Äidille vapaailta

synnytyksen jälkeen?

Hei! Tämä on vähän outo kysymys ja toivottavasti saan asiallisia vastauksia.

Haluaisin kysyä teiltä synnyttäneet äidit, että :

1.Kuinka pian synnytyksen jälkeen uskaltauduitte ns. Viihteelle? Oliko alkoholia mukana?

2. Miten järjestitte hoidon?

3.Saiko lapsi korviketta vai pumpattua maitoa poissaollessasi?

4.Miten Hoiditte illanaikana ns. " täyteen tulevat rinnat"??? Oliko työlästä?

5. Tuliko tarpeeseen ja kannattiko?

Kiitoksia etukäteen vastauksista...

53

2528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti10/06

1. tyttö oli 2,5kk kun ekan kerran kävin viihteellä. Join alkoholia, kohtuudella.

2. mies jäi tytön kans kotiin.

3. mies antoi korviketta tuttipullosta.

4. otin rintapumpun mukaan ja pumppasin rinnat tyhjäksi kaverini luona juuri ennen baariin lähtöä. En kokenut työlääksi. Maidon kaadoin tietenkin lavuaarista alas.

5. En nyt tiedä kannattiko, ei oikeen ole innostanut tämän äidiksi tulon jälkeen käydä missään ja aina on tuntunut että ois voinut jättää väliinkin.

Hauskaa iltaa jos olet menossa=)

• ..................

Sain esikoisen ollessani 20-vuotias.

Ekan kerran lähdin viihteelle kun muksu oli n.5 kk, koska ei suostunut syömään pullosta ja tossa vaiheessa sit söi jo jotain kiinteitä, että ei tarvinnu ihan nälkää nähdä =)

Isä katsoi muksua. Muutaman kerran soitti, että tulisit jo kotiin =)

Muistan lypsäneeni tissejä baarin vessassa. Olivat ihan kivikovat... Kalja kun oikeen lisää maidontuotantoa...

Viimeistä kyssäriä en oikeen ymmärrä?

• kolmas lapsi

1.Kuinka pian synnytyksen jälkeen uskaltauduitte ns. Viihteelle? Oliko alkoholia mukana? lapsen ollessa 1 kuukauden ikäinen lähdimme koko viikonlopun kestäville suurille urheilukilpailu/sukujuhlille, toiselle paikkakunnalle.

2. Miten järjestitte hoidon? vauva otettiin mukaan tietenkin.

3.Saiko lapsi korviketta vai pumpattua maitoa poissaollessasi? imetettyä ja pumpattua.

4.Miten Hoiditte illanaikana ns. " täyteen tulevat rinnat"??? Oliko työlästä? oli sellainen käsilaukkumalli rintapumppu mukana, jolle oli suuri tarve. Ei sen työläämää kui olisi kotonakaan ollut.

5. Tuliko tarpeeseen ja kannattiko? Tuli toki tarpeeseen ja kannatti, ei lapsen takia kannata paikoilleen jäädä, vaan osallistua kaikkeen siihen mitä muutoinkin tekisi, Ei lapsi ole este.

• ---------------------

1.Kuinka pian synnytyksen jälkeen uskaltauduitte ns. Viihteelle? Oliko alkoholia mukana?
      -Baariin 2 kk:n jälkeen synnytyksestä

-Tätä kysymystä ihmettelen, koska kysehän on vain äidin illasta. Eli toisen vanhempansa kanssa tietenkin jäi flikka kotiin. Ei sitä hoitoa tarvitse erityisesti järjestellä, kun en sentään mikään yksinhuoltaja ole. Ei lapselle silloinkaan sellaisiä järjestellä kun isänsä on jossain käymässä.

-Pumpattua. Pumpattua juo pullosta muutenkin aika paljon, koska tuo ruokkiminen sujuu aika puoliksi yhteistyönä - päähän siinä muuten räjähtäisi jos vain minun vastuullani olisi.

-kerran vessassa vähän pumppasin pois.

-ai tissien pumppaaminen? Sitähän teen muutenkin joka päivä, ettei ruokinta olisi vain minun hommaani. Jos taas iltaa tarkoitit, niin eipä tuo kovin erikoista ollut, normi baari-ilta, joita on muutenkin nuoresta asti tullut vietettyä raskausaikaa lukuunottamatta.

• .........................

Että pumppaat maidon pois, jotta mies voi syöttää lasta???

Eikös samalla vaivalla jo lapsi söisi ihan tissistä...

• ihan toiselta
        ......................... kirjoitti:

Vauvan ruokinnassa on kyse muustakin kuin ravinnon antamisesta vauvalle.

• Etkös ymmärtänyt,

että sitten saa äitikin esim.nukkua välillä pidemmän yhtenäisen pätkän.
        Ja eipä kaikki vauvat tykkää tissitellä kun tuttipullostasaa helpommin.

• ..............................
        Etkös ymmärtänyt, kirjoitti:

että sitten saa äitikin esim.nukkua välillä pidemmän yhtenäisen pätkän.
        Ja eipä kaikki vauvat tykkää tissitellä kun tuttipullostasaa helpommin.

Kohta ei kelpaa tissi ollenkaan...

No onneksi on korviketta.

• ---------------------

"Eikös samalla vaivalla jo lapsi söisi ihan tissistä..."

Silloin kun minulla on aikaa ja halua syöttää tissillä, niin silloin se meneekin lähes samalla vaivalla.

Minullakin on kuitenkin elämää myös kodin seinien sisäpuolella ilman lasta, en voi enkä halua aina olla kotona ruokinta-automaattina. Meillä vanhemmuus on jaettu, ja pumppaan maitoa, että myös se toinen vanhempi pystyy huolehtimaan täysipainoisesti lapsesta. Mieluummin me vauvalle tissimaitoa annamme kuin korviketta - paljon terveellisempää niin.

• ---------------------
        --------------------- kirjoitti:

Silloin kun minulla on aikaa ja halua syöttää tissillä, niin silloin se meneekin lähes samalla vaivalla.

Minullakin on kuitenkin elämää myös kodin seinien sisäpuolella ilman lasta, en voi enkä halua aina olla kotona ruokinta-automaattina. Meillä vanhemmuus on jaettu, ja pumppaan maitoa, että myös se toinen vanhempi pystyy huolehtimaan täysipainoisesti lapsesta. Mieluummin me vauvalle tissimaitoa annamme kuin korviketta - paljon terveellisempää niin.

"Minullakin on kuitenkin elämää myös kodin seinien sisäpuolella"

Tällä tarkoitin että minulla on elämää myös kodin ulkopuolella.

Eli imettäminen tekee äidistä ruokinta-automaatin...

Vuhuu mikä järjen jättiläisyys taas!

Kaikilla muillakin on elämää varmaan niiden kodin seinien ulkopuolellakin, mutta sen jälkeen kun niitä lapsia tehdään niin ne lapset kuuluu SIIHENKIN elämään! Ei imettäminen pakota ketään jäämään kotiin ruokinta-automaatiksi...

• ---------------------
        .............................. kirjoitti:

Eli imettäminen tekee äidistä ruokinta-automaatin...

Vuhuu mikä järjen jättiläisyys taas!

Kaikilla muillakin on elämää varmaan niiden kodin seinien ulkopuolellakin, mutta sen jälkeen kun niitä lapsia tehdään niin ne lapset kuuluu SIIHENKIN elämään! Ei imettäminen pakota ketään jäämään kotiin ruokinta-automaatiksi...

Minä kyllä imetän, mutta en ruoki lasta paljon sen enempää kuin sen isäkään. Kärjistin tuolla ruokinta-automaatti -sanalla.

Minä vain en ole kotona kuitenkaan joka toinen - tai kolmas tunti. Ei ole miehenikään aina kotona. Mutta lapsi saa kyllä ruokaa aina kun sillä on nälkä.

"mutta sen jälkeen kun niitä lapsia tehdään niin ne lapset kuuluu SIIHENKIN elämään!"

Lapsi kuuluu kokoinaisvaltaisesti mieheni ja minun elämään. Kannamme vastuumme ja rakastamme häntä. Meillä molemmilla on kuitenkin myös kodin ulkopuolista harrastusta ja tekemistä. Emme kunpikaan voi olla siellä yhtä aikaa vauvan saatavilla 24 h putkeen ja siksi, koska molemmat lapsen vanhempia olemme, organisoimme menomme niin, että kun toinen menee, niin toinen on kotona vauvan kanssa. Silloin kun minä en ole kotona, mieheni hoitaa lasta (ja siksi maidon pumppaaminen on välttämätöntä, koska emme halua antaa korvikkeita) ja silloin kun mieheni ei ole kotona, minä hoidan sitä. Lapsellista?

• :o(

"Silloin kun minulla on aikaa ja halua.."
        Legendoja olen kuullut näistä minäminä -äideistä, mutta nyt tuli sitten ihan oikea sellainen vastaan.. Sääliksi käy kun ei osata nauttia siitä, että voi laittaa vauvan etusijalle ja miettiä mitä se vauva mahtaa haluta. Kiireet alkaa/jatkuu sitten vauvan kanssa..?
        Ja juuri se on kun oli niin ihanaa ettei ollut mihinkään kiire ja sai elää vauvantahtista arkea!

• ---------------------
        :o( kirjoitti:

"Silloin kun minulla on aikaa ja halua.."
        Legendoja olen kuullut näistä minäminä -äideistä, mutta nyt tuli sitten ihan oikea sellainen vastaan.. Sääliksi käy kun ei osata nauttia siitä, että voi laittaa vauvan etusijalle ja miettiä mitä se vauva mahtaa haluta. Kiireet alkaa/jatkuu sitten vauvan kanssa..?
        Ja juuri se on kun oli niin ihanaa ettei ollut mihinkään kiire ja sai elää vauvantahtista arkea!

Tarkoitin tuolla halulla enemmänkin jaksamista. Esim. öisin ja raskaan päivän jälkeen syöttää se, kummalla on enemmän virtaa. En ole mielestäni sen itsekkäämpi kuin muutkaan vanhemmat.

"Kiireet alkaa/jatkuu sitten vauvan kanssa..?"

Olemme kumpikin jonkin verran karsineet menojamme nyt siksi aikaa kun lapsi on pieni. Luonnollisestikin niin, meille molemmille lapsi on nyt etusijalla.

Kiva kun haukut minua minäminä -äidiksi, vaikka et tunne :(

• Tähän väliin

Minä kyllä imetän, mutta en ruoki lasta paljon sen enempää kuin sen isäkään. Kärjistin tuolla ruokinta-automaatti -sanalla.

Minä vain en ole kotona kuitenkaan joka toinen - tai kolmas tunti. Ei ole miehenikään aina kotona. Mutta lapsi saa kyllä ruokaa aina kun sillä on nälkä.

"mutta sen jälkeen kun niitä lapsia tehdään niin ne lapset kuuluu SIIHENKIN elämään!"

Lapsi kuuluu kokoinaisvaltaisesti mieheni ja minun elämään. Kannamme vastuumme ja rakastamme häntä. Meillä molemmilla on kuitenkin myös kodin ulkopuolista harrastusta ja tekemistä. Emme kunpikaan voi olla siellä yhtä aikaa vauvan saatavilla 24 h putkeen ja siksi, koska molemmat lapsen vanhempia olemme, organisoimme menomme niin, että kun toinen menee, niin toinen on kotona vauvan kanssa. Silloin kun minä en ole kotona, mieheni hoitaa lasta (ja siksi maidon pumppaaminen on välttämätöntä, koska emme halua antaa korvikkeita) ja silloin kun mieheni ei ole kotona, minä hoidan sitä. Lapsellista?

Mitäs tekisit jos miestä ei jostain syystä vaikka huomenna enää olisi?

Ja hienoa, että olet saanut miehen osallistumaan lapsen elämään tasavertaisesti!

Nimimerkillä paljon ei-osallistuvia-isiä tavannut...

• ---------------------
        Tähän väliin kirjoitti:

Mitäs tekisit jos miestä ei jostain syystä vaikka huomenna enää olisi?

Ja hienoa, että olet saanut miehen osallistumaan lapsen elämään tasavertaisesti!

Nimimerkillä paljon ei-osallistuvia-isiä tavannut...

"Mitäs tekisit jos miestä ei jostain syystä vaikka huomenna enää olisi?"

Varmaan samaa mitä mies tekisi ilman minua, rupeaisin yksinhuoltajaksi ja hakisin satunnaista hoitoapua ja henkistä tukea kasvatukseen ja arkeen ystäviltä ja sukulaisilta.

"Ja hienoa, että olet saanut miehen osallistumaan lapsen elämään tasavertaisesti!"

