Hutkiva tuomio paljastettu

10

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun tuomioni

      1. Korinttolaiskirje 11.

      30 Sen vuoksihan teidän joukossanne on paljon heikkoja ja sairaita ja monet ovat jo nukkuneet pois.

      31 Jos me ITSE TUTKISIMME ITSEÄMME, emme joutuisi tuomittaviksi.

      32 Rangaistessaan Herra kuitenkin kurittaa meitä, jotta meitä ei yhdessä maailman kanssa lopullisesti tuomittaisi.
      [Job 5:17; Sananl. 3:11,12; 2. Kor. 7:10; Hepr. 12:10; Ilm. 3:19]

      Avoin kirja

      • totuuden?

        Mikä tekee noista sinun valitsemista lauseista totta? Kerro minulle, miksi kuvittelet raamatussa kerrotut tarut tosiksi?


    • koska kyti

      ei asiaa ymmärrä oikein. Luulee vain.

      • luulet

        Luuletko sinä olevasi viisas ja tietäväsi kaiken oikein. Olet säälittävä ihminen, onko sinulla omia aivoja ollenkaan?


      • jotain.
        luulet kirjoitti:

        Luuletko sinä olevasi viisas ja tietäväsi kaiken oikein. Olet säälittävä ihminen, onko sinulla omia aivoja ollenkaan?

