Syksy saapuu, mieli laantuu?

Seijasini

Monelle meistä syksy sateineen antaa luvan käpertyä sohvan nurkaan rauhoittumaan kirjan ja tee-/kahvimukin kanssa. Kynttilät ikkunalle ja sisällä on lämmintä ja rauhaisaa, vaikka ulkona pauhaisi tuuli tai räntäinen viima.

Ja sitten kuitenkin...
kuinka ihanaa on kiskaista sadeviitta niskaan ja kumpparit jalkaan. Ottaa suunnaksi vastatuuli!
Tai mennä rannalle ihailemaan meren vaahtopäitä.
Kuunnella tuulen huminaa puiden latvoissa tai ujellusta ja natinaa puisten rakennusten nurkissa.
Ja se värikäs lehtimatto... ne sävyt kun saisi vangittua olohuoneen mattoon!
Ja puikot alkavat kilkuttaa villasukkaa ja lapasta joulupukin konttiin,
pakastin alkaa täyttyä leipomuksista, kaapit saada uutta järjestystä...

Minulle syksy on energistä aikaa - onhan koko kesän ladannut akkuihinsa virtaa auringosta.
Miten on Sinun laitasi?
Muuttuvatko arjen askareet tai vapaa-ajan viettotavat syksyn myötä?

15

820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Märk

En tiedä olenko puoli vuotta ajastani jäljessä vai kuusi kuukautta edellä, mutta laitoin pihapuihin kaksi linnunpönttöä just tänään.

Eipä tarvinnut pitkään odotella, kun parvi talitinttejä tuli ihmettelemään tarjontaa! Katseleekohan ne itselleen jonkinlaista talvitukikohtaa vai varailevatko asuntoja ensi kesäksi? En ole ornitologi, mutta linnunpöntön osaan tehdä, "omasta päästäni" kuten entinen poika sanoi.

• Seijasini

niillä on etsinnässä talvipesä kylmimpiä pakkasia vastaan? Tai paikka, minne varastoida ruokaa pois oravien ulottuvilta?
        Ehkä kuitenkin kannattaa ajatella, että olet askareissasi puoli vuotta aikaasi edellä.

Vai että omasta päästä? Kuinkas moneen pönttöön niitä tarpeita riittää?

*naureskelle kotimatkalle... taidettiin eilen syödä jälkiruuaksi omasta päästä tehtyä kakkua*

• Märk
        Seijasini kirjoitti:

niillä on etsinnässä talvipesä kylmimpiä pakkasia vastaan? Tai paikka, minne varastoida ruokaa pois oravien ulottuvilta?
        Ehkä kuitenkin kannattaa ajatella, että olet askareissasi puoli vuotta aikaasi edellä.

Vai että omasta päästä? Kuinkas moneen pönttöön niitä tarpeita riittää?

*naureskelle kotimatkalle... taidettiin eilen syödä jälkiruuaksi omasta päästä tehtyä kakkua*

Kaksi pönttöä on tehty ja tuntuu että lisää vois rakentaa. Ehkä sunkin päästäs syntyy lisää kakkuja?

Äkkiä ajatellen vois luulla että jos omasta päästä tekee yhden kakun ja yhden pöntön niin enempään ei pystyis.

• MyNicki

luonto vaipuu horrokseen, mut en minä :)
      Syksy on minulle aktiivista aikaa ja sit talvella tulee varmaan sekin ajautus, voi pahus..sekin jäi tekemättä.. :))

• Seijasini

Sinähän olet sitten jossain määrin saman kaltainen kummajainen kuin minäkin :))
        Kun virtaa piisaa vaikka naapureille jakaa.

Töissäkin syksy on varsin aktiivista aikaa - ehkä se jonkin verran sitten heijastuu vapaa-aikaankin. Jää ikään kuin toimintavaihde päälle.

Mukavan aktiivista syksyä Sinulle!

• mikhaildenisov

katkasta viidellä viikolla Thaimaassa!

• Seijasini

Monelle akkujen lataaminen auringossa kesken pimeimmän kaamoksen onkin oivallinen energialähde. Sillähän estetään jopa syysmasennusta!

Itselläni ei moiseen ole tarvetta, ei intoa, eikä kyllä varallisuuttakaan - energiani pulppuaa jostain muualta.

Mutta Sinulle oikein lokoisaa ja hymyilevää aurinkoilua sitten, kun sinne aurinkoon matkaat!

• 4 cl ...

kerran kuussa 4 cl gin tonic

• Seijasini

Onko tuo koko kuukauden annos, eikä muuta tule päälle? Jos näin on, niin kyllähän tuo jo pienestä ylellisyydestä menee. Itsenä palkitsemista ja rentoutusta.

• mamma mia

ja ehkä vähän liikaakin. Nyt on niin pitkään ollut sateista ja pimeää. Koko ajan väsyttää ja mikään ei oikein huvita. Joku kirkasvalohoito voisi varmaan auttaa. Ehkä se tästä...

• Seijasini

Heips!

Muutama syksyn pimeistä lannistunut ystäväni on hankkinut aurinkolampun keittiöön. Aamukahvia siemaillessaan istuvat sen hehkussa... toimii kuulemma hyvin. Ja kyllä se heistä näkyykin; ero ennen lamppua ja lampun oston jälkeen on aivan selvä.

Laitanpa tuosta muutaman auringonsäteen matkaan... toivottavasti löytävät perille huomista päivääsi piristämään :)

• mamma miia
        Seijasini kirjoitti:

Heips!

Muutama syksyn pimeistä lannistunut ystäväni on hankkinut aurinkolampun keittiöön. Aamukahvia siemaillessaan istuvat sen hehkussa... toimii kuulemma hyvin. Ja kyllä se heistä näkyykin; ero ennen lamppua ja lampun oston jälkeen on aivan selvä.

Laitanpa tuosta muutaman auringonsäteen matkaan... toivottavasti löytävät perille huomista päivääsi piristämään :)

Ilmankos tuntui jo vähän paremmalta :) Yleensä olen tykänny laitella pihaa talvikuntoon, lyhtyjä sinne tänne. Ensilumi on tuntunut mukavalta, nyt vain ajatuskin talvesta melkein yrjöttää. Ja jos joku mainitseekin joulun, tekisi mieli...no anti olla.

En tiiä, onko nyt hormoonit temppujaan tekemässä, vai elämäntilanne kaatumassa niskaan, mutta joku uusmurkkuikä mammalla nyt on. :)

Täytyy lähteä vp:nä lamppujen hintoja katteleen.

Ja kiits! Ihan vaan kannustuksesta! Nautihan syksystä !

• neitoperhoxl
        mamma miia kirjoitti:

Ilmankos tuntui jo vähän paremmalta :) Yleensä olen tykänny laitella pihaa talvikuntoon, lyhtyjä sinne tänne. Ensilumi on tuntunut mukavalta, nyt vain ajatuskin talvesta melkein yrjöttää. Ja jos joku mainitseekin joulun, tekisi mieli...no anti olla.

En tiiä, onko nyt hormoonit temppujaan tekemässä, vai elämäntilanne kaatumassa niskaan, mutta joku uusmurkkuikä mammalla nyt on. :)

Täytyy lähteä vp:nä lamppujen hintoja katteleen.

Ja kiits! Ihan vaan kannustuksesta! Nautihan syksystä !

joo kyllä auttaa,mutta minusta tuntuu että tämä plasmanäyttö auttaa samoin. on ollut kirkasvalolappu jo 5v käytössä nyt en ole sitä tarvinnut,tää havainto on vaan mun aistimukseni.Syksy on yleensä kamalaa aikaa en nuku öisin ja en saa mitään aikasiksi ,nyt oon *oudon;))*pirteä kyllä se lamppu on hyvä mutta jos on näytön vaihdon tarvetta kannattaa miettiä tämmöstä lättänää.heippa ja syksyä .tv, perho

• neitoperhoxl

mun syksyni on nyt mennyt tavallista helpommin.sain tän koneen joulun jälkeen ja nyt olen huonolla kirjotustaidolla yrittänyt ihmisii jututtaa,,, no se siitä .asiaan ,oiskohan tän näytön ansiota (uusi plasma)kun saa valoa, ennen on ollut kirkasvalolamppu josta on ollut myös apua nyt en oo muistanut koko vekotinta vaikka katossa on.oli mulla tässä tylsyys päiväkin,mutta ei oo jatkuvaa,käsitöitä en tee. Käväsin kaupassa ja nyt meinaan muutaman muikku-ja lanttukukon vääntästä,))ja jos siinä lomassa imurinkin kaapista kaivaisin (se kyllä murisee pahasti kun töpselin seinään tyrkkään)otan sillä torpan,eiköhän sitten taas voi vkl,a odottaa kynttilöiden ja viinin kera.NYT päistaa aurinko ;))

• Vaikka olikin naisen suusta :)
      Tuultapäin me suomessa olemme tottuneet menemään, nauttimaan syksystä, sen väreistä, tummuvan illan tunnelmasta!
      Joka vuodenajalla on puolensa, syksyllä niitä on monia. Kirpeä raikas ilma on suloista hengittää!!

Reippaasti käymme syksyyn.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe