"New Yorkin kadulta löytynyt maalaus on myyty yli miljoonan dollarin hintaan Sothebyn huutokaupassa. Meksikolaisen Rufino Tamayon (1899-1991) Tres Personajes -taulusta maksettiin tiistaina välityspalkkioineen 1 049 000 dollaria eli yli 700 000 euroa."
Ei vaan meidän roskiksessa tällaisia löydy. Paras roskislöytöni on kirjahylly, joka oli kulunut, mutta ehjä. Hylly on edelleen käytössä.
Minkälaisia löytöjä te olette tehneet?
Aarteita roskiksista
59
35137
Vastaukset
- hände
Näin kerran viisisatasen (markkaa)kadulla, poimin sen vaivihkaa taskuuni ja jatkoin kävelyä. Jonkun matkaa käveltyäni uskaltauduin tarkistamaan mitä taskuuni olin tunkenut ja hämmästys oli suuri kun sileän viisisatasen sisään taitettuna oli vielä toinenkin!
Mietin hetken mitä tekisin, mutta rahat oikeasti kadottanutta tuskin olisin löytänyt joten pidin itse. Pahoittelen kadottajan huonoa tzäkää..- Auton.
Loysin auton kadun varresta, auto oli uudehko hyväkuntoinen, eli ei mikään huono löytö. Avaimetkin oli virtalukossa. En viitsinyt etsiä sen omistajaa, vaan otin sen omaan käyttöön, tarkoituksenani myydä se pikaisesti eteenpäin varaosina. Pari tuntia ajeltuani uudella autollani, poliisit pysäytti ja vei putkaan. eivät uskoneet että olin löytänyt auton. Siitä viisastuneena piilotan löytötavarani vast edes nopeasti, ettei tuu ongelmia.
- Palautatko :)
;=)
- tietenkin.
Palautatko :) kirjoitti:
;=)
Laita vaan osoitteesi tälle palstalle, ja kerro milloin et oo kotona, niin mä kyllä palautan ne rahat huomiota herättämättä, korkojen kera.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
sinun olisi pitänyt viedä rahat poliisille.
- neinei
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
tuskin poliisitkaan olisivat alkaneet rahojen omistajaa etsimään...niinhän se on,löytäjä saa pitää..huono mäihä jos kadottaa noin suuren summan rahaa.
- jos
neinei kirjoitti:
tuskin poliisitkaan olisivat alkaneet rahojen omistajaa etsimään...niinhän se on,löytäjä saa pitää..huono mäihä jos kadottaa noin suuren summan rahaa.
vähäkään järellä ajattelee poliisilla ei oo mitään mahdollisuuttakaan selvittää kuka ne rahat on oikeesti hävittäny, miks siis pitäs viedä poliisille..
- neinei
jos kirjoitti:
vähäkään järellä ajattelee poliisilla ei oo mitään mahdollisuuttakaan selvittää kuka ne rahat on oikeesti hävittäny, miks siis pitäs viedä poliisille..
suurella todennäköisyydellä poliisi laittaisi rahat omaan taskuunsa,mitä muutakaan ne niillä tekisi..eli jos löydät rahaa maasta,tunge ne omaan taskuun vaan. Toisen paska mäihä on toisen hyvä mäihä :)
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
neinei kirjoitti:
tuo on lain mukaan niin suuri summa, että se on vietävä poliisille. Omistaja voi kysellä rahoja poliisilta ilmoittamalla kadonneen määrän.
- Mun tapaus
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
tuo on lain mukaan niin suuri summa, että se on vietävä poliisille. Omistaja voi kysellä rahoja poliisilta ilmoittamalla kadonneen määrän.
Mäkin olen tehnyt ilmoituksen seuraavista seteleistä/summista: 10e, 20e, 50e, 100e ja 500e. Olen liikkunut pitkin pääkaupunkiseutua hki-espoo-vantaa ja lisäksi vieraillut kaupungeissa Turku, Tampere, Oulu ja Vaasa.
Jos siis joku seuraavista summista löytyy mainitsemiltani paikkakunnilta, ne kuuluvat minulle. Toivottavasti poliisi toimittaa. - s i n u n
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
pitäisi tukkia turpasi. Rikot kirjoittamattomia lakeja.
- naurettava mummeli
Auton. kirjoitti:
Loysin auton kadun varresta, auto oli uudehko hyväkuntoinen, eli ei mikään huono löytö. Avaimetkin oli virtalukossa. En viitsinyt etsiä sen omistajaa, vaan otin sen omaan käyttöön, tarkoituksenani myydä se pikaisesti eteenpäin varaosina. Pari tuntia ajeltuani uudella autollani, poliisit pysäytti ja vei putkaan. eivät uskoneet että olin löytänyt auton. Siitä viisastuneena piilotan löytötavarani vast edes nopeasti, ettei tuu ongelmia.
Antaa saman löytöpalkkion kuin silloin joilloin taulu oli 50k arvoinen. Nyt millin arvoinen ja antaa pennejä. Rikaskin vielä, miten kehtaa.
- kirjoitettua lakia
s i n u n kirjoitti:
pitäisi tukkia turpasi. Rikot kirjoittamattomia lakeja.
Mä luulen että jos kukaan ei nouda poliisin löytötavaratoimistosta, onk se nyt 6 kuukauteen, sä voit hakea löytös itselles.
Löysin kerran Nokian 6200-sarjan kännykän, mut omistaja haki sen. Ei ollut tuttu. Maksoi jonkin löytöpalkkion pankkitilille, olikohan se 20 %, eli joku 20 € käytetystä, minkä kuntoa ei tiennyt. Oli kyllä kuiva keli. Oli virta poissa enkä viitsiny omalla sim-kortilla. Miten ne pin- ja pu-kooditki?
No rahat on vähä eri juttu. Jos sä viet poliisille, ota niistä sarjanumeroista valokopiot todistajien läsnäollessa. Ei poliisitkaan voi tietää jos joku testaa heitä. Paitsi et` kyl mä uskon et` ne on perusrehellisiä. - tuoki
TOTTA!!!EN USKO!
- Lady-Dee
Hei ne on muuten mun rahoja! Tuntomerkit: vitonen ja kaks nollaa. Jos voisit palauttaa...
vitsi vitsi... hyvä tsäkä sulla! - Nimetön
Mun tapaus kirjoitti:
Mäkin olen tehnyt ilmoituksen seuraavista seteleistä/summista: 10e, 20e, 50e, 100e ja 500e. Olen liikkunut pitkin pääkaupunkiseutua hki-espoo-vantaa ja lisäksi vieraillut kaupungeissa Turku, Tampere, Oulu ja Vaasa.
Jos siis joku seuraavista summista löytyy mainitsemiltani paikkakunnilta, ne kuuluvat minulle. Toivottavasti poliisi toimittaa.Mäkin olen hukannut yhden kppaleen kaikkia seteleitä, mitä on ja vieraillu kaikilla Suomen paikkakunnilla... joten kaikki rahat, mitkä löytyy, kuuluu mulle... siis... tota logista, eikö!
- neinei
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
sittenhän kuka tahansa vois mennä poliisi asemalle ja ilmottaa hukanneensa muka tonnin ja toivoa että joku hyvä uskonen on vienyt sinne sellasen summan. väitätkö ihan tosissasi että ite veisit sen poliisille??
Siinä on kyllä ollut mahdottoman kämmä ihminen jos on taskussaan tonnia kannellut mukana ja vielä pudottanut sen, edelleen...paska mäihä
- löytäjä ei
itse saanut kun pienen löytöpalkkion.Kuka mahtoi saada miljoonan.
- hyvät olivat
olen löytänyt roskiksen edestä hyviä auton renkaita ja ne myin sitten ja sain rahaa ja sitten auton katto teline sekin oli hyvä uusi malli yms. 70 luvulla kun me asuttiin ruotsissa asuimme södertäljessä kävin monesti roska katsomassa mitä ihmiset heittivät isoon peltiseen roskikseen sieltä vasta kaaikkea aartetta löytyi ei suomessa sellaisia löytynyt mitä ruotsin roskiksesta löytyi huomasinpa kerran hampaat jossa oli kultaa kiinni en ymmärtänyt ottaa kun huomasin että ne olivat hampaat ei sitä lapsena ymmärtänyt mistä oli kysymys harmi kun en ottanut löysin todellakin kaikkea hyvää tavaraa sieltä jopa sellaisen puhelimen siihen aikaan jossa oli kaiutin kun sieltä puhuttiin ja kunnossa oli kerran huomasin sieltä aitoja valokuvia jotka olivat ulko avaaruudesta otettuja maapallosta kuvia ne olivat ihan oikeita valokuvia mutta enpä ottanut pois harmi vain sekin
- niina73
juu on sitä löytyny kaiken näköistä roskiksest ja kaatopaikalt,pahin juttu tapahtu pohjanmalla muksuin vanhempien luon oltii ja ne kävi kaatiksell ja siell ol tosi hyvää kamaa siit on noin9v aikaa poika ol silloin 2kk kuulin vauvan itkua ja luulin kuulevani harhoi kun eip kukaan muu kuullu!!!olis pitänt penkoo paremmin seuraavan päivän oli sielt löydetty vasta syntyny poika vauva.ol etusivun juttu iltasanomiss...sen jälkeen en ole käynt kaatiksell enkä mee!!!
niina73 kirjoitti:
juu on sitä löytyny kaiken näköistä roskiksest ja kaatopaikalt,pahin juttu tapahtu pohjanmalla muksuin vanhempien luon oltii ja ne kävi kaatiksell ja siell ol tosi hyvää kamaa siit on noin9v aikaa poika ol silloin 2kk kuulin vauvan itkua ja luulin kuulevani harhoi kun eip kukaan muu kuullu!!!olis pitänt penkoo paremmin seuraavan päivän oli sielt löydetty vasta syntyny poika vauva.ol etusivun juttu iltasanomiss...sen jälkeen en ole käynt kaatiksell enkä mee!!!
hei! ilta lehdessäkin oli juttua siitä että vauva oli löytynyt pusikosta ja ohikulkia löysi sen kaikkea sitä ihmiset hylkää ja heittää jopa oma vauvansakin
- kivaa roskiksesta
silloin kun sai vielä käydä kaatopaikalla isäni on löytänyt vaikka mitä...sohvan, kirjahyllyn, leluja, ehjiä video kasetteja, myös rahaa muutaman sata markkaa,yms... poikakaverini löysi aivan ehjän ja melko uuden joustinsängyn roskiksesta...
toisen romu on toisen aarre!!!!- kaatopaikkaduukkari
kakara kun kaatopaikkoja sai vielä kaipaa, löydettiin 2kpl Smurffi värityskirjoja ja ihan iskemättömiä ja leikkimökkiin 2 taulua ja semmonen pyöreä pehmeä rahi. Sitten kun ks. kaatopaikkaa oltiin sulkemassa, mentiin vielä penkomaan ja löysin 3 säkillistä sohvakankaan jämiä josta ompelin kaikkea kivaa. Voispa vieläkin kaivaa kaatopaikkoja.
- pani
mun yks kaveri tonkii roskiksia...välillä mekin saadaan ehjiä leikkikaluja ym...Paras löytö oli mun mielestä pussillinen käyttämättömiä ja korkaamattomia hajuvesiä,shampoita...jne...ihmiset on hulluja kun pistävät roskiin mitä vain...veisivät kirpputorille jos eivät tartte!!!
- epäilee köyhä
pani kirjoitti:
mun yks kaveri tonkii roskiksia...välillä mekin saadaan ehjiä leikkikaluja ym...Paras löytö oli mun mielestä pussillinen käyttämättömiä ja korkaamattomia hajuvesiä,shampoita...jne...ihmiset on hulluja kun pistävät roskiin mitä vain...veisivät kirpputorille jos eivät tartte!!!
Voi olla kiire tai muuttokuormasta vaikka ulkomaille tai tullu bänät elikkä ero...
Kelpaisko jos voittais lotossa t. jsk.?
- mööblarna
Kiasmassa näin paljon roskia joita oli sinne kannettu arvon nousun toivossa,uskon että kuitenkin roskiksesta löytyy enemmän arvotavaraa.
Ai NIIN,löysin minäkin kerran rodesta Aku Ankan vuosikertoja nätissä paketissa sylillisen,mulle ne oli arvotavaraa. - ja vie takaisin!
Kerran töngin lehtiroskista...hienoa...iso nippu ristikkolehtiä...ei kuitenkaan välähtänyt...vasta kun kotona...ne oli kaikki täytetty!!!
- Säästeliäs
No nykypäivänä ei tarvitse mitään edes ostaa uutena kun jostain saa ilmaiseksi, esim romulta,montulta,kaatopaikalta tai kadulta,
paras mitä minä olen löytänyt on autonrenkaat mutta sitten jotain hyödyllistä niin 100€ naisten rannekellon.
tai kuinka olisi siloiseen aikaan kun 3310 nokia oli uusi, löysin semmoisen kadulta.
tai kokonainen työkalu sarja, ei mitään vikaa.
Näitä ei ole pöllitty mistään. vaan löydetty kaduilta ja montuilta. kaatikselta toin pölkupyörän kerran. - arvoa
minä löysin vaimoni kadulta. joku oli sen siihen varmaan unohtanut tai toinen ei ollut huomannut joten minäpä vein sen sitten kotia. hyvin on käytössä kestänyt.
- Nimetön
vaimon ehtoollispöydästä tai paremmin sanoen Jumala antoi minulle minulle vaimon evlkirkon ehtoolispöydästä. Naimisissa jo yli viisi vuotta, arvatkaahaan onko enkelimäinen.
- löytäjä
Hei te ette niin onnekkaat !
Löysin viime vuonna kadulta naisen joka oli
huonossa kunnossa ja köyhä kuin huonokuntoinen
kadun-nainen ! Tänävuonna tämä kyseinen nainen
on vaimoni,hyvässä kunnossa ja voitti lotossa
2,7 miljoonaa euroa...Elämä hymyilee ! !- edellinen
Jeesuksen. Ja Hänestä en irti päästä. Ehtoollispöydästä saatu vaimo muuten omistaa 100 h mettää, 200000 € kesämökin, ison talon,ison tilin, auton ... Mutta kuitenkin onnellisin olen Jeesuksestani. Sinullakin on mahdollisuus samaan kunhan alat uskomaan Jeesukseen.
- kallis elämä...
edellinen kirjoitti:
Jeesuksen. Ja Hänestä en irti päästä. Ehtoollispöydästä saatu vaimo muuten omistaa 100 h mettää, 200000 € kesämökin, ison talon,ison tilin, auton ... Mutta kuitenkin onnellisin olen Jeesuksestani. Sinullakin on mahdollisuus samaan kunhan alat uskomaan Jeesukseen.
Ei se Jeesus mitään tee, se on kuollut. Jos oli olemassakaan... Se on se sinun uskos ja ilmeisesti kohtuulliset elämäntapas.
- ilmaiseksi
Purin purkutuomion saaneen mökin ja tein itselleni varaston. Nyt katselen asuinmökkiä viereen. Vaikka työtä tuli tehtyä paljon kyllä nykyisillä rakennusmateriaalin hinnoilla oli syytä olla lopputulokseen tyytyväinen.
- ansku81
Juu, kyllähän näitä sattuu, varsinkin täällä maaseudulla. Monesti on kerätty Arabian astioitakin roskista, ihan ehjiä. Veli meinasi kerran heittää Sam Vannin taulun roskiin, mutta onneksi ehdittiin se pelastaa. Pistää vaan miettimään, mitä kaikkea jää löytämättä...
- kerran..
lentokoneen helsinki-vantaan lentokentän kulmilta eikä omistajaa näkynyt joten kipaisin myymässä sen afganistaniin........:)
- Nappo
Kerran löysin taloyhtiön roskiksesta siistin puolipitkän naisten turkin, myin sen hyvään hintaan kirpparilla. Kaikenlaisia löytöjä tulee tehtyä vähän väliä, koriste-esineitä, kirjoja, huonekaluja (hieman kuluneistakin tulee kuin uusia jos ei ole peukalo keskellä kämmentä).. jne. jne.
- Läpi menee
Haloo. Taulu roikkui asunnon seinällä ja asunnon omistajan tuttava huomasi sen arvotauluksi jolloin omistaja sanoi löytäneensä sen kadulta.
Myöhemmin selviää, että taulu on alunperin kadonnut kummallisesti muuttokuormasta.
Ja kaikki uskoo.
He he he he he he he he he he :)) - rantein
otan tämän loppuelämän, jonka löysin. Etsikää tekin elämä...
- näistä lähtien
Olen löytänyt roskisesta / roskiksen viereen vietynä:
- täysin ehjän Husqvarna sähköompelukoneen
- siistin nahkasohvakaluston, edelleen käytössä
- rottinki keinutuolin
- vahvoja valurautaisia oven saranoita 46 kpl
- hautausmaan opastekyltin, käytöstä poistetun
- monenlaista pienempää ehjää ja kelvollista tavaraa
Näyttääkin siltä, että moni vie tavaran ennemmin roskiin kuin laittaa sen kirppikselle kierrätykseen. Kirppiksellähän joku voi vielä tavarasta hyötyä. Ei järkeä heittää hyvää pois.
Kaveri kertoi 70-luvulla löytäneensä kaatopaikan viereisestä metsiköstä laatikollisen katsastuskonttorin pois heittämiä auton rekisterikilpiä. Silloin kaatopaikat oli vielä avoimia paikkoja joihin voi viedä tavaraa ja tuoda samalla paluukuorman vaihdossa.- Ohimennyt
Siis miks kaatopaikalta ei saa enää viedä tavaraa?
Sehän olisi tosi hienoo kierrätystä.
Ihmiset tosiaan heittää menemään vaikka mitä käyttökelpoista tavaraa.
- turkistakki
tuli joskus vedettyä esiin paperijäte-roskiksen vieressä lojuneesta laatikosta,
jonka meinasin vihaisena astua lyttyyn ja tunkea roskikseen.
Ihmettelin kun painaa, raotin kantta, luulin eka että siellä on kuollut eläin,
ja kääntelin hiukan myttyä kunnes esiin tuli satiinivuorta..
Vein koko laatikon sisälle, ja hävetti varmaan kuukauden mennä roskiksille,
olin ihan varma että kaikki kahtoi mun vieneen jottain sisälle.. :D Takki oli ihan hyvässä kunnossa, ei haissut, ei kalju.. Ei mitään hajua miks hylätty.. (Käytin sen pesulassa varmuudeks, eihän se kustantanu ku pesulan vertta)
Ja Stephen Kingin ison tiileskiven välissä oli joskus sata markkaa, varmaankin kirjanmerkkinä ollunna.. :D
Ja meiän ulko-oven edessä liukastuin taittuun kakskymppiseen.. Seteli repes mutta kelpas silti viä kauppaa. - "Toope"
Meinaan et allekirjoittanut oli viime keväänä siivoomassa yhtä paikkaa ja oli heittämässä ties minkä käärön joka olikin huippuluokan maalaus josta tuli kohtuullinen tili. Et osataan sitä meilläkin.
- miaumau
En oo ikinä roskiksista tm. penkonut mitään. En tiiä miks, en vaan oo :D
Muistan parhaiten mitä olen huomannut roskiksessa kun vein roskia! Olin 6 tai 7vuotias ekalla luokalla ja koulun jälkeen vein kotoolta roskapussin roskikseen ja kannen avasin ja siellä oli iso pahvilaatikko josta kuului maukumista ja näkyi liikettä :O !
EN voinut olla katsomatta laatikkoon ja siellä oli monta pientä karvapallo-kissanpentua :'( Ne oli niin kärsivän näköisiä ja aloin itkemään, otin pahvilaatikon roskiksesta ja vaikka se painoi, kannoin sen kotiini ja katsoin oitis äidin puhelinnumero-listasta numeroita ja soitin poliisille ja eläinlääkärille kun muuta en keksinyt :D Ei aikaakaan kun meidän talossa oli pari poliisia ja eläinlääkäri tai joku vastaava henkilö, äitinikin tuli töistä ja ihmetteli että mitä täällä on tapahtunut :D
Loppujen lopuksi kaikki kiittivät minua kun soitin niille ja hoivasin pentuja ootellessa- neinei
Ihmiset on julmia kun tekevät tuollaista, oon ite ollut töissä kodittomien kissojen talossa ja siellä jos missä on saanut huomata,että ihmisten julmuudella ei ole mitää rajaa. Onneksi olit jo pienenä noin fiksu ja pelastit pennut.
- Nimetön
Me "löydettiin" skidinä tsilarin kiltsuun jemmaamat kaksi kossupulloa. Eipä käynyt starba enää sen jälkeen salaa klitsussa kiltsiltään suojassa dogaamassa:)
Ihmeteltiin aina miksi tsilari on niin hyvässä kondiksessa kun on käynyt pannuhuoneessa paineita näpräilemässä:) - kirppisfriikki
Miksi nykyajan ihmiset on heti heittämäs kaikkea käyttökelpoista roskiin...? Kirpparit on keksitty sitä varten! Jos ei halua vuokrata pöytää niin vie jonnekkin sellaselle kirpparille, jonne tavarat voi vain jättää ilman kustannuksia eikä tarvii enää niitä tavaroita tuijotella. Kierrätys kunniaan kirpparin voimin! xD
- koditon KYLKURI JA JALLU
LÖYSIN ITSENI ROSKIKSESTA JA HIKISEN (RÄHMÄSEN)JALLUN
- Huhahaah
UahahahahahahahahahahahahhehehehehehihihihihohhohohohaahahahahahaaaaaaaaahohohaaaahhahhaaahhahahahIAIAIAHAHIAHIIHAIAHIAIHAIHIAH!
- romurallia
listaa Tampereen roskiksista löytyneistä kamoista:
toimiva pc näyttö. Vain emolevyllä oleva patteri vaati vaihtoa.
toimistotuoli nahkaa, yksi pultti piti laittaa jalkaan, muuten ok.
sarpanevan suunnittelema valurautapannu kansi, uusi samanlainen taitaa maksaa yli 140 eeroa. Vain kahva puuttui, sen sai tehtyä itse puusta.
Valurautainen paistinpannu lettupannu
Useita laatikollisia uusia nauloja, pultteja ja muttereita ja erilaisia työkaluja (vasaroita, viiloja, jakoavaimia yms)
Uistimia ja pilkkejä, ämpäreitä jne..
Dyykkauksen kannalta harmi ettemme enää asu Tampereella nääs, huonommat dyykkausmestat itäsuomessa haja-asutusalueella (luumäki), ja huonompaa tavaraa. Tosin parempi kierrätyskeskus tms josta löytää myös kaikenlaista ehjää käyttökelpoista tavaraa. Ja saa ottaa ja tuoda omiaan tilalle ilmaiseksi. - Vartija Savonlinna
pakko penkoa roskiksia syykin on tässä:
Karua kieltä tämän hetken suomesta, kannattaa lukea
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000240&posting=22000000030150132- Nimetön
jos löytäisitte Jeesuksen. Hänethän voi löytää (niinkuin minä löysin) polvirukoilemalla Jumalalta ymmärrystä , mitä varten Jeesus on elänyt ja kuollut. Kun se selviää, niin elämänne on kunnossa ja ette enään etsi mitään. Sillä teillä on jo kaikki mitä tarvitsette ! Lukekaa Johannes 9:16.
- enää mitään"
Nimetön kirjoitti:
jos löytäisitte Jeesuksen. Hänethän voi löytää (niinkuin minä löysin) polvirukoilemalla Jumalalta ymmärrystä , mitä varten Jeesus on elänyt ja kuollut. Kun se selviää, niin elämänne on kunnossa ja ette enään etsi mitään. Sillä teillä on jo kaikki mitä tarvitsette ! Lukekaa Johannes 9:16.
...sillä katso: Maailma on valmis! Ei tarvi enää töihin mennä, ei materiaa etsiä, ne löytää sinut, jos tarvitset. Ole vapaa kuin taivaan lintu, ei heitäkään huolet paina eikä heidän ruokaakaan tarvi etsiä, sillä xxxxx pitää huolen heistä! Ylistystä ja tui tui tui!
- Nimetön
enää mitään" kirjoitti:
...sillä katso: Maailma on valmis! Ei tarvi enää töihin mennä, ei materiaa etsiä, ne löytää sinut, jos tarvitset. Ole vapaa kuin taivaan lintu, ei heitäkään huolet paina eikä heidän ruokaakaan tarvi etsiä, sillä xxxxx pitää huolen heistä! Ylistystä ja tui tui tui!
että köyhät saa lisää ja rikkaat menettää. Onko se niin väärin sitten. Jeesuksessa on kaikki turva, hän antaa sen työn , mistä ihminen sitten saa elantonsa. Hän kyllä voi antaa taivaasta mannaa ( eli ruokaa,kuten Israelilaiset VT:ssä saivat). Tämä maailma ei voi millään tietää , kuinka rikasta elämä on Jeesuksen kanssa. Suosittelen Jeesusta avuksi jokaiselle !
- kerran______
itseni roskiksesta... Ah mikä nanupala, ajattelin.
- 20 v siivoojana
Olen ammatikseni tyhjennellyt ihmisten roskiksia. Voin kokemuksella kertoa, että niistä ei todellakaan löydy koskaan yhtään mitään arvokasta tai käyttökelpoista. Suomalaiset eivät heitä mitään arvokasta pois, vaan raahaavat ne mökille tai antavat köyhille sukulaisille.
Ainoa poikkeus on, että kerran oli roskiksessa mainostarkoituksissa ilmaiseksi jaettu laskin, josta sukulaislapsi tykkäsi.- Sarssa
Dyykkasin aktiivisesti viime laman aikana. Löytyi erittäin käyttökelpoisia vaatteita vauvasta vaariin, pitsilakanoita ja pellavaliinoja mankeloituna, kenkiä, huonekaluja, radioita, koruja, kirjoja, mattoja, Arabian ym. astioita, kattiloita, matkalaukkuja, käsilaukkuja, peittoja, pussilakanoita, verhoja ja esim. aivan avaamattomissa pakkauksissa olevia puseroita, sukkia; tauluja, koriste-esineitä, antiikkiesineitä... mielettömästi uutta villalankaa, isoja kangaspaloja... Usein muutossa tai perunkirjoituksen jälkeen heitetään lähes koko huushollin tavara siististi suljetuissa säkeissä roskiin eli kannatti seurata juuri mustia säkkejä ja siistejä painavia laatikoita.
Pesin ja puleeraisin vaatetavaraa omalle perheelle ja sukulaisille sekä toimitin avustusjärjestön kautta ison määrän Viroon.
- hepatiitti
Lopetin kuitenkin mm. hygieniasyistä ja siksi, että nykyisin käyn töissä. En luultavasti saanut hepatiitti taruntaa.
Kirpputorilta ostin kerran taulun 7 eurolla. Arvelen, että se saattaa olla reilusti yli 50 euron arvoinen. Taiteilija on H. Montten. Vuosilukua en tiedä. En aio myydä taulua, vaan pidän sitä seinällä. - elivii
Kerran löysin oman taloyhtiön roskiksesta ison taulun. Aito öljyvärimaalaus ja värit sekä aihe miellyttivät minua silloin (15 v. sitten). Taulu on vieläkin seinälläni vaikka koti on vaihtunut. Sen on maalannut U.Antikainen-74. Viimeksi löytämäni Arabian kulhon myin kirpparilla kun itse en tykännyt. Näin Mikkelissä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965