enpä...

osaa....

huonompaa alkua avioliitolle kuvitella kuin sen sopiminen kuinka maallinen roina jaetaan eron tullessa!Vaimoni on huomattavasti rikkaampi kuin minä, mutta en vuosikymmenten suhteemme jälkeen eron sattuessa oikein osaisi häneltä edes mitään vaatia. kyllä jotkut asiat pitää olla pyhiä,en nyt puhu rahasta, vaan ihmisen kunnioituksesta....

5

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >

Ai, minä kyllä osaan, paljonkin huonompia asioita kuvitella mikä puolisonvalinnassa voi mennä todella pieleen.

Avioehdollisessa avioliitossa juuri ratkaistaan tuo jakamisen ongelma... kumpikin pitää omansa ja tasinkoa ei makseta jos erotaan. Selvä peli, etenkin kun avioehto tehdään vain avioeron varalta. Eikä avioehto estä puolisoita hankkimasta ja omistamasta asioita puoliksi (esim. taloa).

>

Jaloa ... luulenpa että mielipiteesi muuttuisi jos vaimosi "avioerottaa" sinut ja vaihtaa Jordanialaiseen sitran soittajaan. Kyllä avio-oikeuden vaatimisen taidon saattaisit oppia yllättävän rivakasti.

>

Aivan näin, ja siihen ihmisten kunnioittamiseen ei avioehto liity millään tavalla. Olisikin todella vänkää jos ne pariskunnat joilla ei ole avioehtoa automaattisesti kunnioittaisivat toisiaan enemmän kuin he, joilla avioehto on. Kyllä nyt on logiikassasi menneet puurot ja vellit sekaisin.

• Yhdyn täysin tuossa aiemmin olevaan M36:n kommenttiin.

Mielestäni sitä mahdollista tulevaa kumppaniaan pitää kunnioittaa niin paljon, että uskoo hänen pystyvän käsittelemään tärkeitäkin kysymyksiä. Tässä tapauksessa se tärkeä kysymys on, että tehdäänkö avioehto vai ei. Jos avioliiton solmii niin joka tapauksessa tuo päätös tulee tehdyksi. Tärkeää olisi tehdä tuo päätös yhdessä ja oikeilla faktoilla.

• mutta miksi?

Kaiken sen huuman keskellä pyörii vai mielessä "ihanata, ihanata!" ja sitten tulee vastaan arki. Eihän sen näin pitänyt mennä. Ja koirat kiittää.

• lexander

Avioehdon tarkoituksena on nimenomaan pitää rahat ja kunnioituksen tunteet erillään. Olen hoitanut kymmeniä avioeropesiä, jotka ovat riitaisina tulleet puolisoille hyvin kalliiksi ja erotilanteessa molemmat puolisot ovat harmitelleet, että miksi silloin aikoinaan ei tullut tehtyä avioehtoa, kun nyt menee väärälle sukuhaaralle niin kaupunkiasunto kuin rantapalstatkin. kerrankin eräs mies sanoi, että "silloin nousi pillu päähän".

Vaikka olisi solmittu avioehto, voidaan omaisuus eron sattuessa jakaa sopimusteitse ehdosta poiketen toisinkin.

• Nähnyt

Kovin on itsekäs ja tietämättöman ajatus asiasta. Kysyisin , kuinka moni tietää lain vaikutukset erotilanteessa, vaikka et ottaisi mitään, sillä saattaa olla verovaikutuksia omasta omaisuudesta sille kenelle omaisuus jää.
      Eli aina kannattaa laatia avioehto avioeron varalle. Kun ero on ajankohtainen, vanhoja luvattuja asioita ei muisteta ja ulkopuolinenkin voi joutua riidan väliin, itsekin sain kynän päälleni täysin ventovieraiden tapellessa omaisuudesta erotilanteessa.
      Avioehto ei ole mikään loukkaus, mutta silloin puoliso ei ainakaan nai rahanhimossa. Tämänkin olen nähnytläheiseni kohdalla, kaikki menee ja vielä lisäksi meitä sukulaisiakin herjataan, kun meidänkin pitäisi luopua jonkun rahan ahneen mimmin vuoksi omasta perintöosuudesta, on jo aikaisemmin puhdisteeltu miehiä. Uhataan tappaa ja herjaillaan toisten työpaikkoja kohtaan. Eli olisiko avioehto sittenkin suorastaan pakko tehdä, ainakin silloin kun toisella on omaisuutta ja toisella saattaa olla jo merkinnät rekistereissä. Myös kodin lakiasioita pitäisi opettaa jo koulussa kaikille, sillä omassa työssäni näen sen kauhean tietämättömyyden, asianjajat vain rikastuvat, heillä ei ole minkäänlaista selkärankaa, keneltä eniten saa sitä puolustetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe