SINÄPÄ SEN SANOIT - ITSE
Valitettavasti täytyy pettyneenä todeta, että oman selkeän todistuksensa nojalla - Timo Flink ei lukeudu Raamatun uskovaisiin!
>>> kysyit - vastaan ...
Kirjoittanut: Timo_Flink 14.9.2007 klo 16.03
Kysyit aiemmassa ketjussa, joten vastaan. Odotan, että teet omien sanojesi mukaan, ja vastaat minulle.
-
Minä en usko sielun kuolemattomuusoppeihin.
-
Flink ei ole uskova - itse kertoi sen!
64
751
Vastaukset
- se olet?
joka lalittelee kuka on uskossa kuka ei, tarkoitatko että jos ei usko ikuseen helvettiin niin ei ole uskossa
Ei siihen tosi uskovat voikaan uskoa, sillä se ei ole Raamatullinen oppi, se valheen isä oppeja. - Jätätkö sen
pois uskostasi?
Antti siis kieltää Raamatun sanan ja vieläpä väittää, että jos hän ei ole oikeassa niin ei Jumalaa ole.
Raamattu taas sanoo että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus ei kenelläkään muulla.
Kuolemattomuus edellyttää aina Jumalan vanhurskautta (täydellisyyttä) jota ilman ei mikään elämä voi olla ikuista. Ihmisen vanhurkaus on Jeesuksen ja siitä voi tylla osalliseksi uskon kautta.
Raamatun sana Jumalan kuolemattomuudesta:
... jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen. 1. Tim. 6:16
Raamatun sana ihmisen kuolemattomuudesta:
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Raamatun sana ihmisen mahdollisuudesta saavuttaa kuolamattomuus - siirtymisestä kuolemasta > elämään:
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
Room. 6:23
Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Antti koita ymmärtää - mikään epävanhurskas ei ole ikuista, siitä meillä on Raamatun varma todistus.
ja Antti - samantien voit jättää pois 'ikuisen piinan harhasikin, sillä eihän kuoleva voi edes kitua ikuisesti..Kun ihminen kuolee katoamattomuudessa, niin hän sitten aikanaan nousee katoamattomuudessa.
Kristuksessa olevat ensimmäisessä ylösnousemukskessa iankaikkiseen elämään.
Kristuksen ulkopuolella olevat iankaikkiseen kadotukseen.
Uudestisyntynyt ei voi väittää, - hänhän osaa ajatella hengellisesti - että Kristuksen ulkopuolella ei olisi MITÄÄÄN, sillä onhan jo täällä katoavaisuudessakin paljon Kristuksen ulkopuolella.
Ihan hullu ajatus jo loogisestikin se, että iäti oleva saatana tulisi olemattomaksi, kun tämä katoavainen maailmankaikkeus palaa ja katoaa pauhinalla - alkuaineiden kuumudesta sulaessa.
Tämä on Raamatun opetus asiasta.- 234234234
AnttiVKantola kirjoitti:
Kun ihminen kuolee katoamattomuudessa, niin hän sitten aikanaan nousee katoamattomuudessa.
Uudestisyntynyt ei voi väittää, - hänhän osaa ajatella hengellisesti - että Kristuksen ulkopuolella ei olisi MITÄÄÄN, sillä onhan jo täällä katoavaisuudessakin paljon Kristuksen ulkopuolella.
Ihan hullu ajatus jo loogisestikin se, että iäti oleva saatana tulisi olemattomaksi, kun tämä katoavainen maailmankaikkeus palaa ja katoaa pauhinalla - alkuaineiden kuumudesta sulaessa.
Tämä on Raamatun opetus asiasta.kuin pelastetut. Jumalattomat nousevat katoavina. Sinä valehtelet.
234234234 kirjoitti:
kuin pelastetut. Jumalattomat nousevat katoavina. Sinä valehtelet.
On oleva ylösnousemus, sekä oikeain että vääräin, mutta kun uskossa Kristukseen olevat nousevat elämän ylösnousemuksessa katoamattomina, niin ne jotka eivät ole uskossa Kristukseen, nousevat kuoleman ylösnousemuksessa katoavaisessa ruumiissaan ja HEIDÄT POLTTAA SE TULI. Helvetti on TOINEN KUOLEMA.
Ja HEDÄT siis polttaa se tuli, eikä että HEITÄ poltaa se tuli. Jokainen Kristuksen ulkopuolella oleva saa rangaistuksen tekojensa mukaan.
Mutta he jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat, siirtyvät kuolemasta elämään, eikä toisella kuolemalla ole heihin enää valtaa. Jumala TUHOAA kaiken pahan ja väärän, niin ettei Jumalan uudessa maassa enää kukaan sano olevansa vaivan alainen, sillä kaikki entinen on mennyt. Sillä JOKAISEN sydämessä vallitsee TÄYDELLINE JUMALALLINEN RAKKAUS ja Kristuksen rauha.
Minä toivon, että mekin kerran saame kohdata siellä, missä kaikki ovat sisarija ja veljiäjä keskenään ja iloitsevat Kristuksessa.
Sitä odotellessa kauniita keväisiä päiviä:
Sirkka Iita.- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Kun ihminen kuolee katoamattomuudessa, niin hän sitten aikanaan nousee katoamattomuudessa.
Tämä on Raamatun opetus asiasta.Sanot että "Ihan hullu ajatus jo loogisestikin se, että iäti oleva saatana tulisi olemattomaksi" - ei sellaista saatanaa ole olemassakaan joka olisi "iäti oleva" .. siinähän se sinun uskosi vikaan meneekin kun et voi sitten millään tunnustaa että AINOASTAAN Jumalalla on kuolemattomuus. Ainoastaan Jumalan vanhurskaudessa on iankaikkista elämää. Voit hyvin jopa ymmärtää miksi näin on jos vain haluat ajatella hetken asiaa.
Vain TÄYDELLINEN PYSYY iäti..
Täydellisyyttä ei ole montaa - täydellistä VAIN on se mikä on täydellistä..
Jumala on yksi - SELLAINEN joka on täydellinen ..
Jos tutkit Raamattua voit oppia paljon Jumalasta ja siis siitä MiTä IANKAIKKINEN ELÄMÄ ON..
Jos haluat ...
alex - benedi=siunattu
AnttiVKantola kirjoitti:
Tämä on Raamatun opetus asiasta." Sillä kaikki , mikä on syntynyt Jumalasta , voittaa maailman; ja tänä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme" 1 Joh 5: 4
Saatana on luopunut Jumalasta , enkeleineen, niin ovat myös ne
joiden isä on saatana ja jotka häntä joka toisella sanalla
avukseen huutavat!!
Kun maailma , on talletettu tulelle kadotuksen päivää varten, ja kun se palaa niin, että alkuaineetkin kuumuudesta sulavat ja palavat, niin nämä antin kaltaiset ketku velikullat
eivät voita maailmaa, eivätkä sen tulta!!
" Voitko onkia koukulla jumalattomat tulimerestä, anttiseni...rupeahan kehittämään nyt
jo ajoissa sopivaa siimaa ja koukkuja!!
Vai heitätkö heille köyden kainaloihin kiinnittääksesi?
Tekeekö kuluttava tuli liiton, saatanan, ja hänen joukkojensa kanssa, tahi jumalattomien ,laittomien kanssa!
Voitko sinä Antti leikitellä tämän tulen kanssa, niinkuin lintusella, tahi sitoa sen tyttöjesi pidellä, jos sinulla sellaisia on??
Teetkö näistä tulessa olevista pyyntikuntasi kanssa kaupaa, kun muka keksit tulta kestävän siiman ja koukun??
Laskehan vain kätesi iankaikkisen tulen päälle, niin muistat sen ottelun, ettet sitä toiste yritä!!
Onkohan Antti tämän palstan yksinkertaisin oppilas,´? ...mutta onneksi , siltä tieltä eivät eksy hullutkaan
minä olen benedi
- suuri joukko
kristittyjä kautta vuosisatojen on kieltäytynyt uskomasta perkeleen keksimään valheeseen nimeltä "sielun kuolemattomuus". Englannin uskonpuhdistaja Wycliff, Saksan uskonpuhdistaja Martti Luther ja monet muut Jumalan miehet ovat yksimielisesti Raamatun perusteella julistaneet, että oppi sielun kuolemattomuudesta on perkeleestä.
Kumpaa sinä oikein uskot? Jumalaa, joka sanoi, että "sinä päivänä sinä olet kuolemalla kuoleva" vai saatanaa, joka sanoi "ei, ette te kuole"??????Nyt timo valehtelit Lutherista ja Wycliffesta.
Nämähän ymmärsivät hyvinkin Jeesuksen sanat iankaikkisesta elämsätä ja iankaikkisesta kadotuksesta.
Ymmärsivät vielä senkin, että ihminen voi elää maan päällä - ja kuitenkin olla kuollut.- Lukenut Vaan
AnttiVKantola kirjoitti:
Nyt timo valehtelit Lutherista ja Wycliffesta.
Nämähän ymmärsivät hyvinkin Jeesuksen sanat iankaikkisesta elämsätä ja iankaikkisesta kadotuksesta.
Ymmärsivät vielä senkin, että ihminen voi elää maan päällä - ja kuitenkin olla kuollut.Äläkä loukkaannu minuun sen takia, että minä uskon sinun olevan ikuisesti kadotettujen Joukossa. Näet eihän ole mitään eroa sinun sielusi ja sonnimullikan sielujen välillä. Ehkä tämä eroavaisuus on vain pieni, Näet sonnimullikka käytetään ravinnoksi. Terveys tarkastajat eivät taas voi hyväksyä sinua ravinnoksi. Näet tähän ovat omat lailliset syyt.
Näet minä uskon, ettei tuo syötäväksi joutunut sonnimullikka ole varmasti ollut koskaan, niin syntinen mitä sinä olet ollut koko elämänsä aikana. Ehkä tämän takia Jumala pelastaa tämän synnittömän sonnimullikan! Tietenkin sinä syntisenä joudut Kadotukseen, koska sinä olet ollut todella paha koko elämäsi ajan. Näet ei ole mitään eroa elukoiden ja ihmisten välillä molemmat tulevat varmasti kuolemaan. Minuakin odottaa Nirvana, jos olen elänyt kunnolla? Älä pahastu Antti, näet Jumala lupaa sinulle, ettei sinulla tule koskaan olemaan osaa missään mitä auringon alla tapahtuu.
- hänen sanojaan
Timo sanoi, että hän ei usko sielun kuolemattomuusoppeihin. Sitten hän sanoi myös, että hän uskoo ylösnousemukseen.
- ja Lasarus
Jeesus opetti kuolemattomuusoppia. Se taisi olla silloinkin vierasta juutalaisuudessakin, kuten on nykyisin näiden perillisellä aADVENTISTEILLA. Mutta me kristityt olemme tunnettuja siitä että VASTAAMME MYÖNTÄVÄSTI JEESUKSEN KYSYMYKSEEN./
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" (Johannes) . -Tästä nimenomaan on kyse kristinuskossa. Se sanotaan jo meidän uskontunnustuksessammekin. Sen huonommanpuolen uskominen oikein ei ole mikään pelastuskysymys; adventistille tiedoksi. SELLAISTA TIETOA EI RAAMATUSTA LÖYDY. - totta,,
ja Lasarus kirjoitti:
Jeesus opetti kuolemattomuusoppia. Se taisi olla silloinkin vierasta juutalaisuudessakin, kuten on nykyisin näiden perillisellä aADVENTISTEILLA. Mutta me kristityt olemme tunnettuja siitä että VASTAAMME MYÖNTÄVÄSTI JEESUKSEN KYSYMYKSEEN./
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" (Johannes) . -Tästä nimenomaan on kyse kristinuskossa. Se sanotaan jo meidän uskontunnustuksessammekin. Sen huonommanpuolen uskominen oikein ei ole mikään pelastuskysymys; adventistille tiedoksi. SELLAISTA TIETOA EI RAAMATUSTA LÖYDY.ETTÄ YKSIKÄÄN JOKA USKOO MINUUN EI KUOLE, etkö huomaa joka uskoo Jeesukseen ei kuole sillä kuolemalla kuin ne jotka eivät usko, vaikka tämä elämä loppuisikin ennen kun Jeesus tulee hakemaan omansa, niin he heräjävät aivan kuin eivät koskaan olisi kuolleetkaan, niinhän siellä Raamatussa sanotaan että vanhurskaat heräävät iankaikkiseen elämään.
- leimautuneet
totta,, kirjoitti:
ETTÄ YKSIKÄÄN JOKA USKOO MINUUN EI KUOLE, etkö huomaa joka uskoo Jeesukseen ei kuole sillä kuolemalla kuin ne jotka eivät usko, vaikka tämä elämä loppuisikin ennen kun Jeesus tulee hakemaan omansa, niin he heräjävät aivan kuin eivät koskaan olisi kuolleetkaan, niinhän siellä Raamatussa sanotaan että vanhurskaat heräävät iankaikkiseen elämään.
Adventismi jo uskontunnustuksessaan tuolla omalla sivullaan irtisanoutuu yhteisestä kristillisestä uskostamme. Heillä ei uskossa edes tunnustuksensa mukaan "siirrytä kuolemasta elämään". SIKSI JUURI kummeksuttaa, että he tahtovat lukeutua väkisin kristinuskoon kuuluviksi ilman kristinuskoa. Heille taitaa tämäkin olla "vieheenä" saalistaessaan. Adventismihan käyttää Raamatun Sanaa todistaessaan KIRKOSTAAN, toisin kuin kristinuskossa, jossa SANAN TARKOITUS ON TODISTAA KRISTUSTA.-##Johann.5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. ## Advettikikko kun opettaa ,sillä opetuksella on päämäärä ihan eri suunnalla kuin kristinuskossa. On helppoa ymmärtää se ,miksi he kiivailevat meidän näkemällänne tavalla. Sehän kuuluu juuri heidän uskontonsa luonteeseen kiivailla itsensä ja kirkkonsa edestä. NÄINHÄN KULTEISSA ON AINA.
- tiedän,,
leimautuneet kirjoitti:
Adventismi jo uskontunnustuksessaan tuolla omalla sivullaan irtisanoutuu yhteisestä kristillisestä uskostamme. Heillä ei uskossa edes tunnustuksensa mukaan "siirrytä kuolemasta elämään". SIKSI JUURI kummeksuttaa, että he tahtovat lukeutua väkisin kristinuskoon kuuluviksi ilman kristinuskoa. Heille taitaa tämäkin olla "vieheenä" saalistaessaan. Adventismihan käyttää Raamatun Sanaa todistaessaan KIRKOSTAAN, toisin kuin kristinuskossa, jossa SANAN TARKOITUS ON TODISTAA KRISTUSTA.-##Johann.5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. ## Advettikikko kun opettaa ,sillä opetuksella on päämäärä ihan eri suunnalla kuin kristinuskossa. On helppoa ymmärtää se ,miksi he kiivailevat meidän näkemällänne tavalla. Sehän kuuluu juuri heidän uskontonsa luonteeseen kiivailla itsensä ja kirkkonsa edestä. NÄINHÄN KULTEISSA ON AINA.
että adventtikirkko kuuluu kristinuskoon mutta teistä minä en tiedä minkä kultti uskoon te kuulutte, ei ainakaan kristinuskoon, sillä kristinuskova ei halveksi JUMALAN ANTAMAA KYMMENTÄ KÄSKYÄ, niinkuin te kulttiuskovat teette.
- tarkoitat????
tiedän,, kirjoitti:
että adventtikirkko kuuluu kristinuskoon mutta teistä minä en tiedä minkä kultti uskoon te kuulutte, ei ainakaan kristinuskoon, sillä kristinuskova ei halveksi JUMALAN ANTAMAA KYMMENTÄ KÄSKYÄ, niinkuin te kulttiuskovat teette.
2. Mooseksen kirja 20 (kymmenen käskyä)
MONTAKO NÄITÄ ON? OSAATKO SINÄ NUMEROIDA NÄMÄ OIKEIN? EI MAINITA MITÄÄN KIVITAULUISTA, MIKSI EI?
20:1 Ja Jumala PUHUI KAIKKI NÄMÄ SANAT ja SANOI:
20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
20:8 Muista pyhittää lepopäivä.
20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
20:13 Älä tapa.
20:15 Älä varasta.
20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
20:23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
20:24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
20:25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
20:26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi." - Otapa opiksesi
tarkoitat???? kirjoitti:
MONTAKO NÄITÄ ON? OSAATKO SINÄ NUMEROIDA NÄMÄ OIKEIN? EI MAINITA MITÄÄN KIVITAULUISTA, MIKSI EI?
20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
20:23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
20:24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
20:25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
20:26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."Sinulle on jo riittävästi vastattu, enempää ei sinun kanssasi kannata keskusteluja käydä, sillä olethan vain itsepäinen riidan- ja rähinänetsijä pelkkä suunsoittaja/kirkonkiroaja, jonka mielestä kirkko on tapattanut sukulaisiasi, vai miten se oli/on?!
Joten lopeta jo tuo omintakeinen HORINASI MORAALIKÄSKYISTÄ, Laista ja Säädöksistä, ja joita et näköjään riidanhalultasi halua erottaa toisista, vaikka kuinka NEUVOO!
Joten lopettaisitko tuon tyhmän kopiopelleilysi ja antaisit Herran (Apt.2:38) parantaa itsesi tuosta pahasta sairaudestasi! - Otapa opiksesi
tarkoitat???? kirjoitti:
20:26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."Sinulle on jo riittävästi vastattu, enempää ei sinun kanssasi kannata keskusteluja käydä, sillä olethan vain itsepäinen riidan- ja rähinänetsijä pelkkä suunsoittaja/kirkonkiroaja, jonka mielestä kirkko on tapattanut sukulaisiasi, vai miten se oli/on?!
Joten lopeta jo tuo omintakeinen HORINASI MORAALIKÄSKYISTÄ, Laista ja Säädöksistä, ja joita et näköjään riidanhalultasi halua erottaa toisista, vaikka kuinka NEUVOO!
Joten lopettaisitko tuon tyhmän kopiopelleilysi ja antaisit Herran (Apt.2:38) parantaa itsesi tuosta pahasta sairaudestasi! - mitä on erona
Otapa opiksesi kirjoitti:
Sinulle on jo riittävästi vastattu, enempää ei sinun kanssasi kannata keskusteluja käydä, sillä olethan vain itsepäinen riidan- ja rähinänetsijä pelkkä suunsoittaja/kirkonkiroaja, jonka mielestä kirkko on tapattanut sukulaisiasi, vai miten se oli/on?!
Joten lopettaisitko tuon tyhmän kopiopelleilysi ja antaisit Herran (Apt.2:38) parantaa itsesi tuosta pahasta sairaudestasi!Mikä ero on adventistin oikeudessa toistaa mielettömästi samaa teksitä, kun et niistä huomauttele? Sekö, että ne ovat edesvastuuttomien tekemiä?
- ....tulee ----->>>...
Sinulle on jo riittävästi vastattu, enempää ei sinun kanssasi kannata keskusteluja käydä, sillä olethan vain itsepäinen riidan- ja rähinänetsijä pelkkä suunsoittaja/kirkonkiroaja, jonka mielestä kirkko on tapattanut sukulaisiasi, vai miten se oli/on?!
Joten lopettaisitko tuon tyhmän kopiopelleilysi ja antaisit Herran (Apt.2:38) parantaa itsesi tuosta pahasta sairaudestasi!Mikä ero on adventistin oikeudessa toistaa mielettömästi samaa teksitä, kun et niistä huomauttele? Sekö, että ne ovat edesvastuuttomien tekemiä? Onko adventisti kyynäpäätappelehtija?
- Otapa opiksesi
mitä on erona kirjoitti:
Mikä ero on adventistin oikeudessa toistaa mielettömästi samaa teksitä, kun et niistä huomauttele? Sekö, että ne ovat edesvastuuttomien tekemiä?
”…JUMALAN HENKI sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat LUOPUVAT USKOSTA ja NOUDATTAVAT [ ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,” (Efe2:2) ] VILLITSEVIÄ henkiä ja RIIVAAJIEN OPPEJA VALHEENPUHUJAIN ULKOKULTAISUUDEN VAIKUTUKSESTA, joiden OMATUNTO ON POLTINRAUDALLA MERKITTY” (1.Tim.4:1,2)
- jopa paraiten
”…JUMALAN HENKI sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat LUOPUVAT USKOSTA ja NOUDATTAVAT [ ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,” (Efe2:2) ] VILLITSEVIÄ henkiä ja RIIVAAJIEN OPPEJA VALHEENPUHUJAIN ULKOKULTAISUUDEN VAIKUTUKSESTA, joiden OMATUNTO ON POLTINRAUDALLA MERKITTY” (1.Tim.4:1,2)
Tuohan sopii parhaiten adventismin tunnustajiin. Eihän sinun teoissasi mikään ole Raamatussa määrättyä vastoin sitä mitä annat ymmärtää. Ketkään muut eivät pidä itseään nuhteettomina, eikä kersku teoillaan. Kaikkein ällöttävin ihmislaji kulee sormi ojossa muita neuvomassa väittäen omaa tekemistaan normiksi kaille muille.Heistähän Paavali puhuu tässä;=>jotka itseänsä suosittelevat; mutta he ovat ymmärtämättömiä, kun mittaavat itsensä omalla itsellään ja vertailevat itseään omaan itseensä. Sopii adventisteihin oikein hyvin. VAROITTAVINA ESIMERKKEINÄ!
- on?
Joten lopettaisitko tuon tyhmän kopiopelleilysi ja antaisit Herran (Apt.2:38) parantaa itsesi tuosta pahasta sairaudestasi!Kenestä henkilöstä sinä minulle puhut? En mitenkään voi tunnistaa itseäni tuosta sinun 100 kertaa toistamastasi tekstistä. Minulla menee hyvin ja ei minulla ole mitään kirkkoja vastaan :) Totuuden puolesta puhun, ihmisille on jo valehdeltu tarpeeksi kauan ja hyvin näytät sinäkin sen tietävän, koska kymmenen käskyn esitteleminen raamatusta saa sinut noin kiihdyksiin. Lue sinäkin raamattua, niin asiat sinullekin selvenevät :)
Hyvää sapatinpäivän jatkoa sinulle! - vai kuis on?
on? kirjoitti:
Kenestä henkilöstä sinä minulle puhut? En mitenkään voi tunnistaa itseäni tuosta sinun 100 kertaa toistamastasi tekstistä. Minulla menee hyvin ja ei minulla ole mitään kirkkoja vastaan :) Totuuden puolesta puhun, ihmisille on jo valehdeltu tarpeeksi kauan ja hyvin näytät sinäkin sen tietävän, koska kymmenen käskyn esitteleminen raamatusta saa sinut noin kiihdyksiin. Lue sinäkin raamattua, niin asiat sinullekin selvenevät :)
Hyvää sapatinpäivän jatkoa sinulle!Eiks se sananlaskukin sano, että se A-koira älähtää, johon kalikka kalahtaa??????
- on ??
Joten lopettaisitko tuon tyhmän kopiopelleilysi ja antaisit Herran (Apt.2:38) parantaa itsesi tuosta pahasta sairaudestasi!Kenestä henkilöstä sinä minulle puhut? En mitenkään voi tunnistaa itseäni tuosta sinun 100 kertaa toistamastasi tekstistä. Minulla menee hyvin ja ei minulla ole mitään kirkkoja vastaan :) Totuuden puolesta puhun, ihmisille on jo valehdeltu tarpeeksi kauan ja hyvin näytät sinäkin sen tietävän, koska kymmenen käskyn esitteleminen raamatusta saa sinut noin kiihdyksiin. Lue sinäkin raamattua, niin asiat sinullekin selvenevät :)
Hyvää sapatinpäivän jatkoa sinulle! - sielun kuolemattomuusoppia
ja Lasarus kirjoitti:
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" (Johannes) . -Tästä nimenomaan on kyse kristinuskossa. Se sanotaan jo meidän uskontunnustuksessammekin. Sen huonommanpuolen uskominen oikein ei ole mikään pelastuskysymys; adventistille tiedoksi. SELLAISTA TIETOA EI RAAMATUSTA LÖYDY.vaan sitä, että Jeesukseen uskova ei koe toista, ikuista kuolemaa. Älä lue tekstiä niin, että laitat sen ristiriitaan Jeesusen muiden sanojen kanssa.
- hyvä juttu
sielun kuolemattomuusoppia kirjoitti:
vaan sitä, että Jeesukseen uskova ei koe toista, ikuista kuolemaa. Älä lue tekstiä niin, että laitat sen ristiriitaan Jeesusen muiden sanojen kanssa.
"quote##Älä lue tekstiä niin## Tsop tsop: Pienempää suuta![20] Wherefore if ye be dead with Christ from the rudiments of the world, why, as though living in the world, are ye subject to ordinances,
[21] (Touch not; taste not; handle not;
[22] Which all are to perish with the using;) after the commandments and doctrines of men?
[23] Which things have indeed a shew of wisdom in will worship, and humility, and neglecting of the body; not in any honour to the satisfying of the flesh.---------------->>>>Paavalihan sanoo tuossa, mitä ensimmäinen kuolema meillä on! Ensimmäiseksi kulolemaksihan sanotaan uskoontuloa.Ja siihen kun lisää vielä sen, minkä Jeesus sanoi, niin kaikki on käyty läpi.Ja uskoville ei toista kuolemaa ole tulossakaan. Simppeli juttu, ja adventismi väärässä. - vai ei ole
hyvä juttu kirjoitti:
"quote##Älä lue tekstiä niin## Tsop tsop: Pienempää suuta![20] Wherefore if ye be dead with Christ from the rudiments of the world, why, as though living in the world, are ye subject to ordinances,
[21] (Touch not; taste not; handle not;
[22] Which all are to perish with the using;) after the commandments and doctrines of men?
[23] Which things have indeed a shew of wisdom in will worship, and humility, and neglecting of the body; not in any honour to the satisfying of the flesh.---------------->>>>Paavalihan sanoo tuossa, mitä ensimmäinen kuolema meillä on! Ensimmäiseksi kulolemaksihan sanotaan uskoontuloa.Ja siihen kun lisää vielä sen, minkä Jeesus sanoi, niin kaikki on käyty läpi.Ja uskoville ei toista kuolemaa ole tulossakaan. Simppeli juttu, ja adventismi väärässä.ensimmäistä kuolemaa? Mikäs spiritisti sinä oikein olet? Käy hautausmaalla katsomassa onko sinne haudattu yhtään kuollutta ihmistä. Uskova tai ei, jokainen kokee ensimmäisen kuoleman. Uskova ei koe toista kuolemaa.
- pohtien
vai ei ole kirjoitti:
ensimmäistä kuolemaa? Mikäs spiritisti sinä oikein olet? Käy hautausmaalla katsomassa onko sinne haudattu yhtään kuollutta ihmistä. Uskova tai ei, jokainen kokee ensimmäisen kuoleman. Uskova ei koe toista kuolemaa.
Miksi sitten kyselettemihin me uskomme? Siihen vastaamme uskomme mukaan. Pidä ihmeessä omasi, mutta älä sitä meille levittele. Sinä puhut asioista eri merkityksin kuin Paavali, osaat kreikkaa tahi et. kyllä minä ihmisen osan tiedän ihan ilman adventistin opastusta. Enkä ole sitä adventistilta oppinut. Teillä on kompleksi identiteetistänne, ja se on vakava sairaus.
Sinäpä sen sanoit taas, ettei timosi usko katoamattomuuteen.
Raamattu kuitenkin sanoo, että katoamattomuudesta kaikki on esiin luotu.
Ja että näitä näkyväisiä järkytetään, että pysyisivät ne katoamattomat sellaisina kuin on tarkoitus.
Jos saatana alkaisi kiusata ihmisiä valheilla - muutahan sillä ei ole - niin tietysti se väittäisi, että joo - kaikki te pääsette ikuiseen elämään - ei Jumala sadisti ole.
Kunhan muistat valita lauantain löhöpäiväksesi.
Ja mitä minkin poppoon kautta, jokaiselle joku koukku, mihin panna toivonsa.
Kunhan ei elämän Herraan, Krsitukseen, joka on sekä elävien että kuolleitten tuomitsija.
Aivan turha, muuten, olisi kuolleiden tuomitseminen, jos kuolema on olemattomuutta.
Eläimellistä on sellainen epäraamatullinen oppi, ettei muka Katoamattomuutta olisikaan.
Kun ihminen uudestisyntyy elävään uskoon, hän NÄKEE, miten asiat on.
- voi olla ikuinen
Raamattu on täysin selvä tässä asiassa.
Tuo että epävanhurskas olisi ikuinen on vain toiveajattelua ja valhe, kuinka mikään vajavainen voisi olla ikuista????????
Koko ajatus on epärealistinen ja ennekaikkea Raamatun vastainen sokeain oppi.
VAIN Jumalassa on ikuinen elämä eli vain Jumala on ikuinen elämä.- kuka sulle on noin puhunut?
Eikö sinulla mene jakeluun? Jeesus sanoo näin;Johanneksen evankeliumi:
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" Kuka on sanonut, että kääntymättömillä olisi elämä ikuista? Eihän sitä kukaan väitä niinkuin intät jonkun väittävän. IKUINEN ELÄMÄ ON NIILLE, JOTKA USKOVAT. Ja kääntymätön on jo nyt KUOLLUT, vaikka eläisi. Adventistilla on elämän ja kuoleman merkityksetkin sekaisin. JOS ME PUHUMME SAMAA KIELIKUVAA KÄYTTÄEN KUIN JEESUS; NIIN MIKSI SINÄ PUHUT MAALLISELLA MERKITYKSELLÄ???????? Tietysti, koska et kuulu hengelliseen yhteisöön!!!!!! ADVENTISMI EI OLE JEESUKSEN TARKOITTAMAA USKOA; JOKA OLISI siitynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.##1.Johanneksen kirje:
3:14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa. ### Adventistin kanssa ei näköjään voi puhua Raamatun kielenkäytön mukaan, sillä sitä he eivät osaa. - opeta mitään
kuka sulle on noin puhunut? kirjoitti:
Eikö sinulla mene jakeluun? Jeesus sanoo näin;Johanneksen evankeliumi:
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" Kuka on sanonut, että kääntymättömillä olisi elämä ikuista? Eihän sitä kukaan väitä niinkuin intät jonkun väittävän. IKUINEN ELÄMÄ ON NIILLE, JOTKA USKOVAT. Ja kääntymätön on jo nyt KUOLLUT, vaikka eläisi. Adventistilla on elämän ja kuoleman merkityksetkin sekaisin. JOS ME PUHUMME SAMAA KIELIKUVAA KÄYTTÄEN KUIN JEESUS; NIIN MIKSI SINÄ PUHUT MAALLISELLA MERKITYKSELLÄ???????? Tietysti, koska et kuulu hengelliseen yhteisöön!!!!!! ADVENTISMI EI OLE JEESUKSEN TARKOITTAMAA USKOA; JOKA OLISI siitynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.##1.Johanneksen kirje:
3:14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa. ### Adventistin kanssa ei näköjään voi puhua Raamatun kielenkäytön mukaan, sillä sitä he eivät osaa.sielun kuolemattomuusoppia, vaan sitä, että vanhurskaat eivät koe toista kuolemaa, jumalattomien loppua. Eikä tuo käännös ole ainoa tapa, miten alkuteksti voidaan kääntää. Ihan yhtä oikea käännös olisi sanoa: "Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, koe ikuista kuolemaa. Uskotko sen?"
- sovitaanko niin?
opeta mitään kirjoitti:
sielun kuolemattomuusoppia, vaan sitä, että vanhurskaat eivät koe toista kuolemaa, jumalattomien loppua. Eikä tuo käännös ole ainoa tapa, miten alkuteksti voidaan kääntää. Ihan yhtä oikea käännös olisi sanoa: "Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, koe ikuista kuolemaa. Uskotko sen?"
Sovitaanko niin, että adventistit eivät puutu käännöspuuhiin CWB-sekoilujen jälkeen. Meillä on käännös 1933/38 ja se riittää. Siinä asia tulee ihan selväksi. Engl. käännös sanoo samoin; KJV Joh.[25] Jesus said unto her, I am the resurrection, and the life: he that believeth in me, though he were dead, yet shall he live:
[26] And whosoever liveth and believeth in me shall never die. Believest thou this? Adventisti opettaa, just sinä, onmaa korvasyyhyään taas. Adventtikirkko on kärkkäänä siksi, että se itse on tehnyt jokaisesta asiasta opin RAAMATUN OPETUKSEN RINNALLE. Ja nyt tietokoneaikana se on helisemässä , koska kaikki tulee ilmi teidän kieroilustanne. Nyt kukin saa tietoa teistä ja teidän tekemisistänne. On hölmöä, kun Adventtiikirkon ikeen alla ihmiset joutuvat kuolleidenkin kanssa yhteisen ikeen kantajiksi.Kukas varoitti yhteisestä ikeestä väärien kanssa? Te olette tehneet kirkkona toiminnassanne paljon virheitä. - että olen
sovitaanko niin? kirjoitti:
Sovitaanko niin, että adventistit eivät puutu käännöspuuhiin CWB-sekoilujen jälkeen. Meillä on käännös 1933/38 ja se riittää. Siinä asia tulee ihan selväksi. Engl. käännös sanoo samoin; KJV Joh.[25] Jesus said unto her, I am the resurrection, and the life: he that believeth in me, though he were dead, yet shall he live:
[26] And whosoever liveth and believeth in me shall never die. Believest thou this? Adventisti opettaa, just sinä, onmaa korvasyyhyään taas. Adventtikirkko on kärkkäänä siksi, että se itse on tehnyt jokaisesta asiasta opin RAAMATUN OPETUKSEN RINNALLE. Ja nyt tietokoneaikana se on helisemässä , koska kaikki tulee ilmi teidän kieroilustanne. Nyt kukin saa tietoa teistä ja teidän tekemisistänne. On hölmöä, kun Adventtiikirkon ikeen alla ihmiset joutuvat kuolleidenkin kanssa yhteisen ikeen kantajiksi.Kukas varoitti yhteisestä ikeestä väärien kanssa? Te olette tehneet kirkkona toiminnassanne paljon virheitä.uuden testamentin kreikan osaaja, joten minulle on turha tulla urputtamaan miten tekstejä voi kääntää.
- no sitten....
että olen kirjoitti:
uuden testamentin kreikan osaaja, joten minulle on turha tulla urputtamaan miten tekstejä voi kääntää.
Sitten ihmettelen kovin, miksi olet tähän viestiketjuun tullut! Mene hyvä mies sellaiselle palstalle, jossa teitä on enemmän. Täällä puhumme adventismista ja kuinka siitä pääsee eroon. Ja se tehdään ihan ilman kreikankielen taitoakin.
- ja en missään
no sitten.... kirjoitti:
Sitten ihmettelen kovin, miksi olet tähän viestiketjuun tullut! Mene hyvä mies sellaiselle palstalle, jossa teitä on enemmän. Täällä puhumme adventismista ja kuinka siitä pääsee eroon. Ja se tehdään ihan ilman kreikankielen taitoakin.
tapauksessa aio eroon adventismista. Se on ainoa oikea kristinuskon muoto.
Siis timo, vain vanhurskas tuomitaan sinun oppisi mukaan - ja jumalaton pääsee melkein pelkällä säikähdyksen.
Mutta "aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta".
Ja katoamattomuudessa tietysti ne, jotka eivät ole sisäpuolella Kristuksessa ja Kristus heidän sisäpuolellaan - kuten Sana selostaa - ne tuomitaan katoamattomaan Kuolemaan helvetin tulijärvessä - sillä sinne Kuolema ja Tuonela - Raamatun mukaan - heitetään.
Jla on oikeudenmukainen tuomioissaan, et pääse vähällä sinä, enkä minä. Mutta Kristuksessa ei ole pelkoa.- tuul'hattu
että olen kirjoitti:
uuden testamentin kreikan osaaja, joten minulle on turha tulla urputtamaan miten tekstejä voi kääntää.
Pääasiassa kyse onkin siitä, ettei adventistilla ole mitään annettavaa kristityille.
Ei varsinkaan käännösasioissa!
Jos väität vastaan, se tapahtuu itsesi korottamiselsi tapulin pöllöksi. Mehän emme tarvitse sinun todisteluasi.
- joopajo
Taitaa olla antin piä sekasi
- Huomioitsia //**
Kännistä, jolla on pitkät rapulat jäljellä???
- puskii
Huomioitsia //** kirjoitti:
Kännistä, jolla on pitkät rapulat jäljellä???
Näyttäkääpä meille kaikille oikein estottomasti, mitä adventismi saa ihmisessä aikaan. Nyt oikein luvan perään.Virtuaalisesti! Tää ulkomaan anttiko aloittaa ,alias una fortuna?
Kuules, timo, jos et usko katoamattomuuteen, niin se kyllä todistaa vääjäämättä, että et ymmärrä Jumalan pysyvän iäti. Tarkoitan sitä, että oppisi on vain järjen päätelmiä, eikä ikuisiin totuuksiin perustuvaa.
- väärässä
1) Jumala ei ole sielu
2) Heprean sielu sana tarkoittaa olentoa
3) Se tulee "hengittää"-verbistä
4) Raamatun alkuluvuissa sekä ihminen että eläin on sielu
5) Vain Jumala on kuolematon- se on syntiä
Mene opettamaan hebreaa Jerusalemiin. Meillä ei adventisti sano, mitä Raamattu kertoo. Osaamme toki itsekin lukea.Koko selityksesi on väärin tähän yhteyteen. Koko selityksesi ei liity mitenkään puheena olevaan aiheeseen. Eikä Se sovi apostolien opetusten kanssa yhteen. Ei myöskään uskontunnustuksemme kanssa. Kysy vaikka kuhilaalta.
- sama mitä sinun
se on syntiä kirjoitti:
Mene opettamaan hebreaa Jerusalemiin. Meillä ei adventisti sano, mitä Raamattu kertoo. Osaamme toki itsekin lukea.Koko selityksesi on väärin tähän yhteyteen. Koko selityksesi ei liity mitenkään puheena olevaan aiheeseen. Eikä Se sovi apostolien opetusten kanssa yhteen. Ei myöskään uskontunnustuksemme kanssa. Kysy vaikka kuhilaalta.
uskontunnustuksesi sanoo. Se minkä pitää ratkaista on se, mitä Raamattu sanoo. Koska osaan hepreaa, tiedän mitä Toorassa sanotaan.
- lueite
sama mitä sinun kirjoitti:
uskontunnustuksesi sanoo. Se minkä pitää ratkaista on se, mitä Raamattu sanoo. Koska osaan hepreaa, tiedän mitä Toorassa sanotaan.
Sinun pitää ymmärtää, että se mikä on annettu juutalaisille on ja pysyy juutalaisille. Siinä ei sinun krikankieltäsi tarvita. Raamattu kertoo sen mikä kuuluu meille, eikä siinä ole mitään epäselvää.
- Kadonneiden #
lueite kirjoitti:
Sinun pitää ymmärtää, että se mikä on annettu juutalaisille on ja pysyy juutalaisille. Siinä ei sinun krikankieltäsi tarvita. Raamattu kertoo sen mikä kuuluu meille, eikä siinä ole mitään epäselvää.
Lammasten etsintään,joten koeta pysy poissa Juutalaisuudesta. Ei Varmasti Jeesus ole tullut sinua pelastamaan! Tietenkin sinulla on vielä toivoa tästä pelastuksesta, jos hyväksyt Jeesuksen valtakunnan antamat kansallisuus velvollisuudet. Jesajahan kertoo meille näistä kansallisuus vaatimuksista. Sinullahan on valta itselläsi hyväksyä tai hyljätä. Pakkoa ei ole
Kadonneita# - pahinta
Kadonneiden # kirjoitti:
Lammasten etsintään,joten koeta pysy poissa Juutalaisuudesta. Ei Varmasti Jeesus ole tullut sinua pelastamaan! Tietenkin sinulla on vielä toivoa tästä pelastuksesta, jos hyväksyt Jeesuksen valtakunnan antamat kansallisuus velvollisuudet. Jesajahan kertoo meille näistä kansallisuus vaatimuksista. Sinullahan on valta itselläsi hyväksyä tai hyljätä. Pakkoa ei ole
Kadonneita#Hyvin on adventismi sinuun tarttunut. Pelkkää ivaa ja ilkeyttä näyttää siitä syntyvän!
1.
Jumala on minun Isäni.
2.
Olet vain apina, jos sana "sielu" tarkoittaa vain että "olento". Apinoille ei ole ikuisuutta, ne vain maatuvat.
3.
"hengittää" - ihminen hengittää hengellisiä, sitä tuo tuossa kohdin tarkoittaa.
Apina hengittää vain ilmaa ja kuolee, kun se lakkaa.
Maatuu.
4.
Olet todellakin darvinismi näköjään.
Ovatko kaikki timoflinkiläiset darvinisteja?
5.
Ihmisen ja eläimen ero on siinä, että ihmisessä on katoamaton sielu. Eläimen "sielu", kuten Sana sanoo, on vain sen veressä. Joka voi vuotaa pois.- kuin.....
AnttiVKantola kirjoitti:
1.
Jumala on minun Isäni.
2.
Olet vain apina, jos sana "sielu" tarkoittaa vain että "olento". Apinoille ei ole ikuisuutta, ne vain maatuvat.
3.
"hengittää" - ihminen hengittää hengellisiä, sitä tuo tuossa kohdin tarkoittaa.
Apina hengittää vain ilmaa ja kuolee, kun se lakkaa.
Maatuu.
4.
Olet todellakin darvinismi näköjään.
Ovatko kaikki timoflinkiläiset darvinisteja?
5.
Ihmisen ja eläimen ero on siinä, että ihmisessä on katoamaton sielu. Eläimen "sielu", kuten Sana sanoo, on vain sen veressä. Joka voi vuotaa pois.adventistille ihminen on sitä mitä hän syö.
- ...........
Täysin väärässäolevaa nimitetään adventistiksi!
- Uskossa?
Jeesusta vihaat kuin ruttoa. Rakkautesi Lusiferiin on ylitsevuotavainen. Vihaat hirveästi Jeesuksen uhria puolestamme Miksi?
vihaat vihaatJeesusta? Olet itse kertonut tämän
kaiken! Nyt olisi jo sinunkin lopettaa teeskentely ja lopettaa pilkkaava jumalattomuutesi! Peljätkää Jumalaa, jolla ainoalla on kuolemattomuus!Miksi luulet minun Lusiferia palvelevan ja Kristusta vihaavan? Henkiikö saarnastani ehkä israelilaisviha - sillähän Messias meitä myös punnitsee
Miksi vihaisin Jumalan uhrautumista puolestani?
Olenhan nyt Hänen ansiostaan vapaa synnin ja kuoleman laista!
Miksi vihaisin Israelia, sillä "pelastus on juutalaisista"? Kenen tykö menisin, ellen Kristuksen? Kuka anomisiani tai juorujani kuuntelisi, ellei Isä taivaassa?
Kaikkia muita ihmisiä surkuteltavampi olisin, jos alkaisin yhdessä Lusiferin kanssa julistaa, ettei rakkauden Jumala langeta oikeudenmukaista rangaistusta niille, joille ei Kristus kelpaa.- Arviomies_1
AnttiVKantola kirjoitti:
Miksi luulet minun Lusiferia palvelevan ja Kristusta vihaavan? Henkiikö saarnastani ehkä israelilaisviha - sillähän Messias meitä myös punnitsee
Miksi vihaisin Jumalan uhrautumista puolestani?
Olenhan nyt Hänen ansiostaan vapaa synnin ja kuoleman laista!
Miksi vihaisin Israelia, sillä "pelastus on juutalaisista"? Kenen tykö menisin, ellen Kristuksen? Kuka anomisiani tai juorujani kuuntelisi, ellei Isä taivaassa?
Kaikkia muita ihmisiä surkuteltavampi olisin, jos alkaisin yhdessä Lusiferin kanssa julistaa, ettei rakkauden Jumala langeta oikeudenmukaista rangaistusta niille, joille ei Kristus kelpaa.Kaikkia muita ihmisiä surkuteltavampi olisin, jos alkaisin yhdessä Lusiferin kanssa julistaa, ettei rakkauden Jumala langeta oikeudenmukaista rangaistusta niille, joille ei Kristus kelpaa.
On totaalista Jumalan halveksimista jos emme riipu yksin armossa, vaan
luulemme hankkivamme kannuksia sapattivouhotuksella tms.
- 234234234234
Raamattu ei opeta sielun kuolemattomuusoppia. Se on sinun valheesi.
- joten se ei kuulu
sinulle mitenkään.
Minä taas uskon sydämestäni sen, että Timo on uskossa Jeesukseen Kristukseen ja uskoo pelastukseen AINOASTAAN Jeesuksen kautta. Teillä täytyy olla eri jumala, sillä Timo ei usko, kuten sinä, että teidän jumala=käärme joka on saatana, joka kiduttaa luotuaan iankaikkisesta iankaikkiseen.
Vaan Timo uskoo Jumalaa, eikä käärmettä. Hän uskoo, että synnin palkka on KUOLEMA ja että elette usko että Jeesus on Vapahtaja, niin te KUOLETTE SYNTEIHINNE.
Timo uskoo, että Jumala rankaisee kaikkija niitä jumalattomia jotka eivät nöyrry parannukseen, tekojensa mukaan ja sitten tulee loppu, sillä HEIDÄT POLTTAA SE /helvetin/TULI!
Siis, huomioi: "HEIDÄT", eikä heitä! Raamatun sana sanoo, että Helvetti on TOINEN KUOLEMA. Josta ei enää pelastusta ole yhdellekään joka sinne joutuu, sillä se on jäähyväiset elämälle, elitäydellinen kadotus.
Jumalan uudessa maailmassa ei tule olemaan mitään väärää, eikä valheellista, sillä kaikki entinen on mennyt, eikä yksikään siellä sano olevansa vaivan alainen.- jämpti on
noin!
- Ihme ja kumma*
Jopas on salaperäiset perustelut sulla ja ihan sivullinenkin olet, pelkkä
suunsoittaja. Sirkka-Iita eräässä viestissään puhusee ettei kuulu
kenellekkään se, miksi hän ei ole adventisti. Me muut (paitsi alex-kasi)
kerromme ihan avoimesti, miksi olemme ei-adventisteja.
Mitä te muutamat salaatte tahi pelkäätte? - Oikeudenmukaisuus
Ihme ja kumma* kirjoitti:
Jopas on salaperäiset perustelut sulla ja ihan sivullinenkin olet, pelkkä
suunsoittaja. Sirkka-Iita eräässä viestissään puhusee ettei kuulu
kenellekkään se, miksi hän ei ole adventisti. Me muut (paitsi alex-kasi)
kerromme ihan avoimesti, miksi olemme ei-adventisteja.
Mitä te muutamat salaatte tahi pelkäätte?sanakiistojen kipeä tai alkaa kanssasi haukkua seljän takana ihmistä joka ei edes ole läsnä.
Timolla on parempaakin tekemistä uskovaisena ihmisenä, perheen isänä ja pastorina, kuin kiistellä täällä omaan räkäänsä tukehtuvien papparaisten kanssa, jotka ovat niin häijyyttä ja pahaa sisua täynnä että oikein puhkuvat sitä.
Timo taas, senkerran kun on täällä ollut ja vastanut, on AINA pysynyt asialinjalla ja vastanut rehellisesti ja asiallisesti. Oikeudenmukaisuus kirjoitti:
sanakiistojen kipeä tai alkaa kanssasi haukkua seljän takana ihmistä joka ei edes ole läsnä.
Timolla on parempaakin tekemistä uskovaisena ihmisenä, perheen isänä ja pastorina, kuin kiistellä täällä omaan räkäänsä tukehtuvien papparaisten kanssa, jotka ovat niin häijyyttä ja pahaa sisua täynnä että oikein puhkuvat sitä.
Timo taas, senkerran kun on täällä ollut ja vastanut, on AINA pysynyt asialinjalla ja vastanut rehellisesti ja asiallisesti."Timo taas, senkerran kun on täällä ollut ja vastannut, on AINA pysynyt asialinjalla ja vastannut rehellisesti ja asiallisesti."
Henk.koht. olen saanut joka kerta kokea Timon suunnalta tekstikritiikin
korostamista sillä kustannuksella että asiaa on vienyt pieleen ja rutosti!
Minä korostan asioita ja asiakokonaisia ja kokonaisvaltaista totuutta.
Timon väitöskirjankin aiheet olivat sanakiistankipeyttä.
Hän tahtoisi esim. vaihtaa tietyt "Herra"-sanat "Jeesus"-sanaksi.
Eikä välitä siitä mitä sanaa asiayhteys edellyttää. Semmoinen on pahasta.
Sinä tuskin olet edes vilkaissut hänen viestejään, olet vain suunsoittaja.
1.Tim.6:3
Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4
niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5
alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.- itsellesi:
AnttiVKantola kirjoitti:
"Timo taas, senkerran kun on täällä ollut ja vastannut, on AINA pysynyt asialinjalla ja vastannut rehellisesti ja asiallisesti."
Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4
niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5
alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.1.Tim.6:3
"Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4
5
alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."
Sinun puheistasi on todella Kristuksen terve oppi kaukana, sillä kaunaisuutesi ja ilkeämielisyytesi on nähty.
Ei Pyhä-Henki jaa huonetta syyttäjä hengen kanssa ja SE sinussa pitää majaansa.
Sory vaan, mutta ikävä kyllä asia on niin.
Voit taas alkaa itseäsi puolustelemaan jollain olemattomalla nimimerkillä, joita sinulla kyllä riittää, samoin kun valheitakin, että miten "hyvä uskova ja kirjoittaja Antti on," ei voi muutakuin hymyillä sinun touhuillesi.
Miten sinä joudat jatkuvasti täällä päivystämään ja ihmisiä arvostelemaan? Etkö tee mitään muuta kuin istut vain tietokoneella?
Harvemmin sinulla näkee kannanottoja mihinkään oikeaan asiaan, ainoastaan henkilöihin kohdistuu mielenkiintosi ja usein syytäjähengessä, kuten nytkin Timoon. Täällähän pitäisi puhua adventismista, eikä adventisteista. - 234234234234
AnttiVKantola kirjoitti:
"Timo taas, senkerran kun on täällä ollut ja vastannut, on AINA pysynyt asialinjalla ja vastannut rehellisesti ja asiallisesti."
4
5
alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.suunsoittaja olet. Tekopyhä lurjus, kun suoraan sanotaan.
AnttiVKantola kirjoitti:
4
5
alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.Tekstikriittisyys on saatanasta, mutta asiakriittisyys on Paavalista.
1. Kor. 4:16
Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.
1. Kor. 11:1
Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
Fil. 3:17
Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
Vetäytykää pois adventisteista ja alexista ja sirkkaiitasta ...
Room. 16:17
Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
" muuta oppia ..." ÄLÄ muuta oppia!
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
2.Tim.4:2
saarnaa sanaa,
astu esiin
sopivalla ja sopimattomalla
ajalla, nuhtele, varoita, kehoita,
kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3
Sillä aika tulee,
jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4
ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät
taruihin.
Tuon Paavali osoittaa erityisesti adventismille ja sen kannattajille
alexille ja sirkkaiitalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351