kuulun

siihen

porukkaan jolla ei oo ajokorttia .Repussa kannan kauppatavarat kotiin.Eikä ole sitä miestäkään joka kuskais.Kukas teillä selvittää kauppareissut.

19

666

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvinnii

mulla taasen on kortti vaan ei autoa ja sillon kun oli mieskin, en kyllä häntä kauppaan tavaroita kanneksimaan saanut kertaakaan. Niska vääränä ja selkä köykyssä itse piti raahata tai kävin useamman kerran jos piti ostaa enemmän, niinkuin nytkin.

• hoitelen kauppa-asiat ja kuuntelen motkotukset siitä kuinka paljon rahaa oon taas pistänyt menemään. Miestä on turha kauppaan pyytää. Alko on ainoo missä hän käy. Ja Siwasta hakemassa kissan ruokaa. Ja salmiakkia. Mutta ei ruokatarvikkeita ihmisille. Auton huoltaa että muija saa ajella.

• HTZA
        satumaa kirjoitti:

hoitelen kauppa-asiat ja kuuntelen motkotukset siitä kuinka paljon rahaa oon taas pistänyt menemään. Miestä on turha kauppaan pyytää. Alko on ainoo missä hän käy. Ja Siwasta hakemassa kissan ruokaa. Ja salmiakkia. Mutta ei ruokatarvikkeita ihmisille. Auton huoltaa että muija saa ajella.

Että ihan oma karvainen mekaanikko.
        Kesällä laittaa autoa tietysti ilman paitaa, hikiset lihakset vaan pullistelevat?
        Kyllä siinä kelpaa kauppareisut tehdä ja kaljat ostaa tuonlaiselle miehelle!
        On vielä eläinrakaskin ja aina suu raikkaana ja hyvin desinfioituna.
        Katteeks kävis, jos olisin nainen.

• ostoksilla

kerran tai pari viikossa omalla autolla. Miestä en mukaan huolisikaan motkottamaan ja huokailemaan selän taakse. Mutta kyllä hän käy kaupassa, jos pyydän ja lasten ollessa pieniä, hän kävi vaipat ja ruuat ostamassa. Osti vain vähän vähemmän ruokaa kuin minä yleensä, mutta eipähän tullut syötyä ylimääräistä, eikä hän koskaan sorru niihin heräteostoihin, mitä me naiset yleensä teemme.

Nautin nykyään kauppareissuista, kun saan tehdä ne yksin ilman lapsia ja miestä.

• kun tavarataloon

ei ole kuin kolmisen sataa metriä. Eukko kirjoittaa lapun ja minä kanniskelen. Sitten motkottaa, että taas unohdit. Vaikka kanan munat. Vähän leppyy kun omiaan tarjoaa, mutta patistaa uudelle reissulle.

Muijaa en kauppaan mukaan huoli. Konkurssi siitä tulisi. Huusholli on krääsää täynnä ja rouvan vaatekaappi turpoaa liitoksistaan. Kun sitä rouvaa sitten johonkin ulos meinaisi, "minulla ei ole mitään päälle pantavaa" :)

• nainen ei meille
        kun tavarataloon kirjoitti:

ei ole kuin kolmisen sataa metriä. Eukko kirjoittaa lapun ja minä kanniskelen. Sitten motkottaa, että taas unohdit. Vaikka kanan munat. Vähän leppyy kun omiaan tarjoaa, mutta patistaa uudelle reissulle.

Muijaa en kauppaan mukaan huoli. Konkurssi siitä tulisi. Huusholli on krääsää täynnä ja rouvan vaatekaappi turpoaa liitoksistaan. Kun sitä rouvaa sitten johonkin ulos meinaisi, "minulla ei ole mitään päälle pantavaa" :)

konkurssi tule minun ostoksistani. Raha-asioissa olen hyvin tarkka ja naispuoliset ystäväni naureskelevatkin minulle joskus leikillään siitä. Mutta mielestäni vaatteita ei kannata ostaa kaappeihin, jos ei niitä tarvitse.

Autolla pitää mennä kauppaan, kun matkaa lähimpään on 12 km. Jos mieheni osaisi laittaa ruokaa, antaisin ruokaostokset ja ruuanlaiton ilomielin hänen tehtäväkseen. Olenkin "uhkaillut", että odotas kun jäämme eläkkeelle, pistän sinut kokkauskurssille....

• Tutulta
        kun tavarataloon kirjoitti:

Sun juttusi.:)
        Samanlaista vikkaa tiälläe päen.
        Vuan annas ollakkaa kun ite ehottelen uusiin housuin ostoo ja näätän
        kun housun polovet on pussilla ja persauksesta kiiltää että kuvasa voe kahtoa.
        Kyllähän noella vielä pärjee monta kessee, tullee vastaus siihen pulumaan.
        Ite sitten heti ryysee kaupalle uuven lengin ostoon joka jumalan rapsaukseen.

Kyllä minä nyt taejan lähtee ostammaan itelleni ihan uuvet diakonaalit.

• että olet
        nainen ei meille kirjoitti:

konkurssi tule minun ostoksistani. Raha-asioissa olen hyvin tarkka ja naispuoliset ystäväni naureskelevatkin minulle joskus leikillään siitä. Mutta mielestäni vaatteita ei kannata ostaa kaappeihin, jos ei niitä tarvitse.

Autolla pitää mennä kauppaan, kun matkaa lähimpään on 12 km. Jos mieheni osaisi laittaa ruokaa, antaisin ruokaostokset ja ruuanlaiton ilomielin hänen tehtäväkseen. Olenkin "uhkaillut", että odotas kun jäämme eläkkeelle, pistän sinut kokkauskurssille....

taloudellinen. Oikean ihmisen merkki.

Muonani toki itse laitan. Mutta älä sitä miestäsi mihinkään kokkikurssille päästä Ei hyvä seuraa.

Voi oppia laittamaan vaikka sienikeittoa. Ja kun sienistä saa poimia vain niitä, mitkä varmasti tuntee. Se kun ei sitten tunne muita kuin lehmäntatin ja kärpässienen. Voi olla, että kyselee sitten ruokapöydässä erään vuoristoneuvoksen vävyn, johtaja Uunon sanoja lainaten "huippaako yhtään" :)

• niinkin käydä
        että olet kirjoitti:

taloudellinen. Oikean ihmisen merkki.

Muonani toki itse laitan. Mutta älä sitä miestäsi mihinkään kokkikurssille päästä Ei hyvä seuraa.

Voi oppia laittamaan vaikka sienikeittoa. Ja kun sienistä saa poimia vain niitä, mitkä varmasti tuntee. Se kun ei sitten tunne muita kuin lehmäntatin ja kärpässienen. Voi olla, että kyselee sitten ruokapöydässä erään vuoristoneuvoksen vävyn, johtaja Uunon sanoja lainaten "huippaako yhtään" :)

Ruuanlaitosta tuli mieleen vanha juttu, kun olin sairaana ja mieheni joutui pakosta kokkaamaan. Jonkin ajan kuluttua siitä, minulla itselläni kiehui aamupuuro hellalle ja käry tietysti tuoksahti. Nuorin poikamme heräsi unisena, nuuhkaisi ilmaa ja voihkaisi "voi ei, ei kait isi ole laittanut ruokaa". Mies siinä puuskahti, että ei kait se kaikki kärynhaju hänen aikaansaamaansa ole.

• luova!

Ajauduttuani täydelliseen joutilaisuuteen pätkittäisestäkin puutteen torjunnasta, olen minä vastannut ruokahuollostamme alusta loppuun.

Viimeiset kuusi vuotta olen suunnitellut ruokalistamme muutamasta päivästä runsaaseen viikkoon etukäteen ja hoitanut siihen tarvittavat hankinnaat kassit kantaen, noin 200m.

Vaimo ostaa ainoastaan oman leipänsä ja banaaninsa.

Ollessani aikanaan viikot puutteen torjunnan nimissä poissa, raahasi vaimo viikonlopunkin ostokset polkupyörällä runsaan kilometrin päästä kaikkina vuodenaikoina, kaikissa keleissä.
      Lapsemme olivat silloin kotona.

Nykyiseen järjestelyyn, minä teen ostokset, valmistan ruuat ja katan pöydän, tuntuu vaimoni olevan tyytyväinen.
      Hän panostaa tiskikoneen.

• Viola. J

No meillä asuu niin paljon miehiä kerrostalossa että kilvan kassia kantavat, jopa käsilaukunkin on joku vienyt vanhemmalta naiselta hississä. Parempi varmaan että ihan itse reppusi kannat, muuten joku voi viedä visaelektroninkin.

• maissi55

22 kilometriä lähimpään kauppaan joten autoa tarvitsen.
        Pitkin viikkoa suunnittelen ostoslistaa ja muitten menojen yhteydessä käyn sitten myös marketissa, siihen menee ainaskin puoli päivää, jos ihan kaupunkiin lähden niin koko päivä.
        Silloin kun mieheni vielä eli, niin hän hoiteli aina kaikki kauppa-asiat. Kirjoitin hänelle ostoslistan ja väliin aina tuikkasin sanan heräteostos, voi, että hän osasikin miun maun mukaisia asioita ja herkkuja tuoda.

• namisuku

..ajoin tsetin kolmekutosena, ja miehellä on , mutta kyllä kauppareissut hoidetaan välillä kävellenkin koirien kanssa reput selässä, kivaa:)

Ei tsetin ajaminen vieläkään ole myöhäistä:)
      (esim.Lipponen)

• keikkuu kassi

Nyt kun lapset maailmalla niin mitä itselleni ostan jaksan kantaa.Aikoinaan kun lapset kotona oli niin 8litraa maitoo viikonlopuksi kannoin siinä vähän kädet veny ja muut ostokset päälle.Maitopoikii ovat vieläkin kovia juomaan.

• Viola J

Ajokortti helppo nakki. asenne kysymys. Tahtolaji. Auto onkin sit eri juttu. pötäkkää jos löytyy niin sitähän voi ajella vaikka naapurin Reiskan kanssa tai tila taksilla muitten kanssa. Matkat ovat kuvitteellisia. Lähtiessä tökkii suksi mutta loppumatka on jo hauska sivakoida. Sisäinen Siiri Rantanen kehiin.

• namisuku
        keikkuu kassi kirjoitti:

Nyt kun lapset maailmalla niin mitä itselleni ostan jaksan kantaa.Aikoinaan kun lapset kotona oli niin 8litraa maitoo viikonlopuksi kannoin siinä vähän kädet veny ja muut ostokset päälle.Maitopoikii ovat vieläkin kovia juomaan.

...muistan sitä aikaa kun maitoakin piti olla 4jääsorttia ja piimät päälle, mutta ei silleen enää..niin kauheesti=)

• autoo ja

polokupyöräki hajos, mut onneks Siwa melekein nurkalla ja marketitki vaa 11/2 kilsan päässä, joten kyllä ne ostokset repussa kulukee ku ei sitä iteksee nii mahottomasti syö.

• Elise-52

jatkuvasti autoa, ihan mielelläni kävelen välillä kauppaan ja raahaan niska limassa tavarakasseja kotiin.

• zena

ajokorttia, onneksi, siis toisten onneksi.

Minulla on oma autokuski, jonka voi ohjelmoida käymään kaupassa ihan itsekseenkin.
      Mies meillä yleensä kaikki ostokset tekee, minä vain sanon mitä pitää tuoda.
      Sen kerran, kun itse haluan kauppaan, niin hän sitten kuskaa.
      Olen käynyt niin harvoin esim. marketeissa, etten muista koskaan ottaa kärryjä ja sit ihmettelen mihin tavarat laitan.
      Olen aivan pihalla tuolla kaupoissa.
      Olen sit niiin maalainen nykyään.
      Tuntuu, että lentokentillä ja ulkomaillakin pärjään paremmin, kuin paikallisissa marketeissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3287
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2116
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1826
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1487
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      122
      1353
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1241
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      442
      1116
    Aihe