joka ikinen päivä. Suurin synti on kuulemma epäusko. Minä tosin en ole epäuskoinen, vaan järkeilemällä olen kauan sitten tullut siihen tulokseen, että Raamattu on historiallinen teos ja siinä kaikki.
Kaiken kukkuraksi minua huvittaa suunnattomasti tosikot uskovat, jotka vielä väittävät tietävänsä totuuden.
Miksi siis Jumala ei anna salaman iskeä minuun. Luulisi kaikkivaltiaan siihen pystyvän. Vaan ei.
Uskovat sanovat, että Jeesus auttaa heitä. Miksi siis kääntäen Jeesus ei tuhoa meitä ateisteja? Todennäköisesti siksi, että vaikka Jeesuksella on ollut esikuva historiassa, niin minkäänlaista yliluonnollista Jeesuksen teoissa ei ollut.
Koska olen ateisti,
5
139
Vastaukset
Kiva että seuraat keskusteluja ja olet kiinnostunut asioista. Omasta mielestäni järkeilemällä ei aina pääse totuuteen. Raamattu on historiallinen kirja se on ihan totta mutta se on myös oikeasti kirjoitettu. Ne ihmiset ovat kertoneen mitä on tapahtunut niin miksi siihen ei voi uskoa.ihan järjelläkin. On monia todisteita niistä ihmisistä joita raamatussa mainitaan.
Tiedän ettei minun vastaukset ehkä miellytä sinua ja eikä kaikki ole varmaa tietoa vaan minun omia mielipiteitä mutta toivottavasti saat edes jotain irti. Kun kysyit että miksi Jumala ei iske salamaa sinuun niin haluan esittää vastakysymyksen että miksi pitäisi?? Oletko muka niin paha että luulet että se olisi oikein? Kyllä Jumala siihen pystyisi, sitä en epäile mutta kun Jumala on rakkaus nii eikö se jo kerro jotain.
Jumala on auttanut minua ihan henkilökohtaisesti monet kerrat, mutta se ei tarkoita sitä että sinut tai muut ateistit pitäisi tuhota. Kaikilla on sama mahdollisuus uskoa häneen ja turvata häneen ja hän haluaa antaa sinullekkin mahdollisuuden. Jeesus oli maanpäällä ihminen mutta myös Jumala. Ei hän ollut mikään yliluonnollinen vaan ihminen, mutta hän teki hyviä tekoja todistaakseen ihmisille olemassa olostaan.
Samalla tavalla hän tekee nykyäänkin monia asioita esim.parantaa sairaita ja sellaista
Kirjoittele jos tulee jotain kysyttävää. Siunausta sulle.- Koska Raamattu
on mielestäsi totta, niin ilmeisesti myös luomiskertomus, vedenpaisumus, Nooan arkki, Lasaruksen henkiin herättäminen ja Jeesuksen ylösnousemus ovat sinusta totta?
Koska Raamattu kirjoitti:
on mielestäsi totta, niin ilmeisesti myös luomiskertomus, vedenpaisumus, Nooan arkki, Lasaruksen henkiin herättäminen ja Jeesuksen ylösnousemus ovat sinusta totta?
moikka.
Kaikkea ei voda tieteellisesti todistaa mutta uskon silti siihen mitä Raamatussa sanotaan. Nooan Arkkia muistuttavat jäljet on löydetty mutta kukaan ei ole tutkinut asiaa. Asiasta löytyy luultavasti lisää tietoa jos googlettaa..en osaa sanoa..ja kirjastosta voi löytyä jotain kirjoja.. Olet ilmeisesti itsekkin raamattua tutkinut kun tiedät noinkin monta esimerkkiä asioista mihin ett voi uskoa. Lasaruksen henkiin herättämisessä ei omasta mielestäni ole niin kauhean ihmeellinen, koska tiedän kyllä tapauksia nykyajastakin kun ihmisiä on todettu kuolleeksi ja he ovat sillävälin käyneet taivaanporteilla ja myöhemmin heränneet henkiin..sitä siis tapahtuu sillointällöin.uskon myös noihin muihinkin mutta en jaksa kirjoittaa perusteluja. :) Mutta kaikkein tärkein ja merkityksellisin noista on Jeesuksen ylösnousemus. Kaikkea ei voi järjellä selittää mutta kun tutkii asioita niin kyllä sen huomaa mikä on totta ja mikä ei. Ja kun itse näkee Jumalan ja Pyhän Hengen teot niin kyllä siihen sitten uskoo.- kehoitan sinua tutkimaan
tuiskutyttö kirjoitti:
moikka.
Kaikkea ei voda tieteellisesti todistaa mutta uskon silti siihen mitä Raamatussa sanotaan. Nooan Arkkia muistuttavat jäljet on löydetty mutta kukaan ei ole tutkinut asiaa. Asiasta löytyy luultavasti lisää tietoa jos googlettaa..en osaa sanoa..ja kirjastosta voi löytyä jotain kirjoja.. Olet ilmeisesti itsekkin raamattua tutkinut kun tiedät noinkin monta esimerkkiä asioista mihin ett voi uskoa. Lasaruksen henkiin herättämisessä ei omasta mielestäni ole niin kauhean ihmeellinen, koska tiedän kyllä tapauksia nykyajastakin kun ihmisiä on todettu kuolleeksi ja he ovat sillävälin käyneet taivaanporteilla ja myöhemmin heränneet henkiin..sitä siis tapahtuu sillointällöin.uskon myös noihin muihinkin mutta en jaksa kirjoittaa perusteluja. :) Mutta kaikkein tärkein ja merkityksellisin noista on Jeesuksen ylösnousemus. Kaikkea ei voi järjellä selittää mutta kun tutkii asioita niin kyllä sen huomaa mikä on totta ja mikä ei. Ja kun itse näkee Jumalan ja Pyhän Hengen teot niin kyllä siihen sitten uskoo.asioita muistakin lähteistä kuin uskovaisille tarjotuista.
Nooan arkkia on etsitty moneen otteeseen. Ararat- vuoristossa löytyi satelliittikuvasta jokin sen muotoinen möhkäle, joka osoittautui kivimuodostelmaksi. Arkin jäännöksiä ei ole siis löydetty. Jos olisi, niin taatusti tietäisimme sen.
Ainoaakaan ihmistä ei ole herätetty henkiin. Uskovilla on legendoja aiheesta, mutta kun niitä tarkemmin tutkitaan, niin mitään konkreettista ei löydy. Lääketiede tuntee runsaasti rajatapauksia, joissa sydän on pysähtynyt, mutta käynnistynyt jonkin ajan päästä uudelleen.
Lasarus oli käsittääkseni ollut kuolleena jo ainakin tunteja, ehkä päivän tai päiviä. Joten tarua on.
Jeesuksen ylösnousemus on legenda sekin ja vailla totuuspohjaa. Todistamaan sitä ei ole pystynyt kukaan ja ihme on, jos joku tulevaisuudessa pystyy.
Minkälaisia Pyhän Hengen tekoja olet nähnyt?
Mistä tiedät, että ne ovat nimen omaan Jumalan tai Pyhän Hengen tekoja? Mikä erottaa ne muista vastaavista teoista tai tapahtumista? kehoitan sinua tutkimaan kirjoitti:
asioita muistakin lähteistä kuin uskovaisille tarjotuista.
Nooan arkkia on etsitty moneen otteeseen. Ararat- vuoristossa löytyi satelliittikuvasta jokin sen muotoinen möhkäle, joka osoittautui kivimuodostelmaksi. Arkin jäännöksiä ei ole siis löydetty. Jos olisi, niin taatusti tietäisimme sen.
Ainoaakaan ihmistä ei ole herätetty henkiin. Uskovilla on legendoja aiheesta, mutta kun niitä tarkemmin tutkitaan, niin mitään konkreettista ei löydy. Lääketiede tuntee runsaasti rajatapauksia, joissa sydän on pysähtynyt, mutta käynnistynyt jonkin ajan päästä uudelleen.
Lasarus oli käsittääkseni ollut kuolleena jo ainakin tunteja, ehkä päivän tai päiviä. Joten tarua on.
Jeesuksen ylösnousemus on legenda sekin ja vailla totuuspohjaa. Todistamaan sitä ei ole pystynyt kukaan ja ihme on, jos joku tulevaisuudessa pystyy.
Minkälaisia Pyhän Hengen tekoja olet nähnyt?
Mistä tiedät, että ne ovat nimen omaan Jumalan tai Pyhän Hengen tekoja? Mikä erottaa ne muista vastaavista teoista tai tapahtumista?Hei.
Kuten sanoin en tiedä siitä paljoa mutta olen nähnyt kyllä kuvia ja kuulin että sitä ei ole edes alettu tutkia, koska tiede on niin hidasta. Lasarus tosiaan oli kuolleena jo päiviä. en nyt yhtäkkiä muista kuinka monta mutta kuitenkin. Miten sinä todistat asian vääräksi? Se on totta ettei Jeesuksen ylösnousemusta pystytä tieteellisesti todistamaan mutta ei pystytä todistamaan vääräksikään. Enkä usko että se on kauhean oleellistakaan.
olen nähnyt kaikenlaista ja kuullut mitä muut ovat nähneet. esimerkiksi vaikka sellainen mies jolla oli jalka 3cm lyhyempi kuin toinen ja hän yhdessä kokouksessa meni alttarille rukoiltavaksi. Jalka kasvoi siinä hetkessä sen puuttuvan 3cm. Miksikäs muuksi sellaisen yhdistäisi kuin Jumalaan ja Pyhään Henkeen? tai kielillä puhuminen ja sen tulkkaaminen, profetiat ja muut.
Se on harmillista että jotkut haluavat inttää joka asiassa vastaan vain sen takia mitä ovat kuulleet mutta eivät halua/uskalla tutkia asioita itse. Ja raamatusta pystyt lukemaan pyhästä hengestä uuden testamentin puolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506733Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6752915Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.971249- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721012
- 241911