Usein ajatellaan että uskovat ovat parempia ihmisiä kuin muut. Usko antaa voimaa heikkona hetkenä. Auttaa kestämään surua ja tuskaa.
Tämähän on ulkokultaista löpinää. Tehdään nyt selväksi, että uskovainen ihminen ei ole sen synnittömämpi, parempi, vahvempi vaikeuksissa, iloisempi ilossa, raittiimpi, luontoystävällisempi yms. kuin muutkaan keskivertoihmiset. Raamattukaan ei lupaa mitään näitä. Ei uskosta saa voimaa.
Jumalaan uskova ihminen eroaa vain siinä, että hänellä on usko kristuksen syntien sovitukseen ristillä ja toivo pelastuksesta kuoleman jälkeen viimeisellä tuomiolla. Ja sehän on henkilökohtainen. Ei voi uskoa toisen puolesta.
Ai niin, voima on evankeliumissa. Ja siinä, että voi pyytää päivän päätteeksi syntejä anteeksi. Jumalan edessä. Jos niitä on. Toisaalta olemme perisynnin alaisia, joten se kannattanee hoitaa kuin kestolotto: pidemmän kierroksen rukouksella. Esim. vuosi kerrallaan.
Uskovista tehdään moraalisesti parempia ympäristön vaikutuksesta ja tämä itseään ruokkiva harha pitäisi oikaista, jolloin "ei uskova" voisi kohdata uskovan ihmisenä, eikä arvelluttavana henkilönä.
Tämäkin on turhaa vuodatusta. Lopulta.
Tyytykäämme siihen mitä meillä on. Kaikkine paskajuttuineen. Tavoitelkaamme sitä, mikä on mahdollista saada. Uskovan pitäisi tavoitella kristuksen kaltaisuutta; mutta ei se ole sitä, että pakkojakaa kadunkulmalla traktaatteja ja yrittää saada itselleen tunnun pyhästä hengestä, kun on puolustanut evankeliumin sanomaa. Aika itsekästä toimintaa: kirkastaako kristusta. Myönnän että en itse viitsi lähteä auttamaan "laitapuolen" kulkijoita, ketä ne ovatkaan, ja tämä on minun syntini: uskohan on tekoja: voisi ostaa vähäosaisemmille muutamana päivänä kuukaudessa sapuskat ja vähän vaatteita: vaikka kirpparilta. Silloin voisi ihmisille sanoa olevansa uskovainen. Mutta mieluummin tilaan netistä uuden digijärkkärin: minullahan on vain tämä yksi elämä ja kuvattavaa niin paljon. Ja sitten on omat lapset: voisihan sitä ottaa hoiviinsa pari lasta lastenkodista. Mutta ei käy. Ei rahat riitä silloin kuin kädestä suuhun. Kulutus keskeytyy. Materian tuottama ilo on verrattavissa joulun Jumalanpalvelukseen: lähes seksin veroista. Joskus enemmänkin. Matematiikkakaan ei ole abstrakti tiede. Ei ole ollut enää vuosikymmeniin. On löytynyt epävarmuustekijöitä, joita ei pitänyt olla. Laskulakien ehdottomuus katoaa, kun riittävästi kaivetaan.
Valitettavasti tämä on se maailma, paras mahdollinen, jossa elämme. Ei ole muita. Paitsi teorioissa. Matematiikanopettajani totesi aikoinaan, että voi kun saisi pohtia kaikkia yhdeksää ulottuvuutta jotka selittävät maailmankaikkeuden, eikä tarvitsisi takertua käytännön asioihin, kun joku oppilas kysyi, että "miksi joku luku potenssiin nolla on yksi": opettajan vastaus oli, että sehän on trivialiteetti. Kyselyt loppuivat. Silloin pohdittiin, että mitä on trivialiteetti..
Kiitos Herra tästä päivästä. Anna voimaa huomiseen. Kirkasta Kristusta minussa. Anna anteeksi, että olen laiminlyönyt lähimmäiseni. Pitäisikö pyytää anteeksi kun olen iloinen uudesta kitarastani..en tiedä. Sillä kun soitetaan rock rock rock rock rock rock-musiikkia. Niin yksinkertaista, mutta totta. Lainasin vähän mukaellen Ismoa.
Uskovien paremmuus
6
376
Vastaukset
- Jumala tai
Jeesushan sanoi, että hedelmistään puu tunnetaan. Uskovaiset ovat monesti paljon paljon pahempia kuin ei-uskovaiset. Paljon tuomitsevampia, epäinhimillisempiä jne.
Paskamaisesti käyttäytyvän uskovaisen= epäinhimillisen, muita tuomitsevan, itseään muita parempana pitävän uskovaisen on aivan turha kuvitella mitään paratiiseja tulevaisuutensa varalle. Ihan naurattaa. =D- Adam
Hedelmistään puu tunnetaan =
toiminnastaan ihminen tunnetaan.
Näet vaaran, mikä itseään parempana uskovaisena pitämisessä on. Se johtaa helposti varsinkin yhteisöissä jopa fanaattisuuteen. Ihminen vieraantuu todelllisuudesta ja alkaa toimia rakkaudettomasti toisin uskovia kohtaan.
Jeesuksen keskeinen sanoma oli antaa tietoisuutta Jumalan rakkaudesta kehoittaa ihmisiä elämään rakkaudessa. Ihmiset eivät usko, että rakkaus riittää. Rakkaus nähdään jopa vaarana.
Alatyyli, jota käytät kertoo, että olet itse syyllistymässä siihen, mitä näet muissa.
- Adam
Elämme materialistisessä yhteiskunnssa. Myös kristinusko on syntynyt länsimaissa eli materian ilmapiirissä. "Kenellä on, sille annetaan. Kenellä ei ole, siltä otetaan se vähäinenkin pois". Tämä näkyy hyvin yhteiskunnassa.
Nykyinen käsitys elämästä on erilainen, kuin Jeesuksen aikana, jolloin oli luonnollista uskoa jälleensyntymiseen. Se poistettiin vasta v.553 Konstantinopolin kirkolliskokouksessa. Jälleensyntyminen toisi oikeudenmukaisuuden elämään. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää, voisi toteutua.
Alkuperäinen kristinusko oli hyvin lähellä hindulaisuutta.- 777
Miksi pilkkaat Jumalaa ! Älä puhu puppua,teksti minkä kirjoitit ei kestä totuudenmukaista tarkastelua. Tee parannus ja nöyry synnistäsi = Jumalan pilkasta, ja tee parannus, muuten vietät iäsyytesi helvetissä !
777 kirjoitti:
Miksi pilkkaat Jumalaa ! Älä puhu puppua,teksti minkä kirjoitit ei kestä totuudenmukaista tarkastelua. Tee parannus ja nöyry synnistäsi = Jumalan pilkasta, ja tee parannus, muuten vietät iäsyytesi helvetissä !
Näyttää siltä, etä uskot joka sanan Raamatussa olevan Jumalan sanaa. Kannattaa tutustua kirkon historiaan, joka ei ole kilttien poikien historiaa. Esim. jälleensyntymisen poistaminen kristinuskosta tapahtui Rooman keisarin painostuksesta. Samalla julistettiin kirkonkiroukseen esim. kirkkoisä Origenes, jota oli pidetty lähes pyhimyksen sekä filosofit Platon ja Pythagoras. Jälleen syntymiseen uskoville määrättiin ankaria rangaistuksia.
Asia on kirkolle hyvin vaikea, siksi siitä ei puhuta. Jeesuksen aikana jälleensyntyminen oli luonnolinen asia.
- 777
Et pääse taivaaseen jos teet hyviä tekoja. Mutta jos olet uskossa haluat ja alat tehdä hyviä tekoja.Tutkiskele hengellistä tilaasi !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706