Olen menossa Hurghadaan lomailemaan ja haluaisin tietää, voiko basaareissa maksaa euroilla? Te, jotka olette Hurghadan basaareja läpikäyneet, kertokaa kokemuksianne. Ja jos siellä voi euroilla maksaa, niin minkä kokoisina ne kannattaa mukaan ottaa? Mitä kaikkea siellä basaareissa myydään, muuta kuin t-paitoja..? Myydäänkö laukkuja, sandaaleja...? Ja miten on ruokapaikoissa ja ruokamyymälöissä, eurot vai punnat?
Millä maksan Hurghadassa?
4
1768
Vastaukset
- hoaxi
Tulin 2pv sitten Hurghadasta. Euroilla maksaessa paikalliset laskevat kurssiksi usein 7.5 tai 7.6, kun taas valuutanvaihtopisteet maksoivat loman aikana jo 7.9 kurssia (1e = 7.9 puntaa).
MUTTA siis siellä käy niin eurot, egyptin punnat kuin amerikan dollarit. Mielellään euroja ottavat vastaan, mutta em. kurssihuononnus on syytä huomioida. Tai sitten tinkii hinnan suoraan niin että keskustellaan alusta asti euroista.
Kolikoita eivät halua, joskin niitä myös 'pakon edessä' ottavat vastaan, mutta seteleistä tykkää enemmän. Pienet rahat on koko maassa parempi kuin suuret, eli 5e seteleitä oli mukana ja niitä myös meni. Punnilla maksaessa vaihtopisteet yleensä antavat 50 ja 100 punnan seteleitä, mutta itse vaihdoimme heti samantien osan pienemmiksi, 5, 10, 20 punnan seteleiksi. Paikallisilla on vaihtorahaa yleensä max. 5e verran 1 punnan seteleinä joten paras jos tinkii ostokset sellaiseen tasarahaan joka löytyy.
Basaarissa on mausteita, turistirihkamaa (matkamuistokrääsää laidasta laitaan), vaatteita, huiveja, pyyhkeitä, laukkuja, sandaaleja, kenkiä, vöitä, vesipiippuja ym. Valikoima toistuu tosin miltei joka myyjällä, toki on toinen liike joka on erikoistunut vaatteisiin, seuraava matkamuistoihin jne.- Matkailija34
Kiitos viestistäsi, kun valaisit asiaa. Täytyypä ottaa noita 5 e:n seteleitä mukaan..
Matkailija34 kirjoitti:
Kiitos viestistäsi, kun valaisit asiaa. Täytyypä ottaa noita 5 e:n seteleitä mukaan..
Suomesta kai harvemmin saa Egyptin puntia ja vaikka saisi tuskin kannattaa ottaa? Uskon on edullisempaa ottaa eurot mukaan ja vaihtaa paikanpäällä. Helppoa kuin mikä joten turha miettiä maksaako euroilla. Niillä voi maksaa mutta kuten todettu, säästät kun maksat punnilla.
- mutta ei tarvi vaihtaa
Laziza kirjoitti:
Suomesta kai harvemmin saa Egyptin puntia ja vaikka saisi tuskin kannattaa ottaa? Uskon on edullisempaa ottaa eurot mukaan ja vaihtaa paikanpäällä. Helppoa kuin mikä joten turha miettiä maksaako euroilla. Niillä voi maksaa mutta kuten todettu, säästät kun maksat punnilla.
Ekalle reissulle tilattiin etukäteen Egy-puntia Forexista, toisella reissulla vaihdettiin vasta hotellin rahanvaihtopisteessä, kun ei tarvittu aiemmin puntia. Voit hyvin odottaa paikan päälle ja vaihtaa vasta Egyptissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1203287- 122116
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371905Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4061826Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211671Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681487- 1221353
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101241- 141216
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4421116