Moi! Olen nuori nainen. Olen kärsinyt keskivaikeasta masennuksesta muutaman vuoden.
Olen kokeillut efexor depotia lääkkeeksi masennukseen. Sain siitä sivuvaikutuksena masennusta(!). Toisin sanoen masennus paheni heti lääkekuurin aloitettuani äärimmäisen voimakkaaksi: istuin päivät pitkät paikallani sängyn päällä, tuijotin seinää kasvot ja koko ruumis jähmettyneenä ja ajattelin koko ajan yhä uudestaan että miten kauheaa on. Olotila oli todella tuskallinen. Lopetin lääkkeet alle viikon käytön jälkeen, ja onneksi tilani palautui ennalleen pian sen jälkeen. Minua kiinnostaa, onko kenellekään toiselle tullut masennuslääkkeen sivuvaikutuksena noin voimakasta, täysin lamauttavaa masennusta? Jatkoitko lääkkeen käyttöä? Minä en kerta kaikkiaan voinut jatkaa, se vain ei olisi ollut sen arvoista, tuska oli niin suuri....
Toinen kysymykseni koskee masennuslääkkeiden vaikutusta seksuaalisuuteen. Nyt käsi sydämelle, onko ketään, jolla masennuslääkkeet EIVÄT olisi vieneet seksuaalista halua/kykyä kiihottua tai vähentäneet sitä radikaalisti? Minulle kävi myös näin, ja ymmärtääkseni se onkin lähes vääjäämätöntä nykyisten masennuslääkkeiden kanssa. Poikkeuksena tietysti sellaiset yksilöt, jotka eivät muutenkaan ole kovin seksuaalisia (eivät koe asioita yleisesti ottaen seksuaalisesti, eivät masturboi usein jne), he tuskin eroa juuri huomaisivatkaan.
2Kysymystä masennuslääkkeiden sivuoireista
6
655
Vastaukset
- pseudo
SSRI -lääkkeet vievät usein seksihalut pois. Itse syön mirtsapiinia (kauppanimellä Remeron), jolla ei ole vaikutusta seksuaalisuuteeni, auttaa myös nukkumaan. Auttoi myös tehokkaasti masennukseeni ja ahdistukseen. Ts. ko. troppi pelasti elämäni. ;)
/pseudo- toi ole
SE lihomistaipumusta tuova lääke ?
toi ole kirjoitti:
Ei tosin kaikilla. Itse kokeilin ja koko ajan väsytti niin paljon että oli pakko lopettaa. Käytin siis Sepramin lisänä.
- pseudo
toi ole kirjoitti:
Remeronhan ei itsessään lihota, mutta kasvattaa ruokahalua. Itse en ole huomannut lihoneeni.
/pseudo
Kenen kanssa olet keskustellut lääkityksestä? Ohjeissakin mainitaan, että vaikutus alkaa myöhemmin ja alkuun saattaa olla pahojakin oireita. Mulla ainakin pää aivan sekaisin parin viikon ajan enkä muistanut oikein tapahtumia. Mutta kun alkoi vaikuttaa niin olen sentään mennyt parempaan suuntaan. Ja vaikeaa masennusta sairastan.
Ja kyllä. Halut ovat lähes kadonneet. Oli tosin yksi vaihe kun panetti koko ajan. Nyt aika harvoin. Ja lähinnä vieraat naiset kiinnostaa.- alussa depressiota.
se mainitaan mm. Efen pakkausselosteessa!!!!!!!!!!!
Eli ihan yleinen juttu. Lääkitystä ei kannata heti alussa oireuden túltua lopettaa vaan ottaa yhteyttä sen määränneeseen psykiatriin ja neuvotella asiasta.
Kai olit ap. tietoinen siitäkin, että useat depr.lääkkeet lisäävät alussa suicidi-riskiä?! Sekin selittyy ihan loogisilla syillä.
Ei olisi kannattanut lopettaa noin lyhyeen Efen käyttöä.
Ihan samoja oireita ollut n. 3 viikkoa aikoinaan kun aloitin Efen, nyt Efe ollut käytössä 4 v ja hyvin toimii kohdallani.
Libidoon se ei ole vaikuttanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634