan neuvoa saa).
Ilm. 22:18
Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu..Kerro, kerro - mitä tarkoitat!
Sillä ettei saa mitään lisätä eikä poistaa Ilmestyskirjan suhteen.
Kuulutko niihin, jotka väittävät juuri tuota lausetta jälestäpäin lisätyksi?
Vai sitäkö tarkoitat, ettei Timo Flink saa ottaa Ilm 20:3 ja 20:5 välistä sitä neljättä jaetta?
Sillä Flink OTTI sen pois ja sitten väitti, että saatana yksin apureineen hilluu Maan päällä 1000-vuotista rauhaa!
Vain siksi minä julistinkin hänelle, ettei hän ilman parannuksentekoa ole siinä suuressa pyhien laumassa, joka seuraa messiasta Öljymäelle.
alex-kasille annankin tässä tehtävän ojentaa Timoa.
Annan toisenkin tehtävän: nuhdella EGW-faneja siitä, että Ellen on lisännyt paksun "Suuri Taistelu"-satukirjansa tuon Ilmestyskirjan perään - vai pitäisikö sanoa: sijaan.
Kun tämän nyt tiedät, olet autuas - jos niin myös TEET!- Yksinkertainen @
AnttiVKantola kirjoitti:
Kerro, kerro - mitä tarkoitat!
Vai sitäkö tarkoitat, ettei Timo Flink saa ottaa Ilm 20:3 ja 20:5 välistä sitä neljättä jaetta?
Sillä Flink OTTI sen pois ja sitten väitti, että saatana yksin apureineen hilluu Maan päällä 1000-vuotista rauhaa!
Vain siksi minä julistinkin hänelle, ettei hän ilman parannuksentekoa ole siinä suuressa pyhien laumassa, joka seuraa messiasta Öljymäelle.
Annan toisenkin tehtävän: nuhdella EGW-faneja siitä, että Ellen on lisännyt paksun "Suuri Taistelu"-satukirjansa tuon Ilmestyskirjan perään - vai pitäisikö sanoa: sijaan.
Kun tämän nyt tiedät, olet autuas - jos niin myös TEET!Jopa Timo kerto sinulle, kuinka Saatana sidotaan olosuhteiden kahleilla. Hän asuttaa Enkeleineen autiota maapalloa. Hänet on vangittu olosuhteiden kahlella. A V K Erikois selitys on epäkäytännöllisyyden huippu. A V K On meille hyvänä esimerkkinä siitä, millaisiin tilnteisiin me joudumme järjen vastaisilla tulkinnoilla. Hän itse A V K ei pystynyt vastaamaan näin yksikertaiseen asiaan, niin en pysty näkemään hänessä omakehuisuudessaan muuta, kuin oman mielikuvituksensa sytyttämiä harhatulia. Olen tunnistanut tämän mainitun itseään profeettana pitävän miehen oivalliseksi satusedäksi. Hänellä on sisar, joka esiintyy myös omatekoisena profeettana. Tämän kaltaisia selityksiä syntyy, Jos on ollut Joskus Huumeiden käyttäjinä. Nämä Huumeet antavat omaa lisämakuaan, jos mieli ei ole ollut paras mahdollinen ennen Huumeitakaan.
Hyvät ihmiset ottakaa nyt näistä kahdesta koehenkilöstä mallivaroitus varteen. mihinkä voi Huumeet ihmisen johtaa. Voihan joillakin olla jo tämä asioiden sekoitus kyky jo luonnollisena syntymälahjana. Siksi he tarvitsevat valonkantajaa valokseen. Herra armahtakoon heitä. Hehän eivät tiedä mitä he tekevät?
Seuraaja. Yksinkertainen @ kirjoitti:
Jopa Timo kerto sinulle, kuinka Saatana sidotaan olosuhteiden kahleilla. Hän asuttaa Enkeleineen autiota maapalloa. Hänet on vangittu olosuhteiden kahlella. A V K Erikois selitys on epäkäytännöllisyyden huippu. A V K On meille hyvänä esimerkkinä siitä, millaisiin tilnteisiin me joudumme järjen vastaisilla tulkinnoilla. Hän itse A V K ei pystynyt vastaamaan näin yksikertaiseen asiaan, niin en pysty näkemään hänessä omakehuisuudessaan muuta, kuin oman mielikuvituksensa sytyttämiä harhatulia. Olen tunnistanut tämän mainitun itseään profeettana pitävän miehen oivalliseksi satusedäksi. Hänellä on sisar, joka esiintyy myös omatekoisena profeettana. Tämän kaltaisia selityksiä syntyy, Jos on ollut Joskus Huumeiden käyttäjinä. Nämä Huumeet antavat omaa lisämakuaan, jos mieli ei ole ollut paras mahdollinen ennen Huumeitakaan.