        Edellisen perusteella on tällainen kysymys paikallaan. Uudentestamentin ja armon valossa me saamme aivan toisenlaisen käsityksen asiasta kuin mitä vanhat.adv.omaksuma kanta on. Tämä kanta on perustana koko heidän oppirakennelmalleen PYHÄ JA KAIKKEIN PYHIN. Israelilaisilla oli korpivaelluksen aikana pyhäkkö,jossa oli kaksi osaa:pyhä,ja kaikkein pyhin,jossa heidän syntinsä tuli sovitetuksi ja jossa Jumala ilmestyi heille. Tätä Vanhan testamentin pyhäkköä adv.yrittävät sovittaa taivaaseen ymmärtämättä laisinkaan sitä valtavaa näkyä,jonka Jeesuksen sovintotyö avaa meille tämän kautta. Nyt kysymmekin mikä on tämä pyhä,ja kaikkein pyhin Golgatan valossa? Pyhä olemme me sinä ja minä--kaikkein pyhin on Jeesus Kristus,meidän vapahtajamme. "Ettekö tiedä te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä"1.kor 3/16. "Te olette Jumalan rakennus 1.kor.3/9. hänen huoneensa olemme me hebr.3:6. Tällaista temppeli kuvausta Kristus käyttää myös itsestään puhuessaan juutalaisille vertauksen temppelin hajottamisesta kolmessa päivässä."Mutta hän Jeesus puhui ruumiinsa temppelistä,John.2:21. Johanneksen kuvaillessa taivaallista jerusalemia hän sanoo mm."Herra Jumala kaikkivaltias,on sen temppeli,ja karitsa. Pyhäkön ensimmäisellä osalla oli juhlallinen nimi pyhä--Mutta katsokaamme,mitä se siitä huolimatta sisälsi. Se käsitti kaikki Israelilaisten synnit,jotka he vuoden mittaan olivat tehneet. Asia oli nimittäin näin: Joka kerta kun Israelilainen teki synnin,täytyi uhrata eläin syntinsä sovitukseksi,ja tämän uhriveren mukana hänen syntinsä kuvaannollisesti siirtyi pyhäkön ensimmäiseen osastoon eli pyhään,jonne uhripalvelusta suorittava pappi sitä priiskoitteli. Miten sattuvasti tämä kuvaakaan syntistä ihmistä! Juuri tällaisia syntisiä ja saastaisia me olemme ilman veren puhdistusta,ja armoa. "..Ihmislasten sydän on täynnä pahaa"saarn.9/3. "Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa,ainoastaan haavoja ja mustelmia,vereksiä lyömiä" Jes.1:6. Kuinka lohduttomaksi,ja traagiseksi tämä kuva jäisikään,ellei Jeesus--kaikkein pyhin-saisi tulla vapauttamaan ja puhdistamaan meitä toivottomuuden ja saastaisuuden kurimuksesta. Niin kuin Vanhassal.synnit tulivat lopullisesti sovitetuksi ja pyhä puhristetuksi synneistä kerran vuodessa nk.suurena sovinto päivänä kaikkein pyhimmässä,niin myös meidät uudessal.puhdistettiin ja sovitettiin suurena sovintopäivänä Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa kaikkein pyhimmässä. YHTENÄ PÄIVÄNÄ. "Minä otan pois tämän maan pahat teot.Sak.3:9 Suurena sovinto eli sovituspäivänä kerran vuodessa suoritettiin Israelilaisille sovitus ja puhdistus synneistä "Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistumiseksenne,kaikista synneistä te tulette puhtaiksi Herran edessä 3.Moos 16/30. Miten tämä kaikki sitten tapahtui. Puhdistus tapahtui siten että ylimmäinen pappi tunnusti uhrikauriin äärellä kaikki kansan vuoden aikana tehdyt synnit. Näin synnit siirtyivät uhrikauriiseen,joka teurastettiin ja jonka verta pappi priiskoitteli ensin pyhässä ja sittenkaikkein pyhimmässä. Kaikkein pyhimmässä suoritettiin sitten varsinainen sovitus kaikista synneistä. Tämä tapahtui siis yhden päivän kuluessa. Vanhanliiton sovintopäivää voidaan verrata pitkäänperjantaihin,ja sen tapahtumat tuovat mieleen Golgatan,sovintopäivien sovintopäivän. Israelilaisilla oli sovituspäivänsä joka vuosi,mutta Uuudessal. on vain yksi sovituspäivä-pitkäperjantai. "Eikä Hän mennyt uhratakseen itsensä monta kertaa ,niin kuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkein pyhimpään,vierasta vertamukanaan,sillä muutoin Hänen olisi pitänyt kärsimänmonta kertaa maailman perustamisesta asti,mutta nyt Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt,poistaakseen synnin uhraamalla itsensä" hebr.9/25,26 Kaikki vanhanl.uhrijärjestelmään sisältyvät tapahtumat saivat täyttymyksensä Golgatalla Jeesuksen kuolemassa...Tehkäämme muutamia vertailuja: Jeesus Kristus on Uudenl.uhrilammas "Katso Jumalan karitsa joka ottaa poismaailman synnin" John.1:29. Meidän syntimme siirrettiin Jeesukseen niin kuin Vanhanl.aikana synnit siirrettiin eläimeen ja sen vereen ja veren kautta pyhäkköön. "Sen joka ei synnistä tiennyt,Hän meidän tähtemme teki synniksi,että me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi"2.kor5/21. Uhrikaritsan veressä on meidän turvamme. Mutta hän on myös meidän ylimmäinen pappimme. "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi,läpi taivasten kulkenut,Jeesus Jumalan poika "Hebr.4/14. Hän on pappi,joka suoritti meille täydellisen puhdistuksen ja sovituksen pitkänä perjantaina,Uudenl.suurena sovituspäivänä. Jumalan poika on ARMOISTUIN."Jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä.room.3:25. Muinaisten Israelilaisten kaikkein pyhimmässä oli liitonarkki,jonka sisällä oli Jumalan laki ja jonka kantena oli ARMOISTUIN. Laki huutaa!!kostoa,kostoa,kostoa,mutta sen yläpuolella on armon istuin Jeesus Kristus,joka huutaa armoa,armoa,armoa---käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen,että saisimme armon avuksemme oikeaan aikaan hebr.4:16. Ote.T.Hillbergin kirjasta,miksi jätin adventismin.    
        Jeesusta verrataan myöskin esirippuun,joka oli vanhanl. pyhän,ja kaikkeinpyhimmän välillä erottaen nuo osastot toisistaan...Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään,jonka pääsyn Hän on vihkinyt meille uudeksi eläväksi tieksi,joka käy esiripun,se on hänen lihansa kautta hebr.10:19,20. Toinen puoli esiripusta oli pyhän---meidän puolella ja toinen puoli kaikkeinpyhimmän---Kristuksen puolella. Meidät syntiset ihmiset yhdistettiin pyhään Jumalan poikaan,ja näin hänet tehtiin synniksi.2.kor.5:21. Paavali nimittää Kristusta viimeiseksi Aadamiksi 1.kor.15:45.Kristus tuli viimeiseksi Aadamiksi ottaen päällensä koko ihmissuvun pakkoperinnön.
        "Teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.Kol.3:3.
        Kun Jumalan käsi repäisi esiripun ylhäältä alas saakka,se merkitsi sitä,että Hänen poikansa revittiin Golgatalla.
        "Me pidimme häntä rangaistuna,Jumalan lyömänä.
        (Jumalan käsi repi esiripun) ja vaivaamana"jes.53,3.Kun Jeesus runneltiin Golgatalla kuoliaaksi,ja koska meidät oli kätketty häneen,myös me koimme kuoleman Hänessä samalla kertaa...yksi on kuollut kaikkien edestä,siis myöskaikki ovat kuolleet.2.kor.5:14.
        Tämä on armon evankeliumia.
        Mikä onluonut esiripun meidän,ja Jumalan välille?
        "Teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne,ja teidän syntinne peittävät teiltä Hänen kasvonsa.Jes.59,2.
        Ja juuri tämän esiripun Golgata poisti.--vielä tänäkin päivänä sama peite,vanhanl. kirjoituksia luettaessa,pysyy pois ottamatta,sillä vasta KRISTUKSESSA se katoaa. Vielä tänäkin päivänä kun Moosesta luetaan,on peite heidän sydämensä päällä, mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö,otetaan peite pois".2.kor:3,14-16.
        Kun esirippu eli Kristus revittiin Golgatalla,avautui ovi kaikkeinpyhimpään ja näistä kahdesta huoneesta,pyhästä ja kaikkein pyhimmästä,tuli yksi huone.
        Meidät yhdistettiin Kristukseen,niin kuin oksa yhdistetään viinipuuhun,ja me tulimme yhdeksi Hänen kanssaan...Hän Kristus teki molemmat YHDEKSI ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,kun Hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo KAKSI YHDEKSI uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta,kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden ef.2:14-16.
        Tätä samaa asiaa Paavali korostaa samassa luvussa vielä vähän myöhemmin.
        "Kulmakivenä itse Kristus Jeesus,jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa,ja Hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä"(jakeet.20-22)
        Kun ihminen kääntyy ja saa Jumalan armosta tehdä parannuksen ja Tulla Kristuksen luokse,otetaan peite pois pyhän ja kaikkeinpyhimmän.(meidän ja Kristuksen)väliltä,ja näin jää jäljelle vain yksi huone---Jeesus Kristus,ja samoin kuin uhrikauriin veri puhdisti pyhän ja yhdisti sen kerran vuodessa kaikkein pyhimpään,niin myös Jeesuksen veri yhdistää meidät kaikkein pyhimpään--Kristukseen eikä vain yhdeksi päiväksi, vaan ikuisiksi ajoiksi.
        "..Sillä Hän on yhdellä ainoalla uhdilla AINIAAKSI TEHNYT TÄYDELLISEKSI ne jotka pyhitetään.Hebr.10:14.Nyt toteutuvat myös Paavalin sanat:
        "Ettekö tiedä,että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä?.."Minä elän,en enää minä,vaan Kristus elää minussa.1.kor.6:15,Gal.2:20.
        Vanhan liiton aikana Jumala sanoi Moosekselle.
        "Ja he tehkööt minulle pyhäkön,asuakseniheidän keskellään.2.Moos.25:8.
        Uudessa liitossa:
        "..Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä jolla on särjetty ja nöydä henki"Jes.57:15.
        "Minä olen heissä asuva.2.kor:6/16.
        "Teidät jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan,antaen meille anteeksi kaikki rikokset,ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksinensä,joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme,sen Hän otti pois meidän tieltämme ja naulitsi ristiin".kol.2:13,14.
        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN SYYTEKIRJELMÄÄ !!!!
        vedellä lunastettuja sieluja vastaan,vaikka ADVENTISMI opettaakin,että SYNTEJÄMME SÄILYTETÄÄN TAIVAAN KIRJOISSA.
        Kun Kristus revittiin ristiltä,tulivat syytekirjelmä,samoin kuin me itsekin,revityksi Hänessä.
        "Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA NIILLE JOTKA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT.Room.8:1.


      • oikein.
        jotain. kirjoitti:

        Edellisen perusteella on tällainen kysymys paikallaan. Uudentestamentin ja armon valossa me saamme aivan toisenlaisen käsityksen asiasta kuin mitä vanhat.adv.omaksuma kanta on. Tämä kanta on perustana koko heidän oppirakennelmalleen PYHÄ JA KAIKKEIN PYHIN. Israelilaisilla oli korpivaelluksen aikana pyhäkkö,jossa oli kaksi osaa:pyhä,ja kaikkein pyhin,jossa heidän syntinsä tuli sovitetuksi ja jossa Jumala ilmestyi heille. Tätä Vanhan testamentin pyhäkköä adv.yrittävät sovittaa taivaaseen ymmärtämättä laisinkaan sitä valtavaa näkyä,jonka Jeesuksen sovintotyö avaa meille tämän kautta. Nyt kysymmekin mikä on tämä pyhä,ja kaikkein pyhin Golgatan valossa? Pyhä olemme me sinä ja minä--kaikkein pyhin on Jeesus Kristus,meidän vapahtajamme. "Ettekö tiedä te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä"1.kor 3/16. "Te olette Jumalan rakennus 1.kor.3/9. hänen huoneensa olemme me hebr.3:6. Tällaista temppeli kuvausta Kristus käyttää myös itsestään puhuessaan juutalaisille vertauksen temppelin hajottamisesta kolmessa päivässä."Mutta hän Jeesus puhui ruumiinsa temppelistä,John.2:21. Johanneksen kuvaillessa taivaallista jerusalemia hän sanoo mm."Herra Jumala kaikkivaltias,on sen temppeli,ja karitsa. Pyhäkön ensimmäisellä osalla oli juhlallinen nimi pyhä--Mutta katsokaamme,mitä se siitä huolimatta sisälsi. Se käsitti kaikki Israelilaisten synnit,jotka he vuoden mittaan olivat tehneet. Asia oli nimittäin näin: Joka kerta kun Israelilainen teki synnin,täytyi uhrata eläin syntinsä sovitukseksi,ja tämän uhriveren mukana hänen syntinsä kuvaannollisesti siirtyi pyhäkön ensimmäiseen osastoon eli pyhään,jonne uhripalvelusta suorittava pappi sitä priiskoitteli. Miten sattuvasti tämä kuvaakaan syntistä ihmistä! Juuri tällaisia syntisiä ja saastaisia me olemme ilman veren puhdistusta,ja armoa. "..Ihmislasten sydän on täynnä pahaa"saarn.9/3. "Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa,ainoastaan haavoja ja mustelmia,vereksiä lyömiä" Jes.1:6. Kuinka lohduttomaksi,ja traagiseksi tämä kuva jäisikään,ellei Jeesus--kaikkein pyhin-saisi tulla vapauttamaan ja puhdistamaan meitä toivottomuuden ja saastaisuuden kurimuksesta. Niin kuin Vanhassal.synnit tulivat lopullisesti sovitetuksi ja pyhä puhristetuksi synneistä kerran vuodessa nk.suurena sovinto päivänä kaikkein pyhimmässä,niin myös meidät uudessal.puhdistettiin ja sovitettiin suurena sovintopäivänä Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa kaikkein pyhimmässä. YHTENÄ PÄIVÄNÄ. "Minä otan pois tämän maan pahat teot.Sak.3:9 Suurena sovinto eli sovituspäivänä kerran vuodessa suoritettiin Israelilaisille sovitus ja puhdistus synneistä "Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistumiseksenne,kaikista synneistä te tulette puhtaiksi Herran edessä 3.Moos 16/30. Miten tämä kaikki sitten tapahtui. Puhdistus tapahtui siten että ylimmäinen pappi tunnusti uhrikauriin äärellä kaikki kansan vuoden aikana tehdyt synnit. Näin synnit siirtyivät uhrikauriiseen,joka teurastettiin ja jonka verta pappi priiskoitteli ensin pyhässä ja sittenkaikkein pyhimmässä. Kaikkein pyhimmässä suoritettiin sitten varsinainen sovitus kaikista synneistä. Tämä tapahtui siis yhden päivän kuluessa. Vanhanliiton sovintopäivää voidaan verrata pitkäänperjantaihin,ja sen tapahtumat tuovat mieleen Golgatan,sovintopäivien sovintopäivän. Israelilaisilla oli sovituspäivänsä joka vuosi,mutta Uuudessal. on vain yksi sovituspäivä-pitkäperjantai. "Eikä Hän mennyt uhratakseen itsensä monta kertaa ,niin kuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkein pyhimpään,vierasta vertamukanaan,sillä muutoin Hänen olisi pitänyt kärsimänmonta kertaa maailman perustamisesta asti,mutta nyt Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt,poistaakseen synnin uhraamalla itsensä" hebr.9/25,26 Kaikki vanhanl.uhrijärjestelmään sisältyvät tapahtumat saivat täyttymyksensä Golgatalla Jeesuksen kuolemassa...Tehkäämme muutamia vertailuja: Jeesus Kristus on Uudenl.uhrilammas "Katso Jumalan karitsa joka ottaa poismaailman synnin" John.1:29. Meidän syntimme siirrettiin Jeesukseen niin kuin Vanhanl.aikana synnit siirrettiin eläimeen ja sen vereen ja veren kautta pyhäkköön. "Sen joka ei synnistä tiennyt,Hän meidän tähtemme teki synniksi,että me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi"2.kor5/21. Uhrikaritsan veressä on meidän turvamme. Mutta hän on myös meidän ylimmäinen pappimme. "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi,läpi taivasten kulkenut,Jeesus Jumalan poika "Hebr.4/14. Hän on pappi,joka suoritti meille täydellisen puhdistuksen ja sovituksen pitkänä perjantaina,Uudenl.suurena sovituspäivänä. Jumalan poika on ARMOISTUIN."Jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä.room.3:25. Muinaisten Israelilaisten kaikkein pyhimmässä oli liitonarkki,jonka sisällä oli Jumalan laki ja jonka kantena oli ARMOISTUIN. Laki huutaa!!kostoa,kostoa,kostoa,mutta sen yläpuolella on armon istuin Jeesus Kristus,joka huutaa armoa,armoa,armoa---käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen,että saisimme armon avuksemme oikeaan aikaan hebr.4:16. Ote.T.Hillbergin kirjasta,miksi jätin adventismin.    
        Jeesusta verrataan myöskin esirippuun,joka oli vanhanl. pyhän,ja kaikkeinpyhimmän välillä erottaen nuo osastot toisistaan...Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään,jonka pääsyn Hän on vihkinyt meille uudeksi eläväksi tieksi,joka käy esiripun,se on hänen lihansa kautta hebr.10:19,20. Toinen puoli esiripusta oli pyhän---meidän puolella ja toinen puoli kaikkeinpyhimmän---Kristuksen puolella. Meidät syntiset ihmiset yhdistettiin pyhään Jumalan poikaan,ja näin hänet tehtiin synniksi.2.kor.5:21. Paavali nimittää Kristusta viimeiseksi Aadamiksi 1.kor.15:45.Kristus tuli viimeiseksi Aadamiksi ottaen päällensä koko ihmissuvun pakkoperinnön.
        "Teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.Kol.3:3.
        Kun Jumalan käsi repäisi esiripun ylhäältä alas saakka,se merkitsi sitä,että Hänen poikansa revittiin Golgatalla.
        "Me pidimme häntä rangaistuna,Jumalan lyömänä.
        (Jumalan käsi repi esiripun) ja vaivaamana"jes.53,3.Kun Jeesus runneltiin Golgatalla kuoliaaksi,ja koska meidät oli kätketty häneen,myös me koimme kuoleman Hänessä samalla kertaa...yksi on kuollut kaikkien edestä,siis myöskaikki ovat kuolleet.2.kor.5:14.
        Tämä on armon evankeliumia.
        Mikä onluonut esiripun meidän,ja Jumalan välille?
        "Teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne,ja teidän syntinne peittävät teiltä Hänen kasvonsa.Jes.59,2.
        Ja juuri tämän esiripun Golgata poisti.--vielä tänäkin päivänä sama peite,vanhanl. kirjoituksia luettaessa,pysyy pois ottamatta,sillä vasta KRISTUKSESSA se katoaa. Vielä tänäkin päivänä kun Moosesta luetaan,on peite heidän sydämensä päällä, mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö,otetaan peite pois".2.kor:3,14-16.
        Kun esirippu eli Kristus revittiin Golgatalla,avautui ovi kaikkeinpyhimpään ja näistä kahdesta huoneesta,pyhästä ja kaikkein pyhimmästä,tuli yksi huone.
        Meidät yhdistettiin Kristukseen,niin kuin oksa yhdistetään viinipuuhun,ja me tulimme yhdeksi Hänen kanssaan...Hän Kristus teki molemmat YHDEKSI ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,kun Hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo KAKSI YHDEKSI uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta,kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden ef.2:14-16.
        Tätä samaa asiaa Paavali korostaa samassa luvussa vielä vähän myöhemmin.
        "Kulmakivenä itse Kristus Jeesus,jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa,ja Hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä"(jakeet.20-22)
        Kun ihminen kääntyy ja saa Jumalan armosta tehdä parannuksen ja Tulla Kristuksen luokse,otetaan peite pois pyhän ja kaikkeinpyhimmän.(meidän ja Kristuksen)väliltä,ja näin jää jäljelle vain yksi huone---Jeesus Kristus,ja samoin kuin uhrikauriin veri puhdisti pyhän ja yhdisti sen kerran vuodessa kaikkein pyhimpään,niin myös Jeesuksen veri yhdistää meidät kaikkein pyhimpään--Kristukseen eikä vain yhdeksi päiväksi, vaan ikuisiksi ajoiksi.
        "..Sillä Hän on yhdellä ainoalla uhdilla AINIAAKSI TEHNYT TÄYDELLISEKSI ne jotka pyhitetään.Hebr.10:14.Nyt toteutuvat myös Paavalin sanat:
        "Ettekö tiedä,että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä?.."Minä elän,en enää minä,vaan Kristus elää minussa.1.kor.6:15,Gal.2:20.
        Vanhan liiton aikana Jumala sanoi Moosekselle.
        "Ja he tehkööt minulle pyhäkön,asuakseniheidän keskellään.2.Moos.25:8.
        Uudessa liitossa:
        "..Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä jolla on särjetty ja nöydä henki"Jes.57:15.
        "Minä olen heissä asuva.2.kor:6/16.
        "Teidät jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan,antaen meille anteeksi kaikki rikokset,ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksinensä,joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme,sen Hän otti pois meidän tieltämme ja naulitsi ristiin".kol.2:13,14.
        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN SYYTEKIRJELMÄÄ !!!!
        vedellä lunastettuja sieluja vastaan,vaikka ADVENTISMI opettaakin,että SYNTEJÄMME SÄILYTETÄÄN TAIVAAN KIRJOISSA.
        Kun Kristus revittiin ristiltä,tulivat syytekirjelmä,samoin kuin me itsekin,revityksi Hänessä.
        "Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA NIILLE JOTKA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT.Room.8:1.

        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN SYYTEKIRJELMÄÄ !!!!
        vedellä lunastettuja sieluja vastaan,vaikka ADVENTISMI opettaakin,että SYNTEJÄMME SÄILYTETÄÄN TAIVAAN KIRJOISSA.
        Kun Kristus revittiin ristiltä,tulivat syytekirjelmä,samoin kuin me itsekin,revityksi Hänessä.
        "Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA NIILLE JOTKA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT.Room.8:1.    


      • Ursula X
        jotain. kirjoitti:

        Edellisen perusteella on tällainen kysymys paikallaan. Uudentestamentin ja armon valossa me saamme aivan toisenlaisen käsityksen asiasta kuin mitä vanhat.adv.omaksuma kanta on. Tämä kanta on perustana koko heidän oppirakennelmalleen PYHÄ JA KAIKKEIN PYHIN. Israelilaisilla oli korpivaelluksen aikana pyhäkkö,jossa oli kaksi osaa:pyhä,ja kaikkein pyhin,jossa heidän syntinsä tuli sovitetuksi ja jossa Jumala ilmestyi heille. Tätä Vanhan testamentin pyhäkköä adv.yrittävät sovittaa taivaaseen ymmärtämättä laisinkaan sitä valtavaa näkyä,jonka Jeesuksen sovintotyö avaa meille tämän kautta. Nyt kysymmekin mikä on tämä pyhä,ja kaikkein pyhin Golgatan valossa? Pyhä olemme me sinä ja minä--kaikkein pyhin on Jeesus Kristus,meidän vapahtajamme. "Ettekö tiedä te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä"1.kor 3/16. "Te olette Jumalan rakennus 1.kor.3/9. hänen huoneensa olemme me hebr.3:6. Tällaista temppeli kuvausta Kristus käyttää myös itsestään puhuessaan juutalaisille vertauksen temppelin hajottamisesta kolmessa päivässä."Mutta hän Jeesus puhui ruumiinsa temppelistä,John.2:21. Johanneksen kuvaillessa taivaallista jerusalemia hän sanoo mm."Herra Jumala kaikkivaltias,on sen temppeli,ja karitsa. Pyhäkön ensimmäisellä osalla oli juhlallinen nimi pyhä--Mutta katsokaamme,mitä se siitä huolimatta sisälsi. Se käsitti kaikki Israelilaisten synnit,jotka he vuoden mittaan olivat tehneet. Asia oli nimittäin näin: Joka kerta kun Israelilainen teki synnin,täytyi uhrata eläin syntinsä sovitukseksi,ja tämän uhriveren mukana hänen syntinsä kuvaannollisesti siirtyi pyhäkön ensimmäiseen osastoon eli pyhään,jonne uhripalvelusta suorittava pappi sitä priiskoitteli. Miten sattuvasti tämä kuvaakaan syntistä ihmistä! Juuri tällaisia syntisiä ja saastaisia me olemme ilman veren puhdistusta,ja armoa. "..Ihmislasten sydän on täynnä pahaa"saarn.9/3. "Kantapäästä kiireeseen asti ei ole tervettä paikkaa,ainoastaan haavoja ja mustelmia,vereksiä lyömiä" Jes.1:6. Kuinka lohduttomaksi,ja traagiseksi tämä kuva jäisikään,ellei Jeesus--kaikkein pyhin-saisi tulla vapauttamaan ja puhdistamaan meitä toivottomuuden ja saastaisuuden kurimuksesta. Niin kuin Vanhassal.synnit tulivat lopullisesti sovitetuksi ja pyhä puhristetuksi synneistä kerran vuodessa nk.suurena sovinto päivänä kaikkein pyhimmässä,niin myös meidät uudessal.puhdistettiin ja sovitettiin suurena sovintopäivänä Golgatalla Jeesuksessa Kristuksessa kaikkein pyhimmässä. YHTENÄ PÄIVÄNÄ. "Minä otan pois tämän maan pahat teot.Sak.3:9 Suurena sovinto eli sovituspäivänä kerran vuodessa suoritettiin Israelilaisille sovitus ja puhdistus synneistä "Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistumiseksenne,kaikista synneistä te tulette puhtaiksi Herran edessä 3.Moos 16/30. Miten tämä kaikki sitten tapahtui. Puhdistus tapahtui siten että ylimmäinen pappi tunnusti uhrikauriin äärellä kaikki kansan vuoden aikana tehdyt synnit. Näin synnit siirtyivät uhrikauriiseen,joka teurastettiin ja jonka verta pappi priiskoitteli ensin pyhässä ja sittenkaikkein pyhimmässä. Kaikkein pyhimmässä suoritettiin sitten varsinainen sovitus kaikista synneistä. Tämä tapahtui siis yhden päivän kuluessa. Vanhanliiton sovintopäivää voidaan verrata pitkäänperjantaihin,ja sen tapahtumat tuovat mieleen Golgatan,sovintopäivien sovintopäivän. Israelilaisilla oli sovituspäivänsä joka vuosi,mutta Uuudessal. on vain yksi sovituspäivä-pitkäperjantai. "Eikä Hän mennyt uhratakseen itsensä monta kertaa ,niin kuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkein pyhimpään,vierasta vertamukanaan,sillä muutoin Hänen olisi pitänyt kärsimänmonta kertaa maailman perustamisesta asti,mutta nyt Hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt,poistaakseen synnin uhraamalla itsensä" hebr.9/25,26 Kaikki vanhanl.uhrijärjestelmään sisältyvät tapahtumat saivat täyttymyksensä Golgatalla Jeesuksen kuolemassa...Tehkäämme muutamia vertailuja: Jeesus Kristus on Uudenl.uhrilammas "Katso Jumalan karitsa joka ottaa poismaailman synnin" John.1:29. Meidän syntimme siirrettiin Jeesukseen niin kuin Vanhanl.aikana synnit siirrettiin eläimeen ja sen vereen ja veren kautta pyhäkköön. "Sen joka ei synnistä tiennyt,Hän meidän tähtemme teki synniksi,että me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi"2.kor5/21. Uhrikaritsan veressä on meidän turvamme. Mutta hän on myös meidän ylimmäinen pappimme. "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi,läpi taivasten kulkenut,Jeesus Jumalan poika "Hebr.4/14. Hän on pappi,joka suoritti meille täydellisen puhdistuksen ja sovituksen pitkänä perjantaina,Uudenl.suurena sovituspäivänä. Jumalan poika on ARMOISTUIN."Jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta Hänen vereensä.room.3:25. Muinaisten Israelilaisten kaikkein pyhimmässä oli liitonarkki,jonka sisällä oli Jumalan laki ja jonka kantena oli ARMOISTUIN. Laki huutaa!!kostoa,kostoa,kostoa,mutta sen yläpuolella on armon istuin Jeesus Kristus,joka huutaa armoa,armoa,armoa---käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen,että saisimme armon avuksemme oikeaan aikaan hebr.4:16. Ote.T.Hillbergin kirjasta,miksi jätin adventismin.    
        Jeesusta verrataan myöskin esirippuun,joka oli vanhanl. pyhän,ja kaikkeinpyhimmän välillä erottaen nuo osastot toisistaan...Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkein pyhimpään,jonka pääsyn Hän on vihkinyt meille uudeksi eläväksi tieksi,joka käy esiripun,se on hänen lihansa kautta hebr.10:19,20. Toinen puoli esiripusta oli pyhän---meidän puolella ja toinen puoli kaikkeinpyhimmän---Kristuksen puolella. Meidät syntiset ihmiset yhdistettiin pyhään Jumalan poikaan,ja näin hänet tehtiin synniksi.2.kor.5:21. Paavali nimittää Kristusta viimeiseksi Aadamiksi 1.kor.15:45.Kristus tuli viimeiseksi Aadamiksi ottaen päällensä koko ihmissuvun pakkoperinnön.
        "Teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.Kol.3:3.
        Kun Jumalan käsi repäisi esiripun ylhäältä alas saakka,se merkitsi sitä,että Hänen poikansa revittiin Golgatalla.
        "Me pidimme häntä rangaistuna,Jumalan lyömänä.
        (Jumalan käsi repi esiripun) ja vaivaamana"jes.53,3.Kun Jeesus runneltiin Golgatalla kuoliaaksi,ja koska meidät oli kätketty häneen,myös me koimme kuoleman Hänessä samalla kertaa...yksi on kuollut kaikkien edestä,siis myöskaikki ovat kuolleet.2.kor.5:14.
        Tämä on armon evankeliumia.
        Mikä onluonut esiripun meidän,ja Jumalan välille?
        "Teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne,ja teidän syntinne peittävät teiltä Hänen kasvonsa.Jes.59,2.
        Ja juuri tämän esiripun Golgata poisti.--vielä tänäkin päivänä sama peite,vanhanl. kirjoituksia luettaessa,pysyy pois ottamatta,sillä vasta KRISTUKSESSA se katoaa. Vielä tänäkin päivänä kun Moosesta luetaan,on peite heidän sydämensä päällä, mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö,otetaan peite pois".2.kor:3,14-16.
        Kun esirippu eli Kristus revittiin Golgatalla,avautui ovi kaikkeinpyhimpään ja näistä kahdesta huoneesta,pyhästä ja kaikkein pyhimmästä,tuli yksi huone.
        Meidät yhdistettiin Kristukseen,niin kuin oksa yhdistetään viinipuuhun,ja me tulimme yhdeksi Hänen kanssaan...Hän Kristus teki molemmat YHDEKSI ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,kun Hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo KAKSI YHDEKSI uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta,kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden ef.2:14-16.
        Tätä samaa asiaa Paavali korostaa samassa luvussa vielä vähän myöhemmin.
        "Kulmakivenä itse Kristus Jeesus,jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa,ja Hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä"(jakeet.20-22)
        Kun ihminen kääntyy ja saa Jumalan armosta tehdä parannuksen ja Tulla Kristuksen luokse,otetaan peite pois pyhän ja kaikkeinpyhimmän.(meidän ja Kristuksen)väliltä,ja näin jää jäljelle vain yksi huone---Jeesus Kristus,ja samoin kuin uhrikauriin veri puhdisti pyhän ja yhdisti sen kerran vuodessa kaikkein pyhimpään,niin myös Jeesuksen veri yhdistää meidät kaikkein pyhimpään--Kristukseen eikä vain yhdeksi päiväksi, vaan ikuisiksi ajoiksi.
        "..Sillä Hän on yhdellä ainoalla uhdilla AINIAAKSI TEHNYT TÄYDELLISEKSI ne jotka pyhitetään.Hebr.10:14.Nyt toteutuvat myös Paavalin sanat:
        "Ettekö tiedä,että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä?.."Minä elän,en enää minä,vaan Kristus elää minussa.1.kor.6:15,Gal.2:20.
        Vanhan liiton aikana Jumala sanoi Moosekselle.
        "Ja he tehkööt minulle pyhäkön,asuakseniheidän keskellään.2.Moos.25:8.
        Uudessa liitossa:
        "..Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä jolla on särjetty ja nöydä henki"Jes.57:15.
        "Minä olen heissä asuva.2.kor:6/16.
        "Teidät jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen,teidät Hän teki eläviksi yhdessä Hänen kanssaan,antaen meille anteeksi kaikki rikokset,ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksinensä,joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme,sen Hän otti pois meidän tieltämme ja naulitsi ristiin".kol.2:13,14.
        EI OLE OLEMASSA MITÄÄN SYYTEKIRJELMÄÄ !!!!
        vedellä lunastettuja sieluja vastaan,vaikka ADVENTISMI opettaakin,että SYNTEJÄMME SÄILYTETÄÄN TAIVAAN KIRJOISSA.
        Kun Kristus revittiin ristiltä,tulivat syytekirjelmä,samoin kuin me itsekin,revityksi Hänessä.
        "Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA NIILLE JOTKA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA OVAT.Room.8:1.

        Entinen pappispalvelus oli esikuvaa Jeesuksesta.
        Kun Jeesus teki sovitustyönsä, ei enää ole yhtä päivää viikossa ja sekin välimienhen ,
        PAPIN kautta päästä Herran Sanan opettamiksi.
        Nyt meillä on jokaisella pääsy siihen,
        mikä oli ennen temppelissä välittäjän kautta.
        Kun me pääsemme suoraan, ei ole tarvista Sapateillekaan.

        Tämä on katkeraa adventismin kaltaisille oppirakennelmille,
        koska he ovat poissa viralta.
        Jeesus on SYDÄNTEN pappina
        suoraan ilman oppejaan
        levitteleviä advaripastoreita.


      • Eppäijä
        Ursula X kirjoitti:

        Entinen pappispalvelus oli esikuvaa Jeesuksesta.
        Kun Jeesus teki sovitustyönsä, ei enää ole yhtä päivää viikossa ja sekin välimienhen ,
        PAPIN kautta päästä Herran Sanan opettamiksi.
        Nyt meillä on jokaisella pääsy siihen,
        mikä oli ennen temppelissä välittäjän kautta.
        Kun me pääsemme suoraan, ei ole tarvista Sapateillekaan.

        Tämä on katkeraa adventismin kaltaisille oppirakennelmille,
        koska he ovat poissa viralta.
        Jeesus on SYDÄNTEN pappina
        suoraan ilman oppejaan
        levitteleviä advaripastoreita.

        Tulla Kristuksen Tuomioistuimen ettee vastaamaan meijä omista tekoloistamme. Onks tää sana sitte valetta.


      • mutta...
        Eppäijä kirjoitti:

        Tulla Kristuksen Tuomioistuimen ettee vastaamaan meijä omista tekoloistamme. Onks tää sana sitte valetta.

        Silloin pitää unohtaa...tutkivat tuomiot.


      • Ursula X
        Eppäijä kirjoitti:

        Tulla Kristuksen Tuomioistuimen ettee vastaamaan meijä omista tekoloistamme. Onks tää sana sitte valetta.

        Uskova tuleekin tuomiolleen jo eläesssään ja tekee parannuksen!
        Niin ei ole enää kadotustuomiota niille,
        jotka siinä tilassa pysyvät
        kestävinä loppuun asti.
        Eikä kyse ole missään vaiheessa sapattikäskyn kohdalla parannuksen teosta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

      niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

      Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe