Olen yrittänyt koko illan etsiä oikeaa tietoa avoerosta. Mutta osaisikohan joku täällä vastata kysymyksiini..
Jos niin "hassusti" kävisi että lopullisesti tulisi ero. Niin miten yhteisen asuntolainan kanssa kävisi? Jos ukko haluaisi jäädä asumaan "pankin omistamaan" velka asuntoon ja minä lähtisin niin kuinka se käytännössä tapahtuisi? kuka maksaa ja mitä?
Olén kuullut että lähtijä joutuu maksamaan osan velasta ja kuin myös toisin päin että jääjä maksaa lähtijän "ulos"? Mikä on totta?
Paljon on kysymyksiä, mutta jos joku todella tietoo kertoo faktaa niin kiitos siitä! :)
avoero todellisuutta....
2
1018
Vastaukset
Yksinkertaisesti ajatellen kuvittele, että olet asunut "vain kämppäkaverin" kanssa ja muutatte eri osoitteisiin.
Erilleen muutto ei vaikuta mitenkään vastuisiinne veloistanne. Se jonka nimi on velkakirjassa vastaa velasta täysimääräisesti. Jos molempien nimi, niin molemmat vastaavat omasta osuudestaan täysimääräisesti riippumatta asutteko yhdessä tai erillään.- Saman kokenut
Lainaa on esim. 70000 euroa ja asunnon arvo 100 000 euroa (ottakaa parilta-kolmelta välittäjältä keskiarvoinen arvio asunnon arvosta tänään) Se joka jää taloon ottaa lainat omiin nimiin ja maksaa toisen ulos (eli antaa rahaa 15000 ja ottaa lainat itselleen. Älä lähde niin, että toinen ottaa vain lainan nimiinsä ja myy asunnon myöhemmin siihen arvio hintaan. Tai sitten myykää asunto, maksakaa velat pois ja tasatkaa loput rahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398