Core2Duo toimimaan yhdellä ytimellä

Liian nopeaa

Kuinka Core2Duo -prosessorin saa toimimaan yksiytimisenä? Siis testimielessä olisi tarve saada toinen prosessori väliaikaisesti pois päältä. Onnistuuko tämä jotenkin?

5

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

Linuxilla on ainakin sellainen käynnistysvipu kuin nosmp.

• Liian nopeaa

Kiitos vastauksesta, mutta tosiaan käyttiksenä on Windows XP, jolla kyseinen testikin on tehtävä.

• Snört
        Liian nopeaa kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, mutta tosiaan käyttiksenä on Windows XP, jolla kyseinen testikin on tehtävä.

Macissä on myös samatyyppinen coresydeemi.

• Tulihan tuotakin kokeiltua.Ennestään olen tiennyt että esim. SuperPi toimii yhdellä ytimellä tai kahdella.Voi jopa valita kummallekin ytimelle oman SuperPin jota ajella.

Atitool toimi myös yhdellä ytimellä jo niin haluaa.

Virustorjunta ohjelma(Avast) scannaa näköjään viruksia vain yhdellä ytimellä.Ydintä voi näköjään vaihtaa.Mutta ilmeisesti niin kevyt ohjelma että toinen ydin aina huilaa.Ainakin tuossa pikaisessa testissä minkä tein.

Avast SuperPi yhdessä.Voin valita molemmat samalle ytimelle ja vaihdella mielivaltaisesti.Jos yksi ydin vain valittu toinen toimettomana vaikka toisen käyttöaste täydet 100%.

Memtest ohjelmassa voi käyttää yhtä tai useampaa ydintä.

3D mark 05 en saanut toimimaan yhdellä ytimellä.
      Flat out peli ei myöskään toiminut kuin kahdella.

Ilmeisesti riippuu hyvin pitkälle ohjelmasta mikä toimii ja kuinka montaa ydintä käyttää ja saako toista ydintä pois tai ytimiä vaihdettua.

Tämä oli siis vai pikainen testi.
      Ja miten toisen ytimen saa pois XP ohjelmassa.Toimii tietenkin vain valitun/valittujen prosessien kohdalla.

Ctrl Alt Delete

Windowsin tehtävien hallinnasta Prosessit

klikkaa hiiren oikealla painikkeella kyseistä prosessia(esim.Memtest)

Aseta affiniteetti

valitse suoritin

No kokeilin toista peliä(live for speed).Siinäkin ydintä vaihtelemalla toiselle ytimelle sai enemmän käyttöä valitulle.Tosin toinenkin ydin oli käytössä osittain.En sitten tiedä mitkä prosessit sitä käyttivät.
      Tutkaile itse jos kiinnostaa.

• Jensseni

Laita boot.ini-tiedostoon tommonen lisäys /numproc=1
      Voi onnistua myös BIOSista emolevystä riippuen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5360
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1607
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      232
      1564
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      310
      1116
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe