tiedonvaltameri,tietoa,tietoa,viisauta,joka tuutista tietoa,uusi löytö,uusi tieto,tämä on totuus,pari vuotta eteenpäin,uusi löytö/tieto mullistaa /kaataa edelisen tiedon,no tämä tieto on oikea,elääköön nyt on löytynyt vastaus,taas pari vuotta eteenpäin,sama juttu?mutta eikö ihminen kaipaa jotain turvalista joka ei muuttuu,joka kestää,on turvalinen kuin aina esim lapsi on luottanut siihen kun iskä heittää hänet ilmaan niin ottaa hänet kiinni.Niin jUMALA on sama eilen,tänään,huomenna.VÄITÄN siis että pitää olla jotain mikä ei muuttuu.
ajatuksia?
12
534
Vastaukset
"VÄITÄN siis että pitää olla jotain mikä ei muuttuu."
- ....
Tässä uusin tieto JUMALASTA!
- ........
Pitää olla jotain joka ei muutu?
Miksei voi vaan suoraan hyväksyä että kaikkea ei tiedetä ja sillä selvä?
Kaikki kuitenkin muuttuu, niin ihmiset ja teoriat aina kun saadaan parempaa tietoa, ympäristö jossa elämme.. ihan kaikki. - ei koskaan
Oli hyvä että itse älysit laittaa siihen sen kysymysmerkin (ajatuksia?), kun ei niitä ajatuksia siinä sitten todellakaan ollut.
Mikään ei ole pysyvää ja kaikki muuttuu koko ajan, halusimmepa sitä tai emme. Ainut asia mikä ei näköjään koskaan muutu on hihhuleiden kyky normaaliin loogiseen ja kriittiseen ajatteluun.
Normaali tervejärkinen ihminen ei kaipaa kuvitteellisia mytologisia taruolentoja eikä mielikuvitusystäviä. Surullista kyllä sinua ei tuon kirjoituksesi perusteella voi mitenkään laskea kuuluvaksi tähän tervejärkisten ryhmään.
Oletko harkinnut jotain ammattiapua? Pieni lukihäiriö kun ei näet millään riitä selittämään sinun "järjenjuoksuasi". Minun esimiehellänikin työpaikallani on myös pieni lukihäiriö, mutta hän on siitä huolimatta erittäin fiksu, paljon lukenut ja laajalti sivistynyt ihminen - siis täsmälleen päinvastainen ihminen kuin sinä. mielessä ilman isoja kirjaimia,mutta ihan ajatuksia tästä perusturvalisuudesta,eikö ole kuitenki hyvä asia että on joku juttu joka pitää,antaa turvaa,rauhoitaa ja niin edeleen,esim vakituinen työ on ollut monelle ja on edelleen jonka varaan rakentaa tätä lyhyttä elämää varten,mutta kuitenki sellainen rauha joka kestää kaiken elämän myrskyn,,,
- .........
Ihmiset ovat kovin erilaisia kuten tiedät, jos sinä tarvitset kuvailemaasi tukea sekä rauhaa ja saat sen
Jumalaltasi niin hyvä.
Mutta huomaa että tuollaista tarvetta ei todellakaan
kaikilla ole, ainakaan samassa mittakaavassa.
En kuitenkaan mielikuvitusolentojen varaan omaa elämääni lähtisi rakentamaan mutta kukin taplaa tyylillään. - luolakarhu
Eihän sun ole pakko mennä valtavirran ja muuttuvan tiedon mukana.
Uskot vaan sokeasti:
-maa on laakea
-aurinko kiertää maata
-maa on 6000v vanha
-antibiootteja ei ole
-sähköä ei ole
Hylkää muuttuva tieto ja muuta luolaan. Ai niin ei nettiäkään ole mutta lähetä meille savumerkkejä.
- Meikku-matelija
En ainakaan minä kaipaa. Muutokset ja niihin sopeutuminen notkistavat henkisesti. Itse olen esimerkiksi asunut aikuisiässä 8:lla eri paikkakunnalla. Hienointa on silloin, kun on yksin entuudestaan tuntemattomalla paikkakunnalla, eikä osaa vielä edes kulkea ilman karttaa. Ekoilla kerroilla uuden paikkakunnan aiheuttama vapaudentunne oli uskomaton. Samalla tavalla muutokset virkistävät ja vapauttavat muissakin asioissa.
Tieteessä ja tiedossa on jotain, mikä ei muutu: todisteet ja tulokset. Me voimme saada lisää todisteita ja tuloksia, jotka koettelevat vanhat ajatusjärjestelmät ja luovat maata uusille ajatuksille.
Jos ihminen löytää jotain mikä ei muutu ja perustaa elämänsä sille, ihminen ei kykene enää kehittymään. Päinvastoin, ihminen näivettyy ja lopulta kuolee. Staattisuus on huono vaihtoehto dynaamisessa maailmassa.- tuli paksua
puuroa:
>Tieteessä ja tiedossa on jotain, mikä ei muutu: todisteet ja tulokset. Me voimme saada lisää todisteita ja tuloksia, jotka koettelevat vanhat ajatusjärjestelmät ja luovat maata uusille ajatuksille>
Tuossahan puhut ristiin! Ensin sanot ettei mikään muutu ja seuraavassa lauseessa toteat uusien ajatusten koettelevan vanhoja.
Nimenomaanhan tieteessä tiedot muuttuu, todisteet muuttuu. Mitenpä ovat nuo tiedot muuttuneet:
-maa on laakea
-aurinko kiertää maata
-antibiootteja ei ole
-sähköä ei ole tuli paksua kirjoitti:
puuroa:
>Tieteessä ja tiedossa on jotain, mikä ei muutu: todisteet ja tulokset. Me voimme saada lisää todisteita ja tuloksia, jotka koettelevat vanhat ajatusjärjestelmät ja luovat maata uusille ajatuksille>
Tuossahan puhut ristiin! Ensin sanot ettei mikään muutu ja seuraavassa lauseessa toteat uusien ajatusten koettelevan vanhoja.
Nimenomaanhan tieteessä tiedot muuttuu, todisteet muuttuu. Mitenpä ovat nuo tiedot muuttuneet:
-maa on laakea
-aurinko kiertää maata
-antibiootteja ei ole
-sähköä ei ole"Mitenpä ovat nuo tiedot muuttuneet:
-maa on laakea
-aurinko kiertää maata
-antibiootteja ei ole
-sähköä ei ole"
Jokainen noista väitteistä on muuttunut uusien todisteiden ja tulosten tullessa.
Esim. meillä on tutkimustuloksia, joiden mukaan valo voidaan hajottaa spektriksi. Vaikka nykyinen käsityksemme valosta muuttuisi, niin tuo tutkimustulos säilyy ja valo vieläkin hajoaa spektriksi.
- hyvän
näkökulman. Tämänhän huomaa lapsilla: heille on tärkeää, että päivärytmi toistuu samanlaisena ja hoitaja pysyy samana. Perusturvallisuus on asia, jota ei aikuisenkaan kannata ylenkatsoa. Jokainen voi miettiä, mitä tapahtuisi, jos joka päivä töihin mentyä siellä olisi paikat erilailla, työpiste olisi erilainen, työtehtävät olisi erilaisia ja joutuisi joka päivä opettelemaan ne uudelleen, ei olisi mitään rutiineja.
Olen itse muuttanut nuorempana useasti paikkakuntaa. Nuorena se on mukavaa, mutta tuskin haluat koko elämääsi elää vaihtaen asuntoa muutaman vuoden välein. Keikkatöitäkin on tullut tehtyä, jonka vapauden tunne oli aluksi huippuhienoa, mutta pitemmän päälle se alkaa tuntua pelkästään rasittavalta: ei ole varmuutta työn jatkumisesta, ei voi suunnitella mitään isompia hankintoja. En usko että löytyy ihmistä, jota tämä ei rassaisi. Kyllä aikuisenkin ihmisen psyyke reagoi jatkuviin muutoksiin jollakin tavalla. On ihan turha esittää kovaa jätkää, heikkoutta löytyy jokaisesta ihmisestä.
Minusta kirjoittaja ei tarkoittanut etteikö tieto saisi muuttua — tiedon muuttumisella hän ohjasi ajatukset vähän syvemmälle ihmisen olemassaolon kysymyksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955