Sunnuntai 30.9.2007

Pa.pio

Raitis sunnuntaipäivä tänään.

18

873

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Just kerkesin jo aloittaa mutta otin viestini pois, raittiina tämä viimeinen sunnuntai tätä kuuta.

• Cettuz!

Raittiina.

• karbidi

Vaan Sinä se jaksat aina huomioida mut, millon sit täällä poikkeenkin, vaikka niitä huolia riittää Sullakin. Kiitos !

Syy tosiaan täällä kirjuuttamattomuuteen on se, etten ole ollu palstan arvoinen; kaiken sortin pienet vaikeudet ryhmittyessään ovat ajaneet mut ottaan kopsun jos toisennii ain sillon tällön. En siis käy julistamassa 0:01, huomenet kupin äärestä, illalla taas jatketaan ottamista !

Tästä syystä olen vetäytynyt syrjään, piti vaan Arjalle pistää nimppaonnittelut.

Jos ite miten jaksat, ni SP:n kauttaha mut tavottaa, mut pikavastauksii ei kandee toivoo, saatan olla nii maissa, et menee toista viikkoo, et saa konehen auki.

Kosken ole aivan varma luomis- vaiko alkuräjähdysteorian voimassaolosta (ekasta ei ainaskaan mitään "oireita"), niin toivottelen Sulle perheines kaikkea mahdollista hyvää näin omasta puolestani.

Multa häipy taannoin liki viimosetkii elämänhalut, joten ne, mitä jäi jälelle, koitan telepatioida Sulle jonkun astraalikanavan kautta!

terkuin karbidi

• Moi kaikille ! Kesä meni mökillä oleillessa, sain viettää ilman Alkon tuotteita. Alkukesästä haaveet katosivat, että eläkkeellä voin hienosti ottaa konjakkia. Se meni viikko, kossua ja rapakaljaa juodessa. Raittiina on helpompi elellä, sen vuoksi en meinaa tänään viinaksiin koskea.

• Oolofi

Olen raitis tänään.

• syyskuun viimonen päivä on minulle eräällälailla tärkeä päivä.Tähän päivään 3 vuotta sitten loppui minun tupakanpoltto:)Huh,huh ei ollut helppoa silloin alkuun!
      Elikkäs,nyt voinkin juoda vaikkapa leivoskahvit ihan vaan siitä ilosta,kun en tarvitse tänään alkoholia enkä tupakkaa:)

Hyvää syyskuun viimeistä päivää kaikille!!t pörri

• Oskari2

Se on hyvä saavutus. Kokemuksesta tiedän, että ei ole niitä helpoimpia päätöksiä elämässä.

Minä lopetin yli kaksi vuotta sitten. Tupakka ja viina eivät ole kuuluneet nykyiseen elämääni.
        Usein on tullut pohdittua, että olisiko pitänyt lopettaa jo aikoja sitten. Sitäkin olen pohtinut, että kannattiko kumpaakaan edes aloittaa.

Nyt, kun on hieno keli, niin aijomme lähteä etsimään rouskuja ja suppiloita. Ihmettelemme luonnon kauneutta ja välillä keitelemme vahvat kahvit. Aikaisempina vuosina piti mukaan ottaa olutta.

• Oskari2 kirjoitti:

Se on hyvä saavutus. Kokemuksesta tiedän, että ei ole niitä helpoimpia päätöksiä elämässä.

Minä lopetin yli kaksi vuotta sitten. Tupakka ja viina eivät ole kuuluneet nykyiseen elämääni.
        Usein on tullut pohdittua, että olisiko pitänyt lopettaa jo aikoja sitten. Sitäkin olen pohtinut, että kannattiko kumpaakaan edes aloittaa.

Nyt, kun on hieno keli, niin aijomme lähteä etsimään rouskuja ja suppiloita. Ihmettelemme luonnon kauneutta ja välillä keitelemme vahvat kahvit. Aikaisempina vuosina piti mukaan ottaa olutta.

on minullakin tullut noita mainitsemiasi asioita pohdittua.Jos nyt ajattelen viimeistä 10 vuotta kun vielä join ja poltin. Tupakanpolton lopettamista yritin monet kerrat vuodessa(vähentelyäkin tuli kokeiltua,huonolla menestyksellä).Eli voin sanoa etten nauttinut polttamisesta,olin vaan siihen koukussa.
        No,juomisen lopettamista en oikeestaan ajatellut,vaan monasti oli mielessä se,että pitäis harventaa ottamiskertoja ja pienempi määrä kerralla riittäis.Sen verran juoppo tai mikälie alkoholisti sitten olinkin,niin ei vähentelyt ja harvemmin ottamiset oikein onnistuneet.

Mutta kuinka ollakkaan,omaksi ihmeekseni huomasin sen jälkeen kun v.-05 vietin tipattoman tammikuun, niin minulta katosi kokonaan juomishalut.(muutaman kerran kokeilin juomista vielä sen jälkeen,mutta en saanut siitä minkäälaista nautintoa.

Tuohon sinun pohdintaan,että kannattiko kummankaan käyttämistä edes aloittaa. Siihen voin sanoa,että jos tämä järki päässä olisi ja saisin aloittaa elämäni vaikkapa sieltä 14 vuotiaasta uudelleen,niin enpä kyllä aloittaisi kummankaan,en alkoholin tai tupakan käyttöä.

Mutta Oskari!Me emme voi muuttaa menneitä, niinpä niitä ei kannata kovin paljoa miettiä. Koitetaan nauttia tästä hetkestä ja niistä päivistä joita meillä on vielä edessäpäin niin hyvin kun se vaan on mahdollista. Eikä tuhlata päiviämme viinahuuruihin tai häkämyrkytyksen hankkimiseen.

Nautinnollista sieniretkeä ja lempeää alkavaa lokakuuta sinnepäin.t pörri

• karbidi
        pörri.1 kirjoitti:

on minullakin tullut noita mainitsemiasi asioita pohdittua.Jos nyt ajattelen viimeistä 10 vuotta kun vielä join ja poltin. Tupakanpolton lopettamista yritin monet kerrat vuodessa(vähentelyäkin tuli kokeiltua,huonolla menestyksellä).Eli voin sanoa etten nauttinut polttamisesta,olin vaan siihen koukussa.
        No,juomisen lopettamista en oikeestaan ajatellut,vaan monasti oli mielessä se,että pitäis harventaa ottamiskertoja ja pienempi määrä kerralla riittäis.Sen verran juoppo tai mikälie alkoholisti sitten olinkin,niin ei vähentelyt ja harvemmin ottamiset oikein onnistuneet.

Mutta kuinka ollakkaan,omaksi ihmeekseni huomasin sen jälkeen kun v.-05 vietin tipattoman tammikuun, niin minulta katosi kokonaan juomishalut.(muutaman kerran kokeilin juomista vielä sen jälkeen,mutta en saanut siitä minkäälaista nautintoa.

Tuohon sinun pohdintaan,että kannattiko kummankaan käyttämistä edes aloittaa. Siihen voin sanoa,että jos tämä järki päässä olisi ja saisin aloittaa elämäni vaikkapa sieltä 14 vuotiaasta uudelleen,niin enpä kyllä aloittaisi kummankaan,en alkoholin tai tupakan käyttöä.

Mutta Oskari!Me emme voi muuttaa menneitä, niinpä niitä ei kannata kovin paljoa miettiä. Koitetaan nauttia tästä hetkestä ja niistä päivistä joita meillä on vielä edessäpäin niin hyvin kun se vaan on mahdollista. Eikä tuhlata päiviämme viinahuuruihin tai häkämyrkytyksen hankkimiseen.

Nautinnollista sieniretkeä ja lempeää alkavaa lokakuuta sinnepäin.t pörri

tähä sivuhuomautuksena heittää, et mulle tuli just 2 kk täyten tupakatta ja rahapurkki senku pulskistuu; muutoinha noi ei säästy, jollei niitä fyysisesti pistä syrjään!

• Arvoinen saavutus! Onnittelut!! ( olen kade ) mutta selvinpäin sentään. Vaa kyllä mää vielä näytän!!!Mutta nyt on pakko mennä "aamusavuille"

• karbidi kirjoitti:

tähä sivuhuomautuksena heittää, et mulle tuli just 2 kk täyten tupakatta ja rahapurkki senku pulskistuu; muutoinha noi ei säästy, jollei niitä fyysisesti pistä syrjään!

anna periksi kun olet päässyt noin hyvään alkuun tuossa tupakoimattomuudessa. Muutaman kuukauden kun saisit menemään vielä ilman tupakkaa,niin huomaisit itsekkin miten hölmöä touhua se polttaminen on:)

Ja tupakasta säästyneillä rahoilla voit sitten ostaa vaikka jotain sellaista mitä et muutoin raaskisi ostaa millään(koska olisihan raha polttaessa mennyt savuna ilmaan)

Tsemppiä sinulle!!t pörri

• pörri.1
        raitis kirjoitti:

Arvoinen saavutus! Onnittelut!! ( olen kade ) mutta selvinpäin sentään. Vaa kyllä mää vielä näytän!!!Mutta nyt on pakko mennä "aamusavuille"

siellä turhan kade oot,liity vaan meidän savuttomien jengiin:)
        Sä kun tunnut tollaselta rauhalliselta kaverilta,niin rupeeppa nyt jo pikkuhiljaa valmistautumaan siihen,että lopetat tammikuun eka päivä tupakanpolton. Ei varmaan tarttis edes yksin yrittää,eiköhän sitä moni muukin vuodenvaihteessa lopettamista yritä:)t pörri

• Hamara

Kanuuna on tehokas ase, mutta mulla ei ole semmosta tänäkään aamuna.

• ma-sa

Raitis ja aurinkoinen syyskuun viimeinen.Katselin tuossa juur pihalle ja näkyy lehdenjakaja käyneen eilisen sateen ja tuulen aikana.Pääsee taas kohta kii haran varteen.

• olekkin hauskaa,kun luonto järjestää noita erilaisia harrastuksia sinullekkin esim.haravointia syksyllä,talvella lumenluontia ja kesällä haravointia? ei pääse kyllästymään kun harrastukset vaihtuvat vuodenaikojen mukaan ja mikä vielä hyvä ei tarvitse lähteä erikseen mihinkään harrastelemaan ja vielä siitä maksamaan:)

Hyvää alkavaa lokakuuta sinulle!t pörri

• karbidi
        pörri.1 kirjoitti:

olekkin hauskaa,kun luonto järjestää noita erilaisia harrastuksia sinullekkin esim.haravointia syksyllä,talvella lumenluontia ja kesällä haravointia? ei pääse kyllästymään kun harrastukset vaihtuvat vuodenaikojen mukaan ja mikä vielä hyvä ei tarvitse lähteä erikseen mihinkään harrastelemaan ja vielä siitä maksamaan:)

Hyvää alkavaa lokakuuta sinulle!t pörri

vastaan kommenttiisi. Miksi ihmeessä luonto onkaan niinkin pirullinen, jotta järkkää viattomille kansalaisille noita mainittemias harmeja !!!

Jokahinen keksis kyl itelleen sopivampaakin puuhasteluu, ku noi pakollisest p..ka-jutut!

Vois tietty koklata, josko onnais semmone, et pistäs johonnii ilmootuksen, jot tääl saa 150 eurolla aamu kasista ilta kasiin haravoida, silputa lehtii, kärrätä, kompostoida, leikata nurtsii, sahata ja pikkoo puita, ynnä ne talvihommat. Maksaahan porukat kuntosaleillaki käynneistä mansikoita.

Noinkoha menis kukaan lankaan??

• karbidi kirjoitti:

vastaan kommenttiisi. Miksi ihmeessä luonto onkaan niinkin pirullinen, jotta järkkää viattomille kansalaisille noita mainittemias harmeja !!!

Jokahinen keksis kyl itelleen sopivampaakin puuhasteluu, ku noi pakollisest p..ka-jutut!

Vois tietty koklata, josko onnais semmone, et pistäs johonnii ilmootuksen, jot tääl saa 150 eurolla aamu kasista ilta kasiin haravoida, silputa lehtii, kärrätä, kompostoida, leikata nurtsii, sahata ja pikkoo puita, ynnä ne talvihommat. Maksaahan porukat kuntosaleillaki käynneistä mansikoita.

Noinkoha menis kukaan lankaan??

ihan kiskurihinnat.Mä sentään sain 10 bodypump tuntia 65 eurolla:)
        Ja jos sä p..-juttuina pidät noita mainitsemiasi hommia,niin pistäppä mökit ja talot myyntiin ja muuta kerrostaloon,niin ei tarvitse moisia hommia tehdä,vaan voit valita mieleisiä harrastuksia.
        Oletan kuitenkin,ettei sinua kerrostalo asuminen kiinnosta.

Monethan tosin joutuvat tuonkin edellä mainitsemani asian tekemään jossain vaiheessa kun ikää tulee eikä jaksa huolehtia kaikista niistä tehtävistä mitä omakotitalossa asumisessa on.
        Tällästä se vaan elämä on.Kaikista asioista löytyy ne omat hyvät ja huonot puolensa.Niistä vaan täytyy yrittää löytää se itsellen sopivin vaihtoehto.
        Hyvää syksyn jatkoa sinulle!t pörri

• karbidi
        pörri.1 kirjoitti:

ihan kiskurihinnat.Mä sentään sain 10 bodypump tuntia 65 eurolla:)
        Ja jos sä p..-juttuina pidät noita mainitsemiasi hommia,niin pistäppä mökit ja talot myyntiin ja muuta kerrostaloon,niin ei tarvitse moisia hommia tehdä,vaan voit valita mieleisiä harrastuksia.
        Oletan kuitenkin,ettei sinua kerrostalo asuminen kiinnosta.

Monethan tosin joutuvat tuonkin edellä mainitsemani asian tekemään jossain vaiheessa kun ikää tulee eikä jaksa huolehtia kaikista niistä tehtävistä mitä omakotitalossa asumisessa on.
        Tällästä se vaan elämä on.Kaikista asioista löytyy ne omat hyvät ja huonot puolensa.Niistä vaan täytyy yrittää löytää se itsellen sopivin vaihtoehto.
        Hyvää syksyn jatkoa sinulle!t pörri

vastata jotain! Ensinnäkin hullu ei oo se, joka määrittää hinnan, vaan se, joka sen maksaa! Ja eikö jokaisen mielessä ole ajatus, ettei mitään hyvää saa halvalla ?! Joten ois toivoo !!

Harvinaisen oikees oot, ettei kerrostaloasuminen kiinnosta. Mutta ristiriitapa tulee juuri siinnä, et kerrostalossa et voikkaan tehä just mitään mieleisiä harrastuksii!

Minä kyllä jaksaisin hoitaa hommat, mut toi pe....een masennus estää hirviän paljon minkään tekemistä!

Mesta, mis asutaan, on ideaalinen omakotiasujan paikka; ollaan sitä koitettu lapsille kaupata, vaan mistäkö ne ottaa niin järkyttävän hinnan, mitä täst saa myydessä!

Jossakiha vaihees se aika tosiaan koittaa, et lähtö on välttämätöin, jollei loppu oo tullu jo sitä ennen.

PS. Huomasimpahan taas kerran, et vakavaa masennusta ei pidetä minään esteenä millekään hommalle, kus näkyvii raajarikon merkkei ei näy (sorry pörri, ei ollu henkilökohtasta, vaan kaikkelle kansalle tarkootettu viesti siit, et masis voi olla joskus yhtä invalidisoiva, ku neliraajahalvaus).

Samaten mitä parhainta talvenodotusta Sullennii !
        toivottelee karbidi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe