Miten joku pystyy?

.....

Siljalle meni 50 vuotta luoda luja, kunnioitettu brändi.

Sitten tuli Tallink, yhtiö joka jakaa mielipiteitä vahvasti ja joka on jo käynyt niin monta fiaskoa läpi että ovat jo näyttäneet millaisia rahanahneita p.skiaisia siellä ovat.

Mitä tapahtui Siljalle oston myötä?

Kävin vuosi sitten Silja Euroopalla, silloin en huomannut mitään muutoksia mutta nyt syyskussa niin voin sanoa että kyllä se laiva on kun joku halpalaivayhtiön laiva jonka ylläpitoon käytetään niin vähän resurseja kuin mahdollista.

Ihan säälittävää.

22

1875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomasin

kanssa saman asian.Buffet ruokailua myöden niin surkeeta touhua ja vielä vuosi sitten Europalla oli paras buffet mitä laivoilla olen syönyt.Huomasi hyvin ketkä oli vanhoja Siljalaisia ja ketkä Tallinkilta tulleita .Kyllä annoin palautettakin siitä sähköpostilla ja niin kannattaa kaikkien tehdä .

• myydään?

Sitä sopii miettiä! Ilmeisesti vanhat omistajat huomasivat, että tällä menolla ei kauaa kelluta. Tallink taas uutena omistajana seilaa ilman tukiaisia, meno sen mukaista. Bisnestä se vain on.

• Silja europa

Olin silja europalla viimekuussa ja minun mielestäni silja europalla oli parennettu asiakaspalvelua ja muutenkin vaan palvelua verrattuna viime vuoteen. Kaikki paikat olivat putipuhtaita ja huomasin myös, että hytissäni oli uusi lattiamatto. Huomasin myös, että kaikki parketit oli vahattu ja yleisiä tiloja oli rempattu ja lattiamattoja vaihdettu. Muutenkin koko laiva oli oiken mukava. Ennen risteilyä huomasin, kun laiva oli satamassa, että siinä ei ollut yhtään ruostetta mikä kertoo siitä, että sitä on aina joka satamakäynnillä maalailtu satamassa olon aikana. Menen laivalle seuraavaksi jouluristeilylle ja toivon, että myös siellä on yhtä mukavaa. Minulla ei muutenkaa ole laivasta muuta valitettavaa, paitsi viimevuodelta kun hyttimme oli siivottu heikosti ja menimme sanomaan siitä infoon ja saimme uuden a-luokan hytin.

• olet ollut
        Silja europa kirjoitti:

Olin silja europalla viimekuussa ja minun mielestäni silja europalla oli parennettu asiakaspalvelua ja muutenkin vaan palvelua verrattuna viime vuoteen. Kaikki paikat olivat putipuhtaita ja huomasin myös, että hytissäni oli uusi lattiamatto. Huomasin myös, että kaikki parketit oli vahattu ja yleisiä tiloja oli rempattu ja lattiamattoja vaihdettu. Muutenkin koko laiva oli oiken mukava. Ennen risteilyä huomasin, kun laiva oli satamassa, että siinä ei ollut yhtään ruostetta mikä kertoo siitä, että sitä on aina joka satamakäynnillä maalailtu satamassa olon aikana. Menen laivalle seuraavaksi jouluristeilylle ja toivon, että myös siellä on yhtä mukavaa. Minulla ei muutenkaa ole laivasta muuta valitettavaa, paitsi viimevuodelta kun hyttimme oli siivottu heikosti ja menimme sanomaan siitä infoon ja saimme uuden a-luokan hytin.

aika onnekas sillä minulla ja monilla ystävilläni ja sukulaisillani on Siljan matkoista aivan samanlainen kuva kuin minulla.

• palvelu
        Silja europa kirjoitti:

nykyään siljalla on perseestä verrattuna mitä ennen Tallinkin tuloa oli.Ruuan laatukin huonontunut niin , että enään ei mennä syömään jos Europalle eksytään.Taitaa Vikingille meiän reissut enimmäkseen suuntautua tästä lähtien .

• Silja europa
        palvelu kirjoitti:

nykyään siljalla on perseestä verrattuna mitä ennen Tallinkin tuloa oli.Ruuan laatukin huonontunut niin , että enään ei mennä syömään jos Europalle eksytään.Taitaa Vikingille meiän reissut enimmäkseen suuntautua tästä lähtien .

Kyllä te ihmiset olette aika ihmeellisiä, kun tavallinen asiakaspalvelu ei riitä! On se jo ihmeellistä. Minun mielestäni siljalla on edelleen ihan hyvä palvelu. Siljalla on ainakin paljon parempi buffet aamupala kuin vikinglinellä. Minä en muutenkaan ymmärrä mitä hienoa näätte vikinglinen vanhoissa purkeissa? No kaikilla on oma mielipide, mutta minä pysyn edelleen siljalla vaikka sen ostaisi afrikka! T. Siljalla hyvä palvelu ja hienot paikat!

• pettynyt
        Silja europa kirjoitti:

Kyllä te ihmiset olette aika ihmeellisiä, kun tavallinen asiakaspalvelu ei riitä! On se jo ihmeellistä. Minun mielestäni siljalla on edelleen ihan hyvä palvelu. Siljalla on ainakin paljon parempi buffet aamupala kuin vikinglinellä. Minä en muutenkaan ymmärrä mitä hienoa näätte vikinglinen vanhoissa purkeissa? No kaikilla on oma mielipide, mutta minä pysyn edelleen siljalla vaikka sen ostaisi afrikka! T. Siljalla hyvä palvelu ja hienot paikat!

Kun odotin yhtä hyvää ilmapiiriä laivalla mitä vielä vuosi sitten oli .Entiset siljalaiset osasivat kyllä vielä ystävällisiä olla , mutta sillä ei pitkälle pötkitä , kun suurinosa henk.kunnasta on jo virolaisia :(.Ei ihme , että Tallinki alkaa tappioo tuottamaan samanlaista menoa nyt jo siljalla nähtävissä mitä Tallinkin vanhoilla laivoilla .

• sanon minä
        pettynyt kirjoitti:

Kun odotin yhtä hyvää ilmapiiriä laivalla mitä vielä vuosi sitten oli .Entiset siljalaiset osasivat kyllä vielä ystävällisiä olla , mutta sillä ei pitkälle pötkitä , kun suurinosa henk.kunnasta on jo virolaisia :(.Ei ihme , että Tallinki alkaa tappioo tuottamaan samanlaista menoa nyt jo siljalla nähtävissä mitä Tallinkin vanhoilla laivoilla .

Vika ei ole missään muualla kun AINAISTEN VALITTAJIEN KORVIEN VÄLISSÄ!! Alkaa pikku hiljaa ihmetyttää, että kuinka monta Silja Europaa Itämerellä seilaa kun näitä valitusjuttuja lukee. Miksiköhän minä saan hyvää palvelua Europalla ja minulle ollaan ystävällisiä. Ei buffa ole huonontunut. Ollanko me oltu edes samalla laivalla? Tulee mieleen, että onko joidenkin kirjoittajien mielestä Food Marketin "seisovapöytä"= lounas/päivällisbuffet?

"mutta sillä ei pitkälle pötkitä , kun suurinosa henk.kunnasta on jo virolaisia"

Näinkö sinun mielestä on? Minusta siellä on ne samat tutut henkilöt töissä jotka ovat olleet sielä jo viimeiset 6 vuotta. Pientä vaihtelua toki on ollut.

Voisin melkein vannoa, että suurin syy Tallink Siljan arvosteluun on se, että yhtiö on virolais omistuksessa. Eli rasistista porukkaa koko valittajasakki! Valittaa täytyy ja jos valittamisenaihetta ei ole, se keskitään.

• ennen ihmetellyt
        sanon minä kirjoitti:

Vika ei ole missään muualla kun AINAISTEN VALITTAJIEN KORVIEN VÄLISSÄ!! Alkaa pikku hiljaa ihmetyttää, että kuinka monta Silja Europaa Itämerellä seilaa kun näitä valitusjuttuja lukee. Miksiköhän minä saan hyvää palvelua Europalla ja minulle ollaan ystävällisiä. Ei buffa ole huonontunut. Ollanko me oltu edes samalla laivalla? Tulee mieleen, että onko joidenkin kirjoittajien mielestä Food Marketin "seisovapöytä"= lounas/päivällisbuffet?

"mutta sillä ei pitkälle pötkitä , kun suurinosa henk.kunnasta on jo virolaisia"

Näinkö sinun mielestä on? Minusta siellä on ne samat tutut henkilöt töissä jotka ovat olleet sielä jo viimeiset 6 vuotta. Pientä vaihtelua toki on ollut.

Voisin melkein vannoa, että suurin syy Tallink Siljan arvosteluun on se, että yhtiö on virolais omistuksessa. Eli rasistista porukkaa koko valittajasakki! Valittaa täytyy ja jos valittamisenaihetta ei ole, se keskitään.

miksi valittaa Siljan laivoista vaikka Tallink ne osti,mutta itse tiedän , koska tuntenut entisiä siljan työntekijöitä , että suurin osa siljalta lähti omistajavaihdoksen myötä :(.Nyt en enään ihmettele miksi ihmiset valittaa ei ole rasistilla mitään tekemistä asian kanssa.Eihän Silja ennenkään ollut suomalaisessa omistuksessa .

• .....
        sanon minä kirjoitti:

noin 20 000 tuhannella suomalaisilla/ruotsalaisilla on vikaa korvien välissä kun esim. Siljan Turku-Tukholma linjan matkustajamäärä on pudonnut jopa 30 000 hengellä vuodessa!

Viking Linen taas on noussut saman verran!

Oletko sinä vai 30 000 henkeä oikeassa?

• peliin,
        ..... kirjoitti:

noin 20 000 tuhannella suomalaisilla/ruotsalaisilla on vikaa korvien välissä kun esim. Siljan Turku-Tukholma linjan matkustajamäärä on pudonnut jopa 30 000 hengellä vuodessa!

Viking Linen taas on noussut saman verran!

Oletko sinä vai 30 000 henkeä oikeassa?

jossa näkee Tku-Sto matkustajamäärät.

• eikä vain Turunlinjalle
        peliin, kirjoitti:

jossa näkee Tku-Sto matkustajamäärät.

Katso tuolta toisesta viestiketjusta "Tallinkin matkustajamäärä...." statistiikkaa Suomen ja Ruotsin välisestä liikenteestä. Syyskuun aikana jo 20 000 pudotusta edelliseen vuoteen!

• sanon minä kirjoitti:

kantaa tähän keskusteluun, voi tosiaankin olla niin, että jotkut tänne kirjoittelevat luulevat, että foodmarket on buffet, tosin foodmarket on minun mielestä rahastusta, sillä hinnalla pitäisi saada paljon enemmän. Buffetissa Siljalla en ole käynyt sitten vuoden 2001, mutta kesällä kävin Europan Maximissa, ja täytyy todeta, että on siinä Vikingin Food Gardenilla tekemistä, jos meinaa paremmaksi pistää. Ja tämähän oli vain tämmöisen Viking-fanin kirjoitus, mutta olen kuitenkin kaikesta huolimatta sitä mieltä, että paskan puhumista en hyväksy, edes Siljankaan kohdalla, omisti sen kuka tahansa. Että tämmöiset terveiset.

• samaamieltä
        sanon minä kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä!

Nyt ihmiset vain etsimällä etsivät vikoja siljalta koska se on virolaisten omistuksessa.
        ja sitten jostain ihan pienestä asiasta päätellään että palvelu olisi muka huonontunut.

se on ihan omien korvien välistä miten asiaa ajattelee. ja jos on henkilökunnalle ystävällinen he ovat myös ystävällisiä sinulle.

itse olen käynyt usein siljalla ja käyn vieläkin. palvelu on yhtä hyvää kuin ennenkin, samoin ruoka.

• menneet
        keijumekko kirjoitti:

kantaa tähän keskusteluun, voi tosiaankin olla niin, että jotkut tänne kirjoittelevat luulevat, että foodmarket on buffet, tosin foodmarket on minun mielestä rahastusta, sillä hinnalla pitäisi saada paljon enemmän. Buffetissa Siljalla en ole käynyt sitten vuoden 2001, mutta kesällä kävin Europan Maximissa, ja täytyy todeta, että on siinä Vikingin Food Gardenilla tekemistä, jos meinaa paremmaksi pistää. Ja tämähän oli vain tämmöisen Viking-fanin kirjoitus, mutta olen kuitenkin kaikesta huolimatta sitä mieltä, että paskan puhumista en hyväksy, edes Siljankaan kohdalla, omisti sen kuka tahansa. Että tämmöiset terveiset.

sekaisin foodmarket ja Buffet.Buffetissa viinitkin tuodaan pöytään jotka olivat huonontuneet mitä ennen oli :(.Omakohtaisia kokemuksia vain , kun ennen tykkäsin niin Europasta vielä silloinkin , kun jo oli Tallinkin omistuksessa,mutta hetihän ei muutokset näy .Ei ihme , että matkustajamäärät ovat pudonneet .

• Ville-Viikinki
        sanon minä kirjoitti:

Tallinksiljan arvosteluun ei liene virolaisomistus, vaan omistajanvaihdoksen jälkeen selkeästi huonontunut hinta-laatu suhde. Jo ennestäänkin kilpailijaa huomattavasti korkeampi hintataso kaikessa on vain jatkanut nousuaan, suunnilleen samassa tahdissa asiakasmäärien laskun kanssa. Onhan yhtiön pitänyt jotenkin yrittää kompensoida laskeneita matkustajalukuja. Mutta pää tulee tässä varmasti vetävän käteen jossain vaiheessa.

• tilastot

• esimerkkejä
        Ville-Viikinki kirjoitti:

Tallinksiljan arvosteluun ei liene virolaisomistus, vaan omistajanvaihdoksen jälkeen selkeästi huonontunut hinta-laatu suhde. Jo ennestäänkin kilpailijaa huomattavasti korkeampi hintataso kaikessa on vain jatkanut nousuaan, suunnilleen samassa tahdissa asiakasmäärien laskun kanssa. Onhan yhtiön pitänyt jotenkin yrittää kompensoida laskeneita matkustajalukuja. Mutta pää tulee tässä varmasti vetävän käteen jossain vaiheessa.

hinnan nousuista? Buffet ei nyt kelpaa, koska senhän sinä ensimmäiseksi möläyttäisit. Se on siis noussut pari euroa.

Kerropa lisää esimerkkejä hinnanousuista. Esimerkiksi matkojen hinnat? Minulla on vanhoja merellä-lehtiä, joista voimme tarkistaa väitteesi. Löytyy myös taxfree-vihkoja. Niistä saattaa löytyä muutaman kymmenen sentin heittoja PUOLEEN jos TOISEEN.

No niin. Anna tulla.

• kihiset ja puhiset
        esimerkkejä kirjoitti:

hinnan nousuista? Buffet ei nyt kelpaa, koska senhän sinä ensimmäiseksi möläyttäisit. Se on siis noussut pari euroa.

Kerropa lisää esimerkkejä hinnanousuista. Esimerkiksi matkojen hinnat? Minulla on vanhoja merellä-lehtiä, joista voimme tarkistaa väitteesi. Löytyy myös taxfree-vihkoja. Niistä saattaa löytyä muutaman kymmenen sentin heittoja PUOLEEN jos TOISEEN.

No niin. Anna tulla.

kuin kuuma peruna kattilassa.
        Etkö itse osaa ajatella,
        muuten laita ne taxfree kataloogit ja merellä lehtesi tänne palstalle luettavaksi, niin näemme onko puheissasi perää!

• Siljalainen

Työskentelen itse Siljalla, joten ajattelin tuoda keskusteluun henkilökunnan näkökulmaa. Asia on helvetin ristiriitainen. Pääsääntöisesti voin kuitenkin minäkin todeta, että alaspäin on menty.

Työntekijän näkökulmasta työ itsessään ei ole muuttunut entisestä mihinkään, mutta henkilökuntaa vähennettiin fuusion aikana liikaa, mikä näkyy nyt erittäin pahoina ruuhkina varauskeskuksissa ja osittain terminaaleissakin, sekä yksinkertaisesti ylimääräisestä työstä kyrpiintyneenä laivahenkilökuntana. Toisaalta tämä ongelma on kyllä huomattu ja tiedostetaan, ja ainakin itse uskon ja olen saanut sen vaikutelman, että sitä pyritään myös korjaamaan.

Hyvää tässä 'Tallinkin' touhussa on se, että toimintaan saatiin vähän uutta draivia, laivoja uusitaan ja sitä rataa. Jotkut urputtavat siitä, että Galaxy siirretään Turun reitille. No huh huh, onpa kamalaa, pari vuotta vanha, Itämeren kiistattomasti loistokuntoisin ja suurin risteilijä suositulle Turun linjalle... hirvittävää kerrassaan... :D

Toisaalta on pakko myöntää, että usein tuntuu siltä, että on unohtunut kaiken lähtökohta, elikkä se, että tyytyväinen asiakas on oltava ehdottomasti prioriteetti numero yksi, koska ilman asiakkaita emme voi tehdä tulostakaan. Ja jos ei ole riittävästi riittävän levännyttä, koulutettua ja työhönsä tyytyväistä henkilökuntaa asiakkaita palvelemaan, ei voi olla tyytyväisiä asiakkaitakaan. Aika näyttää, miten tilanne tulee kehittymään, tällä hetkellä se on vähintäänkin epämääräinen.

Kaikesta huolimatta toivoisin ettei Tallinkkia nähtäisi minään käsittämättömänä mörkönä, joka syö kaiken suomalaisen johonkin maanrakoon. Annettaan nuorella firmalle mahdollisuus näyttää kyntensä ja arvioidaan tilanne uudestaan muutaman vuoden päästä kun nähdään, mikä on lopputulos. Vielä on liian aikaista tehdä mitään totaalipäätelmiä; lienee selvää että kahden näin ison ja kuitenkin erilaisen taustan omaavan yrityksen yhdistyessä tulee häslinkiä ja ongelmia, jotka eivät ihan heti selviä.

• ggrtr

ropakantaa juu se jetsulleen siis just niin on

• Anonyymi

Alkuun häärivät venäläiset ja heidän lakeijansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6345
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      643
      2641
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1133
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      83
      1114
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1078
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      299
      1076
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      84
      1055
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66