Citalopram ja seksi..

nti ongelma:)

Oon syöny reilun puoli vuotta Citalopramia (20mg) masennukseen ja jossain määrin masennus on ehkä vähän lieventynyt, mutta sitten on tullut muuta tilalle.. Nimittäin oon nyt huomannu, että kiihottuminen on vaikeampaa..tai siis kyllä mä kiihotun, mutta en sitten kestä miehen kosketusta niin hyvin, esim. klitorikseen sattuu välillä tosi paljon, se on tullu hirveen herkäks hankauksellle, oli se sitten sormilla tai kielellä.. Muutenkin tuntuu, etten meinaa saada orgasmia enää saati rentoutua ollenkaan, siis ei saa sellasta nautintoo kuin ennen.. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Voikohan se edes johtua tuosta lääkityksestä vai onkohan se vain sattumaa että samaan aikaan kroppa on alkanu toimia eri tavalla..?

6

1014

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.mule

tuoteselostuksessa taisi olla maininta asiasta,että aiheuttaa o.gasmi vaikeuksia.

• mutta...

totta. olen syönyt muutamaa masennuslääkettä (Optipar, zoloft, aurorix) kaksi ensimmäistä aiheutti juuri tuota orgasmittomuutta, mikä on todella turhauttavaa näin parisuhteessa elävälle... ja muutenkin olo oli kummallisen turtunut.
      en ole ollenkaan vakuuttunut että nuo lääkkeet on välttämättä hyväksi (toki ne vakavassa masennuksessa on yleensä pakollinen/hyvä ensiapu)..

nyt olen saanut reseptin juuri tuohon citalopramiin, ja huonolta kuulostaa... täytyy miettiä aloitanko ollenkaan,vai sinnittelenkö ilman lääkkeitä.

• Söhelö

Kyllä mä ainakin sain sitalopraamin myötä sanoa hyvästit orgasmeille. Lääkityksen aikana en millään meinannut saada orgasmia ja kun se pitkän työstämisen jälkeen joskus tuli, niin se ei tuntunut juuri miltään. Lääke aiheutti turtuneisuutta paitsi alapäässä niin myös yläpäässä; kärsin tunteettomuudesta eli ei ollut enää iloa, jos ei suruakaan. Cipralexilla tunteet turtuivat, mutta orgasmikyky säilyi, joten ehkä sun kannattaisi pyytää vaihtoa siihen. Vaikutukset on toki aina yksilöllisiä.

• P---

Mulle tuli cipralexista aluksi orgasmikyvyttömyttä mutta onneksi (!) se meni aika pian ohi. Ehkä tosiaan kannattaa harkita lääkkeen vaihtoa jos ongelmat on pahoja, seksihän on lopulta aika tärkeä juttu.

• Itse syön 40mg ja ongelma on hyvinkin tuttu.. Aihe ei aina jaksa kiinnostaa kun pitäisi.

• nainen 4-kymppinen

Minä olen käyttänyt cipralexia pariin otteeseen. Minun depressioni - lääkkeiden kanssa ja ilman - on aina ollut sellainen ,että se ei ole milloinkaan vienyt seksihaluja... mutta Cipralexin kanssa on orgasmin saaminen hankalaa - aluksi. Mutta kun muutaman kuukauden on käyttänyt, niin sekin ongelma häviää... ainkin minulla :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      48
      2618
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1320
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe