Elisan mobiililaajakaista hidas

Ymmärränkö oikein?

Onko normaalia, että esim. megasen kuvan siirtäminen 384 kb/s (langattomalla)laajaksaistalla kestää minuutteja. Kuluuko tiedonsiirtokapasiitteettia johonkin aivan muuhun ja ymmärränkö asian aivan oikein. Oman laskuoppini mukaan sen pitäisi viedä noin 3s, mutta vaikka se veisi 5 tai 10 sekuntia asialla ei olisi juuri merkitystä. Todellinen tehollinen siirtonopeus on vain joitakin yksittäisiä prosentteja ilmoitetusta nopeudesta, siis se minkä kuvittelen tapahtuvan sekunneissa, vie minuutteja. Mobiililaajakaistan tiedonsiirto ikkuna kertoo tietoja siirtyvän molempiin suuntiin, tosin yhteensä vain pienellä muroto-osalla tuosta 384 kb/s. Kuuluvuudessa ei pitäisi olla vikaa, kaupungin keskustassa ja 3G alueella ainakin Elisan karttojen mukaan. Joskus toimii vielä hitaammin, jos ollenkaan. Viikon ajan olen yrittänyt ja ihmetellyt. Kuvittelin tuon nopeuden riittävän omiiin tarpeisiini, mutta aika tihkuiselta vaikuttaa. Toimiikohan missään ja kenelläkään nopeammin eli onko toivoakaan paremmasta.

Merkilliseti näyttää mainittu operaattori keräävän tänne mainintoja teknisistä ongelmista.

3

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • närkästynyt

"Liittymäsi nopeus on: 47.60kbps
      Voit siis ladata 5.95 KB/sec. PPO:n palvelimelta."
      Tässä elisan arkipäivää.
      Asiasta reklamoito, mitään ei tapahdu.

Tälläistä nopeutta saunalahti todella tarjoaa, vaikka pitäisi olla rajaton nopeus jopa 15 mbit/s
      vaikka elisan verkokartan nopeus pitäiisi yltää jopa 15mbit/s
      Ongelmaa on ollut koko ajan, varsinki viimeiset 3-4vko.
      Samoin myös puhelimen kuuluvuuden osalta.

• myös närkästynyt

Viime viikot Elisa ollut surkean hida. Ei juuri vaativampi selailu onnistu.
        Todella pettynyt tehtyihin liitymäkauppoihin :(

• tripla närkästynyt

Samaa vikaa. Rajoittamaton netti (kaikinpuolin) ja nopeus sellaiset 0.2-0.3 megaa..
      Veljellä samainen puhelin, mutta Soneran liittymä. Ladatessa ohjelmaa oli nopeus vähintään 2 megaa ja parhaillaan 10. Normaalisti tuli kuulemma 6-7.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60