Hyvät ihmiset ottakaa nyt näistä kahdesta koehenkilöstä mallivaroitus varteen. mihinkä voi Huumeet ihmisen johtaa. Voihan joillakin olla jo tämä asioiden sekoitus kyky jo luonnollisena syntymälahjana. Siksi he tarvitsevat valonkantajaa valokseen. Herra armahtakoon heitä. Hehän eivät tiedä mitä he tekevät?
Seuraaja.Sven Duuvakin käsittäisi - vain aasi ei käsitä - ettei tuollaisella järjen päätelmällä, järkeisopilla ole mitään virkaa.
Että muka:
>>> Saatana sidotaan olosuhteiden kahleilla.- Moninaat ?
AnttiVKantola kirjoitti:
Sven Duuvakin käsittäisi - vain aasi ei käsitä - ettei tuollaisella järjen päätelmällä, järkeisopilla ole mitään virkaa.
Että muka:
>>> Saatana sidotaan olosuhteiden kahleilla.Ihmiset ja sitten aivan yksikertainen immeinen antoi pätevän vastauksen. Antti ahoi mihinkä kadotit älysi? Vastaus oli erittäin yksinkertainen. Minä ymmärsin tämän Timon kertoman selityksen ihan naulan kantaan, Mutta Herra kantolaa en pysty käsittämään millään, vaikka pystym ratkomaan visaisiakin pulmia. Selitä asiasi ymmärrettävällä kielimuodolla jonka lukiakin voi käsittää. Ehkä sinä itse ymmärrät omat solmusi avata. koeta muistaa se, että myös asian lukiat voivat olla Kriitikkoja, joten kaikkiin ei sinun viisastelu ja järkeily tekniikkasi tehoa. Siis olosuhteiden kahleilla vain voidaan Saatana sitoa. Tämä on Järkeen menevä selostus. Nyt todella ymmärrän sinun olevan ihan oikea Sven Dufa. Koeta pärjätä hyvin Dufinesi kera. Koetatko korvat järjen järjettymyyden oppiteorioilla. Ei sinun tarvitse kadottaa järkeäsi mennäksesi suoraan Järjettömyyteen. Järki kulta on hyvä olla aina matkassa. vieläpä jokaisessa mutkassa. ymmärrän sinua hyvin. Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu! Dufaa minä ymmärrän hyvin koska hänen Ruotsin kielen taitonsa oli heikko. Komennot olivat Ruotsiksi!
Kriitikko. - E i todista
Yksinkertainen @ kirjoitti:
Jopa Timo kerto sinulle, kuinka Saatana sidotaan olosuhteiden kahleilla. Hän asuttaa Enkeleineen autiota maapalloa. Hänet on vangittu olosuhteiden kahlella. A V K Erikois selitys on epäkäytännöllisyyden huippu. A V K On meille hyvänä esimerkkinä siitä, millaisiin tilnteisiin me joudumme järjen vastaisilla tulkinnoilla. Hän itse A V K ei pystynyt vastaamaan näin yksikertaiseen asiaan, niin en pysty näkemään hänessä omakehuisuudessaan muuta, kuin oman mielikuvituksensa sytyttämiä harhatulia. Olen tunnistanut tämän mainitun itseään profeettana pitävän miehen oivalliseksi satusedäksi. Hänellä on sisar, joka esiintyy myös omatekoisena profeettana. Tämän kaltaisia selityksiä syntyy, Jos on ollut Joskus Huumeiden käyttäjinä. Nämä Huumeet antavat omaa lisämakuaan, jos mieli ei ole ollut paras mahdollinen ennen Huumeitakaan.
Seuraaja.Kovin heppoisesti todistat kun teet sen omaa tulkintaasi selittämllä. Yhtään parempi se ei toki olisi adventisminkaan tulkintaa käyttäen. Miksi et tyydy Raamatun itsensä todisteeseen? Omat sanat ovat todisteina yhtä tyhjän kanssa.
