Kuinka Core2Duo -prosessorin saa toimimaan yksiytimisenä? Siis testimielessä olisi tarve saada toinen prosessori väliaikaisesti pois päältä. Onnistuuko tämä jotenkin?
Core2Duo toimimaan yhdellä ytimellä
5
512
Vastaukset
- zxcvbnm
Linuxilla on ainakin sellainen käynnistysvipu kuin nosmp.
- Liian nopeaa
Kiitos vastauksesta, mutta tosiaan käyttiksenä on Windows XP, jolla kyseinen testikin on tehtävä.
- Snört
Liian nopeaa kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, mutta tosiaan käyttiksenä on Windows XP, jolla kyseinen testikin on tehtävä.
Macissä on myös samatyyppinen coresydeemi.
Tulihan tuotakin kokeiltua.Ennestään olen tiennyt että esim. SuperPi toimii yhdellä ytimellä tai kahdella.Voi jopa valita kummallekin ytimelle oman SuperPin jota ajella.
Atitool toimi myös yhdellä ytimellä jo niin haluaa.
Virustorjunta ohjelma(Avast) scannaa näköjään viruksia vain yhdellä ytimellä.Ydintä voi näköjään vaihtaa.Mutta ilmeisesti niin kevyt ohjelma että toinen ydin aina huilaa.Ainakin tuossa pikaisessa testissä minkä tein.
Avast SuperPi yhdessä.Voin valita molemmat samalle ytimelle ja vaihdella mielivaltaisesti.Jos yksi ydin vain valittu toinen toimettomana vaikka toisen käyttöaste täydet 100%.
Memtest ohjelmassa voi käyttää yhtä tai useampaa ydintä.
3D mark 05 en saanut toimimaan yhdellä ytimellä.
Flat out peli ei myöskään toiminut kuin kahdella.
Ilmeisesti riippuu hyvin pitkälle ohjelmasta mikä toimii ja kuinka montaa ydintä käyttää ja saako toista ydintä pois tai ytimiä vaihdettua.
Tämä oli siis vai pikainen testi.
Ja miten toisen ytimen saa pois XP ohjelmassa.Toimii tietenkin vain valitun/valittujen prosessien kohdalla.
Ctrl Alt Delete
Windowsin tehtävien hallinnasta Prosessit
klikkaa hiiren oikealla painikkeella kyseistä prosessia(esim.Memtest)
Aseta affiniteetti
valitse suoritin
No kokeilin toista peliä(live for speed).Siinäkin ydintä vaihtelemalla toiselle ytimelle sai enemmän käyttöä valitulle.Tosin toinenkin ydin oli käytössä osittain.En sitten tiedä mitkä prosessit sitä käyttivät.
Tutkaile itse jos kiinnostaa.- Jensseni
Laita boot.ini-tiedostoon tommonen lisäys /numproc=1
Voi onnistua myös BIOSista emolevystä riippuen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932