Pesulle mars

miten teillä

Onko kellään sakemannia, joka tykkäisi pesemisestä? Meillä nartun kanssa taistelua hampaat irvessä, uroksen kanssa pääsee vähän helpommalla. Ihmettelen vain, kun aina joskus kuulee puhuttavan koirista, jotka pitää pesemisestä. Mistä moinen, vai voisiko tämän jotenkin koiralle opettaa?

7

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -A-

Meillä on 6kk ikäinen uros saksanpk. ja tykkää kastella itteensä. Suihkuunkin tunkee yhtäaikaa jos vaan pääsee.. http://www.webbisivu.fi/Niksutiini.

Toinen koiramme, suomen pystykorva, ei suurin surminkaan tule pestäväksi. Murisee vaan. En tiedä, mistä johtuu kummankin suhtautuminen pesutilanteeseen..

• Miika66

Miksi pitää pestä?
      Vai onko kyse näyttelypuudelista?

• turkki vaihtelee

Vaikka kysessä olisikin sakemanni niin niidenkin välillä on eroja turkin laadussa. Toisen karva on pestävä montakin kertaa vuodessa kun toista ei tarvi pestä ollenkaan. Onneksi omani on tota jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä suihkuun ei saa kuin pakolla eikä järveenkään kuin kepin perässä.

• Ymmärtänny ettei sais pestä koiraa kauheesti tyyliin kuukausittain, koska sen ihon rasva hävii ja sit kutiaa ja hilseilee. En sit tiedä toden perää. Mein koira kyl tulee suihkuu ja menee järvee, mut sit jos pesuaineel pitää pestä nii se kauhee paikka. Ei kyl pestäkkää kun ehkä kerta vuotee jos sillonkaa. Tai jos sit on jossain pyörinny et pakko pestä. Pennusta lähtien suihkuu otettu ja oppinnu siel leikkii ja se kivaa ja samoin järvee opetettu. Tänääkii ois uimaa pitänny päästä.

• Joku

jos peset sakua turhan usein, niin iho kuivuu ja sit kutisee, ja meill ei saku ainakaan kaipaa pesua turhan usein. Viimeiks pestiin tammikuussa eikä vieläkään haise, eikä oo rasvanen turkki, joten menee varmaan ens vuoden puolelle ennenkuin pestään seuraavan kerran.

• Iha jees
        Joku kirjoitti:

jos peset sakua turhan usein, niin iho kuivuu ja sit kutisee, ja meill ei saku ainakaan kaipaa pesua turhan usein. Viimeiks pestiin tammikuussa eikä vieläkään haise, eikä oo rasvanen turkki, joten menee varmaan ens vuoden puolelle ennenkuin pestään seuraavan kerran.

Minä oon joutunu aluksi tappelemaan sakuni kanssa kun ammeessa vielä piti pestä. Vasta viime kerralla tajusin itse mennä ammeeseen ensin ja koira tuli sitten perässä. Eli kannattaa näyttää koiralle esimerkkiä niin se suihku pelottaa vähemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe