minulta. Viinakrampit, 3päivää kestävät pääkivut, puolen viikon saamattomuus, ruuan haluttomuus ja unelias olotila saavat aina minut miettimään, että miksi join taas? En ikinä opi ja nyt taas kärsin. Olotila on niin perseestä, että mua on nykyään ruennu mitetityttään, että lopetanko kokonaan vai vähennänkö puoleen ensin. Kuoleman pelko liittyy myös olennaisesti krapulatiloihin ja nämä asiat voivat ennenpitkään laukaista jonkinsortin psykoosin.
Kovat kannkuset kaatavat
6
674
Vastaukset
ei sinun kohdallasi ole enää vaihtoehto. Todelliset vaihtoehtosi ovat raittius tai juoppous. On/off. Näin se vaan on meillä juopoilla. Olotilasi on kovin tuttu alan ihmisille.
Kirjallisuutta:
AA:n Iso Kirja (Nimettömät alkoholistit)
Raimo O. Kojo: Eroon viinasta- kaikkeen.
Tiedän,tiedän! Olen nyt ollut viikon nukkumatta..pelkään öitä, itsesyytökset tulee öisin ja sängystä on noustava vähän väliä kävelemään,että saa ajatukset pois ongelmistaan.
Viime yönä jo sitten murruin niin,että oli pakko itkeä! Olen pilannut muidenkin elämän...ja lääkärin sain vasta torstaiksi..että saisin tähän jotain.. perkele..kuinka ihmistä voi vituttaa!- vee-e
-mitä aiot lääkärissä valittaa ?
-mitä lääkärin pitäis tehdä, jotta olisit
tyytyväinen ?
-mitä sinä itse voisit tehdä, jotta olisit
tyytyväinen ?
-millaisena näet elämäsi kuukauden kuluttua ?
-entä vuoden päästä ? - SE syyllinen
vee-e kirjoitti:
-mitä aiot lääkärissä valittaa ?
-mitä lääkärin pitäis tehdä, jotta olisit
tyytyväinen ?
-mitä sinä itse voisit tehdä, jotta olisit
tyytyväinen ?
-millaisena näet elämäsi kuukauden kuluttua ?
-entä vuoden päästä ?Akuutti ongelma on nyt unettomuus..eikä juoppo nuku millään nukahtamislääkeillä...sen on oltava vähintään 30mg Opamox, jolla nukkuu aamuun asti..kun saa päänsä kuntoon,voi ruveta ajattemaan asioitaan järkevässä valossa. Ei hermoraunio pysty mitään järkevää ajatella. Ajatukset jauhaa pitkin öitä samaa rataa...ja pitää valveilla. Käyn nimittäin töissä...menee kohta "hermot"
- syyllinen..
SE syyllinen kirjoitti:
Akuutti ongelma on nyt unettomuus..eikä juoppo nuku millään nukahtamislääkeillä...sen on oltava vähintään 30mg Opamox, jolla nukkuu aamuun asti..kun saa päänsä kuntoon,voi ruveta ajattemaan asioitaan järkevässä valossa. Ei hermoraunio pysty mitään järkevää ajatella. Ajatukset jauhaa pitkin öitä samaa rataa...ja pitää valveilla. Käyn nimittäin töissä...menee kohta "hermot"
Muiden vihan ja jäynän kokeminen on"tappavaa"
fyysiset oireet on paljon helpompi kestää,vaikka niitäkin on yhdelle ihmiselle aivan tarpeeksi.Niistä pääsin jo aika hyvin ns.hiljokseen lopettamalla..vapinaa ja huimausta tietysti on vielä. Pimeässä on vaikea pysyä pystyssä. Mutta vatsa alkaa jo normalisoitua.
Tunnen merkillistä luonnotonta kylmänvilun tunnetta ajoittain jne. - calmato
syyllinen.. kirjoitti:
Muiden vihan ja jäynän kokeminen on"tappavaa"
fyysiset oireet on paljon helpompi kestää,vaikka niitäkin on yhdelle ihmiselle aivan tarpeeksi.Niistä pääsin jo aika hyvin ns.hiljokseen lopettamalla..vapinaa ja huimausta tietysti on vielä. Pimeässä on vaikea pysyä pystyssä. Mutta vatsa alkaa jo normalisoitua.
Tunnen merkillistä luonnotonta kylmänvilun tunnetta ajoittain jne.Ymmärsin, että perheen jäsenet tai muut läheiset koet tappavaa vihaa ja jäynää ilmaisevina. He ovat sairastuneet alkoholismisi myötä ja tarvitsevat myös apua. Alkoholismi on koko perheen sairaus.
Läheiset voivat halutessaan saada tukea alkoholistien läheisten toveriseurasta:
http://www.al-anon.fi/
Läheisille on suuri helpotus tajuta, että he eivät ole aiheuttaneet perheenjäsenen juomista, eivätkä voi millään keinoin mieltään osoittamalla saada sitä loppumaan. Al-anonissa myös oppii tajuamaan, että alkoholismi on sairaus. Silloin alkaa suhtautua alkoholistiin kuin sairaaseen ihmiseen, eikä enää pidä juomista pahantahtoisena itseensä kohdistuvana kiusantekona.
Voimia matkalle kohti valoisaa tervettä huomista, apua on saatavissa sekä sinulle että läheisille, jos apu kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955