kellottelun

haittoja..

tiättekö sen että ylikellotus voi aiheuttaa tiedostojen menetystä?

4

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blablaablaaa

No ei se mitää tiedoston menetyksiä aiheuta. Jos et kiinnitä jäähdytintä kunnolla tai on huono jäähdytys etkä seuraa lämpötiloja voit vahingossa poltaa prossun, eipä juuri muuta. Jäähdytys kuntoon ni senkus kellottelet rauhassa ja katot niitä lämpöjä. Tod näk vaikka kuumenis liikaa niin kone kaatuilee ennen sitä sen verra että varmaa huomaat ja emolevyltä ku käännät sellasen ominaisuuden päälle että jos lämpötila nousee tietyn asteen yli kone itse sammuttaa itsensä ni EI OLE HUOLTA SIITÄKÄÄN.

• E6400 2,13-- 3,9GHz
      Q6600 2,4--4GHz
      Yhtään mitään ei ole hävinnyt kellottelun seurauksena.
      Tietysti ylikellotuksessa on aina riskinsä.
      Kuitenkin emolevyt joilla yleensä pystyy kellottelemaan enemmän on tehty osista jotka kestää esim. lämpöä monin kertaisesti verrattuna esim. merkki/pakettikoneiden emolevyihin.
      http://www.gigabyte.com.tw/FileList/WebPage/mb_070427_ud2/tech_070427_ud2.htm

• Itse ainakin pyrin siihen että saan paljon halvemmalla yhtä tehokkaan tai jopa tehokkaamman koneen kuin jos ostaisin kalliit komponentit ja tyytyisin vakiokelloihin.

Everest testi:nuo 3,4GHz kellot on minulla 24/7 käytössä.Prosessori Q6600 maksoi n. 250€.
        Tuo minun tulos on ylimpänä.Toisena tuossa listassa oleva QX9650 maksaa n. 900€.
        http://tinypic.com/view.php?pic=6jg3o7c&s=1

• pjotr.suomi24 kirjoitti:

Itse ainakin pyrin siihen että saan paljon halvemmalla yhtä tehokkaan tai jopa tehokkaamman koneen kuin jos ostaisin kalliit komponentit ja tyytyisin vakiokelloihin.

Everest testi:nuo 3,4GHz kellot on minulla 24/7 käytössä.Prosessori Q6600 maksoi n. 250€.
        Tuo minun tulos on ylimpänä.Toisena tuossa listassa oleva QX9650 maksaa n. 900€.
        http://tinypic.com/view.php?pic=6jg3o7c&s=1

Pidän tietysti BIOS asetuksissa päällä seuraavat toiminnot:C1E,EIST ja thermal control.
        Näin kone käy suurimman osan aikaa pienemmällä kellotaajuudella(kerroin laskee) ja pienemmillä Volteilla kuin jos nuo eivät olisi päällä(on viileämpi ja hiljaisempi kone).Tarvittaessa kerroin nousee ja kellotaajuus myös sinne 3,4GHz:n niin ei ihan jalkoihin jäädä.

Tietysti kone on myös hiljaisempi kuten tuulettimien kierrosnopeuksista voi päätellä.
        Lämmötkään eivät ainakaan minua häiritse.

Otsikko tarkoitti sitä ettei mitään ole tarkoitus särkeä.
        http://tinypic.com/view.php?pic=85c6plw&s=1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe