Ryhmä yksinäisille ihmisille?

Ruska

Löytäisinkö täältä ihmisiä, jotka haluisivat kokoontua yhteen esim. kerran viikossa ja voisivat saada sitä kautta tukea toisiltaan. Voisimme tavata jonkun kotona tai kahvilassa tms.

Itsellä on sellainen elämäntilannne, että teen opintoja kotona ja vietän tosi paljon aikaa omissa oloissa. Mulla on taipumus masennukseen, paniikkihäiriöön ja syömishäiriöihin, ja sitä kautta eristäydyn helposti ihmisistä. Kaverini ovat kiireisiä ihmisiä. Kaipaisin elämääni uusia ihmisiä, joiden kanssa voisi keskustella mieltä painavista ja elämää koskettavista asioista. Olla oma itsensä.

Sulla ei tarvi olla takana ongelmia, eikä edes yksinäinen olo, oleellista on, että haluat kuitenkin tavata muita ihmisiä ja jutella. Kokoontua yhteen ja keksiä myös jotain kivaa.

Kiinnostaako?

26

3056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottomasti..

Kiinnostaa!! Pitäisi van löytyä muitakin, ja samalta paikkakunnalta!

• Jos löytyy sopiva paikka, aikaa jne niin kyllä kiinnostaa

• yksinäisiä

ihmisiä,täytyisi olla samalta suunnalta.

• Obscure*

Onhan noita ryhmiä olemassa ihan oikeestikin. Oikein virallisia sellaisia. Ujoille, jännittäjille, syömishäiriöisille..jne. Mun terapeutti just tarjosi sellaista mulle. Mut en tiedä menenkö.

• mnavna

Milläs paikkakunnilla ylläolevat vaikuttaa, kun ei sitä yhdessäkään viestissä mainittu? Itse liikuskelen helsinki-espoo akselilla, vaikken siellä asukkaan.
      Tuossa on vaan se huono puoli että jos ryhmä yksinäisiä/hiljasia/ujoja on samasa paikassa, ei siitä oikein tule mitään ilman jotain "johtajaa" joka pitää huolen sitä että on jotain tekemistä.

Itse olisin myös kiinnostunut, mikäli muu väki on suurin piirtein samassa ikäluokassa, taino -10v enintään.

Ongelmana myös se että mitä aktiviteettiä keksii täysin tuntemattomille henkilöille, kun ei niiden haluista ja lahjoista tiedä. Tietty joku elokuvailta tms olis jees.

Tuossa myös piilee aika suurikin vaara, että jos 10 henkilöä esim kokoontuu samaan paikkaan ja 9 niistä tulee juttuun keskenään, mutta se yksi henkilö jää yksin sinne. Tai jotenkin tuohon suuntaan, ei se ainakaan sen ko. henkilön mielentilaa kohenna.

• lonely_angel

minulla takana paljon pahaa, mutta olen tällä hetkellä perheellinen mutta ainoat läheiset ystävät ovat perheeseeni kuuluvat mies ja poika 3v, muut "ystävät" ovat kiireisiä ja aina jossain, ja tuntuu etteivät aina haluaisikaan olla yhteydessä kanssani vaikka ovat kuitenkin sanoneet hyväksyvänsä ystävänsä sellasena kuin on...

• Ruska

En tosiaan muistanut mainita, että asun Helsingissä ja varmaan sitten tänne se sijoittuisi.

Olen iloinen että kiinnostuneita on, ja ilmoititte itsestänne. Uskon, että lisääkin löytyy. Odottelen ja etsin ja ilmoittelen.

Toki asiassa voi olla myös ns. vaaroja, kuten yksi siihen suuntaan asian ilmaisi... Esim.se voi olla vaara, että joku ei sopeudu joukkoon ja syrjäytyy entisestään. Mä en usko, että niin tapahtuisi, mä itse ainakin olen niin lojaali, että haluan ottaa kaikki joukkoon. Mitään ihmeitä en tietenkään voi tehdä ja kyse on jokaisen omista tuntemuksista.

Siihen haluan luottaa, että porukka olisi rehellistä ja halu tutustua toisiin on olemassa, vaikka ei osaisi sitä näyttää.

Hassua, mutta itse teen opintoja ja työtä ihmisläheisellä alalla... silti olen kiemurassa joskun ihmisten kanssa.

Olen itse 27v nainen.

• mnavna

halukas sitten tuollaisen tapaamisen järjestämään vai pelkästään halukas osallistumaan?

• miettinyt et

tollanen ryhmä olis hyvä kun kaikki ajelehtii irrallaan. Olen myös alle 3-kymppinen nainen pääkaupunkiseudulta.

• tosiaa halua
        miettinyt et kirjoitti:

tollanen ryhmä olis hyvä kun kaikki ajelehtii irrallaan. Olen myös alle 3-kymppinen nainen pääkaupunkiseudulta.

olla mikää ryhmänvetäjä. Ainakaa yksin.

• katti
        miettinyt et kirjoitti:

Hei! Olis kiva tavata!
        Olen 27 v. avoliitossa elävä nainen pk-seudulta.
        Etsin myös uusia ystäviä ;)

• baariin veljet

ja siskot, viinaa lärväriin ja perseet olalle

• Nimetön

Olen 33-vuotias, erittäin yksinäinen nainen pääkaupunkiseudulta. Kun lapseni ovat isällään, minulla ei ole mitään..ei mitään. Ei ketään kenen luona käydä tai ketä pyytää vaikkapa leffaan kanssani. Aina yksin. En kestä tätä enää hetkeäkään!

• Lusikkainen

Mun mielestä kenekään ikä ei saisi olla este, koska ei sillä ole niin väliä vaikka olisikin vähän vanhempi.

• -lukki-
        Lusikkainen kirjoitti:

Mun mielestä kenekään ikä ei saisi olla este, koska ei sillä ole niin väliä vaikka olisikin vähän vanhempi.

Olen itse miettinyt samaa juttua jo pidemmän aikaa! Ja mulla itselläni olisi jo pikkuhiljaa intoa perustaa tuollainen ryhmä tai ruveta järjestämään sellaista mahdolliseksi....

En välttämättä etsi mitään yhtä ylintä sydänystävää, olisi vain niin mukavaa jos olisi oma porukka jonka kanssa nauttia elämän iloista. Käydä porukalla kahvilla, järjestää leffa- tai peli-iltoja...laivareissuja. Vaikka mitä! Ryhmään sopii paremmin erilaisia ihmisiä ilman että tarvitsee miettiä synkkaako ihan 100%:sti...

Itse en ole mikään erityisen yksinäinen, käyn sentään töissä ja opiskelen. Kavereitakin on jonkinlaisia mutta kaikki niin kovin kiireisiä. Muutenkin olen jotenkin ulkopuolinen kaikkialla ja huono tutustumaan ihmisiin. Oikeastaan olen ihan normaali ihminen, enkä koe olevani mikään luuseri tai friikki. Kavereita en vain ole onnistunut löytämään! :D

Ikä ei todellakaan olisi ryhmälle mikään este. Itse olen 24-vuotias ja pääkaupunkiseudulta.

Joten mitenkä olisi, ap? Voisin lyöttäytyy sun kanssa yksiin ja ehkä järjestää jtn tapaamista...

• -lukki-
        -lukki- kirjoitti:

Olen itse miettinyt samaa juttua jo pidemmän aikaa! Ja mulla itselläni olisi jo pikkuhiljaa intoa perustaa tuollainen ryhmä tai ruveta järjestämään sellaista mahdolliseksi....

En välttämättä etsi mitään yhtä ylintä sydänystävää, olisi vain niin mukavaa jos olisi oma porukka jonka kanssa nauttia elämän iloista. Käydä porukalla kahvilla, järjestää leffa- tai peli-iltoja...laivareissuja. Vaikka mitä! Ryhmään sopii paremmin erilaisia ihmisiä ilman että tarvitsee miettiä synkkaako ihan 100%:sti...

Itse en ole mikään erityisen yksinäinen, käyn sentään töissä ja opiskelen. Kavereitakin on jonkinlaisia mutta kaikki niin kovin kiireisiä. Muutenkin olen jotenkin ulkopuolinen kaikkialla ja huono tutustumaan ihmisiin. Oikeastaan olen ihan normaali ihminen, enkä koe olevani mikään luuseri tai friikki. Kavereita en vain ole onnistunut löytämään! :D

Ikä ei todellakaan olisi ryhmälle mikään este. Itse olen 24-vuotias ja pääkaupunkiseudulta.

Joten mitenkä olisi, ap? Voisin lyöttäytyy sun kanssa yksiin ja ehkä järjestää jtn tapaamista...

...ja naisihminen siis olen.

• mnavna
        -lukki- kirjoitti:

Ketä tarkoitat ap:llä?
        Mutta joo, loistavaa kun on joku kiinnostunut vetäjäksi asti.
        Voisin olla vapaaehtonen jos jotain apua tarttee tehdä/suunnitella tms.

• Liina

Olen 33-vuotias nainen ja olen myös hyvin yksinäinen.

• Ruska

Joo, kyllä se taitaa siltä näyttää, että jonkinlaista kokoonpanoa on syntymässä! Hienoa!!! Pitäisi vaan päättää missä tapaamme ja koska, ja ehkä vielä hetki katsoa jos vielä muitakin löytyy...

Musta ehdoton plussa olisi, että ryhmän löytäisi eri ikäiset ihmiset! Erilaisia ihmisiä, jotka suvaitsisivat toisiaan. Erilaisuus, ikä, sairaus, sukupuoli, ne eivät ole kuin pintaa. Se mikä merkitsee on sisällä, kuten kaikki tämän kliseeltä kuulostavan lausahduksen tietävät. Puhun siitä, koska toivon, että ryhmän henki olisi alusta lähtien avoin ja suvaitseva. Muu ei ole niin merkityksellistä.

