miten kellään on varaa...

wåo

miten kellään on varaa päivitellä jatkuvasti tietokonettaan? rauta vanhenee ennen kuin kissaa ehtii sanoa ja uusimmat pelit ei enää toimikaan! onko pakko olla miljonääri jotta voisi harrastaa tietokoneilua?!?

7

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kügelman

Itsellä menee ehkä 300€ vuodessa, ei se omasta mielestäni ole juuri mitään. Ja pelit siis pyörivät ihan mukavasti (tosin omassa näytössä max. resot 1280x1024). Täytyy ostaa aina parasta hinta/laatusuhteessa ja pysyä perillä prosessori- ja näytönohjainvalmistajien suunnitelmista sun muista.

• mutta melko pakko

olla miljonääri jotta voisi harrastaa tietokoneella pelaamista.

"Onko pakko olla miljonääri jotta voisi harrastaa tietokoneilua?!?"

Tuo taas ei ole pakko.
      Minulla on tässä pääkoneena erään ison firman poistokone (ostivat uusia) josta maksoin pari
      vuotta sitten 70e. Käyttiskin (XP) oli sisällä.
      Ja sillä sentään työkseni ohjelmoin, tällä koneella
      olen varmaan tienannut jo tuhansia ja ainoat menot
      (jotka nekin voin verotuksessa vähentää) olivat ne
      70e.

• tietokoneen käyttäjistä on kiihkeitä pelaajia. Useimmat ei tarvitse huipputehokasta näytönohjainta missään vaiheessa. Tietokoneilua voi siis harrastaa pienemmälläkin putjetilla.

• niin halvaksi tulee

Kirpparilta kone 50-150 euroo ja pelejä 2-10 euroo kipale.

Vanhoja klassikkoja ja menneiden vuosien hittejä voit sitten pelata mielinmäärin. Ja vanhoihin peleihin löydät netistä kaikki mahdolliset koodit ja avut mitä suinkin voit tarvita.

• kaivo härkä

Mulla on v. 2000 hankittu P III -kone (ME), johon ostin monta vuotta sitten poistoläjästä F1 2000 -pelin. Maksoi muistaakseni kuusi euroa. Sellaiset viitisen vuotta on tullut pelattua, enkä ole kyllästynyt vieläkään. Toki on muutakin tullut pelattua, mutta ovat olleet ilmaisia.

Koneeseen on hankittu käytetty lisämuistikampa, maksoi 10 e.

• anon343434

Itse olen opiskelija ja rahaa riittä silti koneen pitämiseen sillä tasolla, että uusimmat pelit toimivat lähes poikkeuksetta täysasetuksilla. Edellisestä rautapäivityksestä on silti jo yli vuosi. Yleensä saa noin vuoden välein olla 200-300€:lla ostamassa uutta rautaa. Kannattaa toki muistaa, että vanhoja osia saa ja pitääkin myydä eteenpäin.

• 3:ssa vuodessa n.2600€ pelkkään keskusyksikköön.Sama koppa,kiintolevy,DVD-asema ja XP ollut 3vuotta sitten ostamastani koneesta lähtien.Viimeinen suurempi päivitys vuosi sitten,muuten lähinnä näytönohjaimet vaihtuneet.
        Vanhoista roinista saanut ehkä 800€.1800€:3= 600€/v

Toisaalta pelkkästä laajakaista maksan 504€/v.
        Onko tuo sitten niin kallista?Kelle on kelle ei.Työssä käyvälle aikuiselle ehkä ei.

Tuolla vuosibudjetilla(600€)saisi tähän quad coren,Vistan,gf8800gts.
        Pärjäisi todennäköisesti seuraavat 2v hyvin jopa pelikäytössä.

Niin no enhän minä edes paljon pelaile.Vähempikin riittäisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4770
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1326
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1325
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1101
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      252
      946
    9. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      932
    Aihe