Olen kokeillut tehdä omia mieleisiä tyylejä, mutta ne katoavat. Olenko ymmärtänyt täysin pieleen? Olen olettanut, että kun luon oman tyylini (kuten MunEkaSivu) niin pystyisin sen jälkeen kun aloitan uuden asiakirjan taatimisen ottaa käyttöön MunEkaSivuni-nimisen sivutyylin. Mutta se on kadonnut. Olen saanut sen käyttöön ottamalla esiin sen vanhan dokumentin, jossa sitä käytin ja tyhjentänyt sen.. Sama koskee kappaletyylejä. Neuvoja?
Tyylit
1
454
Vastaukset
Tyyli tallennetaan aina siihen asiakirjaan, jossa se luodaan. Muutoin tyylilistassa olisi hetken kuluttua 12,5 psardiljoonaa eri tyyliä. Samoin kun tyyliä muutetaan, sama muutos tulisi voimaan kaikissa 56 asiakirjassa joissa kyseistä tyyliä on käytetty. Ei hyvä.
Muutamat perustyylit, joita halutaan käyttää kaikissa asiakirjoissa, tallennetaan asiakirjamalleihin. Kussakin asiakirjassa tyyli muokataan tarkoituksenmukaiseksi ja muokattu versio tallentuu kyseiseen asiakirjaan. Näin tyylit pysyvät edes jotakuinkin kontrollissa.
Asiakirjamalleista on lisätietoa muun muassa oikeusministeriön Kysymysten ja vastausten käsikirjassa (linkki löytyy sivulta fi.openoffice.org kohdasta Käyttöoppaat).
Tyylejä voidaan kuitenkin kopioida asiakirjasta toiseen. Avaa asiakirja, johon haluat kopioida tyylit.
Avaa tyylilista (Muotoilu -> Tyylit ja muotoilut). Napsauta tyylilistaikkunan oikeassa yläkulmassa olevaa kuvaketta ja valitse avautuvasta valikosta Lataa tyylit...
Valitse alariviltä mitkä tyyliluokat haluat kopioida (yksittäisiä tyylejä ei voi kopioida), napsauta Tiedostosta-nappia ja valitse tyylit sisältävä tiedosto. Siinäpä se.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144