Tutkittua tietoa rokotteesta uutinen läjähti uutisena. Nyt onkin todettu haitalliseksi.Silloin kun kerroin että en ole ottanut enkä ota, kaikki viisaat oli silmillä vastauksineen. Joku valitteli että ei ole sen arvoinen ja ikäinen että annettaisi. Olen onnellinen että en ole kaikkia mömmöjä syönyt mitä lääkärit on määränneet. Kaikkeen ei pidä varauksettomasti uskoa. Lääkärikin on vaan ihminen.
Flunnsarokote haitallinen
27
987
Vastaukset
en ole minäkään mitään flunssarokotuksia ottanut. Mutta minä olenkin perusterve ihminen. Ei ole sairauksia joita flunssa voisi pahentaa. Pari viikkoa syksyin keväin yskien ja räkien, kyllä sen kestän.
- jää rekisteriin
ihmiseen itseensä vastustuskykynä mitä on sairastanut. mulle riittää omat sairaudet mitkä olen potenut. Syöpämyrkkyjen jälkeen ne sairastaa uudelleen. ihmisen pitäisi enemmän kuunella itseään eikä joka "vaivaan antibiottia ja esto muka rokotteita koska kuitenkin sen sairastaa kun tartunnan saa.
- te ole
voineet mitään flunssarokotetta ottaakaan kun sellaista ei ole edes olemassa. Puhukaa asioista niiden oikeilla nimillä. Ottakaapas nyt selvää mistä rokotteesta oikein on kysymys.
- zena
jää rekisteriin kirjoitti:
ihmiseen itseensä vastustuskykynä mitä on sairastanut. mulle riittää omat sairaudet mitkä olen potenut. Syöpämyrkkyjen jälkeen ne sairastaa uudelleen. ihmisen pitäisi enemmän kuunella itseään eikä joka "vaivaan antibiottia ja esto muka rokotteita koska kuitenkin sen sairastaa kun tartunnan saa.
ei joka vaivasta lääkäriin ja omaa harkintaa pitää käyttää joka asiassa. Ei missään tapauksessa pidä suoralta kädeltä uskoa mitä lääkäri sanoo, jos itse tuntee toisin. Itseen kannattaa kuitenkin enemmän luottaa.
Meillä on parannettu haavat ja hiertymät Aloe-kasvilla. Vatsakivut, jalkasäryt ym. Aloe-gelillä. Lasten korvasäryt valkosipulin kynnellä. Yskät höyryllä jne. Luonnonmenetelmin niin pitkään kuin mahdollista, siitä saa myös vastustuskykyä, eikä sairastu kovin usein. - zena
te ole kirjoitti:
voineet mitään flunssarokotetta ottaakaan kun sellaista ei ole edes olemassa. Puhukaa asioista niiden oikeilla nimillä. Ottakaapas nyt selvää mistä rokotteesta oikein on kysymys.
miksi et kerro? Valistaisit meitä muitakin.
- nyt viitsi
zena kirjoitti:
miksi et kerro? Valistaisit meitä muitakin.
sinua niin helpolla päästä. Kyllä sinä sen saat selville kun viitsit nähdä hieman vaivaa. Muistatpahan asian sitten paremmin.
- zena
nyt viitsi kirjoitti:
sinua niin helpolla päästä. Kyllä sinä sen saat selville kun viitsit nähdä hieman vaivaa. Muistatpahan asian sitten paremmin.
eli et tiedä itsekään.
- olemus
Pettyneenä rähjäiseen kielenkäyttöösi minun on pakko todeta, että kaltaistesi aika on ohi.
Räkiessäsi, suojautuessani sivistyksen suomaan
savuverhoon, koen tulleeni naiseuteusi ääirajalle. - oli mutta
olemus kirjoitti:
Pettyneenä rähjäiseen kielenkäyttöösi minun on pakko todeta, että kaltaistesi aika on ohi.
Räkiessäsi, suojautuessani sivistyksen suomaan
savuverhoon, koen tulleeni naiseuteusi ääirajalle.flunssa ei lähde kuin räkimällä. Siihen ei ole olemassa rokotetta.
- !!!!!
oli mutta kirjoitti:
flunssa ei lähde kuin räkimällä. Siihen ei ole olemassa rokotetta.
!!!!!. räiskis ja mäiskis ähtsii,,,,ja näin ne pisarat lentelee.
- otus?
Piikin olen ottanut useana peräkkäisenä syksynä.
Hyödystä en tiedä koska yhtään flunssaa en ole potenut.
Vähäisintäkään haittaa en ole havainnut!
Miksi rokotus?
Yleensä helmi- maalikuun tietämissä teemme jonkin lämpimän meren risteilyn lisäviikko lomakohteessa tai satamakaupungissa.
Olemme pitäneet piikkiä matkavakuutusta täydentävänä elementtinä.
Ehkä ilman piikkiäkin olisimme pysynet terveinä?
En viitsi nytkään kokeilla. Piikitetty on! - ja se estää
että se influenssa ei tule niin voimakkaana, kuulun riskiryhmään, ja säästyy niiltä jälkitaudeiltakin.
En tiedä mistä rokotteesta täällä puhutaan?.- enkelitrio
väärällä nimikkeellä.Kysyin lääkäriltä,jos jättäisin tänä vuonna piikityksen väliin,niin tuli jyrkkä EI,älä jätä jne.Niinpä otin tänäkin vuonna.
Haitoista en tiedä.Hyödystä kokemusta. - pullaulla*
mitään vaarallista olekkaan . Ja sen saa jopa hyväkuntoinenkin . Mutta sen rokotteen onkin parempi ottaa yli 65v joilla on jo heikompi yleiskunto . Siksi se jaetaan ilmaiseksi ,että vanhukset pysyisivät terveinä,ja paraneminen on heillä(meillä) jo vaikeampaakin.
Työssä ollessani Työnantaja maksoi rokotteen . - ei katsota ikää
pullaulla* kirjoitti:
mitään vaarallista olekkaan . Ja sen saa jopa hyväkuntoinenkin . Mutta sen rokotteen onkin parempi ottaa yli 65v joilla on jo heikompi yleiskunto . Siksi se jaetaan ilmaiseksi ,että vanhukset pysyisivät terveinä,ja paraneminen on heillä(meillä) jo vaikeampaakin.
Työssä ollessani Työnantaja maksoi rokotteen .eikä kokoa.
- tietoa
pullaulla* kirjoitti:
Työssä ollessani Työnantaja maksoi rokotteen .sairastu. Virus- tai bakteeritartunta sairastuttavat.
Pärskiviin ihmisiin kannattaa pitää etäisyyttä. Huolellinen käsien pesu on myös oiva terveyden ylläpitäjä.
Vain influenssaan on rokote, joka antaa joskus paremman ja joskus taas huonomman suojan riippuen siitä, kuinka paljon tautia aiheuttava virus muuttuu epidemian aikana. Tavallisiin räkäflunssiin ei ole rokotetta.
Alempana ketjussa mainitaan linkki (http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id75846.html , josta löytyy teksti:
"Yhdysvaltain terveysviranomaiset epäilevät influessalääkkeiden altistavan mielenterveyshäiriöille. Osalla Tamiflu- sekä Relenza-lääkkeiden käyttäjistä havaittiin tutkimuksissa käytöshäiriöitä kuten hourimista, hallusinaatioita ja itsetuhoisuutta.
Yhdysvaltain terveysviranomaiset tutkivat yli 700 influessalääkkeen käyttöön liittynyttä käytöshäiriötapausta. Tamiflu- ja Relenza -lääkkeiden pakkauksiin suositellaan nyt uusia varoitustekstejä kertomaan mahdollisista psyykkisistä haittavaikutuksista.
Myös Japanissa raportoitiin viime keväänä tuhat tapausta, jossa lääkkeen epäiltiin aiheuttaneen käytöshäiriöitä. Asiantuntijat eivät kuitenkaan toistaiseksi ole pystyneet osoittamaan suoraa yhteyttä lääkkeen ja oireiden välillä.
Tamifluta käyttää arviolta jopa 50 miljoonaa ihmistä ja se on toistaiseksi ainoa lääke, jonka on havaittu ehkäisevän ja parantavan ihmiselle vaarallista lintuinfluenssaa. Myös Suomessa Tamifluta on ostettu varastoon 1,3 miljoonaa annosta lintuinfluenssan varalle.
Reuters, YLE Uutiset"
Kysessä on influenssalääkkeet ei -rokote. Rokotteilla ehkäistään, lääkkeillä hoidetaan sairastunutta.
Rokotteiden haittavaikutuksia seurataan tarkasti Kansanterveyslaitoksella. Influenssarokotteesta, kuten muistakin rokotteista on varmasti hyötyä, muuten yhteiskunta tai työnantaja ei niitä ilmaiseksi jakaisi.
- ??????
kerro se meille tietämättömille.
- kun sen tuonne otsikoit
missä?
- enkelitrio
Olisi hyvä tietää haitoista.Missä uutisissa? Se on mennyt multa "ohi".
- en ole
tietoinen, mutta nyt kiinnostaa kun olen ottanut sen INFLUENSSA rokotteen. MISSÄ tiedotetaan?
- ??????
????????.
Siis kerro, vai oletko nähnyt unta. - eikös ollut
muuta aihetta laittaa otsikkoon, nykäisit siis omasta päästä, "epäilys", anteeks vaan.
- miksi mielistelisin
Ylen netti sivuilat. Ylen uutisiet. Viisastelut sikseen. -Voi Herra jumala ja Anna savela- kyllä on nokkavia ihmisiä. arvatkaas kenen päänsär
- nainen joka kirjoitti.
Täältä löytyy että kiitos vaan kaikille.Terveisin. Minä en ottanut.
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id75846.html - nytkö vasta ois tietoa.......
influenssa ja lintuinfluenssa rokote tällä palstalla. Olen ottanut influenssarokotteen useampana vuonna, ja en kyllä ole huomannut mitään haittavaikutuksia.
Useampi suomalainen on varmaan saanut lintuinfluenssa rokotteen, jos on matkustelevaa sorttia.
Lukekaa myös suomalaisen lääkärin lausuntoa siitä liitteestä alhaalta likkaamalla. - Sinimarjanen
koko rokotetta. Parisenkymmentä vuotta sitten kerran otin rokotteen
ja sairastin talven aikana seitsemän, pienellä kuumeella olevaa flunssaa,
sen jälkeen en ole ottanut koko rokotetta.
Sen rokotuksen jälkeisen talven jälkeen meni viitisen vuotta ettei
flunssaa tullut, mutta...,en kuitenkaan.:) Jos alkaa työpaikalla pipo kiristää, voisin vaikka heittäytyä hankalaksi ja syyttää siitä työnantajan suosittelemaa flunssarokotusta. Houkuttava ajatus.;))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135