mieheni on melkoisen hyvin menestynyt. Avioliittomme aikana perustettu firma, joka on miehen nimissä nettoaa oikein mukavasti.
Voiko meille ostaa toista autoa minun nimiini kun tienaan mieheni firmasta pätkätöina n. 20 000 € /vuosi. Auton arvo on n. 40 000 €. Miehelleni se on pikkusumma johon ei verottaja puutu mutta olen kuullut että joudun maksamaan lahjaveroa miehelleni jos ostan auton.
Enkö voi kotiäitinä ja mieheni palkkaanauttivana apulaisena omistaa edes omaa autoa. Meillä on yhteinen pankkitili. En omista muuta.
kauppa-auto
37
2748
Vastaukset
Tuskinpa tuolle verottaja "korvaansa lotkauttaisi"... mutta periaatteessa lahjavero kuuluisi maksaa jos auto yksin nimissäsi ja miehesi on sen sinulle ostanut.
Ongelmaa ei ole, jos te molemmat olette auton omistajia.
Mutta suurtako merkitystä sinulle sillä on, mitä rekisteriotteessa lukee... eikö tärkeintä ole että sinulla on hyvä auto käytössäsi "bensaetuineen" ?- ja toisaalta
Ihan samahan se on mitä rek otteessa lukee. On jotenkin vain tylsää että kun yhdessä pyöritetään tätä yritystä ja arkea niin koti-äitinä et voi omistaa mitään. Se on jotenkin epäreilua.
Joku tietenkin ajattelee että siinä se rouva vaan maikoilee toisten rahoilla ja elää siivellä mutta kyllä se totuus on toista. Kotona on työtä 24h etkä koskaan ole lomalla tai vapaalla. Aina on vastuu kaikesta arjesta. Jäät myös paitsi kaikkea kivaa työelämästä: pikkujoulut, työmatkat, kavereiden kanssa juttelut....
Onhan palkintona siisti koti, hyvällä päälläoleva mies, terveet lapset ja "kiireetön" elämä. Mutta kyllä terve itsetunto kaipaisi jotain omaa. Edes auton. Jos rahoitus tulee miehen firmalta ei avioliitolla liene vaikutusta asiaan ja verottaja puuttunee varmasti asiaan.
Jos auton rahoitus tulee mieheltä, niin voidaan ehkäpä katsoa avioliiton mukaiseksi elatukseksi, ainakin siinä tapauksessa, että todella on "pikkurahaa" miehelle. Ainakaan kukaan, verottajakaan, tuskin asiaa ottaa mitenkään esille ellei avioliitto pikapuolin pääty.
Onko jollakulla varmempaa tietoa? Tämä on vain ensiajatelma mikä tuli mieleeni.
- me veronmaksajat
Yksityshenkilön ei tarvitse ilmoitaa omistamaansa ajoneuvoa antamassaan veroilmoituksessa enää.
Jos auto on firman nimissä saatta työntekijälle syntyä verotettava autoetu auton käytöstä. Taasen jos auto on puolison nimissä, ei etuisuutta synny. - -----
1. Jos 40 000 on pikkusumma miehellesi, niin ei muutaman tonnin lahjaverokaan tunnu missään.
2. Jos firma on teidän yhteinen, niin voithan ehdottaa miehellesi, että hän korottaa palkkaasi.... vai miten se sanonta menikään...
1. Muistaakseni lahjasta mene sen verran runsaasti veroa, että näin ostettu auto jossa rouvan nimi rekisteriotteen omistajana maksaa yli 50.000 EUR
2. Oletko kuullut työnantajan sivukuluista (veroluonteinen maksu valtiolle), jonka vuoksi yrittäjät usein maksavat itselleen ja perheenjäsenilleen mahdollisimman pientä palkkaa ja nauttivat muilla tavoin firman tuotoista.
Mutta totta, molemmat ehdotuksesi toki mahdollisia.- lahjaksi rahaa autoon?
M36 kirjoitti:
... vai miten se sanonta menikään...
1. Muistaakseni lahjasta mene sen verran runsaasti veroa, että näin ostettu auto jossa rouvan nimi rekisteriotteen omistajana maksaa yli 50.000 EUR
2. Oletko kuullut työnantajan sivukuluista (veroluonteinen maksu valtiolle), jonka vuoksi yrittäjät usein maksavat itselleen ja perheenjäsenilleen mahdollisimman pientä palkkaa ja nauttivat muilla tavoin firman tuotoista.
Mutta totta, molemmat ehdotuksesi toki mahdollisia.No eikös pikkurouva saanut palkkaa, eikös sillä voisi ostaa? Edes osan autoa?
Mitä tulee lahjaveroon, niin 45.000 € lahjasta menee veroa 5.150 €. lahjaksi rahaa autoon? kirjoitti:
No eikös pikkurouva saanut palkkaa, eikös sillä voisi ostaa? Edes osan autoa?
Mitä tulee lahjaveroon, niin 45.000 € lahjasta menee veroa 5.150 €.Kukapa sitä palkallaan autoa ostaa, jos sen olisi ostamassa sinulle joku toinen? Olin ymmärtävinäni yo. avauksesta että ukolle moinen auton hankinta olisi "taskurahoja".
Kiitos lahjaveron määrän selvittämisestä, tai tietosi jakamisesta.
>
heh... ei veroja makseta aviopuolisolle, vaan valtiolle, kirkolle tai kunnalle.
Eli, jos aivan tarkkoja ollaan, ja miehesi ostaa sinulle 40.000 EUR auto ... sinun kuuluu maksaa lahjaveroa, noin 5.000 EUR valtiolle. Verotoimistossa mielellään auttavat ja kertovat miten tuo käytännössä tapahtuu. Mikään ei estä maksamasta tuota summa siltä yhteiseltä tililtänne...
TAI, jos miehesi edelleen on taipuvainen ostamaan sinulle ko. auton omistukseesi... niin ostatte ja teette paperit liikkeessä sen mukaisesti... ja unohdatte koko homman sen jälkeen... en todellakaan usko että verottaja perään huutelee, on heillä suurempiakin talousrikoksia selvitettävänään kuin viiden tonnin "vilppi".- alkuperäinen vaimo
Kiitos vastauksista.
Tuo "lahjaveroa miehelleni" oli pikkukirjoitusvirhe...sori.
Asian ydin oli kysymyksessäni juuri tuo että puuttuuko verottaja tosiaann näin pieniin asioihin kuin "pikkurouvan" omistamaan autoon.
Tosi on M36 että vanha(kettu)yrittäjä ei hevin halua maksaa mitään 5.000 € veroja sen takia että "pikku rouva" saa nimilleen auton.Veroja maksellaan tässä jo ihan tarpeeksi muutenkin.
Kysymys on VAIN minun itsetunnostani. On niin tylsää jos uhrautuu miehen ja yrityksen takia jäämään kotiin ja taustahahmoksi niin ei voi ostella mitään omiin nimiin kun aina varoitellaan siitä lahjaverosta.
Taitaa olla vain kateellisten mustamaalaajien juttuja useimmat. Kotiäitiä usein kai kadehditaan. Saanhan kulkea ja harrastaa päivät pitkät mitä haluan ja lähteä matkoille silloin kun haluan odottelematta määrättyä kesälomaa.Olisi kai naapureille liikaa jos vielä rouvakin ajelisi IHAN OMALLA autolla. Johan saan nukkua aamulla pitkään.
Ehkä tämä on vain minun kapinaani miesten määräämisvaltaa kohtaan. - alkup.
alkuperäinen vaimo kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Asian ydin oli kysymyksessäni juuri tuo että puuttuuko verottaja tosiaann näin pieniin asioihin kuin "pikkurouvan" omistamaan autoon.
Tosi on M36 että vanha(kettu)yrittäjä ei hevin halua maksaa mitään 5.000 € veroja sen takia että "pikku rouva" saa nimilleen auton.Veroja maksellaan tässä jo ihan tarpeeksi muutenkin.
Kysymys on VAIN minun itsetunnostani. On niin tylsää jos uhrautuu miehen ja yrityksen takia jäämään kotiin ja taustahahmoksi niin ei voi ostella mitään omiin nimiin kun aina varoitellaan siitä lahjaverosta.
Taitaa olla vain kateellisten mustamaalaajien juttuja useimmat. Kotiäitiä usein kai kadehditaan. Saanhan kulkea ja harrastaa päivät pitkät mitä haluan ja lähteä matkoille silloin kun haluan odottelematta määrättyä kesälomaa.Olisi kai naapureille liikaa jos vielä rouvakin ajelisi IHAN OMALLA autolla. Johan saan nukkua aamulla pitkään.
Ehkä tämä on vain minun kapinaani miesten määräämisvaltaa kohtaan.Hih. tuo kuppa-auto oli hauska ilmaus kyseisellle asialle ja kuvaa koko prosessia mutta ihan puhdas kirjoitusvirhe.
Hauskaa aamupäivää kaikille. - on kai
alkup. kirjoitti:
Hih. tuo kuppa-auto oli hauska ilmaus kyseisellle asialle ja kuvaa koko prosessia mutta ihan puhdas kirjoitusvirhe.
Hauskaa aamupäivää kaikille.siinä sekin mahdollisuus, että "julistaudut itsenäiseksi", menet töihin ja viet lapset päiväkotiin, niin kuin ns. tavikset tekevät.
- alkup.
on kai kirjoitti:
siinä sekin mahdollisuus, että "julistaudut itsenäiseksi", menet töihin ja viet lapset päiväkotiin, niin kuin ns. tavikset tekevät.
Työni on on olla äiti. Jos olen hankkinut mieheni kanssa lapsia on minun kai oikeus ja kohtuus myös huolehtia niistä. Ihan taviksetkin hoitavat osaavat lapsia.
Ja kun se mieskin tykkää syödä kotiruokaa, työni on myös laittaa ruoka klo 12 ja klo 18. - aivan, ihan
alkup. kirjoitti:
Työni on on olla äiti. Jos olen hankkinut mieheni kanssa lapsia on minun kai oikeus ja kohtuus myös huolehtia niistä. Ihan taviksetkin hoitavat osaavat lapsia.
Ja kun se mieskin tykkää syödä kotiruokaa, työni on myös laittaa ruoka klo 12 ja klo 18.ammatinvalintakysymys siis.
- alkup.
aivan, ihan kirjoitti:
ammatinvalintakysymys siis.
Jokainen hoitakoon postinsa ja pestinsä niin hyvin kuin taitaa.Silloin kun on se aika.
Ei ne lapset ole pieniä montaa vuotta. - oleminen...
alkup. kirjoitti:
Jokainen hoitakoon postinsa ja pestinsä niin hyvin kuin taitaa.Silloin kun on se aika.
Ei ne lapset ole pieniä montaa vuotta.on varmasti ihanaa, ja sen olet tietysti tietoisesti valinnut. On ihan luonnollista, niin kuin kenellä tahansa missä työssä tahansa, että välillä tuntee itsensä "reppanaksi".
Kotiäitiydestä kun ei varsinaisesti palkkaa makseta, paitsi kodinhoidontukea ihan pikkuisten hoitajalle, (minkä tietysti jokainen tuon valinnan tekevä tietää) niin silti välillä varmasti harmittaa oman rahan puute. - oma auto
alkuperäinen vaimo kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Ehkä tämä on vain minun kapinaani miesten määräämisvaltaa kohtaan.Niin, on se kauheaa kun urautuu ja kukaan ei huomaa kuinka sinä uhraudut.
No, lakkaa uhrautumasta, valinta on sinun. - alkup.
oma auto kirjoitti:
Niin, on se kauheaa kun urautuu ja kukaan ei huomaa kuinka sinä uhraudut.
No, lakkaa uhrautumasta, valinta on sinun.Tarkoititko, että kauheaa kun "uHrautuu" vai oikeasti "urautuu"? Mikä oli kommeenttisi tarkoitus. Urautuu mihin???
En ole mielestäni UHRAUTUNUT kun hoidan lapset kotona enkä raijjaa heitä räkäisiin tarhoihin hakeakseni heidät väsyneenä illalla pois. Enkä vielä 5 vuodessa ole tähän kotiinkaan urautunut...
Olet näköjään yksi niistä kapeasti ajattelevista joiden mielestä kotiäidin rooli / työ on jotenkin ala-arvoista ja vähäpätöistä.
Kyse on vain siitä roolijakautumasta, että nainen kun jää kotiin useimmiten lasten ollessa pieniä hän menettää oikeutensa ostaa ja omistaa koska OMAT tulot on pienet.
Mutta älä huoli minun puolestani. Mieheni antaa minun käyttää pankkitiliä ihan rajattomasti. Voin huoleti ostaa 50 € pikkupöksyt.
Nyt on kyse periaatteesta.
Kiitos edelliselle kirjoittajalle kotiäitien puolesta. Olet varmasti järki-ihmisiä. Terkut. - oma auto
alkup. kirjoitti:
Tarkoititko, että kauheaa kun "uHrautuu" vai oikeasti "urautuu"? Mikä oli kommeenttisi tarkoitus. Urautuu mihin???
En ole mielestäni UHRAUTUNUT kun hoidan lapset kotona enkä raijjaa heitä räkäisiin tarhoihin hakeakseni heidät väsyneenä illalla pois. Enkä vielä 5 vuodessa ole tähän kotiinkaan urautunut...
Olet näköjään yksi niistä kapeasti ajattelevista joiden mielestä kotiäidin rooli / työ on jotenkin ala-arvoista ja vähäpätöistä.
Kyse on vain siitä roolijakautumasta, että nainen kun jää kotiin useimmiten lasten ollessa pieniä hän menettää oikeutensa ostaa ja omistaa koska OMAT tulot on pienet.
Mutta älä huoli minun puolestani. Mieheni antaa minun käyttää pankkitiliä ihan rajattomasti. Voin huoleti ostaa 50 € pikkupöksyt.
Nyt on kyse periaatteesta.
Kiitos edelliselle kirjoittajalle kotiäitien puolesta. Olet varmasti järki-ihmisiä. Terkut.tarkoitin 'uhrautuu'
No osta se hiton auto, piruako täällä valitat. Onx sulla jotain arvokasta, mitä laitat bniihin 50 € kalsareihis?
höh
- alainen asia, jos omilla
tuloillasi/omalla lainallasi/omilla säästöilläsi ostat omiin nimiisi auton. aivan sama mitä tienaat ja mistä. vaikka miehesi omistamasta firmasta jossa olet töissä. Eri asia on, mikäli miehesi ostaa/siis maksaa ja menee sinun nimiisi ilman sinun rahaasi/lainaasi. silloin on lahja täydestä hinnastaan (-3400 /vuosi jonka voi lahjoittaa). Rahoituksen lähde kauppaa tehtäessa ja kenen nimissä siis ratkaisee.
65 §: "Ne tarpeelliset esineet, mitkä puoliso on henkilökohtaista käyttöään varten hankkinut niillä varoilla, jotka toinen puoliso on elatusvelvollisuutensa nojalla antanut hänen käytettävikseen, ovat ensiksimainitun puolison omaisuutta."
Voitaneen soveltaa tapaukseesi varsinkin jos puolisollesi "on pikkurahaa" moinen auto. Elatukselle ei ole määritetty ylärajaa. Eli jos tarvitset kauppakassin ja sen miehen antamilla talousrahoilla saat ostettua, voinet sen merkitä omiin nimiisi. En olisi maksamassa lahjaveroa ainakaan tarkistamatta verojuristilta onko todellakin välttämätöntä kun otetaan huomioon asian kaikki puolet.- alkup.
kiitos.Tässä alkaa ola järkeä. En ole ahnehtimassa mieheni varoja koska elämme yhteistä avioliittoa ja elämää. Jotenkin tuntui niin epäreilulta että vaikka elämämme on melkoisen taloudellisesti varakasta en kotona olevana henkilönä ja vähemmän tienaavana voi käyttää yhteistä pankkitiliä omin päin. Eli kun menen autokauppaan myyjä voi kysyä ne klassiset sanat "onko isiltä lupa".
Päättyköön tämä tarina tähän.
- just joo
Miksi kannat huolta jostain veroviranomaisesta? Ihmiset ostelevat autoja harva se päivä, jokaisen on mahdollista ihan säästää se raha. Eräät ottavat suuren asuntolainan, ja siihen mukaan hieman autoekstraa, esim. "kylppärirempppaa varten." Aiotko lapsellesi rahaa jättäessä ilmoittaa nekin yli 3999 euron rahat veroviranomaiselle? Tietenkin. Jos haluat itsellesi vielä lahjaverorahat päälle, niin ilmoita itsesi toki suurena "rikollisena" sille veroviranomaiselle".
Mikään laki ei estä auton ostoa, saat sentään palkkatuloa.
En pitäisi auton omistamista minään luksuksena, sen käyttökulut maksavat, ja arvo laskee koko ajan.
hoh hoh hoijaa.- veroviranomainen
jos varattomalee yhtäkkiä ilmestyy 40 000 € auto kyllä veroviranomainen kiinnostuu mista rahat on tempaistu. pankkitilin voi tarkistaa...
veroviranomainen kirjoitti:
jos varattomalee yhtäkkiä ilmestyy 40 000 € auto kyllä veroviranomainen kiinnostuu mista rahat on tempaistu. pankkitilin voi tarkistaa...
Tässä tapauksessa olen edelleen sitä mieltä, että auto olisi lahjaveron piirissä. Vaikka se ehkä voitaisiin tulkinta avio-puolison elatusvelvollisuuden toteuttamiseksi, kuten yllä arveltiin (joka perustuu lakiin) jos 40.000 EUR todellakin on pikkuraha kysyjän aviomiehelle.
Mutta ellei auton ostamiseen käytetystä rahalahjasta ilmoiteta verottajalle... eli mies ostaa koslan käteisellä, ja auto rekisteröidään rouvan nimiin... niin mistäpä verottaja tästä tiedon saisi?
Ja vaikka kysyisikin, voi rouva kertoa säästäneensä palkastaan rahaa sukanvarteen, ja nyt päätti ostaa auton. Ei rahoja ole minkään lain mukaan talletettava pankkiin...
Eli miten sitten menettelevätkin, niin loppupelissä kysymys on siitä kuinka tunnollisesti (rehellisesti) tahtovat kartuttaa valtiomme kassaa.M36 kirjoitti:
Tässä tapauksessa olen edelleen sitä mieltä, että auto olisi lahjaveron piirissä. Vaikka se ehkä voitaisiin tulkinta avio-puolison elatusvelvollisuuden toteuttamiseksi, kuten yllä arveltiin (joka perustuu lakiin) jos 40.000 EUR todellakin on pikkuraha kysyjän aviomiehelle.
Mutta ellei auton ostamiseen käytetystä rahalahjasta ilmoiteta verottajalle... eli mies ostaa koslan käteisellä, ja auto rekisteröidään rouvan nimiin... niin mistäpä verottaja tästä tiedon saisi?
Ja vaikka kysyisikin, voi rouva kertoa säästäneensä palkastaan rahaa sukanvarteen, ja nyt päätti ostaa auton. Ei rahoja ole minkään lain mukaan talletettava pankkiin...
Eli miten sitten menettelevätkin, niin loppupelissä kysymys on siitä kuinka tunnollisesti (rehellisesti) tahtovat kartuttaa valtiomme kassaa.Hieman vanhemmanaikaisen avioliiton aikana miehen ollessa ainoa rahanansaitsija ja vaimon ollessa kotirouvana ei ole (ainakaan ollut) mitenkään poikkeuksellista, että esimerkiksi asunto merkitään ostettaessa molempien nimiin. Logiikka kulkee siten, että avioliitto on yhteinen yritys johon toinen tuo ulkopuolisen rahan ja toinen mahdollistaa tämän kodin ulkopuolisen yrittämisen hoitamalla kodin ja lapset. Näin ovat molemmat puolisot yhdessä mahdollistaneet tämän rahanhankinnan jolla sitten ostetaan mitä sitten ostetaankin.
En näe mitään moraalista velvollisuutta tulkita "kauppakassia" lahjaksi.- uskomatontamuttaeikai
argonautti kirjoitti:
Hieman vanhemmanaikaisen avioliiton aikana miehen ollessa ainoa rahanansaitsija ja vaimon ollessa kotirouvana ei ole (ainakaan ollut) mitenkään poikkeuksellista, että esimerkiksi asunto merkitään ostettaessa molempien nimiin. Logiikka kulkee siten, että avioliitto on yhteinen yritys johon toinen tuo ulkopuolisen rahan ja toinen mahdollistaa tämän kodin ulkopuolisen yrittämisen hoitamalla kodin ja lapset. Näin ovat molemmat puolisot yhdessä mahdollistaneet tämän rahanhankinnan jolla sitten ostetaan mitä sitten ostetaankin.
En näe mitään moraalista velvollisuutta tulkita "kauppakassia" lahjaksi.Siis ostat huoletta 50e pikkarit? Miksi? Miksi kakkosauton pitää maksaa 40 000e? Miten nukut aamulla pitkään kun sulla on lapsia? Luuletko oikeasti että naapurisi kadehtii sinua? Et voi olla oikea ihminen, jos olet niin :(
- alkup.
uskomatontamuttaeikai kirjoitti:
Siis ostat huoletta 50e pikkarit? Miksi? Miksi kakkosauton pitää maksaa 40 000e? Miten nukut aamulla pitkään kun sulla on lapsia? Luuletko oikeasti että naapurisi kadehtii sinua? Et voi olla oikea ihminen, jos olet niin :(
Ihan tyhmää on vielä vastailla mutta kun on leikkiin lähdetty...
Juupa juu, nuo pikkarit vedin mukaan naivina esimerkkinä siitä että kun joku epäili minun UHRAUTUVAN kun olen jäänyt kotiin. Vaikka olenkin kotona en siis ole unohtanut itseäni vaan hemmottelen itseäni ja varsinkin miestäni seksikkäillä alusvaatteilla. Vaikka siis olenkin VAIN KOTIÄITI en kulje marttyyrina huonoissa vetimissä. Ymmärsitkö?
Siksi 50€ pikkarit koska ne on yleensä parempilaatuisia ja nätimpiä kuin halvat. Hinta olisi voinut olla siis vaikka 40 €.
Kakkosauto, hyvinvarusteltu, turvallinen volvo nyt vain maksaa sen verran. Siksi! Miksi minulla pitäisi olla riisikippo jos miehelläni on myös hyvä ja turvallinen auto.
EN tiedä kadehtiiko "naapuri", sekin oli sellainen kielikuva. Jotkut ihmiset vain ovat sellaisia että soittelevat verottajalle jos uusi auto ilmestyy pihaan tai ostetaan kesämökki Lapista. Valitettavasti sellaisia ihmisia ON olemassa. I know. (kokemusta yrittäjäperheessä 35 vuotta!!!!!)
Nukun myöhään klo 7.30 - 8.00 Siksi koska lapset nukkuvat myös.
Miksi :( -hymiö jos olen olemassa? Miksi? Ihan rehellisesti, MIKSI? - IBr
alkup. kirjoitti:
Ihan tyhmää on vielä vastailla mutta kun on leikkiin lähdetty...
Juupa juu, nuo pikkarit vedin mukaan naivina esimerkkinä siitä että kun joku epäili minun UHRAUTUVAN kun olen jäänyt kotiin. Vaikka olenkin kotona en siis ole unohtanut itseäni vaan hemmottelen itseäni ja varsinkin miestäni seksikkäillä alusvaatteilla. Vaikka siis olenkin VAIN KOTIÄITI en kulje marttyyrina huonoissa vetimissä. Ymmärsitkö?
Siksi 50€ pikkarit koska ne on yleensä parempilaatuisia ja nätimpiä kuin halvat. Hinta olisi voinut olla siis vaikka 40 €.
Kakkosauto, hyvinvarusteltu, turvallinen volvo nyt vain maksaa sen verran. Siksi! Miksi minulla pitäisi olla riisikippo jos miehelläni on myös hyvä ja turvallinen auto.
EN tiedä kadehtiiko "naapuri", sekin oli sellainen kielikuva. Jotkut ihmiset vain ovat sellaisia että soittelevat verottajalle jos uusi auto ilmestyy pihaan tai ostetaan kesämökki Lapista. Valitettavasti sellaisia ihmisia ON olemassa. I know. (kokemusta yrittäjäperheessä 35 vuotta!!!!!)
Nukun myöhään klo 7.30 - 8.00 Siksi koska lapset nukkuvat myös.
Miksi :( -hymiö jos olen olemassa? Miksi? Ihan rehellisesti, MIKSI?Yo. kirjoittajan kaltaisia naljailijoita täällä riittää (joka muuten pisti kirjoituksensa kommenttina mielestäni aivan väärään "kohtaan")... ei kannata määräänsä enempää provosoitua, tai ainakaan mieltään pahoittaa.
Ihmettelen tosiaan joitakin talouksia, joissa mies ajaa hyvällä ja turvallisella autolla "yksin"... ja perhe ahtautuu halvalla hankittuu "kiuluun" jonka turvallisuudesta voidaan olla vähintään kahta mieltä. Noh, valintansa kullakin. Sikäli ainakin minä ymmärrän, että autonhanintaanne kuluu hyvinkin 40 kEUR.
Se minkä ymmärtäminen hieman vaikeampaa on tuo rekisteriote, tekeekö se autosta paremman tai mieluisamman jos nimesi on yksin omistajana? Tähän jo olet vastannutkin... eikä siihen aihetta palata. Mutta käytännössä se on aivan mahdollista ilman veroseuraamuksia jos miehesi ja sinä niin päätätte menetellä... ja mitäpä se meille edes kuuluu, edes "naapureille". - alkup.
IBr kirjoitti:
Yo. kirjoittajan kaltaisia naljailijoita täällä riittää (joka muuten pisti kirjoituksensa kommenttina mielestäni aivan väärään "kohtaan")... ei kannata määräänsä enempää provosoitua, tai ainakaan mieltään pahoittaa.
Ihmettelen tosiaan joitakin talouksia, joissa mies ajaa hyvällä ja turvallisella autolla "yksin"... ja perhe ahtautuu halvalla hankittuu "kiuluun" jonka turvallisuudesta voidaan olla vähintään kahta mieltä. Noh, valintansa kullakin. Sikäli ainakin minä ymmärrän, että autonhanintaanne kuluu hyvinkin 40 kEUR.
Se minkä ymmärtäminen hieman vaikeampaa on tuo rekisteriote, tekeekö se autosta paremman tai mieluisamman jos nimesi on yksin omistajana? Tähän jo olet vastannutkin... eikä siihen aihetta palata. Mutta käytännössä se on aivan mahdollista ilman veroseuraamuksia jos miehesi ja sinä niin päätätte menetellä... ja mitäpä se meille edes kuuluu, edes "naapureille"....sinulle kivasta vastuksesta. Hauskaa päivänjatkoa ja koko viikkoa.Olet varmasti mukava ihminen.
Se on totta, sama mitä rek.otteessa lukee...kunhan marisen. - osaa itse
alkup. kirjoitti:
...sinulle kivasta vastuksesta. Hauskaa päivänjatkoa ja koko viikkoa.Olet varmasti mukava ihminen.
Se on totta, sama mitä rek.otteessa lukee...kunhan marisen.Tuo oli sinun alkuperäinen nimimerkkisi, miksi sellainen jos et ole mitenkään säälittävä? Sullahan tuntuu elämä olevan ihan mallillaan. Miksi siis valitat jostain veroasiasta, jokainen voi ostaa ihan sellaisen auton kun haluaa. Käypä vaikka autokaupassa niin kyllä se siitä. Vai tarvitsetko siihen miehesi luvan? Jos niin silloin voin kyllä sua sääliä. Minä ostin BMW:n kun teki mieleni ja se on minun nimissä mutta mieheni sen maksaa, minulla ei näet ole tuloja.
Ei tässä ole mitään muuta huvittavaa kun tuo kuinka pyörität miehesi firmaa 24h kotona, nukut myöhään, saat 20 000e vuodessa, saat lähteä matkalle milloin vaan mutta sinulla ei ole kavereita...repsukkainen olet. - oma auto ja pikkuhousut
osaa itse kirjoitti:
Tuo oli sinun alkuperäinen nimimerkkisi, miksi sellainen jos et ole mitenkään säälittävä? Sullahan tuntuu elämä olevan ihan mallillaan. Miksi siis valitat jostain veroasiasta, jokainen voi ostaa ihan sellaisen auton kun haluaa. Käypä vaikka autokaupassa niin kyllä se siitä. Vai tarvitsetko siihen miehesi luvan? Jos niin silloin voin kyllä sua sääliä. Minä ostin BMW:n kun teki mieleni ja se on minun nimissä mutta mieheni sen maksaa, minulla ei näet ole tuloja.
Ei tässä ole mitään muuta huvittavaa kun tuo kuinka pyörität miehesi firmaa 24h kotona, nukut myöhään, saat 20 000e vuodessa, saat lähteä matkalle milloin vaan mutta sinulla ei ole kavereita...repsukkainen olet.ei se mikään repsukkainen ole, avuton trolli vaan
- alkup.
osaa itse kirjoitti:
Tuo oli sinun alkuperäinen nimimerkkisi, miksi sellainen jos et ole mitenkään säälittävä? Sullahan tuntuu elämä olevan ihan mallillaan. Miksi siis valitat jostain veroasiasta, jokainen voi ostaa ihan sellaisen auton kun haluaa. Käypä vaikka autokaupassa niin kyllä se siitä. Vai tarvitsetko siihen miehesi luvan? Jos niin silloin voin kyllä sua sääliä. Minä ostin BMW:n kun teki mieleni ja se on minun nimissä mutta mieheni sen maksaa, minulla ei näet ole tuloja.
Ei tässä ole mitään muuta huvittavaa kun tuo kuinka pyörität miehesi firmaa 24h kotona, nukut myöhään, saat 20 000e vuodessa, saat lähteä matkalle milloin vaan mutta sinulla ei ole kavereita...repsukkainen olet.Nimimerkkini on kömpelö yhdistelmä etunimestäni joka alkaa Re-tavulla ja sukunimestäni joka päättyy -kainen-tavuihin. En parempaakaan keksinyt joten se siitä. (hih, kaikesta sitä ihmiset pulttia ottavat).
Tuo VERO-juttu oli se alkuperäinen ja varsinainen kysymys koska kirjanpitäjä siitä varoitteli. Olemme aika lainsäädäntöjä noudattava yrittäjäperhe. Siksi varmaan menestynytkin koska ei ole ollut kahinoita maksujen kanssa.
Sinun tapauksestasi en tiedä miten on lahjaverojen laita. En tiedä BMW:n hintojakaan. Niitä voi saada melko edullisestikin. Käytettyjä ainakin.
Ja sitten siteeraan ja vastaan:
"Ei tässä ole mitään muuta huvittavaa kun tuo kuinka pyörität miehesi firmaa 24h kotona"
En pyöritä mieheni firmaa kotona 24h.Mieheni pyörittää sitä ihan tarpeeksi monta tuntia viikossa. Pyöritän tätä perhepalettia ja hoidan muutamia juoksevia asioita.Kivaa että sinua huvittaa. Elämä on joskus niin totista. :)
, "nukut myöhään",
Joo niin nukun ja herään lasten kanssa samoihin aikoihin.Se on kivaa. Valvonkin kyllä joskus yöllä lasten kanssa. (käykö Sinun juuri tätä seikkaa kateeksi vai miksi otit sen juuri puheeksi...?)Miestäni en vaivaa lasten ongelmilla öisin.Minusta kunnon yöuni on kaiken A ja O.
"saat 20 000e vuodessa,"
Niin saankin.
"saat lähteä matkalle milloin vaan"
niin voinkin
"mutta sinulla ei ole kavereita"
Ei kavereita. Mistä tämän tempaisit???
Olethan sinäkin yksi kontaktini...no, tämä oli vitsi....
...repsukkainen olet.
eikös me kaikki olla? Sinäkin!
Nyt tiedän millaisia ne verovirastoihin soittelevat "kateelliset naapurityypit" ovat! Hih.
Turvallista matkaa BMW:lläsi. Terveisiä miehellesi. - omaa autoa
oma auto ja pikkuhousut kirjoitti:
ei se mikään repsukkainen ole, avuton trolli vaan
mutta parit kalsarit on.
Toi auton verojuttu on muuten ihan asiallinen kysymys.
Eri paikkakunnillakin verovirastoissa suhtaudutaan asioihin eri tavalla. Kandee olla tarkka jos ei halua maksaa turhia veroja. - osaa itse
alkup. kirjoitti:
Nimimerkkini on kömpelö yhdistelmä etunimestäni joka alkaa Re-tavulla ja sukunimestäni joka päättyy -kainen-tavuihin. En parempaakaan keksinyt joten se siitä. (hih, kaikesta sitä ihmiset pulttia ottavat).
Tuo VERO-juttu oli se alkuperäinen ja varsinainen kysymys koska kirjanpitäjä siitä varoitteli. Olemme aika lainsäädäntöjä noudattava yrittäjäperhe. Siksi varmaan menestynytkin koska ei ole ollut kahinoita maksujen kanssa.
Sinun tapauksestasi en tiedä miten on lahjaverojen laita. En tiedä BMW:n hintojakaan. Niitä voi saada melko edullisestikin. Käytettyjä ainakin.
Ja sitten siteeraan ja vastaan:
"Ei tässä ole mitään muuta huvittavaa kun tuo kuinka pyörität miehesi firmaa 24h kotona"
En pyöritä mieheni firmaa kotona 24h.Mieheni pyörittää sitä ihan tarpeeksi monta tuntia viikossa. Pyöritän tätä perhepalettia ja hoidan muutamia juoksevia asioita.Kivaa että sinua huvittaa. Elämä on joskus niin totista. :)
, "nukut myöhään",
Joo niin nukun ja herään lasten kanssa samoihin aikoihin.Se on kivaa. Valvonkin kyllä joskus yöllä lasten kanssa. (käykö Sinun juuri tätä seikkaa kateeksi vai miksi otit sen juuri puheeksi...?)Miestäni en vaivaa lasten ongelmilla öisin.Minusta kunnon yöuni on kaiken A ja O.
"saat 20 000e vuodessa,"
Niin saankin.
"saat lähteä matkalle milloin vaan"
niin voinkin
"mutta sinulla ei ole kavereita"
Ei kavereita. Mistä tämän tempaisit???
Olethan sinäkin yksi kontaktini...no, tämä oli vitsi....
...repsukkainen olet.
eikös me kaikki olla? Sinäkin!
Nyt tiedän millaisia ne verovirastoihin soittelevat "kateelliset naapurityypit" ovat! Hih.
Turvallista matkaa BMW:lläsi. Terveisiä miehellesi.Tuleva yh...
- alkup.
osaa itse kirjoitti:
Tuleva yh...
...entinen yo. 2 L, 1 E 2 M.
- voi teitä
alkup. kirjoitti:
...entinen yo. 2 L, 1 E 2 M.
olen kyllä yo mutta yllä oleva ei ole minun kirj.
Vai tuleva yh. No, kun ollaan avioehtopalstalla niin totetan vain ettei meillä ole avioehtoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706