Haloo.....

Nittaminax

Miten vastaat puhelimeesi tänä kännykkä aikana. Sanotko oman nimesi vaikka tiedät siellä olevan tuttu, vai miten vastaat. Onpa muuten hiljaista täälläkin tänään. :)

33

1602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alien-8

enpä ole kirjoitellut tälle palstalle pahemmin...huomasin vaan,että Sydiskin oli käynyt täällä..:)

Ja asiaan:Kävin vilkaisemassa galleria-sivuasi.Mihkäs ne kaljapullot ja tupakit oot jemmannut;))Ei se joulupukki siitä pahastu,vaikka ne olisivat esilläkin:)

puhelimeen vastaan aina etunimellä,elikkäs Kari.

• Sydis? ketä mahtanet tarkoittaa, kun en nyt muista. :)

Juu piti poistaa galleriasta se kuva, kun tuolla chatissa eräät vetivät herneen nenuun. Tupakka ja olut kun ovat out joittenkin mielestä. :)

Itsekin vastaan aina etunimellä paitsi jos puhelu tulee tuntemattomasta numerosta, silloin vastaan haloo.

• Alien-8
        Nittaminax kirjoitti:

Sydis? ketä mahtanet tarkoittaa, kun en nyt muista. :)

Juu piti poistaa galleriasta se kuva, kun tuolla chatissa eräät vetivät herneen nenuun. Tupakka ja olut kun ovat out joittenkin mielestä. :)

Itsekin vastaan aina etunimellä paitsi jos puhelu tulee tuntemattomasta numerosta, silloin vastaan haloo.

tai sydisN nimimerkkiä tarkoitin.Kullanmuruni tosielämässä:)))

Juuh,haloota minäkin vastan numeroihin,jotka eivät näy,tai sitten en ollenkaan.riippuu mielialasta.

Muksaa sunnuntaiehtoon jatkoa sinullekin:)Lähen tästä iltalenkille,jonka jälkeen tempasen mukillisen kahvia,ja sitten tutimaan.Aamulla on työpäivä:)

• Alien-8 kirjoitti:

tai sydisN nimimerkkiä tarkoitin.Kullanmuruni tosielämässä:)))

Juuh,haloota minäkin vastan numeroihin,jotka eivät näy,tai sitten en ollenkaan.riippuu mielialasta.

Muksaa sunnuntaiehtoon jatkoa sinullekin:)Lähen tästä iltalenkille,jonka jälkeen tempasen mukillisen kahvia,ja sitten tutimaan.Aamulla on työpäivä:)

ilta yhdeksään asti että menisin nukkumaan, sillä jos menen aikaisemmin, herään keskellä yötä enkä saa sitten unta ollenkaan ja valvoisin loppuyön. :)

• sama aihe

tomppa2006:n keskustelu 40 palstalla!

• siitäköhän tämä jäi sitten päähäni, mutta siitä on kyllä aikaa sitten. Taisin kait vastatakin siihen. No ei se aihe ainakaan täällä ole ollut, joten tuskin haittaa vaikka se nyt on täällä.

• mayanna

'tuntematon numero', en vastaa ollenkaan. Jos tunnistan nimen tai numeron, vastaan etunimelläni. Jos en tunnista numeroa, vastaan sukunimelläni. Tyttäreni puheluun vastaan yleensä 'moi'.

Mulla on niska jumissa ja silmä/pää särkee, en ole viitsinyt kauheesti koneella käkkiä.

• kun virastosta/hammas lekurista soitettiin se tuli tuntematon numerosta, niin oli pakko vastata. Koskaan en nykyjään sano sukunimeäni, kuuntelen ensin kuka kysyy ja mitä kysyy.

Aloitukseni lähti kytemään juuri tuosta kun likka vastaa aina mulle "no mitäh" ja se tuntui ikävälle.

No mikä nyt on niskaan ynm tullut. Ei kait migreeni. :(

• mayanna
        Nittaminax kirjoitti:

kun virastosta/hammas lekurista soitettiin se tuli tuntematon numerosta, niin oli pakko vastata. Koskaan en nykyjään sano sukunimeäni, kuuntelen ensin kuka kysyy ja mitä kysyy.

Aloitukseni lähti kytemään juuri tuosta kun likka vastaa aina mulle "no mitäh" ja se tuntui ikävälle.

No mikä nyt on niskaan ynm tullut. Ei kait migreeni. :(

migreeni, mutta nuo kallonpohjan lihakset on jumissa, pieniä herneitä paukamia niska täys, se vaikuttaa pään lihasten kautta ilmeisesti silmään, koska se särkee. Tytär vähän hieroi, hänellä on tosi hyvät sormet löytämään ja pyörittelemään pienemmiksi niitä kipukohtia.

Niinnoh.. mun nimi- ja osoitetiedot saa hausta numerolla, joten nimen sanomatta jättäminen ei paljoa salaa :)

• mayanna kirjoitti:

migreeni, mutta nuo kallonpohjan lihakset on jumissa, pieniä herneitä paukamia niska täys, se vaikuttaa pään lihasten kautta ilmeisesti silmään, koska se särkee. Tytär vähän hieroi, hänellä on tosi hyvät sormet löytämään ja pyörittelemään pienemmiksi niitä kipukohtia.

Niinnoh.. mun nimi- ja osoitetiedot saa hausta numerolla, joten nimen sanomatta jättäminen ei paljoa salaa :)

ole migreeni. Voi kun itsekin saisi joskus tuollaista hierontaa.

Minulla on ollut vuosia salainen osoite ja numero joten en luonnollisesti vastaa sukunimelläni. :)

• jane.london

NO?
      NO mitä nyt?
      Nämä perheelle muuten etunimellä;tapaa jota vierastan aina vaan.
      Epämääräiset numerot ohitan samantien.

Olen ollut laiska tallentamaan numeroita,joten tututkin saattavat yrittää ottaa yhteyttä.Meillä on lankapuhelin,joten yhteyden saa kyllä tarvittaessa.

• oli mullakin vielä parikuukautta sitten, mutta siihenkin vastasin aina haloo, koska en tiennyt kuka soitti.

• jane.london
        Nittaminax kirjoitti:

oli mullakin vielä parikuukautta sitten, mutta siihenkin vastasin aina haloo, koska en tiennyt kuka soitti.

vältetään ainakin lehtienmyyjät!
        Mietitäänkö hetki silleen,että olisit hakenut lehtimyyjän paikkaa ja odotat vastausta puhelimitse.
        Mitä luulet,saatko haloolla paikan? ;)

• jane.london kirjoitti:

vältetään ainakin lehtienmyyjät!
        Mietitäänkö hetki silleen,että olisit hakenut lehtimyyjän paikkaa ja odotat vastausta puhelimitse.
        Mitä luulet,saatko haloolla paikan? ;)

sillä miten puhelimeen vastataan on tuskin mitään merkitystä saatko duunia vai et ja ei sillä haloolla ainakaan myyjiä karkoteta (nim. kokemusta on). Jos siis nyt puhutaan lankaliittymästä niin siihenhän voi vastata lapsetkin. Kännyynkin vastaa toisinaan mun likka jos en itse kerkiä vastaamaan.

• jane.london
        Nittaminax kirjoitti:

sillä miten puhelimeen vastataan on tuskin mitään merkitystä saatko duunia vai et ja ei sillä haloolla ainakaan myyjiä karkoteta (nim. kokemusta on). Jos siis nyt puhutaan lankaliittymästä niin siihenhän voi vastata lapsetkin. Kännyynkin vastaa toisinaan mun likka jos en itse kerkiä vastaamaan.

jotkut työnantajat soittivat kotiin,jos mahdollisesti olit valittu.
        Kerran sitten vastasin et haloo..sori mulla on harja&tahna suussa,ootatko hetkisen ja kootut selitykset perään:)
        Kyllä mä sen paikan kuitenkin sain *ihmettelee*

• vataan yleensä "terveppä terve", "hello my baby" tai jotain muuta tilanteeseen kuuluvaa älyttömyyttä, muille joiden numero näkyy vastaan nimelläni. Tuntemattomiin vastaan haloo.

• samoin vastaat kuin minäkin, paitsi likoillekin vastaan nimelläni, joskus tosin menee konseptit sekaisin.

• norMix evk

Ruumis puhelimessa!...oli tapana legendan mukaan vastata eräällä irvileualla.

Itse normalisti vastaan omalla nimellä. Tuttua kaveria saatan moikata suoraan hänen nimellään, jos näen soittajan kännystä.

• monen kuullut vastaavan kavereilleen että " no mitä Risto, moi". tämä oli siis vain esimerkki. Voi sitä toki noinkin kertoa että on tunnistanut soittajan.

• peppi.pirpana

tutuille joko "nonii" tai "moi".. Ja jos joku outo tai virallisempi puhelu, niin sukunimelläni.. :)

• nuo sanonnat ole aika kylmiä sanottavaksi jollekin, vaikka nyt tuttu olisikin. No eihän siinä mitään jos he ovat tottuneet siihen. :))

• peppi.pirpana
        Nittaminax kirjoitti:

nuo sanonnat ole aika kylmiä sanottavaksi jollekin, vaikka nyt tuttu olisikin. No eihän siinä mitään jos he ovat tottuneet siihen. :))

Ulkopuolisesta tuo saattaa vaikuttaa tosi kylmältä, mutta tuttavani ovat jo tottuneet siihen.. :)

• Nimellä tulee vastattua, enkä yleensä tee eroa onko numero salattu vai ei. Kerran eräälle lehtimyyjälle esittelin itseni KRP erikoistutkijaksi ja kysyin tiukkaan sävyyn miksi hän soittaa minulle virka-aikana, ja mistä hän oli kaivanut numeroni. Myyjän yrittäessä selitellä tekevänsä vain työtään, minä tiukasti vastasin: Niin minäkin!

• mutta etkö nyt syyllistynyt virkavallan anastukseen. ;)

• Nittaminax kirjoitti:

mutta etkö nyt syyllistynyt virkavallan anastukseen. ;)

Nojoo, kyllä tuollaiset letkautukset kieltämättä ovat kiusallisia, varsinkin jos itse joutuu niiden kohteeksi. Ja työtähän ne lehdenmyyjät tekevät. Mutta välillä sieppaa oikeasti kun soittoja tulee missä yritetään myydä mitä milloinkin.
        On muuten olemassa joku numeropalvelu, johon soittamalla voi estää omaan puhelimeen tulevat myyntisoitot.

• Waffen-ss kirjoitti:

Nojoo, kyllä tuollaiset letkautukset kieltämättä ovat kiusallisia, varsinkin jos itse joutuu niiden kohteeksi. Ja työtähän ne lehdenmyyjät tekevät. Mutta välillä sieppaa oikeasti kun soittoja tulee missä yritetään myydä mitä milloinkin.
        On muuten olemassa joku numeropalvelu, johon soittamalla voi estää omaan puhelimeen tulevat myyntisoitot.

sellainen palvelu olemassa, mutta miten estät jos numero ollut luettelossa, ku näillä myyjillähän on vanhat luettelot mistä ne katsoo numeron. Ottavat vain sivun kerrallaan, vaikka virtasista ja rupeavat soittelemaan.

• Nittaminax kirjoitti:

sellainen palvelu olemassa, mutta miten estät jos numero ollut luettelossa, ku näillä myyjillähän on vanhat luettelot mistä ne katsoo numeron. Ottavat vain sivun kerrallaan, vaikka virtasista ja rupeavat soittelemaan.

Ei haittaa vaikka se numerosi on luettelossa. Silloin kun olet soittoestossa, niin myyjät eivät saa soitta sinulle.

• Waffen-ss kirjoitti:

Ei haittaa vaikka se numerosi on luettelossa. Silloin kun olet soittoestossa, niin myyjät eivät saa soitta sinulle.

ne sen voisi tietää. Nyt menee mun kässärin yli. Voinhan minäkin soittaa kelle vaan jos löydän vanhan puhelinluettelon jossa on jonkun numero.

• Nittaminax kirjoitti:

ne sen voisi tietää. Nyt menee mun kässärin yli. Voinhan minäkin soittaa kelle vaan jos löydän vanhan puhelinluettelon jossa on jonkun numero.

Puhelimessa tapahtuva myyntityö ei tapahdu vanhojen luotteloiden numerotietojen mukaan. Myyjillä on tietokoneet edessä ja he näkevät numerot joihin soitetaan, ja listoilta on poistettu ne numerot joihin ei saa soittaa. (soittoesto)

Pitäisi kaivaa tähän sinulle se linkki, mistä moisen eston saa päälle. Nyt en vain muista mistä se pitää hakea.

• Waffen-ss kirjoitti:

Puhelimessa tapahtuva myyntityö ei tapahdu vanhojen luotteloiden numerotietojen mukaan. Myyjillä on tietokoneet edessä ja he näkevät numerot joihin soitetaan, ja listoilta on poistettu ne numerot joihin ei saa soittaa. (soittoesto)

Pitäisi kaivaa tähän sinulle se linkki, mistä moisen eston saa päälle. Nyt en vain muista mistä se pitää hakea.

jokunen vuosi sitten kun olin itse puhelinmyynti firmassa töissä, eikä siel ollut tietokoneista tietoakaan. No kestin sitä vain sen yhden päivän ja sanoin itseni irti.

• Nittaminax kirjoitti:

Tuossa lisätietoa http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

• Nittaminax kirjoitti:

oli vain niin kamalasti tekstiä, että pakko perehtyä ajan kanssa. :)

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
        0600 13404
        Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 €/min pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.

Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.

Kieltojen välittämiseen liittyvien järjestelyiden vuoksi kielto tulee voimaan n. 1-3 kuukauden kulutta.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2705
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2315
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      52
      1875
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe