Masennuspisteesi?

Vaikeasti masentunut

Osaako joku sanoa, millaisilla pistemäärillä (Beckin masennustesti) masennus katsotaan minkäkin tasoiseksi? Eli siis missä menee raja lievän, keskivaikean ja vaikean välillä? En löytänyt netistä tietoa.

Olisi myös mielenkiintoista tietää millaisia pistemääriä palstan lukijoilla on. Itselläni 49 pistettä.

12

1391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • crocoodiile

Missä voi tehdä kyseisen testin?

Kiitos jo etukäteen!

• mutta epätosi...

En muista pistemäärääni (ehkä oli 42p ?!), mutta luokitus oli keskivaikea masennus. Tämä siis kyselyn perusteella, vaikka minulla ei myöhemmin todettu masennusta! Kävin useat keskustelut psykologin kanssa yms.
      Olen siis jo vuosia elänyt kroonisen kivun ja monien muiden sairauksien kanssa. Eli tämä Beckin masennusseula antaa suuntaa kyllä, mutta ei se kerro totuutta. :)

http://www.ahjos.net/masennus/beck.htm

• crocoodiile

Itse sain 39 psitettä. Olisi varmaan korkea aika mennä ammattiauttajan puheille, sitä en ole koskaan vielä tehnyt.

• Alkuun mulla oli 47. Eli vaikea masennus menossa. Nykyään pisteet taitaa pyöriä hieman yli kymmenessä, riippuen päivästä.

Ensimmäisen jakson aikana oli korkeita lukuja, sitten lopetin lääkkeet ja luvut kasvoivat taas ja nyt ollaan taas menossa parempaan. Lääkkeitä tosin saa syödä varmaan vuosia vielä.

• Tabuilla pärjäävä

Sanoisin, että jos kaikki kysymykset olis mulle sopivampia, niin saisin täydet pisteet, mutta siinä 50 pistettä on mun tulos. Ei siis kiinnosta mikään, ei jaksa/kiinnosta tehdä yhtään mitään, syön pakostan kaksi kertaa päivässä ja otan lääkkeitä. Niiden avulla jaksaa olla aika normaalikin välillä. Ja mitä ihmettä, että en voi ajatella muuta kuin terveydentilaani. Mua ei kiinnosta mun terveydentila, missä se vaihtoehto on? Haluan vaan olla olematta.

Ja mulla todettiin pikadiagnoosina keskivaikea masennus, mikä on auttamatta alakanttiin. Ehkä mä oon siinä tilanteessa vaan semmonen, että pystyn puhuunkin jotain tai, et se lääkäri on jotenkin outo.

Tämäkin viesti pillerihuuruissa kirjotettu.

• Mikään enää

Tulos 47 pistettä. Tiedän, etten ole kunnossa. En jaksa hakea apua. Yritän esittää, että kaikki on kunnossa. Kotona on hyvä itkeä, kun on aina yksin...

Mutta olen 6. kuulla raskaana ja pitäisi kohta jaksaa pienen lapsenkin kanssa.

Väsyttää.

• saman tien
        Mikään enää kirjoitti:

Tulos 47 pistettä. Tiedän, etten ole kunnossa. En jaksa hakea apua. Yritän esittää, että kaikki on kunnossa. Kotona on hyvä itkeä, kun on aina yksin...

Väsyttää.

Vakavan masennuksen sairastaneena ymmärrän, että toimintatarmosi on erittäin alhainen ja kynnys lähteä lääkärin vastaanotolle on siksikin todella korkea. Mutta oletko miettinyt sitä, jos masennuksesi vielä pahenee nykyisestä lapsesi synnyttyä. Miten jaksat sitten olla lapsesi kanssa?

Toivottavasti miehesi tai joku lähimmäisesi voi varata sinulle ajan lääkäriltä ja lähteä mukaasi tueksi ja turvaksi. Hoito olisi niin tärkeää sinun ja pian syntyvän lapsen kannalta.

Toivottavasti tämä kääntyy vielä iloksi koko perheelle.

• Tabut auttaa
        Mikään enää kirjoitti:

Väsyttää.

Aivan ehdottomasti lääkäriin samantien.

Se on hyvä, että pystyt itkemään. Ite kadotin sen taidon jossain vaiheessa. Nyt tosin rauhottavien avulla pystyn itkemäänkin, mikä on jees. Kai tää on muutenkin parempaan päin tai sit johtuu vaan siitä, et oo koko ajan pillerihuuruissa.

Hae kiltti apua. Itsesi ja lapsesi takia.

• Edistystäkö?

18-vuotias tyttö ja 42 pistettä. En tiedä onko jokin muuttunut ihan pikkiriikkisen parempaan suuntaan, koska viimeksi testitulos oli 47 =)

• jopa päivittäin

On ihan normaalia, että tulos vaihtelee jopa päivittäin. Sinun pisteesi viittasivat ennen vakavaan masennukseen ja samaan viittaavat myös uudet pisteesi. Mutta toki voi olla myös niin, että olet paranutumassa. Pidän peukkuja :)

• Vaikeasti masentunut

Kiitos kaikille vastanneille, lohduttavaa kuulla että muillakin korkeita pisteitä...
      Vielä jäi kysymysmerkiksi nuo rajat, jotka kertovat masennuksen tasosta. Eli siis jos joku tietää mitkä pisteet ovat rajana lievälle, keskivaikealle tai vaikealle niin olisin kiitollinen.
      Jaksamista kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe