"JOKA aamu on armo uus"

Hyvää huomenta kaikille!

Kaikkien tuntema hengellinen laulu "Joka aamu on armo uus", lienee syntynyt valitusvirsien kautta.

Valitusvirret 3:17-26

17 Minä kadotin onneni päivät, unohdin, millaista on elää rauhassa.
18 Minä sanoin: "Kaiken olen menettänyt, Herra on vienyt minulta toivon."
19 Kurjuuteni ja kodittomuuteni täyttää mieleni, kaikki maistuu myrkyltä ja koiruoholta.

20 Minä en voi unohtaa onnettomuuttani, en saa sitä mielestäni.
21 Kuitenkin minä toivon ja odotan, sillä minä ajattelen tätä:
22 Herran armoa on se, että vielä elämme, hänen laupeutensa ei lopu koskaan.
[Jer. 5:18 ]

23 Joka aamu Herran armo on uusi, suuri on hänen uskollisuutensa.
24 Sieluni sanoo: "Herra on kaikkeni, häneen minä turvaan."
[Ps. 16:5 ]

25 Herra on hyvä sille, joka panee toivonsa häneen, sille, joka häntä etsii.
26 Hyvä on hiljaisuudessa toivoa apua Herralta.

UUSI AAMU - uusi aika

Puhutaan myös ns. uudesta aamusta. Se on ns. Herran päivän jälkeen, kaiketi ensimmäinen rauhan aamu, toivon mukaan sapattiaamu.
Sapatti joka tapauksessa tulee vielä koko maailmalle, (leeviläinen sapatti, Hes 44., Jes 66:21., Jer 33:18).

Jes 66:22-24

22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. (Ilm 7:4-9).
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. (Sak 14:12).
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48].

Sak 14:12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

Sak 14:16-17
16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
[Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
[Jes. 5:6].

Näin se on, että Messias tulee "kaikkien pyhien kanssa" (Sak 14:4-5) tänne alas pelastamaan Israelin antikristuksen käsistä ja kaikki jäljelle jääneet alkavat noudattaa sapattia ja siihen liittyy sapattijuhla-ateria, Jes 25:6-10.

Näin Sana opettaa; ei tämä ole ketään vastaan suunnattua, vaan totuudenpuhumista.

6

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joka 7. aamu

Olemme todenneet Raamatun kanssa yhtäpitävästi, että "joka aamu on armo uus".

Mielestäni siinä on pähkinä särjettäväksi adventti-teologeille - tai raamatunkohta kumottavaksi.

Sillä sapattisinettiopin mukaisesti - ottaen huomioon, että sapatti on viikkotyön päätös - sapattiaamuna vasta edeltävän viikon armo olisi jaossa; mikäli ihminen saapuu sapattikokoukseen.

Armoton ja ankea viikko kruunattaisiin vasta lauantaina, armolla jälkikäteen. Sikäli kuin asianomainen saapuu tuota armoa anelemaan.

Mutta minä uskon, ettei sapattisinetti, vaan Pyhän Hengen sinetti, vakuuttaa armosta. Joka päivä.

Ef. 1:13
      Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,

2. Tim. 2:19
      Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".

Gal 5:6b
      Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
      [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

• en minä

usko että ihmiset kääntyvät sapatin viettäjiksi niinkuin sinä tuossa kuvailit.
      Jos ihmisen mieli on nyt niin kovasti sapattia vastaan, ei se paremmaksi muutu silloinkaan uppiniskainen on aina uppiniskainen

Jumala kun ei ketään pakoita itseään palvelemaan, ihmisen täytyy nöyrtyä rakastamaan ja palvelemaan Häntä.

• uskollisin

Niin kovin uutterasti jakselet omaa isäntääsi
        palvella. Voimme - me kaikki lukijat yhteen ääneen vakuuttaa - et ole jäävä palkkaasi vaille.

1.Moos.4:5 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.
        6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
        7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"

• vaan ole sinäkin uskovainen

Etkös lukenutkaan, mitä se ope sano:

Siinä sak 14:17 jakkeessa - ettei tule vettä sille kansalle, joka ei lähde Jerusalemiin sapattii viettään.

Kyllä ne omissa maissaan antaa sellasen sakinhivutuksen sapatista kieltäytyjälle,

että kyllä tottelee mieluummin.

Ei kasva pellot ihmeemmin, ilman vettä.
        Eikä oikein tahdo hengissäkään pysyä, tota tuahtta vuotta ainaskaan.

Ja eikös ne siellä silloin ole Israelin ystäviä - totta maar ne sit Jerusalemiin turistiks lähtee
        ihan mielellään. Niinku nykki sadat aj tuhannet, ihan sadattuhannet.

Ei toi niin vaikee oo uskoo.

Vaikeempi se on uskoo, että täällä Maassa olisi pelkkää hengellsitä ja henkevää touhua iäti.
        Sillä miks sitten lainkaan täällä Maan päällä
        noi tapahtuis, jos se olisi vain hengellistä kuvakieltä?

• lepopäivän viettoa
        vaan ole sinäkin uskovainen kirjoitti:

Etkös lukenutkaan, mitä se ope sano:

Siinä sak 14:17 jakkeessa - ettei tule vettä sille kansalle, joka ei lähde Jerusalemiin sapattii viettään.

Kyllä ne omissa maissaan antaa sellasen sakinhivutuksen sapatista kieltäytyjälle,

että kyllä tottelee mieluummin.

Ei kasva pellot ihmeemmin, ilman vettä.
        Eikä oikein tahdo hengissäkään pysyä, tota tuahtta vuotta ainaskaan.

Ja eikös ne siellä silloin ole Israelin ystäviä - totta maar ne sit Jerusalemiin turistiks lähtee
        ihan mielellään. Niinku nykki sadat aj tuhannet, ihan sadattuhannet.

Ei toi niin vaikee oo uskoo.

Vaikeempi se on uskoo, että täällä Maassa olisi pelkkää hengellsitä ja henkevää touhua iäti.
        Sillä miks sitten lainkaan täällä Maan päällä
        noi tapahtuis, jos se olisi vain hengellistä kuvakieltä?

Se onkin ihan eri juttu, kun Jumala käskee.

Mutta tämä, että joku käskee viettää lauantaina tai oikeastaan käskee vain valita lauantain eikä sitten muuta.

Sehän on todella helppoa, mutta itse valittua.
        Kaikki sen valitsis, jos Jumala käskis, kun se ei edes maksa mitään rahaa tai tiettyjä tekoja.
        Mut pelastais muka. Voi mitä huijausta!

• Jumalan sormi uudessa liitossa on - halleluja ! - armon sormi!

Joh 8:6-9 :

6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan.

7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven." [Room. 2:1]

8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.

9 Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä.* Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen.
      [Useissa käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "koska he omassatunnossaan tiesivät olevansa syyllisiä".] [Room. 2:22]

Joh. 1:17 -elä Jeesuksen kautta-

Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Joh. 8:32 -vapautus on totta-

ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

Joh. 14:6 Tie.Totuus.Elämä.

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Jes. 50:4 - aamu aamulta -

Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää AAMU AAMULTA, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe