Hyvää sunnuntaiaamua

mayanna

Kömmin ylös sängystä siinä puoli kahdeksan aikaan, tökkäsin koneen käymään, kahvipannun hellalle ja poikkesin aamutoimilla. Hain sadevaatteet auton perästä ja lykkäsin koneeseen, ulkona on sumuista mutta lämmintä. Sytytin kynttilän. Istuin tovin luurit korvilla höpötellen, nahkasuikaleita leikaten ja aamukahvia ryystäen. Sumun hälvettyä tekee varmasti mieli lähteä ulos.

Ihan mukava aamu. Antaisin arvosanan 9.

Millainen olisi sinun kympinarvoinen sunnuntaiaamusi?

18

1089

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-koltis

Jos olis teline jossa aamuhesari pysyis hyvin sohvalla lukien.

• mayanna

äkkiäks väsäät sellaisen vaikka nuottitelineestä!

Sivunkääntäjä onkin sitten toinen juttu ;)

• ex-koltis
        mayanna kirjoitti:

äkkiäks väsäät sellaisen vaikka nuottitelineestä!

Sivunkääntäjä onkin sitten toinen juttu ;)

Sivunkääntäjä vielä ja aamusuihkun suihkuttaja. Se olis siinä se kypä.

• Herätys meni vanhan kaavan mukaan, kellon löin kiinni ja päätin että silmiäni en avaa heti. Työnsin varpaani peiton alta ulos ja kiskaisin ne heti takaisin lämpöiseen, kun avonaisesta ikkunasta tuuli viilensi niitä. Ulkona satoi tiruhteli hiljakseen.
      Pomppasin äkkiä ylös ja avasin television samalla manaten että kilpailu oli jo menossa, mutta mitäs sille enää mahtoi.

Kuppi kahvia ja palkinto seremonioita kuunnellessani kone auki ja vilkaisu sähköpostiini. Vilkaisu tänne ja vilkaisu tuonne toisaalle, ja olin jo aivan hereillä

Pisteitä tuli tällä kertaa kouluarvosanoin kiitettävästi.

• Yxitypy

Kuppi rooibos teetä, nektariini ja luumu aamupalaks.
      Päivän lehden luku. Viiden kilsan aamulenkki, ja vähän venyttelyä.

Täällä sumuinen, mutta happirikas ilma.
      Arvosana 9- :=))

• mayanna

on terveellinen sunnuntai :)
        Mä olen juonut 3 mukia kahvia, syönyt pienen palan ruisleipää juuston kera. Alkaa kohta nälättää... taidan lykätä perunoita uuniin, maistuivat eilen niin hyvältä...

• Yxitypy
        mayanna kirjoitti:

on terveellinen sunnuntai :)
        Mä olen juonut 3 mukia kahvia, syönyt pienen palan ruisleipää juuston kera. Alkaa kohta nälättää... taidan lykätä perunoita uuniin, maistuivat eilen niin hyvältä...

kuin mulla tekee kahvia usein mieli. Se tuoksuukin niin hyvälle, mutta vatsa ei kestä juoda.
        Joskus, kun juon kupin, otan ensin närästyslääkkeen alle :=))

• Heräsin jo vähän jälkeen kuuden ja ihan virkkuna.
      Venyttelin kehon ketteräksi. Aamu- joogaa ei vielä tuon korvakääreen takia voinut tehokkaasti suorittaa.
      Valmistin terveysjuomani ja napsin vitamiinit runsaan veden kera.
      Kävin puntarissa ja kiittelin kehoani kiltistä painonhallintani onnistuneesta suoriutumisesta.
      Tämä kevyt ja särytön olotila saa sielunikin suorastaan laulamaan.

Haukkasin happea kosteassa aamussa ja leikin hetken pihalle tulleiden oravien kanssa.
      Tänään join kupillisen kahvia, vaikkei sekään enää tunnu tärkeälle.

Heittäydyn levälleen sänkyyn ja laitoin meditaatio musaa soimaan. Vaivuin autuaalliseen nirvanaan.
      Maalasin loppuun eilen aloittamani taulun.
      Pyyhin pölyt huoneista. Kastelin kukkaset ja juttelin niille.

Soitin ensin pojalleni ja sitten yhdelle ystävälleni.

Tutkin netistä korvan anatomiaa ja luin vanhoja kansanparannusmenetelmiä.

Päätin kirjoittaa pitkästä aikaa artikkelin.
      Aloitin jo aiheen työstön päässäni.

Eipä tämä aamu paljoa kympistä voi heittää.
      Kohta tulee yksi ihminen käymään.
      Iltapäivällä lähden kävelylle.

• mayanna

tasapainoiselta sunnuntaiaamulta.

En tiedä, mikä korvaasi on vaivannut, mutta toivottavasti tulee kuntoon - että tasapainoaistikin säilyy hyvänä :)

• piti tulla välillä tänne, ku tuolla mun aloituksessa en perässä pysy. Viestejä pukkaa siihen malliin etten kerkeä lukemaan, ku pitäis lukea ne eilisetkin.

Minun aamuni teki kympiksi se sun vastaus siitä akusta. :))

• mayanna

toisen ihmisen iloiseksi tekeminen lisää plussan minunkin aamuysiini :)

Laskiämpäri-otsikon alle löytyy kivasti viestejä *nauraa*
        Tuli mieleen, kun sisareni, 4 vee, kirjoitti runokirjaansa:

Isä on ilopilleri
        Äiti on ämpäri

Muistan äidin joskus mutisseen, että kyllä äidit aikamoisia roskaämpäreitä välillä ovat, kun perheen kaiken roskan saavat siivota ja kuunnella vielä moitteita päälle :D

• ...aamu?

HähHäää..aprillii, heräsin jo kahdeksalta, ensiksi piti siirtää puolitäysi viinikarahvi pois näkösältä, mikään ei ole sunnuntaiaamuna niin tympeää kuin illalla pöydälle unohtunut puteli.

Kahvipannu tulelle ja mars postilaatikolle, matkalla merkkasin yhden pihakoivun..
      Höyryävä kahvimuki kouraan ja lukemaan "uutisia"..mitä helkuttia..aamun lehdessä ei taaskaan ainuttakaan uutista..sitä samaa tappamista ja rattijuoppoilua kuin aina ennenkin, sitten olikin aika herätellä aivotoimintaa ja ratkoin aamulehden ristikon...pläääh..tosi helppo aikaa meni alle puoli tuntia.. Ristikon kanssa äheltäessä on hyvä hetki miettiä eilistä päivää, ja sen kohokohtaa..*nam ja lurps* ;)

Pari tuntia meni heräämiseen ja kannullinen kahvia ja puolikas pullapitko, päivän työjärjestys loksahti samalla paikalleen, jätän kotihommat odottelemaan parempia aikoja ja vedän "haalarit päälle" ja menen tienaamaan muutaman roposen kahvikassaani...

• mayanna

niin eilisten namlurpskohokohtien pauloissa, ettet huomannut kertoa, mikä tekisi su aamustasi kympin arvoisen ;)

• mayanna kirjoitti:

niin eilisten namlurpskohokohtien pauloissa, ettet huomannut kertoa, mikä tekisi su aamustasi kympin arvoisen ;)

...että se jäi mainitsematta, namjalurps tekisi sunnuntaiaamusta kympin arvoisen ;)

• jane.london

Nukun aina pitkään jos vain mahdollista ja hyppään sängystä loppujen lopuksi pieni pelko persuksissa,että jokohan ollaan iltapäivän puolella.

Tänään nousin hiukan yli yksitoista ylös ja kahvinkeittoon.Soo soo ja tupakalle.
      Söin eilen suolaista yötä vasten ja silmät turvoksissa oleva nainen katseli mua peilistä.
      Kaksi kurkunsiivua silmille ja sohvalle.

Telkkarista katselin Pariisin arkkitehtuuria ja olin samaa mieltä esittelijän kommenteista.
      Betonin väriset laatikkotalot ovat kaikkialla rumia!

Ihan hyvä aamu,kun ei väsytä 9
      Töihin meno antaa muutamat miinuspisteet..tällekin aamulle:(

• mayanna

oikein Pariisin arkitehtuuria, sinullapa siten sitten oli globaali ja sivistyksekäs aamu :)

Mulla vissiin jäi aamu vähän 'päälle', edelleen tässä haaveilen ja huuhailen, tosin lounasta söin juuri.

Taidanpa käviäistä suihkussa ja aloittaa päiväni -

• yopollo

se tuskin olisi koskapa lähdin töihin. Mutta ehkä joskus tulee vastaan semmoinen pakoton ja paineeton.

Tytär syntyi aikoinaan sunnuntaina, ehkä se oli sitten sellainen kympin aamu.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe