"Sapatin" lähestymisestäkö johtuu taas adventistien hullaantuminen, joka näkyy uusimmissa aloituksissa:
Puhdasta oppia täysin adventtioppi 0 7 09:38
Terveeksi havaittu Jeesuksen usko adventtitoivo 0 5 09:37
Hedelmällinen usko parantaa puutarhuri_1 0 3 09:35
Täysin hedelmällinen usko adventtiusko 0 3 09:34
Täysin hedelmällinen usko adventtiuso 0 3 09:34
Sapattina uudistut sapattina 0 4 09:33
Sapatti ihanin päivä jonka Jeesus on ihmiselle 0 1 09:32
Ihana sateinen aamu advari 0 4 09:31
Adventistit ovat aina oikeassa totuudessa 0 3 09:22
Adventtikansa hallitsee yhdessä adventisti 0 6 09:20
TUTKIVA TUOMIO 1844 tutkiva tuomio 0 8 09:18
Jeesus sapatin asettaja adventisti 0 2 09:14
Kristityt pitävät elleniä oikeana adventisti 0 2 09:11
Pastoriprofiileja Adventtikirkossa? Arvaa kuka? 2 26 09:44
Miller tunnusti synnin mutta adv... epärehellin... 5 40 08:53
Viikon 1. päivän tapahtumat Raam... vs. sapatin... 3 35 08:51
"Sapatti" lähestymisestäkö hullaantuminen?
13
180
Vastaukset
- sapattikiihkoilija lahkolainen
Miten adventistista näkee päältäpäin kun sapatti lähestyy?
Voin kertoa että adventistit papit ovat käärmeissään adventtitotuuden tullessa julki.- adventtitotuuden
tullessa julki jokainen adventisti riemuitsee. Adventtitotuus on TOTUUTTA. Sulla meni nyt jotenkin piuhat ristiin.
- Tavallinen kristitty
Tuntemani adventistit eivät tuollaisia testejä kirjoittele. Kyseessä on mitä todennäköisemmin adventtikirkon ulkopuolinen henkilö, joka teeskentelee olevansa adventisti. Hänellä on siihen muu kuin rakentava tarkoitus. Tältä tuo minusta näyttää. Jos totuus on toinen, niin sopii näyttä se.
- kukaan ei muuta sitä
Vain Ellen Whiten opetuslapset pelastuvat.
Kaikki muut tuomitaan adventistien jumalan mukaan helvetiin jotka eivät usko "adventtitotuuteen."
Adventisteille sapatti on sinetti mutta kristityille Pyhä Henki on sinetti. - sapatin viettäjä
kukaan ei muuta sitä kirjoitti:
Kaikki muut tuomitaan adventistien jumalan mukaan helvetiin jotka eivät usko "adventtitotuuteen."
Adventisteille sapatti on sinetti mutta kristityille Pyhä Henki on sinetti.Onko Jumala antanut sapatin juutalaisille?
Kuka adventisti tekee kuusi päivää palkallista työtä? - Muuan adventisti
Adventisteille sapatti on sinetti mutta kristityille Pyhä Henki on sinetti.Ole nyt ihan maltillinen ja rauhassa, niin kerron sinulle sen, mitä sinetillä ymmärrän Ut:n perusteella. Apostoli Paavalin tekstiä arvostan ja hän kirjoittaa näin: "Kristukseen tekin nyt uskotte kuultuanne totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin. Häneen uskoessanne te myös olette saaneet luvatun Pyhän Hengen sinetiksenne" (Ef. 1:13). Näin minä tässä luen ja ymmärrän. Sanoma Jeesuksesta, jonka olen saanut kuulla on pelastukseni evankeliumi. Olen siihen toivoni pannut. Olen Kristukseen uskonut omana Vapahtajanani. Samalla Herra on antanut minulle Pyhän Hengen sinetiksi. Tämän lisäksi minua ilahduttaa se, mitä paavali kirjoittaa jatkossa. "Se on meidän perintöosamme vakuutena, joka takaa meille lunastuksene, Jumalan kirkkauden ylistykseksi" (jae 13). Pyhä Henki on perintöosamme vakuutena (arraboon) eli ikään kuin käsiraha kaupanteon yhteydessä. Loppusumma tulee aikanaan. Nyt Herra on Kristuksen ansioiden tähden ottanut eli adoptoinut minut maanpäällisen perheväkensä joukkoon. Lopullisen perintöosani vakuudeksi eli vahavistuksesksi hän on antanut minulle Pyhän Henkensä avuksi ja oppaaksi elämän tielle, jotta perille pääsisin ja osalliseksi lopullisesta peritöosastani. Näin minä adventistina asian ymmärrän ja opetan, jos minulta kysystään, mutta en kuitenkaan kenellekään tyrkytä. Pyhä Henki hoitaa varmasti ajallaan, Jumalan lapseuteen ottamisen hetkellä, kunkin kohdalla asian kuntoon.
- muuan adventisti
Adventisteille sapatti on sinetti mutta kristityille Pyhä Henki on sinetti.Ensin viittasin tekstissäni Ef. 1:13 ja se oli aivan oikein. Sitten viittasin seuraavaan eli 14. jakeeseen, mutta kirjoitin tekstiini erehdyksessä 13. jakeen. Huomioi tuo virheeni. Olen pahoillani, että tällaista sattuu. Nyt olen kuitenkin hämmästyksissäni, jos tuo tekstini edutaa "uususkonnollista eksytyksen hapatusta"? Miten apostoli Paavalin kirjoittama teksti on sitten niin vaiakeasti ymmärrettävissä, että minä ja muut ymmärrämme sen niin eri tavalla. Tuota väitettä en oikein jaksa uskoa enkä hyväksyä. Mielestäni koululaiset lukiessaan nämä kaksi jaetta ymmärtävät ne samalla tavalla kuten minäkin. Niin paljon uskoa heidän kykyynsä ymmärtää luettua tekstiä minulla on.
- tavallinen kristitty
muuan adventisti kirjoitti:
Ensin viittasin tekstissäni Ef. 1:13 ja se oli aivan oikein. Sitten viittasin seuraavaan eli 14. jakeeseen, mutta kirjoitin tekstiini erehdyksessä 13. jakeen. Huomioi tuo virheeni. Olen pahoillani, että tällaista sattuu. Nyt olen kuitenkin hämmästyksissäni, jos tuo tekstini edutaa "uususkonnollista eksytyksen hapatusta"? Miten apostoli Paavalin kirjoittama teksti on sitten niin vaiakeasti ymmärrettävissä, että minä ja muut ymmärrämme sen niin eri tavalla. Tuota väitettä en oikein jaksa uskoa enkä hyväksyä. Mielestäni koululaiset lukiessaan nämä kaksi jaetta ymmärtävät ne samalla tavalla kuten minäkin. Niin paljon uskoa heidän kykyynsä ymmärtää luettua tekstiä minulla on.
Ef. 1:13-14 ei puhuta että sapatti olisi sinetti.
Adventistiteologit opettavat että sapatti olisi sinetti mutta Jeesus ei opettanut sellaista. - Muuan adventisti
tavallinen kristitty kirjoitti:
Ef. 1:13-14 ei puhuta että sapatti olisi sinetti.
Adventistiteologit opettavat että sapatti olisi sinetti mutta Jeesus ei opettanut sellaista.Viitatessasni Ef. 1:13-14 jakeisiin, korostin nimenomaan sitä, että tässä selvästi Pyhä Henki on se sinetti, joka uskovalle annetaan lopullisen perinnön vakuutena. Tästä lahjasta pääsemme osalliseksi samalla, kun meistä tulee Jumalan lapsia. Näin minä adventistina olen asian ymmärtänyt. Mitä ihmeen yhteyttä tällä on farisealaisuuten? En ymmärrä herjauksia ollenkaan. Jos minua herjataan, niin silloin herjataan apostoli Paavalia samaan aikaan ja samasta asiasta.
- mutta.....
Luultavaa mutta epätodennäköistä! Kyllä tuo hehkutus on tuttua adventimin vaikutusta. Itselläni oli työkaveri joka ei maslttanut vaahtoamista adventismistaan joka välissä. Hän oli jatkuvassa kiihtymyksen tilassa ja se häiritsi työyhteisömmekin toimintaa.
- Tavallinen adventisti
mutta..... kirjoitti:
Luultavaa mutta epätodennäköistä! Kyllä tuo hehkutus on tuttua adventimin vaikutusta. Itselläni oli työkaveri joka ei maslttanut vaahtoamista adventismistaan joka välissä. Hän oli jatkuvassa kiihtymyksen tilassa ja se häiritsi työyhteisömmekin toimintaa.
Kaikki ne adventistit, jotka tunnen ovat rauhallisia, ystävällisiä, hyväntahtoisia, niin ihan tavallisia suomalaisia kritittyjä. Minusta he eivät tyyliltään ja tavoiltaan toisista ihmisistä poikkea. Olen ollut ainoana adventistina työpaikalla, jossa en ole vakaumukseni takia yhtään kertaa kokenut työtovereiden taholta pienintäkään konfliktia tai epäsopua. Minusta näitä henkilökohtaisia kahnauksia ei voida uskonnolla selvittää, vaan kaikki on kiinni yksilön persoonallisuuden piirteistä.
- se on varmaa
Tavallinen adventisti kirjoitti:
Kaikki ne adventistit, jotka tunnen ovat rauhallisia, ystävällisiä, hyväntahtoisia, niin ihan tavallisia suomalaisia kritittyjä. Minusta he eivät tyyliltään ja tavoiltaan toisista ihmisistä poikkea. Olen ollut ainoana adventistina työpaikalla, jossa en ole vakaumukseni takia yhtään kertaa kokenut työtovereiden taholta pienintäkään konfliktia tai epäsopua. Minusta näitä henkilökohtaisia kahnauksia ei voida uskonnolla selvittää, vaan kaikki on kiinni yksilön persoonallisuuden piirteistä.
Se on varmaa, ettei adventismi ole ihmisen synnynnäinen ominaisuus. Sellaisen väittäminen on omituista. Kyllä adventismi on itse vastaanotettua vaikutusta ihmiserssä. Ja tuon henkilön työtoverin käytös ei ole synnynäistä adventismista puhumista.
- Tavallinen uskova
se on varmaa kirjoitti:
Se on varmaa, ettei adventismi ole ihmisen synnynnäinen ominaisuus. Sellaisen väittäminen on omituista. Kyllä adventismi on itse vastaanotettua vaikutusta ihmiserssä. Ja tuon henkilön työtoverin käytös ei ole synnynäistä adventismista puhumista.
Hankala ihminen luonteeltaan voi liittyä yhtä hyvin adventtikirkkoon kuin säilyä luterilaisessa kirkossa. Meitä on moneen veneeseen ja vielä muutamia jää rannalle. Älä tuomitse äläkä yleistä yhtä tapaamaasi ihmistä koko kirkkokuntaan. Tunnen minä joitakin melko hankalia tai innokkaita luterilaisiakin, mutta en silti yleistä heidän taapaansa käsitellä asioita koko kirkkokunnan jäsenistön tavaksi toimia. Tälläkin keskustelupalstalla heitä saattaa piipahtaa kirjoittelmassa. Tunnen kuitenkin tasapainoisia ja kivoja ihmisiä luterilaisen kirkon piirissä ja siksi säilytän käsitykseni myönteisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955