Otin kaveriltani 20 vuotiaan punakorvakilpikonna uroksen.
olen lukenut netistä paljon kilpikonnan hoidosta ym.
Minua ihmetyttää kun konnalla on kilpi sellainen kuoppainen ja siltä irtoaa paloja kilvestä.
Olen varannut sille ajan eläinlääkäriin ensi viikoksi, mutta tietäisikö joku mistä tällainen johtuu ja pystyykö sitä enäähn parantamaan.
Ostin konnalle myös suodattimen ja uv lampun jota sillä ei ollut.
olisiko kellään neuvoja???
Punakorvakilpikonna
5
775
Vastaukset
- eläinlääkärin tarkastettavaksi
...vaikka kyse voi olla ihan kilven uusiutumisestkin.Kilvestä lähtee "levyjä" kun se uusiutuu.Mutta koskaan ei tiedä näkemättä varmasti,niin hyvä kun huolehdit ja viet tarkistukseen.Ja on tosi tärkeetä että otat selvää hoidosta ja tarvikkeista jne.Mukavia hetkiä konnan kanssa :)
- pelinainen08
minulla itselläni on tuo punakonna, oma konnanikin pudottaa kilvestä paloja, palan irtoaminen tarkoittaa sitä että uusi kilpi tulee alta, tyyliin ns. talvi ja kevät kilpi
- ... muistakin kilpikonnista
löytyy paljon tietoa esim. herppi.net sivustosta. Kannattaa käydä kurkkaamassa!
- Keira^
Miun punakorvan kuoresta lähtee myös palasia
- mmoo
moi.. tää on ihan nmormaalia koska vähän niin kun käärmeellä, niin sen kuorikin uusiutuu ja sen takia ne lähtee mutta jos joku pala on vähn irrallaan siä ei saa missään nimessä alkaa repimään koska se ei välttämättä ole vielä kokonaan uusiutunut.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635