Raamattu-uskovaiset ovat aika hassua väkeä. He perustelevat kuolemanjälkeisen elämän olemattomuutta raamatunlauseilla. Heillä ei ole omakohtaisia kokemuksia ja siitä huolimatta he ovat valmiita tuomitsemaan helvettiin ihmisiä jotka eivät usko samoin kuin he uskovat.
Kuvitelkaa, voiko tällainen ajatusken juoksu olla mahdollista maassa jossa lukutaito on lähes 100% ja Suomea sanotaa sivistysvaltioksi.
Hassut uskovaiset
24
1384
Vastaukset
- kaikki tietäväiset
Samoilla linjoilla olen sinun kanssa tuossa asiassa.
- luettu Jumalan sanaa
Hei hassut! Ei kristinuskovaiset ole ketään tuominnut helvettiin. Mistä tarkkaan ottaen meillä kristinuskovaisilla ei ole kokemusta ?
Sitten vielä se korjaus aloittajan kirjoituksen virheellisen tulkintaan, kuoleman jälkeen on todellakin iänkaikkinen elämä ainakin heille jotka seuraavat Jeesuksen sanaa. Jeesus on siten tie, totuus ja elämä. Jeesus on kaikkien vapahtaja jotka kääntävät katseensa hänen puoleensa.
Henkisyydessä voi edetä ja tutkia erilaisia uskomuksia ja uskontoja. Oikeastaan se on suotavaakin ja välttämättömyys mikäli haluaa kehittyä.
Mielestäni jokaisella uskonnolla on kuitenkin ollut oma roolinsa ja jotain annettavaa ihmisille. Reinkarnaatioon uskova henkisen tien kulkija varmaan ymmärtää, että erilaiset uskonnot antavat ihmisille kokemuksia joita ei varmaan muuten saisi. Jos ihminen ei kykenisi olemaan uskossaan vahva, ihmisen henkinen kehitys saattaisi olla jopa hitaampaa, ainakin alkutaipaleella. Ihminen joka on jossain elämässään ollut vaikkapa tosihihhuli, on samalla kehittänyt omaa henkistä puoltaan, intuitiotaan ja ehkä auttanut omaa karmaansa hyvillä teoilla. Tuollainen henkilö saattaa myös kiinnostua yhä enemmän totuudesta ja sen jakamisesta muille huomatessaan oman rajoittuneen maailmankatsomuksensa.
Kristinuskossa uskoon tulo on sen verran voimakas kokemus, että itse ainakin ymmärrän sen sokeuden joka ihmiseen tulee uskonnollisten tunteiden aikaansaamana. Jeesus ja Jumala vain kolahtavat. Se on ehkä osittain ohjelmoitunakin joidenkin sielunsuunnitelmaan. Siinä mielessä tällaisen ihmisen kanssa on turha väitellä siitä mikä on totta jne, vaan ennemminkin yrittää ymmärtää ja saada myös k.uskovainen olemaan tyytyväinen siihen mihin kukin itse uskoo, eli uskonnon vapauteen.
Kristinuskossahan syntien anteeksiantoon riittää, että ottaa Jeesuksen Kristuksen vastaan, jolloin tavallaan elää Jeesuksessa sillä Jeesus on tie, totuus ja elämä. Kristinuskovaiset myös ilmeisesti vertaavat tätä tapahtumaa siihen "syntyy uudesti ylhäältä". Nämä ovat niin voimakkaita ja henkilökohtaisia kokemuksia joillekin, että ei siinä enää oikein muuhun voi uskoa, etenkin jos ei omassa sielun tietokannassa ole mitään vertailumateriaalia. Toisaalta nuo kokemukset auttavat henkilöä käsittelemään uskonnollisia tunteita, Jumalaa ja yleensä ymmärtämään kaikkeutta ainakin yhdestä näkökulmasta.
Tietenkin syvällä uskolla on ns. varjopuolensa, eli uskonnon ja Jeesuksen ja ties kenenkä nimissä tehdyt vääräuskoisten tapammiset ym. varainkeruut ja hyväksikäytöt. Kausaalisesti ajateltuna nuokin kokemukset kehittävät meitä. Vai voiko tietää mitä pimeys oikeasti on, jos sitä ei koskaan näe?- Justiina
Uskovaiset hihhulit, kyllä teillä on otsaa...uskovaisen näkemys on aivan yhtä terve näkemys, ei kuule kaikki uskovaiset marssi tappamassa uskon puolesta niin kuin ei ateistitkaan kaikki murhaajia ole!? Jos muutama uskovainen vaikuttaa jotenkin tärähtäneeltä niin kaikkiko ovat? Ette tekään järin suvaitsevilta vaikuta?
Justiina kirjoitti:
Uskovaiset hihhulit, kyllä teillä on otsaa...uskovaisen näkemys on aivan yhtä terve näkemys, ei kuule kaikki uskovaiset marssi tappamassa uskon puolesta niin kuin ei ateistitkaan kaikki murhaajia ole!? Jos muutama uskovainen vaikuttaa jotenkin tärähtäneeltä niin kaikkiko ovat? Ette tekään järin suvaitsevilta vaikuta?
Anteeksi epäkorrekti artikulointi hihhuli-sanan yhteydessä. Tarkoitus ei ollut halventaa ketään, vaan kuvata sillä ihmisen sen hetkistä maailmankatsomusta. Hihhuli-sana ei tietenkään kuulu asialliseen ja kypsään keskusteluun, mutta jotkut sanat vain ovat merkitykseltään moniulotteisia, ja suunnattuna tietylle yleisölle, niitä ei ajatella niin negatiivisena, kun taas joku toinen saattaa käsittää väärin. Vastaus oli siis tarkoitettu ketjun aloittajan kaltaiseen näkemykseen. Olen pahoillani.
" ei kuule kaikki uskovaiset marssi tappamassa uskon puolesta niin kuin ei ateistitkaan kaikki murhaajia ole!? "
En kai minä sellaista väittänyt? Tarkoitus ei ainakaan ollut. Tarkoitus oli vain tasapuolisuuden vuoksi ottaa esille myös varjopuolet ja esittää näkemys siitä, että mikä merkitys niillä voisi olla kokemuksellisesti. Varjopuolia harvemmin taidetaan ajatella siltä kantilta, sillä pahan merkitystä ei oikein haluta edes mieltää merkitykselliseksi, tai sitä ei haluta yleensäkään ajatella. Kokonaisuuden kannalta kaikkia näkökulmia olisi hyvä pohtia. Onhan kirkko tehnyt myös hyvääkin.
Uskovaisia mollataan, ja tarkoitus olikin ymmärtää uskovaisen ajatuksen juoksua, ettei ensimmäisenä tulisi niitä vihan tunteita. Ts. ymmärsit minut väärin. Suvaitsen uskovaisia.- Justiina
einari3 kirjoitti:
Anteeksi epäkorrekti artikulointi hihhuli-sanan yhteydessä. Tarkoitus ei ollut halventaa ketään, vaan kuvata sillä ihmisen sen hetkistä maailmankatsomusta. Hihhuli-sana ei tietenkään kuulu asialliseen ja kypsään keskusteluun, mutta jotkut sanat vain ovat merkitykseltään moniulotteisia, ja suunnattuna tietylle yleisölle, niitä ei ajatella niin negatiivisena, kun taas joku toinen saattaa käsittää väärin. Vastaus oli siis tarkoitettu ketjun aloittajan kaltaiseen näkemykseen. Olen pahoillani.
" ei kuule kaikki uskovaiset marssi tappamassa uskon puolesta niin kuin ei ateistitkaan kaikki murhaajia ole!? "
En kai minä sellaista väittänyt? Tarkoitus ei ainakaan ollut. Tarkoitus oli vain tasapuolisuuden vuoksi ottaa esille myös varjopuolet ja esittää näkemys siitä, että mikä merkitys niillä voisi olla kokemuksellisesti. Varjopuolia harvemmin taidetaan ajatella siltä kantilta, sillä pahan merkitystä ei oikein haluta edes mieltää merkitykselliseksi, tai sitä ei haluta yleensäkään ajatella. Kokonaisuuden kannalta kaikkia näkökulmia olisi hyvä pohtia. Onhan kirkko tehnyt myös hyvääkin.
Uskovaisia mollataan, ja tarkoitus olikin ymmärtää uskovaisen ajatuksen juoksua, ettei ensimmäisenä tulisi niitä vihan tunteita. Ts. ymmärsit minut väärin. Suvaitsen uskovaisia....ei ole sanoman vika jos se tulkitaan tarkoituksella väärin omien tarkoitusperiensä ajamiseksi eli ne uskonnon varjopuolet ovat yhtä kuin ihmisten varjopuolet ja niitä riittää eli minkäänmoista lokerointia uskovaisista ei pysty tekemään niin kuin ei yleensäkään ihmisistä voi yleistää...meillä on paha tapa ajatella, että muslimit, roomanit, homot ynm. ovat kaikki samanlaisia mikä on mahdotonta. Näin myös uskovista ajatellaan.
- eräs nainen
Kausaaliseti katsottuna kaikki tässä elämässä kehittää meitä. Lapset kehittyvät tosi paljon elämänsä aikana.
Etkös sinäkin kuulu kirkkoon ja ole siinä mielessä uskovainen !?
Olet ainakin sanotut olevasi Kristilliseen kirkkoon kuuluva.
Kyllä kokemuksia saa Kristinuskossa olevat ja mikä estää heitä tutkimasta myös muita uskontoja, silti pysyä syvässä uskossa Jeesuksen sanaan ja totuuteen, ei mikään. eräs nainen kirjoitti:
Kausaaliseti katsottuna kaikki tässä elämässä kehittää meitä. Lapset kehittyvät tosi paljon elämänsä aikana.
Etkös sinäkin kuulu kirkkoon ja ole siinä mielessä uskovainen !?
Olet ainakin sanotut olevasi Kristilliseen kirkkoon kuuluva.
Kyllä kokemuksia saa Kristinuskossa olevat ja mikä estää heitä tutkimasta myös muita uskontoja, silti pysyä syvässä uskossa Jeesuksen sanaan ja totuuteen, ei mikään.Ymmärsit pointtini! :)
- ateistit
>He perustelevat kuolemanjälkeisen elämän olemattomuutta raamatunlauseilla>
Tuo on mahdottomuus. Raamattu nimenomaan ilmoittaa kuolemanjälkeisen elämän olemassaolon.
>Heillä ei ole omakohtaisia kokemuksia>
Onpas.
>he ovat valmiita tuomitsemaan helvettiin ihmisiä>
Ei uskovat tuomitse ketään vaan se tehtävä on yksinomaan Jumalalla. Luepas sitä Raamattuasi niin ei tarvitse valehdella.
>Kuvitelkaa, voiko tällainen ajatusken juoksu olla mahdollista maassa jossa lukutaito on lähes 100% ja Suomea sanotaa sivistysvaltioksi.>
Sas se. Luku- ja kirjoitustaidon kehittymiseen ja kielen rikastumiseen oli Raamatulla merkittävä osa. Kirkko oli ihmisten kokoaja, tiedon välittäjä, lukutaidon tarjoaja ja väestökirjanpidon aloittaja.
Suomen matka kohti tietoyhteiskuntaa alkoi kirkon tarjoamasta mahdollisuudesta jokaisen lukea Raamattua omalla äidinkielellään, joka on demokraattisen yhteiskunnan yksi peruspylväistä.- TIE VIE PERILLE USKON KAUTT...
TÄSSÄ VAIHEESSA ON PARAS TODETA RAAMATUN SANOIN ETTÄ:SAARNAUTTAMANSA HULLUTUKSEN KAUTTA JUMALA ANTOI LAHJAKSI JEESUKSEN TÄYDELLISEN UHRIN KAUTTA PALASTUKSEN NIILLE JOTKA USKOVAT. eli. jumala itse jo sillaoi näki että ihminen luulee olevansa niin viisas että voi kumota hänen sanansa ja keksiä hokkus pokkus luomisia yms.... mutta taivaa iskä onkin viisaampi. antoi hullun ajatuksen. näin sanotaan,kun olet näköjään lukenut uuden testamentin kun tunnut tietävän..jumalan silmissä pelastuksen uskominen armosta ilman tekoja on hänenkin mielestä ihmiselle hulluutta,,,mutta jumalalla on varaa meidän viisastella,,, ihana että jokaista hän kohtaa elämän aikana suurella rakkausella ja osoittaa.. minä elän. usko minuun. ihmisiin voi uskoa parhaimmillaankin vain vähän. tietoa on sen verran mitä raamattu sanoo ja jumala itse ihmiselle antaa. ..oikeastaan raamattua vastaan onkin vaikea väittää ennen kuin on kokenut itse. SE OE OLIKAAN TIEDOSSA VAAN HENGESSÄ JA VOIMASSA JOKA KOHTAA SINUAKIN LUKIJA NYT KUN MENET KOKEMAAN JOKAISEN IHMISEN ISKÄN SYLIÄ...EIPÄ PAREMPAA PAIKKAA VAIKKA KUINKA SYDÄMEEN SATTUU JA SANAT KOSKEE... VOI VOI..OLEN ITSE PALJON KOKENUT HYVÄÄ JA PAHAA JA AINOAKSI ON JÄÄNYT RAAMATTU. RAKAS KIRJANI. VAIKKA YSITYSMAAILMASSA JOSSATYÖTÄNI TEEN PITÄÄ KAIKKEA YRITTÄÄ HÖSSÖTTÄÄ. JA NIIN ONKIN .PITÄÄ ELÄÄÄÄÄ ISOSSA E:LLÄ---MUTTA PARARTA ON KAIKEN KOKEMANI JÄLKEEN KUN SAAN OLLA JEESUKSEN RISTIN JUURELLA..YKSIN.
- se....
....että osaa lukea, mutta pitää osata myös ymmärtää lukemaansa ja vielä osata soveltaa sitä tähän elämään. Sitä taitoa ei monella ole, vaikka luulevat olevan. Raamatussa lukee, kohtaa en muista, että "älkää tuomitko, jotta teitä ei tuomittaisi" ja jossain kohti luki muistaakseni sekin, että jos ihminen alkaa tuomita toista esim. helvettiin, niin silloin hän tekee suuren synnin, koska silloin hän astuu Jumalan paikalle, ottaa Jumalan aseman, eikä se ole oikein. Koska on vain yksi Jumala, joka tuomitsee ja armahtaa. Ja tämä Jumala on Rakkaus ja on olemassa myös Hänen Armonsa. Itse olen oppinut elämässä sen, että en pahintakaan ihmistä mene tuomitsemaan, että mitä hänelle kuoleman jälkeen tapahtuu, koska se on Hänen kädessään. Ei meidän kädessämme, eikä meidän suussamme, ei meidän tiedossamme. Vain Hän päättää.
- Kysyjä.
Siis päättää mistä?
- päättää
Kysyjä. kirjoitti:
Siis päättää mistä?
kaikesta elämässämme. Syntymämme ja kuolemamme, ja "rangaistuksista" kuoleman jälkeen, jos rangaistuksia on...Hän päättää kaikesta elämässä, kuolemassa ja kuoleman jälkeenkin.
Raamatulla on oma arvonsa. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että usko tulee kokemuksesta.
Kuoleman jälkeisestä elämästä saa kokemuksia. Jos Sinulla on "kuolleita" omaisia tai ystäviä henkimaailmassa, saat heihin yhteyden meedion välityksellä. Saat niin paljon todisteita, että olet vakuuttunut. Skeptinen asenne ei auta Sinua vaan avoimuus.- Tri Posknale
Mikä siinä on kun ei usko niin ei voi nähdä tai kokea mitään yliluonnollista?
Minulla ainakin on skeptinen asenne tasan niin kauan kuin näen jotain. Paradoksaalista. - ilmankin
Minulle on kuolleet omaiseni ilmestyneet keskellä kirkasta päivääkin. Siihen ei ole meedioita tarvittu. Yksi vasta kuollut puhui minulle ilmestyessään, mutta en kerro mitä, se oli niin henkilökohtaista. Eräässä näyssä taas ei sanoja tarvittu, tai minä en voinut ainakaan puhua sillä hetkellä mitään, oli tunne, että jos sanon jotain, he katoavat heti, niinpä olin vain hiljaa kuten hekin ja hetken kuluttua he katosivat. Lämmin yhteenkuuluvaisuuden tunne ja huolenpito olivat tosi vahvasti aistittavissa tuossa tilanteessa. Ihan sama mulle uskooko tätä kukaan, mutta minä tiedän, että tämä on totta ja tapahtui minulle. Olen täysin terve ja työelämässä mukana oleva aikuinen ihminen.
- sadv
ei sitä voi ihminen toiselle antaa, eikä varsinkaan perustella järkisyin
- Justiina
..uskovaisetko suo raamatun mukaan odottaa tuomitsemassa, ajattele lauseesi loppuun asti ennen kuin puhut...sä puhut nyt kokemuksistasi, etkä siitä mitä raamatussa lukee.
- Pekka Puupää
Niin koska olet viimeksi lukenut raamatun kun väität, että siellä ei ole mitään tuomitsevaa tekstiä? Sitäpaitsi itse te uskovaiset aina tulkitsette raamattua ja tulkinta vaihtelee eri henkilöiden kesken.
- Nimetön
Pekka Puupää kirjoitti:
Niin koska olet viimeksi lukenut raamatun kun väität, että siellä ei ole mitään tuomitsevaa tekstiä? Sitäpaitsi itse te uskovaiset aina tulkitsette raamattua ja tulkinta vaihtelee eri henkilöiden kesken.
Kristinuskovaiset eivät ole sinua tuomitsemassa, älyhoi!
- dgi
Kirja 90 minuuttia taivaassa, Don Piper-niminen amerikkalaispastori kuoli autokolarissa, mutta palasi henkiin. Osin kuvitettu.
- .......
oli oikein kamera matkassa siellä? :D
hahhahahahha mitä paskaa.
- kokis
Siinähän se ero juuri onkin, kun uskovilla ei ole omia ajatuksia vaan ne ovat Jumalan omia ajatuksia siitä mitä on kuoleman jälkeen.Eivätkä mitään arvailuja niinkuin sinulla tuntuu olevan.Vai mitä?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164