- pitäisin
Moninaat ? kirjoitti:
Ihmiset ja sitten aivan yksikertainen immeinen antoi pätevän vastauksen. Antti ahoi mihinkä kadotit älysi? Vastaus oli erittäin yksinkertainen. Minä ymmärsin tämän Timon kertoman selityksen ihan naulan kantaan, Mutta Herra kantolaa en pysty käsittämään millään, vaikka pystym ratkomaan visaisiakin pulmia. Selitä asiasi ymmärrettävällä kielimuodolla jonka lukiakin voi käsittää. Ehkä sinä itse ymmärrät omat solmusi avata. koeta muistaa se, että myös asian lukiat voivat olla Kriitikkoja, joten kaikkiin ei sinun viisastelu ja järkeily tekniikkasi tehoa. Siis olosuhteiden kahleilla vain voidaan Saatana sitoa. Tämä on Järkeen menevä selostus. Nyt todella ymmärrän sinun olevan ihan oikea Sven Dufa. Koeta pärjätä hyvin Dufinesi kera. Koetatko korvat järjen järjettymyyden oppiteorioilla. Ei sinun tarvitse kadottaa järkeäsi mennäksesi suoraan Järjettömyyteen. Järki kulta on hyvä olla aina matkassa. vieläpä jokaisessa mutkassa. ymmärrän sinua hyvin. Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu! Dufaa minä ymmärrän hyvin koska hänen Ruotsin kielen taitonsa oli heikko. Komennot olivat Ruotsiksi!
Kriitikko.Älähän nyt! Minä ainakin pitäisin sitä häpeällisenä, mikäli olisin saamassa sinulta kiitosta.Tuskin voisin enempää epäonnistua asian esittelyssä, jos sinä olisit sen kanssa samaa mieltä.
Moninaat ? kirjoitti:
Ihmiset ja sitten aivan yksikertainen immeinen antoi pätevän vastauksen. Antti ahoi mihinkä kadotit älysi? Vastaus oli erittäin yksinkertainen. Minä ymmärsin tämän Timon kertoman selityksen ihan naulan kantaan, Mutta Herra kantolaa en pysty käsittämään millään, vaikka pystym ratkomaan visaisiakin pulmia. Selitä asiasi ymmärrettävällä kielimuodolla jonka lukiakin voi käsittää. Ehkä sinä itse ymmärrät omat solmusi avata. koeta muistaa se, että myös asian lukiat voivat olla Kriitikkoja, joten kaikkiin ei sinun viisastelu ja järkeily tekniikkasi tehoa. Siis olosuhteiden kahleilla vain voidaan Saatana sitoa. Tämä on Järkeen menevä selostus. Nyt todella ymmärrän sinun olevan ihan oikea Sven Dufa. Koeta pärjätä hyvin Dufinesi kera. Koetatko korvat järjen järjettymyyden oppiteorioilla. Ei sinun tarvitse kadottaa järkeäsi mennäksesi suoraan Järjettömyyteen. Järki kulta on hyvä olla aina matkassa. vieläpä jokaisessa mutkassa. ymmärrän sinua hyvin. Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu! Dufaa minä ymmärrän hyvin koska hänen Ruotsin kielen taitonsa oli heikko. Komennot olivat Ruotsiksi!
Kriitikko.OLEN OIKEASSA, SILLÄ RAAMATTU ON OIKEASSA JA PYHÄ HENKI
Tietysti ymmärsit, mihin t.F. pyrki esityksellään ja minäkin ymmärsin - mutta esittämääni Raamatun totuutta vastaan ette mitään voi, vaikka kuinka herjaisit Jmalaa ja Hänen uskovaisiaan!
Niinkuin ette voi tehdä tyhjäksi Jes 53. lukua, joka on Raamatun avainluku - niin ette myöskään sen jälkeistä lukua!!!
Jerusalem, hylätty vaimo, saa armon - Jes 54.
1 Riemuitse, hedelmätön, sinä joka et koskaan synnyttänyt! Huuda riemusta, iloitse, sinä joka et ole synnytyskipuja kokenut! Nyt sinulla, hylätyllä, on enemmän lapsia kuin konsanaan aviovaimolla, sanoo Herra.
[Jes. 49:20; Gal. 4:27]
2 Tee telttasi sija suureksi, levitä säästelemättä kangasta asumustesi katoksi! Pidennä köydet, iske lujaan vaarnat!
[1. Moos. 26:22 ]
3 Sinä laajenet oikealle ja sinä leviät vasemmalle, sinun jälkeläisesi perivät muukalaisten maat ja asuttavat autioiksi jääneet kaupungit.
4 Älä pelkää, ei sinua enää nöyryytetä, älä häpeile, et sinä jää häväistyksi. Nuoruutesi nöyryytyksen sinä saat unohtaa etkä enää ole muistava leskeytesi häpeää,
5 sillä nyt sinun aviomiehesi on hän, joka sinut loi -- Herra Sebaot on hänen nimensä -- ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä -- häntä kutsutaan koko maanpiirin Jumalaksi.
[Room. 3:29]
6 Nyt Herra kutsuu sinua, hylättyä vaimoa, joka on toivonsa menettänyt. -- Kuka voisi hylätä nuoruutensa vaimon, sanoo sinun Jumalasi.
7 -- Hetkeksi minä sinut jätin, mutta suuressa rakkaudessani minä nyt haen sinut takaisin. [54:7,8: Ps. 30:6]
8 Vain tuokioksi, vihani vimmassa, minä käänsin kasvoni sinusta pois, mutta minä armahdan sinua, minun uskollisuuteni on ikuinen, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
9 -- Minä vannon niin kuin Nooan päivinä. Silloin minä vannoin, etteivät Nooan ajan vedet enää koskaan tulvisi maan yli, ja nyt minä vannon, etten enää sinuun vihastu enkä sinua soimaa.
[1. Moos. 9:11]
10 Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat, minun rakkauteni sinuun ei järky eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi. [Matt. 24:35]
Uusi Jerusalem
11 Sinä onneton, myrskyn piiskaama, sinä jota kukaan ei lohduta! Malakiitilla minä peitän sinun seinäsi, minä lasken sinun perustuksesi safiireista,
[54:11,12: Tob. 13:16; Ilm. 21:19,20]
12 rubiineilla minä päällystän sinun muuriesi harjat, sinun porttisi minä rakennan vuorikristallista ja jalokivistä koko sinun ympärysmuurisi.
13 Herra itse on opettava sinun poikiasi, runsas on lastesi onni ja rauha.
[Jer. 31:34; Joh. 6:45 | Room. 5:1]
14 Kun oikeus on sinun perustuksesi, sinä kestät. Olet kaukana sorrosta, sen uhka ei enää sinuun yllä, olet vapautunut pelosta, ei se enää sinuun pysty.
15 Jos joku hyökkää kimppuusi, minä en häntä auta. Joka hyökkää kimppuusi, se sortuu jalkojesi juureen.
[Room. 8:31]
16 Minä olen luonut sepän lietsomaan hiilten hehkua ja takomaan asetta käyttäjän käteen, olen myös luonut tuhoojan tuhoamaan,
17 ja niin jokainen ase, joka taotaan sinua vastaan, on tehoton. Jokaisen kielen, joka käy sinua syyttämään, sinä osoitat valehtelijaksi. Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa. Minä annan heille siihen oikeuden, sanoo Herra.
Asia on myös Ilmestyskirjassa selväksi puhuttu.
Ja tiedämme - alex-kasi siitä alkoi ensimmäisenä varoittaa - ettei Ilmestyskirjasta saa mitään jättää pois, kun opetetaan ja uskotaan!
OSALLISUUS PYHÄÄN KAUPUNKIIN OTETAAN POIS SILTÄ (TIETYSTI MYÖS IANKAIKKISEN ELÄMÄN OSUUS) JOKA KIELTÄÄ JERUSALEMIN, ISRAELIN JA JUMALAN YHTEENKUULUVUUDEN.
Ilm 22:19
Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
VAIN LAPSENMIELISILLE
Kun viisaat oppineet eivät alla olevaakaan kohtaa ole voineet poistaa Raamatusta - tiedämme, että Raamattu on tosi ja toimiva; tavallisen ihmisen hyväksi.
Luuk. 10:21
Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. [10:21,22: Matt. 11:25-27].- ollenkaa
AnttiVKantola kirjoitti:
Kerro, kerro - mitä tarkoitat!
Kun tämän nyt tiedät, olet autuas - jos niin myös TEET!sen vastauksii??? Eihän se ottanut sitä pois. Sehän selitti sen toises viestis... hohhoijaa sua taas.
- Jehovantodistajat
puhuvat vain siitä uudesta tuhatvuotisesta"uuden maailman järjestelmästä! Tuhatvuotisesta rauhan ajasta!"
Mutta älkää uskoko, sillä paholainen on valheen isä, mutta kun kuulette sanottavan että "rauha, rahuha," tietäkää, että hävityksen kauhistus on silloin jo ihan oven edessä!
Iankaikkisesta elämästä Jumalan luona he eivät puhu mitään.- yhtä väriä
Korjaan edellisen: Adventistit ja JT:t ovat yhtä vääriä.
Sekä myös Isäni nimissä.
Niin - alex-kasi ensin huomautti, ettei Ilmestyskirjasta saa mitään ottaa pois - ilman rangaistusta. en tahdo varastaa aivan tykkänään häneltä oikeutta varoittaa vakavasti.
Ilm. 22:19
Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
Ei Jumala jätä 1000-vuotista rauhan, ilon ja vanhurskauden maanpäällistä ajanjaksoa toteuttamatta vain sen tähden, että Jehovan Todistajatkin siitä puhuvat. Sanoo Raamattu!
Fil 1:18-19
17 Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani.
18 Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei. Minulla on vastedeskin aihetta iloita.
Sillä kun ellenistiset adventistit eivät siitä puhu, niin Jumala antaa KIVIEN HUUTAA!
Ilmestyskirjan toiseksi tärkeimmän totuuden täytyy tulla julki ja pysyä julkisena.
Kun sitten taas timoflinkiläiset julistavat tyhjää 1000-vuotista eli ei mitään.
Ai - onhan siellä tuon adventtiteologin mukaan sentään saatana hillumassa.
Ikäänkuin lopullista voittoaan. Sehän tahtoo tehdä tyhjäksi, siis Jumalan Sanan. Ja timoflinkiläiset ovat todistaneet monisanaisesti ja moneen kertaan tälläkin foorumilla, että he tahtovat 1000-vuotisen tehdä tyhjäksi.
Me karismaattiset kristityt tahdomme tehdä HELVETIN tyhjäksi; siksi saarnaamme täyttä evankeliumia.
Luuk. 19:40
Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat." [Hab. 2:11].
- kaikkea sitä....
6) Seitsemännen päivän adventistit eivät voi rajoittaa toimintaansa tietyille maantieteellisille alueille sillä perusteella, miten he ymmärtävät evankeliointitehtävänsä. Jumalan kaitselmuksessa ja hänen ihmisten hyväksi tapahtuvan työnsä historiallisen kehityksen myötä aika ajoin on noussut uskonnollisia liikkeitä antamaan erityisen painotuksen evankeliumin totuuden eri puolille. Seitsemännen päivän adventtikansan syntyessä ja kasvaessa meidän taakaksemme annettiin korostaa sanomaa Kristuksen toisesta tulemisesta lähestyvänä tapahtumana. Kutsumukseksemme tuli julistaa raamatullisia totuuksia erityisen valmistautumisen sanoman puitteissa, josta kerrotaan Raamatun profetioissa, varsinkin Ilmestyskirjan 14. luvun jakeissa 6-14. Tämä sanoma valtuuttaa saarnaamaan "ikuista evankeliumia kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille" kiinnittäen kaikkien ihmisten huomion siihen kaikkialla. Sen vuoksi mikä tahansa rajoitus, joka rajoittaa todistamisen tietyille maantieteellisille alueille, merkitsee evankeliumin levittämisen rajoittamista. Seitsemännen päivän adventistit tunnustavat myös toisten uskontokuntien oikeuden toimia ilman maantieteellisiä rajoituksia. ############ Lainaus on otettu Timo Flinkin uskosa tunnustuksesta täältä ;http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029016482
- uskontunnustus
vaan julkilausuma.
ADVENTSITIN EVANKELIUMIN YDIN – ILM 14:6-14
Kiitos hänelle, joka edellisen viestin laittoi. Olisi kyllä reilua esiintyä omalla nimellään, kun kirkon virallista perusoppia esittelee. Adventtikirkon teologi Timo Flink näyttää rehtiä esimerkkiä siinä, että omalla nimellä pitäisi aina esiintyä.
Ilmestyskirjan kolmen enkelin ja ehkä myös kolmen-enkelin sanoma siis on adventismin perusta – ellei EGW:tä oteta huomioon.
Tutkipa omasta Raamatustasi, mitä Sana sanoo noista 9 jakeesta.
Että onko adventismin oppi ja selitys sama, mitä Raamatun kokonaisuus noista jakeista sanoo.
Ilm 14:6-14 - Mitä se on?
Tutki alkuperäiset VIITEKOHDAT - niiden koko asiayhteydet - ja sitten taas niidenkin kohtien viitekohdat, niin pääset aivan toisenlaiseen ymmärrykseen kuin että adventtitotuus!
Kolme enkeliä – Ilm 14:6-13 :
6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille.
[Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ].
7 Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet."
[Ilm. 11:18].
8 Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä."
[Jes. 21:9; Jer. 50:2, 51:8,9; Ilm. 17:5].
9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
[Ilm. 13:16,17].
10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24].
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
[1. Moos. 19:28; Jes. 34:10].
12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10].
13 Minä kuulin taivaasta äänen, joka sanoi: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka tästä lähtien kuolevat Herran omina. He ovat autuaita, sanoo Henki. He saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
[Jes. 57:2; Hepr. 4:10].
Sadonkorjuun aika – Ilm 14:14
14 Sitten näin tämän: Oli valkoinen pilvi, ja pilven päällä istui joku ihmisen kaltainen, jolla oli päässään kultainen seppele ja kädessään terävä sirppi.
[Hes. 1:26; Dan. 7:13; Mark. 13:26 ].
KIDUTETAAN AINA JA IKUISESTI – KARITSAN EDESSÄ – Ilm 14:10-11 (Adventisminkin perusoppia)
10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24].
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
[1. Moos. 19:28; Jes. 34:10].
SURKUHUPAISAA, että mm. minut on leimattu sadistiksi tuon Jumalan aivoituksen vuoksi. Mutta en aio katsella helvettiin päin, vaikka se ainakin tämän kohdan perusteella on näkösällä. En lisää omia viitekohtiani, sillä sitten taas se syyttelijä sanoisi, että tuo on antin potaskaa.
ylöstempauksen odotuksessa
- on se, ett
sää et tajuu, että syvyys on just sama asia kuin olla maan päällä. Ei ne missään muualla oo. Lue se 1Moos. 1:2.
- ymmärtää mitä TF
kirjoitti? Advarit ei usko 1000 vuotiseen valtakuntaan maan päällä, koska Raamatussa ei sellast ole. Siell on vaa 1000 vuotta kestävä ajanjakso. Ne valtaistuimet on taivaas, jotka Ilm. 20:4 mainitsee. Lue Ilm. 4 luku. Ei ne oo maan päällä. Sää koko ajan jätät lukematt osan tekstist, joka selittäis mitä mikin on. Siks sun teorias ei voi pitää paikkaans.
- luekka?
Eks sää luekka Robin Hoodia?
Nyt, Timo, heitit aivan surkean vitsin - ihan tässä tuntee itsensä matoseksi, kun joutuu tuollaista lukemaan.
Tiedät vallan hyvin, että on tuleva tuhannen vuoden rauhanaika, jolloin ei aseistusta edes ole.
Sillä saatana on sidottuna syvyydessä.
Mitta isä salaa tämän kaikilta viisastelijoilta - Hänellä on valta ja oikeus niin tehdä.
Vain NÖYRÄT saavat armon.
Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. [10:21,22: Matt. 11:25-27].
HERRAN PÄIVÄ - ENNEN JA JÄLKEEN
1 Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi SISÄLLÄ.
2 Minä kokoan KAIKKI KANSAT taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan. Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.
3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ENNENKIN vihollisen hyökätessä.
[Jes. 42:13]
4 Hän SEISOO sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen MUKANAAN.
[Aam. 1:1 | Juud. 14].
6 SINÄ päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene.
[Ilm. 21:25]
8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.
[Hes. 47:1; Joel 4:18; Ilm. 22:1]
9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan.
[Mal. 1:11]
10 Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka.
[Ps. 48:3; Jes. 2:2; Miika 4:1 | Jer. 31:38]
11 Mikään ei enää uhkaa Jerusalemia. Siellä saadaan elää turvassa.
[Mal. 3:24]
12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.
14 Silloin Juuda taistelee Jerusalemin rinnalla, ja ympärillä asuvien kansojen rikkaudet kootaan saaliina yhteen: kultaa, hopeaa ja vaatteita suuret määrät.
15 Sama vitsaus on kohtaava hevosia, muuleja, kameleita ja aaseja, kaikkia eläimiä, jotka ovat noissa leireissä.
16 KSIKKI jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
[Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
[Jes. 5:6]
18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.
20 Silloin on hevosten kulkusissa kirjoitus: "Herralle pyhitetty." Ja Herran temppelin padat ovat yhtä pyhät kuin alttarin edessä olevat vihmontamaljat.
[2. Moos. 28:36]
21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä.
[Hes. 44:7; Joel 4:17 | Mark. 11:15,16].
Amen!- Kivikanto
AnttiVKantola kirjoitti:
Nyt, Timo, heitit aivan surkean vitsin - ihan tässä tuntee itsensä matoseksi, kun joutuu tuollaista lukemaan.
Tiedät vallan hyvin, että on tuleva tuhannen vuoden rauhanaika, jolloin ei aseistusta edes ole.
Mitta isä salaa tämän kaikilta viisastelijoilta - Hänellä on valta ja oikeus niin tehdä.
Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. [10:21,22: Matt. 11:25-27].
1 Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi SISÄLLÄ.
2 Minä kokoan KAIKKI KANSAT taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan. Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.
3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ENNENKIN vihollisen hyökätessä.
4 Hän SEISOO sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen MUKANAAN.
7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene.
8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.
9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan.
10 Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka.
12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.
14 Silloin Juuda taistelee Jerusalemin rinnalla, ja ympärillä asuvien kansojen rikkaudet kootaan saaliina yhteen: kultaa, hopeaa ja vaatteita suuret määrät.
15 Sama vitsaus on kohtaava hevosia, muuleja, kameleita ja aaseja, kaikkia eläimiä, jotka ovat noissa leireissä.
16 KSIKKI jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.
20 Silloin on hevosten kulkusissa kirjoitus: "Herralle pyhitetty." Ja Herran temppelin padat ovat yhtä pyhät kuin alttarin edessä olevat vihmontamaljat.
21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä.
Amen!sekaisin sotkeminen. Varmaankin tarvitaa piru kielen kääntäjäksi, että kukaan pystyisi selvää saamaan sinun ajatus maailmasi sokkeloista.
Niet ponimaijos. - missäs sää
AnttiVKantola kirjoitti:
Amen!Timon tos viestis näit?
Kivikanto kirjoitti:
sekaisin sotkeminen. Varmaankin tarvitaa piru kielen kääntäjäksi, että kukaan pystyisi selvää saamaan sinun ajatus maailmasi sokkeloista.
Niet ponimaijos.Huolesi on turha, sillä jokainen Hengestä syntynyt ymmärtää nämä ikivanhat (2000 v.) "tarinat".
Ja luottaa niihin, eikä 1844 syntyneisiin pettyneisiin ja pettäviin tarinoihin.
Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
[10:21,22: Matt. 11:25-27]
1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,missäs sää kirjoitti:
Timon tos viestis näit?
Älä huolehdi - kyllä Timo itse ilomielin kertoo - jos tai kun hän lakkaa olemasta sitä mieltä.
Olethan lukenut kaikki Timon vastaukset minulle ja tiedät vallan hyvin, mutä hän niissä koettaa sepittää.
Paree olis sunkin vaihtaa tuo näsäviisaus totuuden rakastamiseen - Totuuden.- muistaakseni
AnttiVKantola kirjoitti:
Huolesi on turha, sillä jokainen Hengestä syntynyt ymmärtää nämä ikivanhat (2000 v.) "tarinat".
Ja luottaa niihin, eikä 1844 syntyneisiin pettyneisiin ja pettäviin tarinoihin.
Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
[10:21,22: Matt. 11:25-27]
1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,kirjoitti sen kirjansa lajien synnystä jo 1844 (julkaistiin 1859). Se on tosiaan typerä taru, pettymyksen aikaansaama pettävä tarina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440