.
”Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niin kuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme;
mutta suurin niistä on rakkaus.”
1 Kor.13.
Arvokas Raamatun luku
11
833
Vastaukset
- SANTTUEEMELI
kirjan yksi kohokohdista,voimakasta tekstiä.
- logico-philosof...
Vaikuttaa vahvasti siltä, että tekstin kirjoittaja ei pyrikään lausumaan määrittelykohteestaan mitään positiivisesti vaan suorittaa määrittelyn kohteen negaatioiden kautta.
Teksti on tarkoitettu ihmisille, joilla on juuri niitä virheitä, joista tekstissä puhutaan. Rakkaus on ihmisessä rakenteelisesrti, sitä ei tarvitse selittää. Psykopatologiansa takia ihminen etääntyy rakkaudesta. Uskon tekstin tarkoituksen olevan palauttaa tietoisuustta rakkaudesta.
- Adam
Hienoa, kun toit tämän kohdan esille. Näyttää siltä että teksti on tullut suoraan henkimaailmasta ihmisille.
Siinä tuodaan esille ne asiat, joita ihmnen pitää rakkautena. Rakkaus on henkinen ominaisuus, josta seuraa hyvä toiminta.- Hengen saanut
Tuo Raamatun teksti on kyllä tullut Taivaasta, sieltä hyvästä henkimaailmasta, ei sieltä Lusiferin porukasta, jossa ilman Jeesusta olevat kirotut henget (riivaajat) toimivat.
- Adam
Hengen saanut kirjoitti:
Tuo Raamatun teksti on kyllä tullut Taivaasta, sieltä hyvästä henkimaailmasta, ei sieltä Lusiferin porukasta, jossa ilman Jeesusta olevat kirotut henget (riivaajat) toimivat.
Hyvä henkimaailma on alkuperäinen todellisuus, jota voidaan pitää itsestään selvänä. Teksti on varmasti sieltä.
Puhut Lusiferin porukasta. Kristinuskon mukaan Lusifer oli langennut enkeli, joka vietteli ihmisen. Oletko koskaan ajatellut, että enkelit ovat korkealla henkisellä tasolla, kuten Jeesuskin, ne eivät lankea. Lankeaminen tapahtuu vain ihmisen tasolla. Ihminen etsii syntipukkia henkimaailmasata omille virheilleen.
Vallanpitäjien on ollut vaikea nähdä niin paljon hyvää, kuin enkeleissä on, siksi he käänsivät sen pahaksi. Enkelin lankeaminen on ihmisen negatiivinen kuva hyvänsä. - katselin
Adam kirjoitti:
Hyvä henkimaailma on alkuperäinen todellisuus, jota voidaan pitää itsestään selvänä. Teksti on varmasti sieltä.
Puhut Lusiferin porukasta. Kristinuskon mukaan Lusifer oli langennut enkeli, joka vietteli ihmisen. Oletko koskaan ajatellut, että enkelit ovat korkealla henkisellä tasolla, kuten Jeesuskin, ne eivät lankea. Lankeaminen tapahtuu vain ihmisen tasolla. Ihminen etsii syntipukkia henkimaailmasata omille virheilleen.
Vallanpitäjien on ollut vaikea nähdä niin paljon hyvää, kuin enkeleissä on, siksi he käänsivät sen pahaksi. Enkelin lankeaminen on ihmisen negatiivinen kuva hyvänsä.kuin kuvastimesta. vrt. sanomaasi ihminen etsii syntipukkia omille virheilleen..
- 1 Kor. 13.
katselin kirjoitti:
kuin kuvastimesta. vrt. sanomaasi ihminen etsii syntipukkia omille virheilleen..
Jatkoa rakkauden luvulle löytyy 2 Kor. 11:14:
"Eikä ihme, sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
Jumalan yhteydestä pois langenneita enkeleitä kutsutaan Raamatussa pimeyden enkeleiksi ja riivaajiksi. Sellaisia todella on ihmiskunnan joukossa.
Niillä riivaajahengillä on mahdollisuus päästä sisälle ihmisen sismpään henkeen.
Mutta ihmisille on mahdollisuus estää niitä tulemasta sisälle.
Jeesus kristus, Jumalan Poika, on kaikkien yläpuolella oleva Persoona. Hänen Nimessään voimme käskeä kirottuja enkeleitä väistymään elämänpiiristämme.
Voimme myös pyytää Jeesukselta, että Hän lähettää omia enkeleitään turvaksemme.
Ennen muuta voimme pyytää, että Jeesus vapauttaa meidät synneistämme.
Hän kuoli ristillä sijaisuhrina syntiemme edestä. Syntimme tulivat rangaistuiksi Hänen veriuhrissaan.
Siitä Raamattu sanoo näin:
"Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi" (Jesaja 53:5).
Voimme ottaa Jeesuksen vastaan syntiemme sovittajaksi ja elämämme Herraksi. Silloin Hän on oleva paras Ystävämme halki ikuisuuksien.
Usko Jeesukseen ei edellytä kirkon tai muiden lahkojen uskontoja.
Siunaten
http://www.Jeesus-on-Herra.com - Adam
1 Kor. 13. kirjoitti:
Jatkoa rakkauden luvulle löytyy 2 Kor. 11:14:
"Eikä ihme, sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
Jumalan yhteydestä pois langenneita enkeleitä kutsutaan Raamatussa pimeyden enkeleiksi ja riivaajiksi. Sellaisia todella on ihmiskunnan joukossa.
Niillä riivaajahengillä on mahdollisuus päästä sisälle ihmisen sismpään henkeen.
Mutta ihmisille on mahdollisuus estää niitä tulemasta sisälle.
Jeesus kristus, Jumalan Poika, on kaikkien yläpuolella oleva Persoona. Hänen Nimessään voimme käskeä kirottuja enkeleitä väistymään elämänpiiristämme.
Voimme myös pyytää Jeesukselta, että Hän lähettää omia enkeleitään turvaksemme.
Ennen muuta voimme pyytää, että Jeesus vapauttaa meidät synneistämme.
Hän kuoli ristillä sijaisuhrina syntiemme edestä. Syntimme tulivat rangaistuiksi Hänen veriuhrissaan.
Siitä Raamattu sanoo näin:
"Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi" (Jesaja 53:5).
Voimme ottaa Jeesuksen vastaan syntiemme sovittajaksi ja elämämme Herraksi. Silloin Hän on oleva paras Ystävämme halki ikuisuuksien.
Usko Jeesukseen ei edellytä kirkon tai muiden lahkojen uskontoja.
Siunaten
http://www.Jeesus-on-Herra.comEi ole olemassa langenneita enkeleitä. Enkelit ovat korkealla henkisellä tasolla, jossa ei langeta. Lankeaminen tapahtuu vai ihmisen tasolla. Kysymyksessä on ihmisen inversio, eli negatiivinen kuva hyvästä.
Joku viisas on sanonut: "Ihminen projisoi hyvyytensä Jumalaan, pahuutensa paholaiseen ja vastuunsa messiaaseen.
Ihmisen tulisi katsoa omaa hyvyyttään, pahuuttaan ja vastuutaan.
- ymmärrämme
katsovamme kuin kuvastimesta - olemme löytävät itemme. Omat tunteemme.
Emme etsi enää kunniaa vaan rakkautta.- edelleenkin
Raamattu sanoo näin:
"Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti!"
Hebr.13:8.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164