Ystävyyssuhteet kariutuu AINA,

Missä vika??

Olo on niin yksinäinen... En tajua mikä minussa on vikana, mikä ihme minussa on niin ärsyttävää tai ihmisiä ympäriltään poistyöntävää että aina kaikki ystävyyssuhteet päättyvät yhtäkkiä niin, että se ystävä alkaa vältellä, ja lopuksi ei pidä mitään yhteyttä.

Olen avoin, kiltti, ystävällinen, tasapainoinen ja menevä nuori 19v. tyttö. Olen sopivasti sosiaalinen, eli en mikään tylsä tuppisuu.

Minulla on elämäni aikana ollut ns. hyviä ystäviä, eli niitä joiden kanssa on tullut oltua kuin paita ja peppu, aina yhdessä ja joiden kesken on niin ilot kuin surutkin jaettu, n. 3.

Ensimmäinen rupesinkin viihtymään enemmän erään toisen kaverini kanssa, olemme edelleen ystäviä, mutta emme kovinkaan läheisiä, vaikkakin edelleen vietämme aikaa yhdessä silloin tällöin, mutta jos hänellä on mahdollisuus olla tämän parhaan ystävänsä kanssa, niin minut hän on tietysti valmis sivuuttamaan hetkessä, olen vain ns. varakaveri sillon kun tämä hänen paras ystävänsä ei syystä tai toisesta pysty lähtemään vaikka shoppailemaan hänen kanssaan.

Sitten toisen hyvän ystävän sain yläasteiässä, olimme kaikin puolin tosi samanlaisia luonteeltamme, pidimme samoista asioista, kaikki meni hyvin, kunnes yhtäkkiä tämä ystävä rupesi välttelemään minua, rupesi liikkumaan muiden kanssa ja ei enää edes moikannut nähdessään. Pitkään mietin että mitä tein väärin, loukkasinko häntä vain jotenkin, vai miksi hän niin teki. Juttelin sitten kerran hänen uusien ystäviensä kanssa, jotka ottivat puheenaiheeksi meidät, puhuivat että on se niin hassua kun ennen olimme aina yhdessä, ja nyt ei edes moikata toisiamme, minäkin siinä sitten ihmettelin ääneen että en tajua miksi tämä entinen ystävä niin käyttäytyy, että onkohan hän mahdollisesti suuttunut minulle jostain, ja nämä entisen ysäväni kaverit myhäilivät selvästi jotain tietäen, että "ei se sulle suuttunu oo ainakaan".. En siinä sitten viitsinyt jotenkin ruveta utelemaan että missä sitten vika on, kun tajusin että hän sitten ilmeisesti vain ei enää halunnut olla ystäväni.

Sitten seuraavaan hyvään ystävääni tutustuin lukio-iässä. Tämä ystävä tuntui olevan vieläkin enemmän minunkaltaiseni, ajattelimme asioista täysin samalla tavalla, hän monet kerrat vieläpä kertoi kuinka iloinen oli ystävyydestämme, sillä hän sanoi ettei kukaan oikein ymmärrä häntä samalla tavalla kuin minä. Minä tunsin ihan samoin. Sitten tämäkin ystävä vain pisti välit poikki. Ei pitänyt yhteyttä, ei vastannut viesteihini kuin silloin tällöin joskus(enkä todellakaan ollut enkä ole koskaan ollutkaan mikään perässäroikkuja, en siis ole väkisin kenessäkään roikkunut, jos joku on osoittanut ettei seurani kiinnosta, olen ihan suosiolla luovuttanut siinä vaiheessa, koska itsetuntoa sentään sen verran löytyy etten alene moiseen, jos minä selkeästi en ketään ole esimerkiksi loukannut).

Irc-galleriassa meillä on molemmilla kuvia, ja vieraslistalta olen nähnyt että hän käy todella usein sivuillani, sitä en tajua. Silloin tällöin saattaa jopa tulla kirjottamaan vaikka että "kiva kuva=)" ja kun vastaan että "kiitos sulla myös, mitäs sulle kuuluu pitkästä aikaa =) ? " ei tule mitään vastausta.. En käsitä tätä käyttäytymistä.. Hän kyllä itse tulee kirjoittamaan, mutta kun minä vastaan ja yritän vähänkin enemmän saada keskustelua aikaan, hän vetäytyy, eikä vastaa mitään.

En ole millään tavalla tyly, itseasiassa olen erittäin ystävällinen persoona ja siitä olen kuullut paljon kehujakin, en myöskään todellakaan ole mitään piikittelijätyyppiä, enkä möläyttele mitään loukkaavia asioita huomaamattani suustani, itselläni on kokemusta monestakin tällaisesta ihmisestä, jotka tulevat vaikkapa ihan suoraan sanomaan että "vitsi miksä värjäsit hiukses noi ei sovi sulle yhtään" tajuamatta että tuo ei ole kovin kauniisti sanottu. En ole koskaan ymmärtänyt tällaisia ihmisiä kun en itse kehtaisi kuuna päivänä sanoa kellekään noin.

En ole myöskään mikään läheisriippuvainen, pidän myös yksinolemisesta, eli en siis ole kokoajan roikkumassa perässä, mutten myöskään väliinpitämätön ja odota vain että minua tullaan pyytämään jonnekin. Olen huomaavainen, kuuntelen mielelläni muiden asioita, olen ihan tavallinen nuori.

Mutta ilmeisesti minussa on jokin pahasti vialla, kun olen näköjään tuomittu olemaan yksin...

Myös erään pojan kanssa kävi näin, aluksi meillä oli juttua, poika vaikutti tosi kiinnostuneelta, oli jatkuvasti pyytämässä minua kahville jne., olin itsekin tosi ihastunut, ja lopuksi hän sanoi että "en oo kiinnostunu susta, älä puhu mulle enää ok, hei hei hyvää loppuelämää". Minä vastasin että okei ei väkisin, ja en pitänyt mitään yhteyttä sen jälkeen, en jäänyt kyselemään syitä yms. Mutta SILTI tämä poika tekstaili vähän väliä, pisteli sydämmiä joka viestiin, vihjaili että olisi kiva nähdä, eli saattoi esim. tekstata yhtäkkiä että "hei mä oon tulossa käymään siellä päin!

6

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmym

Itse kysyin eräältä ystävältäni suoraan, kun hän alkoi vältellä, että mikäs on meneillään.
      Ajattelin että se joko pahentaa tilannetta tai parantaa, mutt tilanne pitää saada kumminkin pois epävarmuudesta. Ystävä sitten sanoi, että omassa elämässä oli sillä jtn suuria myllerryksiä, että halusi vähän aikaa yksikseen olla. Tietyn ajan kuluttua sitten otti muhun yhteyttä. Ja hyvin menee tässä vaiheessa. Että kyllä ystävyyssuhteista kantsii hieman kiinni pitää kysymällä "Onko kaikki nyt ok ?" "mist sun käytös johtuu?"

• On niitä suhteita mennyt poikki muillakin. Eikä kenelläkään ole liikaa kavereita. Ehkä aloitat jollakin kirjekaverilla tms?

Vikaa sussa ei välttämättä ole, huonoa tuuria ehkä. Olenpa kyllä kuullut juuri näistä että naisilla tapana siirtyä johonkin yhteen ystävään jolloin yhteydenpito katkeaa pahasti muihin. Näin ainakin omassa tuttavapiirissä.

Asutko kenties jossakin pikkukylässä?

• ei hajuakaan.

Mutta tollasta se on muillakin. Oma tilanne on täysin sama... harmittaahan se tietty välillä, mut eipä tuolle oikein mitään voi, ei ainakaan kannata jäädä odottelemaan, et josko sitä vaikka tänään tulis viesti tms. Helpottaa kummasti kun alkaa vain olla sopivasti itsekäs, ja vaikka se alussa ihan älyttömän vaikeeta onkin, aina voi suunnitella omat juttusa niin, ettei yksinkertasesti pysty enää olemaan se varakaveri. Esim. matkat voi ihan hyvin suunnitella vain itelleen, vaikka vain mökille... Se on meidän onni, et pää pysyy kasassa yksinäänkin;)

• Maija--

Oon 17-vuotias lukiolainen, yksinäinen ihminen. On mulla kolme hyvää kaveria, mutta ne asuu eri paikkakunnilla ja näen niitä erittäin harvoin. Koulussa joudun istumaan aina yksin, kukaan ei koskaan halua tulla mun viereen istumaan. Kaikilla muilla luokkakavereilla on aina se sama "paras kaveri", jonka vieressä ne istuu jokapaikassa.Olen yrittänyt jutella ja tutustua heihän, mutta he ovat torjunet minut aina ja kääntävät selän ja alkavat supatella. Luulisi ettei enää lukiossa ilmenisi tällaista käytöstä!!! Luokallani on muutama jo yläaste ajalta tuttu henkilö, mutta ne vaan halveeraa ja pilailevat mun kustannuksella. Kummallista että he olivat yläasteella kavereitani. :( En pidä itseäni mitenkään kummallisena tai outona, olen kiltti ja avulias perussuomalainen. En puhu pahaa muista ja luonteeltani olen rauhallinen. Olen puhunut asiasta monien ihmisten kanssa ja he sanovat ettei minussa ole mitään vikaa, ja että olen täysin normaali. Äitini sanoi että heillä ei ole asiat hyvin, kerran he kohtelevat minua tuollalailla. Täytyy myöntää että itsetuntoni ei ole paras mahdollinen, mutta ei nyt niin surkeakaan...

Sitten yks viime vuonna vielä paras kaveri yrittää koko ajan pönkittää omaa egoaan minun kautta. Hän polkee minua kaikilla elämän osa-alueilla maantasalle ja yrittää siis nostaa omaa asemaansa halventamalla minua. Hän on lähtöisin rikkaasta perheestä ja hän kehuu aina rahalla, hän on todellinen materialisti. Hänelle osaan aika hyvin sanoa takaisin sopivan napakasti, jolloin jatkuva piikittely lakkaa hetkeksi. Hurjan kurjaa...

Nyt tää meni vaan mun omien ongelmien tilittämiseksi vaikka mun piti auttaa sua, mut toivottavasti tästä tarinasta on jotakin apua. :) Älä lannistu, kyllä sä löydät vielä hyviä ystäviä. Olethan sä nuori ja sulla on pitkä elämä edessä ja aikaa rakentaa hyviä ihmissuhteita. Muista luottaa itseesi! :)

• DD.

Kaipa sä yrität kaveerata niiden ihan väärien tyypien kanssa. Meinaan varmasti löytyy niitäkin ihmisiä, jotka oikeesti haluaa olla sun ystäviäsi.

Se miten se mies käyttäytyi. Sitä tapahtuu vähän kaikissa ikäluokissa. Kaipa miehillä on joku metsästysvietti ja sitten kun nainen lämpenee, niin äijän kiinnostus loppuukin siihen. Voi tietty olla, että tämä jätkä oli liian ujo, arka ja lapsellinen loppupeleissä, että olis uskaltanut tai edes halunnut mitään muuta, kuin jotain tekstari pelleilyä.

• Toisinaan itsekin niin yksi...

EN USKO ETTÄ ITSESTÄSI ns. SINUN PITÄISI VIKA LÖYTÄÄ. Uskon vakaasti että jotkut ihmiset jotenkin vain odottavat toiselta aina helpommin kuin mitä itse antaisivat.Huomaavat että toinen haluaa pitää kaveruutta yllä ei , sitten itse välitä "hoitaa suhdetta". Olen itsekin jotain kertomasi kaltaista kaveripiirissäni huomannut ja miettinyt usein kanssa, mitä minä olen tehnyt väärin tms.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe