Mua on alkanut kiinnostaa mikrobiologia. Lukiossa parhaiten sujuu bilsa ja kemma, joista mulla on valinnaisetkin valittuina.
Minkälaista on mikrobilsan opiskelu? Entä työ?
Mikrobiologia
3
1502
Vastaukset
- Kiz.
Mikrobilsa on aika pitkälti sitä lukionbilsastakin tuttua solubiologiaa ym. Lisäksi opiskellaan biokemiaa ja kemiaa. Opiskelukirjat on pääasiassa englanniksi ja ala on kansainvälinen.
Mikrobiologit työskentelevät erilaisissa labroissa usein nimikkeellä tutkija, joka pitää sisällään paitsi tutkimusta (esim. jonkin tietyn bakteerilajin erittäistä tautia-aiheuttavista myrkyistä, jotka vaikuttavat ihmisessä tietyllä tavalla) myös koulutusta, seminaareja koti- ja ulkomailla sekä kokouksia muiden tutkijoiden ym. kanssa.
Työpaikka voi olla esim. lääkefirmassa, kaupungin ympäristökeskuksessa, sairaalassa tai panimoteollisuudessa. Valinnanvaraa on, koska mikrobilsaa sovelletaan niin laajasti.
Täältä löytyy jotakin lisätietoa opinnoista.
http://www.mm.helsinki.fi/opiskelu/opiskelijaksi/hakukohteet/mikrobiologia.html - mikrobiologi
Varsinaista mikrobiologiaa opiskellaan Helsingin yliopistossa Biotieteellisessä tiedekunnassa:
http://www.helsinki.fi/biosci/ymbo/index.htm
Tuo maat. metsätieteellisen mikrobiologia on enemmänkin esim. elintarvikkeiden laaduntarkkailijoiksi haluaville- mikro
Mikrobiologiaa kannattaa mielestäni lukea juuri Maatalous-metsätieteellisessä tiedekunnassa. Kyseinen "soveltava mikrobiologia" antaa paremmat valmiudet toimia erilaisissa asiantuntijatehtävissä. Biotieteellisen tiedekunnan mikrobiologian opetus tähtää ehkä enemmän tutkimuspainotteiseen suuntautumiseen, mitä tukevat myös muut kurssivalinnat. Kaikista ei kuitenkaan tule tutkijoita ja väitöskirjatyöntekijöitä, hyvä niin. MMTDK:ssa voit ehkä laajemmin valita ja vaikuttaa opintojesi suuntaan ja sitä kautta tulevaisuuden työtehtäviin. Sivuainevalintojen kautta voit helposti saada valmiudet kaupalliseen, ekologiseen, bioteknologiseen, elintarvike ym. mikrobiologiseen suuntaan, unohtamatta tietenkään Biotieteellisen tiedekunnan tarjoamia vaihtoehtoja, esim. genetiikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625