kuinka paljon?

aroon

Nyt olisi kysymys koirien ruuasta ja niiden maksuista. Eli kuinka paljon suurin piirtein menee kuukaudessa rahaa ison/keskikokoisen koiran ruokintaan? Ja mitä suosittelisitte ruuaksi?(kuivamuonaa, kotitekoista, "makkaraa"...)

Olen itse harkitsemassa irlanninsetterin hankkimista, mutta rahapuoli varsinkin ruuan suhteen harkituttaa, sillä olen opiskelija. Haluaisin muutenkin kuulla irlanninsetterin ja muiden isokokoisten koirien omistajilta että onko järkevää hankkia irlanninsetteriä kerrostalokaksioon(65neliöä) kahden energisen hengen hoidettavaksi. Olemme miettineet jo melko kauan, mutta monet asiat kaipaavat vielä miettimistä ja kysymistä, sillä onhan koiran hankinta iso ja sitova päätös.

4

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itellä on 3 keskikokoista(60cm-70cm) koiraa, ja ruokaan meillä menee 69e/kk, noille ainakin riittää kuukaudeksi yksi 15kg yhtä koiraa kohden. Itse syötän Jahti&vahtia,joka on minusta hyvä ruoka, omat koirat tykkää sitä syödä :) Myös tietysti nuo hoitavat jätemyllyn hommaa,eli ruuvan tähteet saavat.

Meillä nuo koirat kanssa kaksiossa asustavat, ja hyvin on toiminut. Meillä ainakin tehdään niin että kotosalla rauhotutaan ja ulkona sitten juostaan ja leikitään.

• hihnoja pantoja kuppeja kip...

Jos noin tiukkaa on koiran hankinta, niin älkää hankkiko. Koira tarvitsee säännölliset madotukset, eläinlääkärin,kipot, hihnat,pannat,yms. Odottakaa muutama vuosi ettei vauva olisi heti allerginen koiralle.

• aroon

Tulikohan vastaus oikeeseen paikkaan? En tainnut mistään vauvasta saati sitten allergiasta puhua:).