720p HD:n vaatimukset...

mää vaan

Oon vähän innostunu tästä uudesta HD-hommelista ja kiinnostaisikin tietää mitä HD-materiaalin katsominen vaatii näytönohjaimelta. Mulla on kone jolla 720p HD toimii täysin moitteetta (AMD64 X2 5200 , 2GB RAM, GF8800GTS), mutta tuossa vieressä on toinen kone jossa vaan integroitu näyttis eikä 720p kuva pyöri niin millään... siinä on Sempron 2200 (1.5 GHz) prossu, 512MB DDR400-muistia (jota emolev käyttää @333MHz kun ei parempaan pysty). Ja näyttis tosiaan integroitu SiS 941GX jolla pyörittää korkeintaan työpöytää.

Pystyykö tuota prossutehon puutetta millään AGP-näyttiksellä kompensoimaan? Varmaan jollain saisi MPEG2 -pakatun HD:n pyörimään, mutta löytyykö laitteistopohjaista tukea esim. WMV HD:lle, DivX HD:lle tai H.264:lle? Vai onko windows niin kätevä että osaa käyttää näyttiksen tehoja CPU:n sijaan jos näyttiksestä tehoja löytyy?
Jos vastaus johonkin edellisistä on kyllä, niin mikä olisi sellainen kohtuu edullinen näyttis AGP-väylään?

5

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykykoneissa rajoittaa jo melkoisesti yhtään minkäännäköisen raskaamman ohjelman pyörittämistä.Aikoinaan oli F-Secure käytössä niin se vei jo yli 400Mb yhdistettynä muihin pakollisiin .Nyt noin 300MB kun tuo f-secure on poissa ja siirryin kevyempään.
      Vähintään se 1Gb keskusmuistia ja muita vastauksia ehkä tuolta.
      http://www.nvidia.com/object/7_series_techspecs.html

• mää vaan

kiitos asiallisesta vastauksesta. F-Secure oli itelläkin joskus mutta ihan mahdoton muistisyöppö. Katsotaan josko tuota muistia toisen 512 saisi, tai jopa puoleentoista gigaan nostaisi :)
        Näytönohjaimia olen tutkinut aika vähän, mutta näyttäisi että jo alle satasella saa näyttiksen (ATI) joka ainakin mainostaa että "watch HD content with ease..."

• saakoskok

pystyykö XP:llä katsomaan HD videoita?

• ooommggg! ainakin itellä skulaa ja täysillä?

• pjotr.suomi24 kirjoitti:

ooommggg! ainakin itellä skulaa ja täysillä?

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe