kuinka paljon?

aroon

Nyt olisi kysymys koirien ruuasta ja niiden maksuista. Eli kuinka paljon suurin piirtein menee kuukaudessa rahaa ison/keskikokoisen koiran ruokintaan? Ja mitä suosittelisitte ruuaksi?(kuivamuonaa, kotitekoista, "makkaraa"...)

Olen itse harkitsemassa irlanninsetterin hankkimista, mutta rahapuoli varsinkin ruuan suhteen harkituttaa, sillä olen opiskelija. Haluaisin muutenkin kuulla irlanninsetterin ja muiden isokokoisten koirien omistajilta että onko järkevää hankkia irlanninsetteriä kerrostalokaksioon(65neliöä) kahden energisen hengen hoidettavaksi. Olemme miettineet jo melko kauan, mutta monet asiat kaipaavat vielä miettimistä ja kysymistä, sillä onhan koiran hankinta iso ja sitova päätös.

4

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itellä on 3 keskikokoista(60cm-70cm) koiraa, ja ruokaan meillä menee 69e/kk, noille ainakin riittää kuukaudeksi yksi 15kg yhtä koiraa kohden. Itse syötän Jahti&vahtia,joka on minusta hyvä ruoka, omat koirat tykkää sitä syödä :) Myös tietysti nuo hoitavat jätemyllyn hommaa,eli ruuvan tähteet saavat.

Meillä nuo koirat kanssa kaksiossa asustavat, ja hyvin on toiminut. Meillä ainakin tehdään niin että kotosalla rauhotutaan ja ulkona sitten juostaan ja leikitään.

• hihnoja pantoja kuppeja kip...

Jos noin tiukkaa on koiran hankinta, niin älkää hankkiko. Koira tarvitsee säännölliset madotukset, eläinlääkärin,kipot, hihnat,pannat,yms. Odottakaa muutama vuosi ettei vauva olisi heti allerginen koiralle.

• aroon

Tulikohan vastaus oikeeseen paikkaan? En tainnut mistään vauvasta saati sitten allergiasta puhua:).

Kyllä meillä säästöjä on eikä koira tosiaankaan nälkää saisi nähdä. Tiedän että koira tarvitsee paljon muutakin kuin ruuan, mutta nyt halusin vain saada tietää noin kuukausikulut, ilman eläinlääkäri sun muita kuluja. Ja haluan vielä lisätä, että ei tämä koira ihan tietämättömään kotiin pääse, kotona itsellä on ollut useita koiria, joten kokemusta löytyy hieman:). Kiitos jo tähän mennessä tulleista vastauksista

• eppulainen

eihän sille koiralle ole pakko kaikkein kalleinta ruokaa antaa, ellei satu kohdlle vilja-allerginen kuten oma ensimmäiseni.koiran koosta riippuen ruokasäkki (n. 30-60€) riittää 1-3kk.

luita saa halvalla, remmin ja pannan kun ostaa kerralla laadukkaat eikä päästä koiraa rouskuttamaan niin niillä pärjää pitkään. vakuutus on suotavaa sillä jos koira sairastuu yhtäkkiä niin aikamoinen rahanmeno on edessä...

kyllä isohkot koirat pärjää kerrostalossa, kunhan lenkitykset tai muut harrastukset antavat mahdollisuuden purkaa energiaa, varsinkin jos koirapuistoja löyty missä saa juosta vapaana.

itse asuin kahden isokokoisen sheltin kanssa kerrostaloyksiössä 35neliötä... hyvin pärjättiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70