Eikös se mene niin, että kumpikin saa pitää sen minkä on omistanut ennen avoliittoa?
Entäs sitten ne mitä on itse ostanut avoliiton aikana, eikö nekin kuulu aina sille joka minkäkin on ostanut omalla rahallaan? Eli avopuolisolla ei ole oikeutta ottaa erossa sitä minkä toinen on ostanut?
tavaroiden jako
3
951
Vastaukset
Yksinkertaisesti ajatellen ajattele, että olet asunut "vain kämppäkaverin" kanssa ja muutatte nyt eri osoitteisiin.
"Avoliitto" on vain yhteinen osoite eikä vaikuta mitenkään mihinkään omistussuhteisiin. Eri osoitteisiin muutettaessa kumpikin ottaa vain omansa.- Emäriita
Loppujen lopuksi riitatilanteessa kuitit tai muu todiste omistussuhteista on kultaakin kalliimpaa. Toivottavasti niin pitkälle ei tarvitse mennä, koska näissä asioissa riitelyssä yleensä kumpikin häviää...
- kokemukseni...
Erosin avoliitosta pari vuotta sitten, yhdessä oltiin asuttu noin kolme vuotta. Vaikka meidän ero oli melko riitaisa ja katkera (tilanteeseen liittyi kolmas osapuoli) niin tavarat saatiin jaettua melko hyvin. Ensinnäkin isommat tavarat, huonekalut tms. otti se, joka oli ne maksanut, nehän yleensä muistaa hyvin kun kyse isommista hankinnoista. Sitten pienemmistä tavaroista vain kumpikin otti, mitä halusi, minä naisena olin melkein kaikki tavarat hankkinut mutta toki jätin exälle kaikkea taloustavaraa. Meidän tapaus oli siinä mielessä "helppo" että tavaraa oli paljon ja sitä riitti molemmille. Yhteiset lahjat, esim.kihlajaislahjat ja joululahjat jaettiin myös suurin piirtein puoliksi... Molemmilla oli ehkä siinä vaiheessa vain tärkeintä päästä erilleen joten tavaroista ei tullut riitaa. Olisi kyllä voinut tulla kun ero oli muuten niin hankala! Olen kyllä kuullut tapauksista avoeroissa, että ollaan alettu riitelemään oikein urakalla esim. televisiosta tai muista sellaisista... Mutta näinhän se on, avoliitossa toisella ei ole mitään laillista osuutta toisen omaisuuteen ja jos jotain yhdessä hankitaan, niin toisen pitäisi ostaa toiselta sen osuus, jos tavaran haluaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440