Mulla on kausia, jolloin en tunne itseäni yhtään yksinäiseksi ja elämä soljuu. Mulla on muutama ihana ystävä ja kavereita on ja viihdyn kyllä yksinkin. Silti mussa on rikkinäisyys, ja se puoli joka kaipaa porukkaa, joka ymmärtää tai haluaa ymmärtää toisiaan myös "rikkinäisiä". Haluaa tehdä porukkana asioita.

Jokaisella meillä oma tarina, ja tuntemukset.

• kyllä kiinnostunut

Olisin myös tosi kiinnosunut, kiva jos jollain olisi aikaa ja viitsimystä järjestää tällaisia:) Olen siis parikymppinen opiskelijatyttö ja pk-seudulla asun.

• -lukki-

Mnava (kirjotinkohan oikein?), tarkotin ap.:llä siis tämän ketjun aloittajaa. Mutta jos säkin olet motivoitunut tekemään jotakin ryhmän perustamisen eteen niin hirmu kiva juttu...Pitää ruveta kehittelemään jotain ja miettiä jotakin aikataulua. Voinkos vaikka laittaa sulle sähköpostia tuohon osoitteeseesi jossain vaiheessa?

Mutta kiva, että on innokkaita osallistujia. Ja toivottavasti tää oikeesti onnistuu, ettei jää vain suunnitteluasteelle. Kunpa kerrankin sais jotakin aikaseksi!

Mun sähköpostiosoitteeseen laiskamato83@gmail.com vois nyt jokainen mukaan haluava itsestään jonkin ilmoituksen. Ihan siis vaan että on messissä ja samalla saan sähköpostiosoitteen johon ilmoittaa, kun saamme jotakin järjestettyä. Ei tartte sen kummempaa kertoa itestään, ehkä ikä ja sukupuoli olis kiva. Loput voi kertoa sitten kun mahdollisesti kokoonnutaan.

Kuulemisiin! :D

• Korppi-83*

Mulla oli joskus sellainen omasta mielestäni hyvä idea.

Siihen toki sisältyi se ehto että saan itseni tolpilleni ensin. Mikä ei yhä vieläkään ole tapahtunut.

No mutta kuitenkin se ajatusmalli oli se että yksinkertaisesti antaisin väen täällä tietää koska ryystän kahvia vaikka Trion Arnoldsissa. Ja sinne voisi kuka tahansa tulla ihmettelemään.

Jos ei uskaltaisi kaljupään seuraan istua niin istuisi ehkä naapuri pöytään juomaan omat kahvinsa, kaljupään tätä yksinäisyys palstan väeksi tunnistamatta.
      Ehkä seuraavalla viikolla kun ilmoittaisin uudestaan kahvitteluistani, niin uskaltautuisi seuraan asti.

Joo toteutumattomien suunnitelmien laatikossa se on. Ja kaikkien laatikoiden sisältö näyttää nyt olevan pitkin kämppäni lattiaa. Pitänee siivota.

• -lukki-

Seitsemän ihmisen läjä on jo kasassa! Lisää porukkaa mukaan vaan, jos vähääkään kiinnostaa! Laittakaa mulle ilmoittautuminen mukana olostanne!

laiskamato83@gmail.com

• nainen 40v

Itse olen jotenkin järkyttynyt, miten yksinäinen nykyisin olen. Toisaalta lohdullista lukea,
      etten tosiaan olen yksin ongelmani kanssa.
      Monesti vaan kun lukee lehdistä esim. nuorten sinkkunaisten kokemuksia, niin kaikilla tuntuu olevan laaja ystäväpiiri, mikä ainakin itsestäni tuntuu tällä hetkellä hyvin vieraalta.

Olen ollut lievästi masentunut yksinäisyteni johdosta, mutta hieman helpotti lukea muiden kommentteja. Ystäväni ovat lähestulkoon vain perheellisiä ja viime vuosina olen myös joutunut pettymään joihinkin ystäviin ja suhteet ovat kariutuneet. Tällä hetkellä ei oikein ole ketään,
      jolle edes iltaisin soittelisi.

Takavuosina oli välillä hyvinkin sosiaalista elämää, mutta nyt olen välillä menettänyt jo uskon, että tilanne tästä muuttuisi.
      Ne harvat uudet ihmiset, joihin olen viime vuosina tutustunut, ovat olleet kovin erilaisia,
      eikä yhteistä ole juuri ollut. Tällä en tarkoita,
      että en olisi suvaitsevainen, sillä mielestäni suvaitsen hyvinkin erilaisia ihmisiä.

• etra

Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä ylhäällä jo mainittuun mailiosoitteeseen.

• keijosami

Luin näitä vanhoja koska ei ollut parempaakaan tekemistä, mahtokohan tää tapaaminen ikinä onnistua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3607
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      64
      3232
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2533
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe