Pöytäkoneeni alkoi jokin aika sitten sammua kesken käytön. Kuuntelin musiikkia CD:ltä tai pelasin tehoja tarvitsevaa peliä. Välillä kone oli sammunut ollessaan päällä, mutta "käyttämättömänä" oltuaan useita tunteja päällä. Ensin ajettelin viruksen olevan syyn, joten tein kaikki skannaukset ja lopulta "siivosin" koneen kaikesta ylimääräisestä. Lueskelin netistä muiden käyttäjien samoista ongelmista ja lopulta avasin keskusyksikön kopan ja imuroin pölyt pois, että tuulettimet pyörii paremmin sekä tuuletusaukot ei ole tukossa pölystä. Keskusyksikkö sijaitsee muuten viileässä pois lämpöpattereiden läheisyydestä. Kone on sinällään uusi vasta kesällä hankittu. Eli sammuttiko ylikuumeneminen koneeni? En ole vielä testannut soittaa CD:tä enkä pelata mitään.
Olenko oikeilla jäljillä?
8
582
Vastaukset
Joo saattoi kuumentua liikaa, jos tuulettimet kovasti pölyssä....riippuu vähän systeemistä. Tekeekö sitä vieläkin?
- Mia77
Luulin probleeman olevan ohi, mutta pelasin netissä eikä aikaakaan kun kone sammui ja alkoi käynnistämään itseään uudestaan.
Mia77 kirjoitti:
Luulin probleeman olevan ohi, mutta pelasin netissä eikä aikaakaan kun kone sammui ja alkoi käynnistämään itseään uudestaan.
No mulla kans tämän koneen alkuaikoina systeemi vain yksinkertaisesti kaatui, kun pelasin tai olin vaikka vain sättäilemässä. Kone kyllä käynnistyi uudestaan ja ilmoitti vakavasta virheestä ja että systeemi muodostettu uudestaan lokista. Voit tietysti yrittää asentaa Windowsin uudestaan. Ainakaan kuulemma Vista ei ole vielä läheskään täydellinen ja päivitykset siihen ovat vähissä.
- Mia77
Hurja_mies kirjoitti:
No mulla kans tämän koneen alkuaikoina systeemi vain yksinkertaisesti kaatui, kun pelasin tai olin vaikka vain sättäilemässä. Kone kyllä käynnistyi uudestaan ja ilmoitti vakavasta virheestä ja että systeemi muodostettu uudestaan lokista. Voit tietysti yrittää asentaa Windowsin uudestaan. Ainakaan kuulemma Vista ei ole vielä läheskään täydellinen ja päivitykset siihen ovat vähissä.
Yritän ensin kaikki muut vaihtoehdot, ei jaksais millään asennella käyttistä uudestaan. WindowsXP, tässä mulla on. Isällä on Vista ja ihan onneton tapaus, liian tuntematon näille oheislaitteille, ei löydy ajureita. Nyt itse asiassa funkannu kone aikas hyvin (koputtaa puuta) eli ei oo sammuskellu ;)
Mia77 kirjoitti:
Yritän ensin kaikki muut vaihtoehdot, ei jaksais millään asennella käyttistä uudestaan. WindowsXP, tässä mulla on. Isällä on Vista ja ihan onneton tapaus, liian tuntematon näille oheislaitteille, ei löydy ajureita. Nyt itse asiassa funkannu kone aikas hyvin (koputtaa puuta) eli ei oo sammuskellu ;)
Eipä sitä kovin mukava asennella...mut jos mikään muu ei auta. Mulla on xp asenettu varmaan 3 kertaa :D:D heh...mulla tulee uuteen koneeseen Vista...nooh eiku myrskyä päin :D:D
- ohjauspaneli->
virranhallinta. Sieltä voi tuohon löytyä vastaus
- Mia77
Kävin jo aikaisemmin rukkaamassa asetukset virranhallinnassa, kun alkoi ottamaan päähän systeemin sammuminen. Eli kone oli päällä, mutta mitkään hiiren heilautukset tai näppäimen painelut saanu konetta heräämään. Näyttö vaan sanoo No signal. Toisaalta voisiko olla huono juttu jos mikään koneen osa ei saa sammua "ei koskaan".
- Arti
Mia77 kirjoitti:
Kävin jo aikaisemmin rukkaamassa asetukset virranhallinnassa, kun alkoi ottamaan päähän systeemin sammuminen. Eli kone oli päällä, mutta mitkään hiiren heilautukset tai näppäimen painelut saanu konetta heräämään. Näyttö vaan sanoo No signal. Toisaalta voisiko olla huono juttu jos mikään koneen osa ei saa sammua "ei koskaan".
Service pack 2 ja bios-päivitys on ehkä vähän vanha juttu nyt, kun on jo ilmestynyt Service pack 3, mutta verkkokauppa.com sanoi vuonna 2005 näin:
Älä asenna Windowsin Service Pack 2:sta ennen kuin olet päivittänyt emolevysi biosin uusimpaan versioon. Muutoin prosessori ei toimi oikein.
Tietokoneessa siis Windows XP Home Edition Service Pack 2 ja kone sammuili mysteerisesti kesken käytön. Olikohan tuo yleistäkin tuo tietokoneen mysteerinen sekoilu Service Pack 2 päivityksen jälkeen.
Biosia ei pidä toimivassa koneessa päivittää turhanpäiten, koska bios on koneen toiminnan olennaisin ohjelma, jonka sekoittaminen saattaa aiheuttaa sen, ettei kone toimi ollenkaan.
Minun ensimmäinen verkkokauppa.comista koottuna ja käyttöjärjestelmä asennettuna tilaamani tietokone vaihdettiin takuuna uuteen, koska heillekään ei selvinnyt miksi kone sammuilee. Tämä nykyinen tietokoneeni ei sammuile.
Virranhallinnan oletusasetukset voivat myöskin laittaa koneen lepotilaan ja sammuttaa näytön pienen hetkenkin käyttämättömyyden jälkeen. Asetukset voi muuttaa ohjauspaneelin virranhallinta-asetuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154