Eipä minun ole tarvinnut miestä mitenkään houkutella osallistumaan yhteisen lapsemmne hoitoon, hän on alusta asti ymmärtänyt sen luonnollisena tehtävänään, fiksu mies kun on.

"Nimimerkillä paljon ei-osallistuvia-isiä tavannut..."

Et ole tainnut isejä sitten tavatakaan? :(

• voi antaa pullosta.

Kohta ei kelpaa tissi ollenkaan...

No onneksi on korviketta.

Oletkos koskaan sellaista kuullut?!

• siinä olekaan

kyse vaivasta tms. vaan siitä, että liian usein isä jää ulkopuolelle juuri siksi, että se äiti työntää sen tissin suuhun ja luo sitä yhteyttä vauvaan. On tärkeää, että myös isä saa tuottaa vauvalle sen turvallisuuden ja huolehtivaisuuden tunteen mitä vauva tarvitsee. Parantaa myös isän ja äidin välistä suhdetta, kun mies saa kokea syöttämisen. Höhlä!

voi antaa pullosta. kirjoitti:

Oletkos koskaan sellaista kuullut?!

Lapsi rupee itkemään yöllä nälkäänsä. No äiti rupee lypsämään tissistä pulloon maitoa!!! Eikä kestä kauaa kun vauva on tyytyväinen!

• yksinkertainen?

Lapsi rupee itkemään yöllä nälkäänsä. No äiti rupee lypsämään tissistä pulloon maitoa!!! Eikä kestä kauaa kun vauva on tyytyväinen!

Vai mikä on? Tietenkin se maito on lypsetty ILLALLA pulloon ei silloin yöllä ja kun vauva herää, isä voi vuorovedoin syöttää lapsensa. Daa!

• Äipppppppä..

1. Kolme viikkoa. Oli vähän alkoholia mukana...

2. Lapsi kotona, mummo hoiti.

3. Korviketta.

4. Ei ollut ongelmia. En edes muistanut tehdä niille mitään...

5. Ei kannattanut,en nauttinut kun siitä tuli niin kamalan huono omatunto, enään ikinä en jättäisi 3viikon ikäistä vauvaa hoitoon,en ikinä!

• v a s t a u s

3 viikkonen vauva!!!! Haloo!!!!!!!!

Syystäkin oli huono omatunto!

• mieipidettä?
        v a s t a u s kirjoitti:

3 viikkonen vauva!!!! Haloo!!!!!!!!

Syystäkin oli huono omatunto!

Niih.

• v a s t a u s
        mieipidettä? kirjoitti:

Niih.

Joku laki tähänkin pitäisi olla...

• ........................
        v a s t a u s kirjoitti:

Että ette tulis turhaan aukomaan muille päätänne. Ei se minusta kovin paha ole jos 3viikon ikäinen lapsi on omassa kodissaan ja mummonsa häntä hoitaa, kuten vastaaja kertoi ja ei ilmeisesti ollut kuin vain sen yhden kerran. Vauva ei siitä kärsi (ja nukkuu kuitenkin suurimman osan ajasta,) mutta äiti kärsii sitten kuitenkin siitä itse.

• v a s t a u s
        ........................ kirjoitti:

Että ette tulis turhaan aukomaan muille päätänne. Ei se minusta kovin paha ole jos 3viikon ikäinen lapsi on omassa kodissaan ja mummonsa häntä hoitaa, kuten vastaaja kertoi ja ei ilmeisesti ollut kuin vain sen yhden kerran. Vauva ei siitä kärsi (ja nukkuu kuitenkin suurimman osan ajasta,) mutta äiti kärsii sitten kuitenkin siitä itse.

Älä tee lapsia ollenkaan niin ei tarvitse odottaa edes sitä kolmea viikkoa...

Ja milläs se mummo sitä lasta imettää? Eiku tää olikin tämmönen palsta missä äidit ei imetä kun lapselle tungetaan vaan tuttipulloa heti suuhun, että äiti pääsee viihteelle!!!

• lapsi parat..
        v a s t a u s kirjoitti:

Ja milläs se mummo sitä lasta imettää? Eiku tää olikin tämmönen palsta missä äidit ei imetä kun lapselle tungetaan vaan tuttipulloa heti suuhun, että äiti pääsee viihteelle!!!

Sinun lapset saivat/saavat aivan hirveän riesan sinusta. Hanki elämä älkä jaksa lässyttää.

• v a s t a u s
        lapsi parat.. kirjoitti:

Sinun lapset saivat/saavat aivan hirveän riesan sinusta. Hanki elämä älkä jaksa lässyttää.

Kolmin kappalein ja neljäs tulossa =)

Ikää on alle 30 ja ensimmäinen saatu 20-vuotiaana.

Ne on mun elämä.

• Toisella oli jo
        v a s t a u s kirjoitti:

asiasta huono omatunto,niin miksi enään syyllistämään,kun toinen jo myönsi tehneensä "väärin".

• pieneen mieleesi,
        v a s t a u s kirjoitti:

että kaikki vauvat ei tykkää imeä tissiä? Pullosta se tulee helpommin.

pieneen mieleesi, kirjoitti:

että kaikki vauvat ei tykkää imeä tissiä? Pullosta se tulee helpommin.

Tämä on se syy miksi pulloruokintaa pitäisi välttää!

Kohta ei sit tissi kelpaa enää..

• ammatisynnyttäjä.

kun sain vierasta baarin vessassa.

• Nimetön

1) Vauva oli 7viikkoa.oli alkoholia mukana.ja baaari myös.
      2)Tosi typerä kysymys. Ei sitä tarvinnu mitenkään järjestää, onhan lapsella isäkin.
      3)Korvikrtta, niinkuin suurimmaksi osaksi muulloinkin
      4)Puristelin vessassa aina kun kävin. Oli vähän työlästä
      5)tuli tarpeeseen ja kyllä kannatti

• kunnon koti äiti.

vierasta?

• järjellinen
        kunnon koti äiti. kirjoitti:

vierasta?

"kunnon koti äiti"

Kannattaako vastailla nimimerkillä, jota ei osaa edes kirjoittaa? :D Onkohan "kunnon kotiäiti" muistanut olla kunnollinen ollenkaan äitiyden ulkopuolella, jos peruskoulu, ainakin äidinkielen osalta, on jäänyt kesken?

• Meillä näin

Lapsi oli kaksi kuukautta. Kohtuudella oli alkoholia käytössä.

Hän oli kaverilla, mies oli mukana ulkona mun kans.

Ei kumpaakaan. Nukkui koko yön, kuten aina. Imetin illalla ennen lähtöä ja haettiin aamulla pois ennen aamusyöttöä. Lypsettyä maitoa oli varalla mukana, mutta sitä ei tarvittu, kuten odotinkin.

Pumppasin tissit yöllä pariin kertaan, kuten kaikkina muinakin öinä.

Oli se ihan kivaa. Tosin olisin varmaan ilmankin pärjännyt.

• Äitix2

1.Kuinka pian synnytyksen jälkeen uskaltauduitte ns. Viihteelle? Oliko alkoholia mukana
      Imetykseni ovat molempien lasteni kohdalla sujuneet ongelmitta. Täysimetin molempia 5kk, koko imetys kesti 1v ja yösyötöt loppuivat myöskin molemmilla 6kk iässä. Viihdyin todellakin vauvojeni ja perheeni lähellä, en kaivannut muuta viihdykettä. Tai no.. Harrastan liikuntaa paljon, joten kuntoilemassa kävin ja ystäviä tietysti tapailin, useimmiten jomman kumman kotona. Myös mieheni kanssa kävimme säännöllisesti leffassa tai syömäss, isovanhempien huolehtiessa lapsista muutamien tuntien ajan. Kaipasin enemmän raitista ilmaa kuin tupakansavuisia ravintoloita.
      Esikoinen oli 7kk kun kävin baarissa (ystävän syntymäpäiväjuhlat) ja join niin, että humalassa olin. Käyn baarissa noin kerran vuodessa. Toinen lapseni olikin sitten vissiin 11kk ennen kuin baarissa juoksin.

Isovanhemmat

Pumpattua jos oli tarvis, harvemmin kun ajoitin menot lapsentahtisesti.

Ei..

Tarpeeseen on tullut PALJON enemmänkin liikuntaharrastukseni sekä raitis ilma! Selvänä käydyt keskustelut ystävien kanssa sekä kahdenkeskinen aika mieheni kanssa. Baari-illan jälkeen olin huonovointinen ja väsynyt..

Ja sitten vaan niitä vihreitä vihanneksia kaivelemaan nenäonteloista pois. ;) Kerroinhan vain kuinka minä tunsin, ajattelin ja koin tarpeelliseksi. Mutta niin, tuskinpa tämä nyt keneltäkään mitään poiskaan on?
      Kukin tekee miten parhaaksi näkee..

• mummo 64v

Ei näemmä kun pitää heti olla miesten perässä juoksemassa,ja viinalla ja huumeilla myrkyttää ÄIDIN maito HÄVETKÄÄ!!!!

• että...

Asialliseen kysymykseen eivät kaikki osaa antaa asiallisia vastauksia. Ikävää seurata niin monella palstalla tällaista turhanpäiväistä kritisoimista ja "kiusaamista"

• voinpa vastata

lapseni on tärkein, baarissa ollessani(ne kaikki kaksi kertaa vuoden aikana kun tyttö syntymän jälkeen)en juokse miesten perässä, on oma rakas mies. en juonut viinaa vaan lonkeroa. en käytä huumeita. enkä ole koskaan imettänyt henk.koht. syistä, joten en ole myrkyttäny äidinmaitoa. juomani lonkero kun tuskin menee sinne korvikepurkkiin.

• Anneli 47
        voinpa vastata kirjoitti:

lapseni on tärkein, baarissa ollessani(ne kaikki kaksi kertaa vuoden aikana kun tyttö syntymän jälkeen)en juokse miesten perässä, on oma rakas mies. en juonut viinaa vaan lonkeroa. en käytä huumeita. enkä ole koskaan imettänyt henk.koht. syistä, joten en ole myrkyttäny äidinmaitoa. juomani lonkero kun tuskin menee sinne korvikepurkkiin.

Miesten takiahan naiset sinne ravintolaan juuri hakeutuu,haluavat vierasta pötköä.

• vastailen
        Anneli 47 kirjoitti:

Miesten takiahan naiset sinne ravintolaan juuri hakeutuu,haluavat vierasta pötköä.

ehkä sinä meet sinne sen takia mutta minä en.

• asiallisesti!

1. vauva 3vko, ja kyllä join.. Seuraavaan kertaan oli 1,5kk ja sen jälkeen 4vkon jälkeen olen käynyt baarissa..

2. Mummolla ollut hoidossa, miehen kanssa on yhdessä menty.

3. Korviketta pumpattua maitoa

4. Joo, alussa rinnat oli aika järkyt ja jatkuvasti piti pumppailla, nyt riittää kerta, vauva 4,5kk

5. KYLLÄ TULI TARPEESEEN! Varsinkin se ensimmäinen kerta.. Mún vauva oli ja on vieläkin erittäin vaativa ja ollut koliikkiakin..on huutanut paljon ja erittäin kovaa! Oli todellakin vapauttavaa päästä vähän irrottelemaan ja se kyllä vaikutti positiivisesti vauvan kanssa olemiseenkin! Hoidan siis vauvaa yksin kun mies on reissuhommissa.. Ei siellä baarissa varsinaisesti mitään niin hienoa ole, etten pärjäis ilman..vapaata tarvin aina välistä ja sekään ei onnistuism että jättäisin vauvan yöksi hoitoon ja menisin vain kotiin :/ en osais olla sielä..kun on menossa ja vähän humalassa, niin se menee jotenkin, ja seuraavana päivänä on taas paljon parempi mieli ja tuntuu että jaksaa taas! JOS mun vauva ei itkis kaikkea aikaa ja pystyisin vaikka istua ja katsoa telkkaria tai surffata netissä edes hetken (muulloinkin kuin tähän aikaan kun vauva nukkuu ja ittekkin pitäis..) niin en varmaan tarvis "vapaata". Nyt vaan tarvin jotain henkirakoa välillä.

• 1. Melko pian, mutta olin tosi nuori eikä suhdekaan ollu parhaimmasta päästä..olin käytännössä yh vaikka asuttiin yhdessä.
      Tuleehan sitä baarissa yleensä jotain otettuakin (no ei tietenkään jos raskaana mut muuten).

2. Mummolaan. Yks sillonen työkaveriki oli innokas hoitaja.

3. Lypsin tissit (käsin) tyhjiksi lähteissä, korviketta jatkoksi jollei riittäny.

4. Ei täyttyny niin nopeesti. Jos ois niin sitten tietysti pönttöön (eiku baaritiskillä tuoppiin..:D). Aamulla puristelin "alkoholisoituneet" maidot viemäriin.

5. Kyllä, kohdassa 1 mainittujen syiden takia..
      Nykyään en kyllä enää jaksas.

• vastailen..........

1. vauva oli 2,5kk ku menin baariin, kyllä join.
      2.mummulla hoidossa
      3.korviketta syöny pari viikkosesta asti eli ihankorviketta myös, tosin lähdin vasta kun tyttö oli laitettu nukkumaan eikä ole missään vaiheessa pahemmin herännyt yöllä syömään.
      4.ei tarttenu miettiä
      5.tuli tarpeeseen ja kannatti, näin myös kavereita samalla jotka asuvat eri paikkakunnalla kuin itse(100km väliä)eikä heitä tule pahemmin nähtyä. olimme siis mummulla viikonlopun tytön kanssa.

• Minna..

vierasta?

• nnnnnnnnnnlllll
        Minna.. kirjoitti:

vierasta?

en. koska on ihan omakin mies jolta saaa

• mummulassa?
        nnnnnnnnnnlllll kirjoitti:

en. koska on ihan omakin mies jolta saaa

No ihan sama, mutta kai sitä miestäkin voisi pyytää hoitaan lasta?

• nnnnnnnnnnmm
        mummulassa? kirjoitti:

No ihan sama, mutta kai sitä miestäkin voisi pyytää hoitaan lasta?

niinhän sitä voisi mutta tarkoitus olikin mennä sinne mummulle v.lopuksi eikä mies tullut mukaan koska töitä viikonloppu, joten otin neidin mukaan. eipä se lapsenlapsen näkeminen onnistu jos sitä itse lasta ei mukaan ota..

• Rai rai

1.6kk siinä vierähti ennekuin baariin suunnistin.
      Uskaltamisesta tai sen puutteesta ei ollut kyse vaan koin tärkeämmäksi imettää ensin loppuun.Juotua tuli pari drinkkiä kun ei oo kauheen hyvä tuo viinapää.

2.Lapsen isä katsoi lasta.

3.Korviketta vähän ja kiinteitä ruokia.

4.Eipä niitä tarvinnut hoitaa mitenkään.

5.No jaa olihan se ihan kivaa käydä ulkona,mutta ei se maailma olisi siihen kaatunut jos olisin ollut menemättä...

• mapee

on ollut työmaan pikkujoulut kun vauva on ollut noin kolme kuukautta vanha. Olin illan poissa eli noin kuutisen tuntia.

Koska imetin niin en ottanut alkoholia ja toisaalta olin myös autolla liikkeellä samasta syystä. Iskä hoiti vauvaa kotona. Koomista oli, että anoppi oli myös hilannut itsensä avuksi vaikka kyse oli kolmannesta lapsesta ja koti-isästä..

Jostain syystä pumput j atissini ei sovi yhteen eli pumppaamalla ei saa tulemana kuin tipan joten vauva syötettiin kun lähdin ja korviketta sen välin. Tissit sitten valui kyllä jo puolivälissä ja suoja asai vaihtaa vaikka kuinka monta kertaa ja silti kotiin tullessa tuli oikein ryöpsäys maitoa. Oli sovittuna, että tietyn ajan jälkeen ei anna korviketta juuri siksi että tulen sitten ja maitoa on jemmassa..

Oli oikein mukava ilta ja oli kiva anähdö ihmisiä jotka kuuluivat juuri elämään liki jokapäiväisinä. Ryyppyreissuun en olisikaan lähtenyt ja siitä ei ollutkaan kyse..

• uteliaspaska.

vierasta

• alkup.

Kiitän kaikkia hurjasta määrästä vastauksia. Suurin osa oli asiallisia mutta mahtuipa joukkoon niitä epäsaiallisia. Itse ei ole suunnitteilla vielä minkäännäköistä vapaailtaa ja vauvelikin odottelee vielä tuloaan. Paljon mahtuu mielipiteitä maailmaan eikä olemassa ole sitä yhtä ainoaa ja oikeaa.
      kiitos vielä kerran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe