Olemme eroamassa mitä ilmeisemmin. Olemme yhdessä tuumin miettineet, että miten asumisjärjestelyt 1 vaiheessa? Eli:
Voimmeko asua samassa osoitteessa 1 vaiheen aikana? Vai pitääkö todella toisen muuttaa pois? Riittääkö, jos toinen siirtää kirjansa, vaikka oikeasti vielä asuu yhteisessä asunnossa?
Haluaisimme laittaa eron jo vireille, mutta samalla hissukseen katsoa asumisjärjestelyjä lasten vuoksi. Toiveena löytää toinen kolmio koulun läheltä, jotta lapset voivat asua/kylästellä vanhempien luona miten haluavat. Alueelta vain on hankala talvella hankkia toista asuntoa.
Asuminen 1-vaiheessa?
3
720
Vastaukset
Asua voitte ihan miten haluatte, yhdessä tai erikseen. Mitään "kirjojen" siirtoa ei tarvitse tehdä missään vaiheessa ellette itse sitä halua. Avioliitto on normaalisti voimassa harkinta-aikana ja aviopuolisot saavat vapaasti päättää asuvatko yhdessä tai erillään.
"1-vaihe" (1. erohakemus) aloittaa harkinta-ajan (min 6kk max 12 kk) jonka aikana tulisi tehdä päätös erotaanko vai eikö erota. Sille ajalle ei ole asetettu mitään vaatimuksia mm. puolisoiden asumiselle. Harkinta aika päättyy joko 2.erohakemuksen (jättöön ja) käsittelyyn tai 12 kk:n määräajan täyttymiseen jolloin avioliitto jatkuu ilman eri toimenpiteitä.
Mitään pakkoa ei ole muuttaa erilleen edes eron voimaantullessa. Ihmiset saavat vapaasti sopia kenen kanssa asuvat.- =o)
Kiitoksia Agronautille asiallisesta viestistä. Tämä tieto helpottaa kummasti talven suunnitelmia.
Hauskaa Joulun odotusta!
- höh höh höh
Tehän voitte asua saman katon alla vaikka hamaan hautaan saakka. Ei sillä ole mitään tekemistä avioeronne kanssa... eropaperit kulkevat omia aikojaan ja te elätte omaa elämäänne kuten haluatte...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450