Ensinnäkin,ne tulevat tänne arvostelemaan/haukkumaan tyttöjä ja naisia,jotka ovat joutuneet tekemään abortin,tai jotka kysyvät neuvoa hyviltä ihmisiltä tästä asiasta.
Heidän mielestä on vain yksi ja oikea mielipide aborttiin. Ja he yhdistävät sen toisten ihmisten kehoihin yms.
JOKAINEN itse päättää omasta kehostaan,ja mieltää mikä siellä sisällä on (lapsi,sikiö,alkio,spermapallo yms) no kummiskin, ihan TURHAA tulla arvostelemaan toisten kehon ja ruumiin asioita,jotka eivät edes teille Paskaakaan kuulu!!!
Aborttiluku on huoma(EN OTA KANTAA,KOSKA EN OLE ONNEKSI JOUTUNUT TEKEMÄÄN KOSKAAN ABORTTIS)
Mutta mitä sitte.ERiasia,jos sille vois tehdä jotain,tai vähentää yms.
Mutta ei se ainakaan sillä parane,että tänne tullaan haukkumaan murhaajiksi tai tappajiksi,mikä kuulostaa aika mielenhäiriöisen ajatusmaailmasta.
Suomessa saa murhasta ja tappamisesta ankaran tuomion.
Kaikki ihmiset eivät rakasta tai tykkää lapsista.Ei heille myös ole suotukkaan lapsia,eikä ole oikeinkaan.
Te ajattelette,että kunhan lapsi pääsee maailmaan,mutta ette ajattele,että kaikille ei varmasti tulis hyviä elinolosuhteita elämäänsä.
Nykyajan maailma on rikollisii täynnä,ja jopa suomeski koului uhataan yms tapetaan ihmisii.
Joten ei luulis olevan abortin siihen verrattuna yhtään mitään,kun eläviä lapsia ja nuoria kuolee kokoajan milloin mihinkin,ja välillä toisten ihmisten ansiosta.
Luuletteko,että ne jotka joutuvat aborttiin päätymään,että heitä jotenkin kiinnostaa teidän valistukset.Omasta elämästä ja tulevaisuudesta kyse,ei lapsi ole noin vain tuulesta temmattu juttu,vaan muuttaa koko elämän.
Mä en haluis lapsia vielä,oksettaakin ajatus.Semmonen tuhiseva sontakasa.ÄLLÖÖÖÖÖ
Tosiasioita abortinvastustajista.
93
2140
Vastaukset
- Hedelmällinen =)
Olen sitä mieltä, että suurin osa abortin vastustajista eivät voi saada omia lapsia, joten he halveksuvat niitä, jotka kykenisivät saamaan, mutteivät osaa arvostaa sitä asiaa.
- yks ämmä
muttei se ole mielipiteeseeni suuntaan eikä toiseenka vaikuttanu.
Mihkäs se hihhuli-stereotypia unohtu..? Tai läski-kotiäiti-synnytyslehmä syndrooma??
- yks ämmä
täällä palstalla kerrotaan mielipiteitä, joihin myös vastustajilla on täysi oikeus (ja jota tämän palstan ylläpito haluaa rajoittaa aborttiväen suosiollisella avustuksella).
Sikiölle ilmeisesti et halua antaa tilaisuutta päättää omasta ruumiistaan ja elämästään. Se ettei halua kehollaan auttaa vaikka voisi ei riitä oikeutuksena toisen elämän tuhoamiseen.
Kaikki murhat ei ole laittomia.
Valtaosa abortoiduista lapsista saisi mitä todennäköisimmin ihan kelvollisen kodin bioäitinsä luota, ja loput sitten niiden luota jotka sitä on hartaasti toivoneet.
"Luuletteko,että ne jotka joutuvat aborttiin päätymään,että heitä jotenkin kiinnostaa teidän valistukset."
Tuntuu se kiinnostavan kun siitä herkästi älähdetään..?
Mutta kasva sinäkin aikuiseksi ihan rauhassa niin näet asioissaa enemmän ulottuvuuksia. Eikä harrastella niitä aikuisten leikkejä turhan aikaisin!- satua
"Sikiölle ilmeisesti et halua antaa tilaisuutta päättää omasta ruumiistaan ja elämästään."
Alkiollani oli täysi vapaus päättää omasta ruumiistaan ja elämästään. Se vain ei ilmeisesti tahtonut käyttää oikeuttaan, koska ei hiiskunnut sanaakaan. Tai sitten se oli samaa mieltä kanssani. Ei yhtään esitellyt perusteltuja vastalauseita ja hiljaisuushan on myöntymisen merkiksi laskettavissa.
Voimme toki keskustella asiasta laajemmin, kun olet osoittanut, että alkiot kykenevät päätösten tekoon. Voit lisäksi osoittaa syntyneiden aivokuolleiden kohdalta, että he tekevät itse päätökset elämästään ja ruumiistaan.
Niin kauan, kun et noita kykene osoittamaan, on puheesi vain sanahelinää :D Ja päätösvalta on edelleen sillä kropalla, jolle päätösvalta kuuluu ja joka sen pystyy tekemään.
Ei siis sinulla, jos ei kyse ole sinun kropastasi tai holhottavasi kropasta :D
Miksi muuten sinä et anna toisten ihmisten päättää omasta ruumiistaan? Miksi sekaannut täällä toisten elämään? Pidä vain huoli omasta elämästäsi, eikä muiden, koska muutenhan toimit vastoin omaa neuvoasi. - mutta..
satua kirjoitti:
"Sikiölle ilmeisesti et halua antaa tilaisuutta päättää omasta ruumiistaan ja elämästään."
Alkiollani oli täysi vapaus päättää omasta ruumiistaan ja elämästään. Se vain ei ilmeisesti tahtonut käyttää oikeuttaan, koska ei hiiskunnut sanaakaan. Tai sitten se oli samaa mieltä kanssani. Ei yhtään esitellyt perusteltuja vastalauseita ja hiljaisuushan on myöntymisen merkiksi laskettavissa.
Voimme toki keskustella asiasta laajemmin, kun olet osoittanut, että alkiot kykenevät päätösten tekoon. Voit lisäksi osoittaa syntyneiden aivokuolleiden kohdalta, että he tekevät itse päätökset elämästään ja ruumiistaan.
Niin kauan, kun et noita kykene osoittamaan, on puheesi vain sanahelinää :D Ja päätösvalta on edelleen sillä kropalla, jolle päätösvalta kuuluu ja joka sen pystyy tekemään.
Miksi muuten sinä et anna toisten ihmisten päättää omasta ruumiistaan? Miksi sekaannut täällä toisten elämään? Pidä vain huoli omasta elämästäsi, eikä muiden, koska muutenhan toimit vastoin omaa neuvoasi.tiesitpä kuitenki etukäteen ettei se siihen vielä pystyisi ja kuolisi ilman apuasi. Silti teit sen. Etkä ymmärrä edes hävetä.
- satua
mutta.. kirjoitti:
tiesitpä kuitenki etukäteen ettei se siihen vielä pystyisi ja kuolisi ilman apuasi. Silti teit sen. Etkä ymmärrä edes hävetä.
Siis myönsit sanani todeksi :D Jep, juuri siksi minulla oikeus tekooni olikin :D
Kiitos siitä :D - sama taas
satua kirjoitti:
Siis myönsit sanani todeksi :D Jep, juuri siksi minulla oikeus tekooni olikin :D
Kiitos siitä :D???
Vai niin, että jos tietää jonkun kuolevan tekonsa seurauksena niin se on sillon oikeutettua.. jepjep.
Sairasta .. - satua
sama taas kirjoitti:
???
Vai niin, että jos tietää jonkun kuolevan tekonsa seurauksena niin se on sillon oikeutettua.. jepjep.
Sairasta ..tekoni perustin :D
Sekä tietoon omasta tilanteestani, että tietoon alkion kehitystasosta ja oikeuksista. Sekä tietoon ihmisoikeuksista ja eri ihmisten ajatuksista niistä.
Kunpa sinäkin osaisit tehdä päätöksesi ja tekosi tietoon pohjautuen, niin ei tarttisi käydä ventovieraita neuvomaan netissä sinulle kuulumattomista asioista :D - muille
satua kirjoitti:
tekoni perustin :D
Sekä tietoon omasta tilanteestani, että tietoon alkion kehitystasosta ja oikeuksista. Sekä tietoon ihmisoikeuksista ja eri ihmisten ajatuksista niistä.
Kunpa sinäkin osaisit tehdä päätöksesi ja tekosi tietoon pohjautuen, niin ei tarttisi käydä ventovieraita neuvomaan netissä sinulle kuulumattomista asioista :Donneksi riittää se tieto että alkio on niiden elävä lapsi.
Ihmisoikeuksista ja abortista voi puhua ainoastaan lapsen elämänoikeutta mitä törkeimmin rikkovana toimenpiteenä.
Juu, sekään ei varmaan 'kuulunu kellekään' mitä yks tyyppi teki taannoin tuolla Jokelassa.. suurimmalle osalle ventovieraita kaikki, joten mitäs siitä. - satua
muille kirjoitti:
onneksi riittää se tieto että alkio on niiden elävä lapsi.
Ihmisoikeuksista ja abortista voi puhua ainoastaan lapsen elämänoikeutta mitä törkeimmin rikkovana toimenpiteenä.
Juu, sekään ei varmaan 'kuulunu kellekään' mitä yks tyyppi teki taannoin tuolla Jokelassa.. suurimmalle osalle ventovieraita kaikki, joten mitäs siitä.et sinä ihmisoikeuksista ja abortista siihen liittyen mitään ymmärrä, niin voit tosiaan jättää siitä puhumisen vähän paremmin asiat tunteville.
Ja jos et näe eroa oman raskautensa keskeyttävällä ja koulussa toisia ihmisiä ampuvalla, niin säälin sinua ja läheisiäsi kovasti. Ei ihme, ettet ihmisoikeuksista kiinnostunut olekaan. - elämästä kiitollinen
satua kirjoitti:
Miksi muuten sinä et anna toisten ihmisten päättää omasta ruumiistaan? Miksi sekaannut täällä toisten elämään? Pidä vain huoli omasta elämästäsi, eikä muiden, koska muutenhan toimit vastoin omaa neuvoasi.Helppoahan se on jyrätä (tappaa!) puolustuskyvytön pieni ihminen (joka on kehitysvaiheessa alkio)! Hänkin olisi pystynyt joskus mielipiteensä sanomaan, ja hyvin suurella todennäköisyydellä hän EI olisi ollut sitä mieltä, että olisi halunnut jättää oman ainoan elämänsä elämättä! Hän (juuri hän!) olisi myöskin kyennyt joskus sanomaan, että "olet maailman paras äiti", nyt et sitä todellakaan ole..! Vauvakaan ei osaa sanoa mitään, jos kysyt häneltä, että "saako sinut tappaa" ja tarpeeksi pieni taapero saattaa ymmärtämättömyydessään sanoa vaikka, että "saa". Silti emme tapa heitä (sinusta en tiedä), eikä inhimillinen ja vastuullinen ihminen tapa vielä puolustuskyvyttömämpää alkiotakaan/sikiötäkään..!!!
Minun ystävänikin, hyvä sellainen, on tehnyt abortin, mutta hän ymmärtää tekoansa koskevat tosiasiat ja suhtautuu tekoonsa paljon realistisemmin ja inhimillisemmin kuin sinä. Häntä arvostan abortistaan huolimatta, sinua ei yksinkertaisesti voi..! - satua
elämästä kiitollinen kirjoitti:
Helppoahan se on jyrätä (tappaa!) puolustuskyvytön pieni ihminen (joka on kehitysvaiheessa alkio)! Hänkin olisi pystynyt joskus mielipiteensä sanomaan, ja hyvin suurella todennäköisyydellä hän EI olisi ollut sitä mieltä, että olisi halunnut jättää oman ainoan elämänsä elämättä! Hän (juuri hän!) olisi myöskin kyennyt joskus sanomaan, että "olet maailman paras äiti", nyt et sitä todellakaan ole..! Vauvakaan ei osaa sanoa mitään, jos kysyt häneltä, että "saako sinut tappaa" ja tarpeeksi pieni taapero saattaa ymmärtämättömyydessään sanoa vaikka, että "saa". Silti emme tapa heitä (sinusta en tiedä), eikä inhimillinen ja vastuullinen ihminen tapa vielä puolustuskyvyttömämpää alkiotakaan/sikiötäkään..!!!
Minun ystävänikin, hyvä sellainen, on tehnyt abortin, mutta hän ymmärtää tekoansa koskevat tosiasiat ja suhtautuu tekoonsa paljon realistisemmin ja inhimillisemmin kuin sinä. Häntä arvostan abortistaan huolimatta, sinua ei yksinkertaisesti voi..!kun todistat minulle, että alkioni OLI JOTAIN MIELTÄ ihan mistä tahansa, ostan sinulle auton :D
Jotkut ovat "raakoja" mitään tuntemattomia alkioita kohtaan, toiset syntyneitä ihmisiä. Sinä taidat kuulua jälkimmäisiin (riippumatta heidän iästä ja yhdessä tehdyistä laeista ja yleisestä mielipiteestä), ja minä kieltämättä pidän sitä paljon tuomittavampana. Katsos kultaseni, kun sinun aivokapasiteettisi ei ole yhtään sen kummempi kuin muidenkaan, joten ihan samoin me osaamme mielipiteemme muodostaa kuin sinäkin. Ja juuri siihen samaan MEILLÄKIN on OIKEUS. Tosin me emme yritä väittää muita raaoiksi, jos he tekevät laillisia toimenpiteitä (vastoin meidän omaa mielipidettämme), jotka valtaosa suomalaisista hyväksyy :D
Kieltämättä minäkään en osaa arvostaa kommenttisi perusteella sinua, jos et kerran kenenkään muun navan kautta osaa asioita miettiä kuin omasi. Miettiessäsi minun alkiotani ja sen mielikuvitusjuttuja, jotka sinä juuri kehitit olemattomalle oliolle, et todellakaan mieti vielä mitään muuta kuin omaa napaasi.
Itse asiassa "hänkin" olisi joskus ollut suurella todennäköisyydellä sitä mieltä, että minulla oli oikeus aborttiini. Enemmistö tosiaan on sitä mieltä, tulevaisuuden ihmisistä todennäköisesti vielä suurempi osa. Koko ajanhan tähänkin mennessä suhtautuminen aborttiin on tullut vapaammaksi.
Sinun mielikuvitusjuttujesi perusteella minun ei todellakaan tarvitse elämääni elää. Osaan katsos ihan itse selvittää todellisia asioita. Onneksi. - oikeuksista
satua kirjoitti:
et sinä ihmisoikeuksista ja abortista siihen liittyen mitään ymmärrä, niin voit tosiaan jättää siitä puhumisen vähän paremmin asiat tunteville.
Ja jos et näe eroa oman raskautensa keskeyttävällä ja koulussa toisia ihmisiä ampuvalla, niin säälin sinua ja läheisiäsi kovasti. Ei ihme, ettet ihmisoikeuksista kiinnostunut olekaan.et ole kiinnostunut tietyn ihmisryhmän osalta, vaan pyrit kääntämään kaiken omaksi eduksesi.
Sinäkö niistä sitten enemmän ymmärrät kun olet sitä rikkonut? Katos ei aina tarvi olla kokenu ymmärtääkseen, enemmänki kun joku toinen.. - joku
satua kirjoitti:
kun todistat minulle, että alkioni OLI JOTAIN MIELTÄ ihan mistä tahansa, ostan sinulle auton :D
Jotkut ovat "raakoja" mitään tuntemattomia alkioita kohtaan, toiset syntyneitä ihmisiä. Sinä taidat kuulua jälkimmäisiin (riippumatta heidän iästä ja yhdessä tehdyistä laeista ja yleisestä mielipiteestä), ja minä kieltämättä pidän sitä paljon tuomittavampana. Katsos kultaseni, kun sinun aivokapasiteettisi ei ole yhtään sen kummempi kuin muidenkaan, joten ihan samoin me osaamme mielipiteemme muodostaa kuin sinäkin. Ja juuri siihen samaan MEILLÄKIN on OIKEUS. Tosin me emme yritä väittää muita raaoiksi, jos he tekevät laillisia toimenpiteitä (vastoin meidän omaa mielipidettämme), jotka valtaosa suomalaisista hyväksyy :D
Kieltämättä minäkään en osaa arvostaa kommenttisi perusteella sinua, jos et kerran kenenkään muun navan kautta osaa asioita miettiä kuin omasi. Miettiessäsi minun alkiotani ja sen mielikuvitusjuttuja, jotka sinä juuri kehitit olemattomalle oliolle, et todellakaan mieti vielä mitään muuta kuin omaa napaasi.
Itse asiassa "hänkin" olisi joskus ollut suurella todennäköisyydellä sitä mieltä, että minulla oli oikeus aborttiini. Enemmistö tosiaan on sitä mieltä, tulevaisuuden ihmisistä todennäköisesti vielä suurempi osa. Koko ajanhan tähänkin mennessä suhtautuminen aborttiin on tullut vapaammaksi.
Sinun mielikuvitusjuttujesi perusteella minun ei todellakaan tarvitse elämääni elää. Osaan katsos ihan itse selvittää todellisia asioita. Onneksi.ihan aiheellisesti arvostelee sua/tekoasi niin vähättelet mielipiteen 'mitättömäksi'.
"kun todistat minulle, että alkioni OLI JOTAIN MIELTÄ ihan mistä tahansa, ostan sinulle auton"
Ja sitten vielä kuvittelet olevas jotenki hauska tälläsillä lapsellisilla kommenteilla.. Kato kun sä et sille lapselles antanu TILAISUUTTA kehittyä niin pitkälle että olis voinu olla sitä mieltä!!
'Olematon olio'??!!!!
Siis olihan se nyt OLEMASSA ja se "OLIO" oli oma lapsesi, vai onko tämä totuus nyt liian rankka kestää ja myöntää kun sitä raukka joudut noin vähätteleen?!
"Itse asiassa "hänkin" olisi joskus ollut suurella todennäköisyydellä sitä mieltä, että minulla oli oikeus aborttiini."
HAHHAH! Tuskimpa uskot kuule itsekään tällästä (itse)kusetusta!! Juu moni varmaan voi olla tätä mieltä, kunhan OMA nahka on pelastunu!
Kuule eiköhän päinvastoin abortit tulla yhtenä tulevaisuuden kauneimmista päivistä kieltämään kokonaan, kunhan teknologia kehittyy.. sen jälkeen sulle ja kaltasilles tulee yhtä tukalat paikat ku natseille aikoinaan sodan jälkeen. - ......
satua kirjoitti:
kun todistat minulle, että alkioni OLI JOTAIN MIELTÄ ihan mistä tahansa, ostan sinulle auton :D
Sinun mielikuvitusjuttujesi perusteella minun ei todellakaan tarvitse elämääni elää. Osaan katsos ihan itse selvittää todellisia asioita. Onneksi.lopeta nyt jo s_tana tuo naurettavan typerä lässytykses, täällä tuskin kukaan haluaa olla lapsensa surmanneen 'kultarakas'!!!
- satua
joku kirjoitti:
ihan aiheellisesti arvostelee sua/tekoasi niin vähättelet mielipiteen 'mitättömäksi'.
"kun todistat minulle, että alkioni OLI JOTAIN MIELTÄ ihan mistä tahansa, ostan sinulle auton"
Ja sitten vielä kuvittelet olevas jotenki hauska tälläsillä lapsellisilla kommenteilla.. Kato kun sä et sille lapselles antanu TILAISUUTTA kehittyä niin pitkälle että olis voinu olla sitä mieltä!!
'Olematon olio'??!!!!
Siis olihan se nyt OLEMASSA ja se "OLIO" oli oma lapsesi, vai onko tämä totuus nyt liian rankka kestää ja myöntää kun sitä raukka joudut noin vähätteleen?!
"Itse asiassa "hänkin" olisi joskus ollut suurella todennäköisyydellä sitä mieltä, että minulla oli oikeus aborttiini."
HAHHAH! Tuskimpa uskot kuule itsekään tällästä (itse)kusetusta!! Juu moni varmaan voi olla tätä mieltä, kunhan OMA nahka on pelastunu!
Kuule eiköhän päinvastoin abortit tulla yhtenä tulevaisuuden kauneimmista päivistä kieltämään kokonaan, kunhan teknologia kehittyy.. sen jälkeen sulle ja kaltasilles tulee yhtä tukalat paikat ku natseille aikoinaan sodan jälkeen."ihan aiheellisesti arvostelee sua/tekoasi niin vähättelet mielipiteen 'mitättömäksi'."
Kyllä kultaseni. Koska sinun mielipiteesi _minun_ abortistani on täydellisen mitätön :D Niinhän jo lakimmekin sanoo :D
""kun todistat minulle, että alkioni OLI JOTAIN MIELTÄ ihan mistä tahansa, ostan sinulle auton"
Ja sitten vielä kuvittelet olevas jotenki hauska tälläsillä lapsellisilla kommenteilla.. Kato kun sä et sille lapselles antanu TILAISUUTTA kehittyä niin pitkälle että olis voinu olla sitä mieltä!!"
Aivan! Sehän juuri oli pointti! Hyvä kun lopulta keksit! Se ei tosiaan siihen pystynyt, koska EI OLLUT LÄHELLEKKÄÄN tarpeeksi kehittynyt.
"'Olematon olio'??!!!!
Siis olihan se nyt OLEMASSA ja se "OLIO" oli oma lapsesi, vai onko tämä totuus nyt liian rankka kestää ja myöntää kun sitä raukka joudut noin vähätteleen?!"
Valitan, rakkaani, kyllä minun alkioni on jo kauan ollut multaa. Sitä ei siis ole enää olemassa, eikä sillä ole eikä koskaan tule olemaankaan minkäänlaisia mietteitä :D Älä väitä tyhmiä, jos et asioista ole perillä. Kuten et minun abortistani ja alkiostani ole :D
""Itse asiassa "hänkin" olisi joskus ollut suurella todennäköisyydellä sitä mieltä, että minulla oli oikeus aborttiini."
HAHHAH! Tuskimpa uskot kuule itsekään tällästä (itse)kusetusta!! Juu moni varmaan voi olla tätä mieltä, kunhan OMA nahka on pelastunu!"
Kukahan sitä todellisuutta nyt kieltää? :D Ota kuule kultaseni vähän selvää asioista, minne suuntaan tämä maailma on menossa :D Ota pää pensaasta ja tunnusta tosiasiat: yhä enenevässä määrin aborttilait ovat sallinevampaan suuntaan maailmassa. Ovat olleet jo vuoskymmenet ja ovat edelleen. Osaatko etsiä tietoa netistä, vai perustuvatko KAIKKI sinun kommenttisi omaan uskoosi ja pelkkään omaan järkeesi? - satua
...... kirjoitti:
lopeta nyt jo s_tana tuo naurettavan typerä lässytykses, täällä tuskin kukaan haluaa olla lapsensa surmanneen 'kultarakas'!!!
niin kauan kun sinä aloitat minun solvaamiseni ja jatkat sitä, minä tasan tarkkaan kutsun sinua miksi haluan :D
- hemulivaan
satua kirjoitti:
Sinun mielikuvitusjuttujesi perusteella minun ei todellakaan tarvitse elämääni elää. Osaan katsos ihan itse selvittää todellisia asioita. Onneksi.jos äitisi sinulle kertoisi että oli varannut ajan aborttiin, istunut odotushuoneessa ja kun hänen vuoronsa tuli lähti hän karkuun, minä kuulin tämän tarinan äidiltäni se oli ihan sentin likeellä. ja vaikka olen saanut elämässäni enemmän nyrkkiä kuin tarpeen, vaikka minut on alistettu täysin henkisesti,
vaikka kaikki on ollut täyttä paskaa, järkytyin kun kuulin tämän abortti jutun. mistään en osaa olla niin kiitollinen kun tästä elämästä joka yhdellä pillerillä olisi tuhoutunut.. osaatko ajatella omalle kohdallesi??
ei muuta, kuulostat perin välinpitämättömältä mutta kyllä tuolta vankan puolustelun takaa paistaa epävarmuus..
muutenhan sinulla ei olisi syytä meille todistella valintaasi oikeaksi? vai..
mene itseesi.. eikä tosiaan sen takia että abortin teit vaan siksi että olet noin häikäilemätön, jos mun kakara puhuu ikinä tolla lailla niin otan sitten ITSELLENI sen jälkiabortin.. meinaan sitten olen tehtävässäni epäonnistunut - säälittävä.
satua kirjoitti:
"ihan aiheellisesti arvostelee sua/tekoasi niin vähättelet mielipiteen 'mitättömäksi'."
Kyllä kultaseni. Koska sinun mielipiteesi _minun_ abortistani on täydellisen mitätön :D Niinhän jo lakimmekin sanoo :D
""kun todistat minulle, että alkioni OLI JOTAIN MIELTÄ ihan mistä tahansa, ostan sinulle auton"
Ja sitten vielä kuvittelet olevas jotenki hauska tälläsillä lapsellisilla kommenteilla.. Kato kun sä et sille lapselles antanu TILAISUUTTA kehittyä niin pitkälle että olis voinu olla sitä mieltä!!"
Aivan! Sehän juuri oli pointti! Hyvä kun lopulta keksit! Se ei tosiaan siihen pystynyt, koska EI OLLUT LÄHELLEKKÄÄN tarpeeksi kehittynyt.
"'Olematon olio'??!!!!
Siis olihan se nyt OLEMASSA ja se "OLIO" oli oma lapsesi, vai onko tämä totuus nyt liian rankka kestää ja myöntää kun sitä raukka joudut noin vähätteleen?!"
Valitan, rakkaani, kyllä minun alkioni on jo kauan ollut multaa. Sitä ei siis ole enää olemassa, eikä sillä ole eikä koskaan tule olemaankaan minkäänlaisia mietteitä :D Älä väitä tyhmiä, jos et asioista ole perillä. Kuten et minun abortistani ja alkiostani ole :D
""Itse asiassa "hänkin" olisi joskus ollut suurella todennäköisyydellä sitä mieltä, että minulla oli oikeus aborttiini."
HAHHAH! Tuskimpa uskot kuule itsekään tällästä (itse)kusetusta!! Juu moni varmaan voi olla tätä mieltä, kunhan OMA nahka on pelastunu!"
Kukahan sitä todellisuutta nyt kieltää? :D Ota kuule kultaseni vähän selvää asioista, minne suuntaan tämä maailma on menossa :D Ota pää pensaasta ja tunnusta tosiasiat: yhä enenevässä määrin aborttilait ovat sallinevampaan suuntaan maailmassa. Ovat olleet jo vuoskymmenet ja ovat edelleen. Osaatko etsiä tietoa netistä, vai perustuvatko KAIKKI sinun kommenttisi omaan uskoosi ja pelkkään omaan järkeesi?täällä sä hymynaamoin ja kullitteluin yrität kaikella vimmalla vähätellä lapses tappamista ittelleski parhain päin.. ikävää että tuskimpa kenekään mielipiteitä tollasella muutetaan, ja sekös sua vituttaa...eipä se munkaan mielipide tunnu sulle ihan mitätön olevan ku aina kerta toisensa jälkeen jaksat niistä vaivaantua!!
Vauvakaan ei osaa sanoa että toivois saavansa elää.. mutta sä tapat samalla logiikalla varmaan sekin, mitäs ei osannu sanoo mielipidettään. (Ainiin, mutku sehän oliki jopa sulle(kin) jo IHMISOIKEUDELLINEN.. juujuu..)
Lapsesi OLI olemassa ja olis todennäkösesti vieläkin ilman että oisit päättäny sen olevan jo multaa.
Johan sen järkikin sanoo että kun yhä pienempiä sikiöitä kyetään pelastamaan (keinokohtuihin) niin tappamisrajat madaltuu! - niin.
satua kirjoitti:
niin kauan kun sinä aloitat minun solvaamiseni ja jatkat sitä, minä tasan tarkkaan kutsun sinua miksi haluan :D
Samoin teen minäkin. Joten hyväksy se äläkä uikuta, lapsenmurhaaja.
- satua
säälittävä. kirjoitti:
täällä sä hymynaamoin ja kullitteluin yrität kaikella vimmalla vähätellä lapses tappamista ittelleski parhain päin.. ikävää että tuskimpa kenekään mielipiteitä tollasella muutetaan, ja sekös sua vituttaa...eipä se munkaan mielipide tunnu sulle ihan mitätön olevan ku aina kerta toisensa jälkeen jaksat niistä vaivaantua!!
Vauvakaan ei osaa sanoa että toivois saavansa elää.. mutta sä tapat samalla logiikalla varmaan sekin, mitäs ei osannu sanoo mielipidettään. (Ainiin, mutku sehän oliki jopa sulle(kin) jo IHMISOIKEUDELLINEN.. juujuu..)
Lapsesi OLI olemassa ja olis todennäkösesti vieläkin ilman että oisit päättäny sen olevan jo multaa.
Johan sen järkikin sanoo että kun yhä pienempiä sikiöitä kyetään pelastamaan (keinokohtuihin) niin tappamisrajat madaltuu!hih, kumpikohan täällä nyt toisten sanoista älähtää :D Ensinnäkin olemme aborttipalstalla ja minä olen sen kokenut :D Sinähän siinä älähtelet ja hermostut, kun minä sanon tosiasioita :D
"täällä sä hymynaamoin ja kullitteluin yrität kaikella vimmalla vähätellä lapses tappamista ittelleski parhain päin.. ikävää että tuskimpa kenekään mielipiteitä tollasella muutetaan, ja sekös sua vituttaa...eipä se munkaan mielipide tunnu sulle ihan mitätön olevan ku aina kerta toisensa jälkeen jaksat niistä vaivaantua!!"
Tosiaan, tämähän on mitä suurinta hupia :D Huvittavinta ovat tuollaiset väitteesi, koska tosiaan viestien luonteistammekin näkee, että sinä tässä olet vittuuntunut ja hermostunut minun sanoistani. Onhan se ikävä tosiasioita kieltää :D Ota kultaseni vähän selvää abortin hyväksynnästä ja sen kokeneiden tunteista Suomessa yleisesti, niin ei tarttisi sinun päästää täällä päästäsi tuollaista puuta heinää ja oman egosi kohottamisyritystä :D
"Vauvakaan ei osaa sanoa että toivois saavansa elää.. mutta sä tapat samalla logiikalla varmaan sekin, mitäs ei osannu sanoo mielipidettään. (Ainiin, mutku sehän oliki jopa sulle(kin) jo IHMISOIKEUDELLINEN.. juujuu..)"
Aivan :D Hienoa, että olet kalloosi edes yhden tosiasian saanut upotettua :D Edistystä! Ja tosiaan loppuraskaudessa sikiökin on minulle IHMISOIKEUDELLINEN :D
"Lapsesi OLI olemassa ja olis todennäkösesti vieläkin ilman että oisit päättäny sen olevan jo multaa."
Voi kultapieni, joudutko sitä noin kovin todistelemaan? Etkö muuten usko, jos et sitä koko ajan ääneen sano? Rakkaimpani, onko tuo asia sinulle todellakin vielä noin epäselvä, että joudut tuota yhä uudestaan kirjoittamaan? :D Kyllä se varmaan sinullekin vielä joskus konkretisoituu, että tosiaan ihmisten sisällä kasvaa pienen pieniä ihmisvauvoja :D
"Johan sen järkikin sanoo että kun yhä pienempiä sikiöitä kyetään pelastamaan (keinokohtuihin) niin tappamisrajat madaltuu!"
Aivan kultaseni, siksi minunkin perusteeni alkion oikeuksista suhteessa sitä kantavan naisen oikeuksiin liittyvät rajaan, jonka jälkeen se sikiö voisi elää äitinsä ulkopuolella. Ja se todellakin on riippuvainen lääketieteen kehityksestä. Hienoa, että olet tällaisen älynväläyksen saanut! - satua
niin. kirjoitti:
Samoin teen minäkin. Joten hyväksy se äläkä uikuta, lapsenmurhaaja.
varmaan ottaa koville, jos ei elämässäsi ole muuta sisältöä kuin haukkua tietämättömyydessään ventovieraita netissä, kun he puhuvat tosiasioita :D
Ja vielä vittuuntua siitä noin kovin :D Eihän tuollaisia perusteettomia tietämättömien mielenilmauksia voi mitenkään vakavasti ottaa :D
Eri asia on sitten ne abortinvastustajat, jotka oikeasti ovat asioista perillä ja myös osaavat kantansa perustella. Sinulta se on vissiin liikaa vaadittu :D
Kyllähän se varmaan pahalta tuntuu myöntää tosiasiat, ettei ne alkiot tosiaan osaa elämästään silloin päättää yhtään mitään :D Kovaa näyttää sinulle tuon totuuden myöntäminen olevan, kun siitä noin kovin hermostut :D - ihmisyys
satua kirjoitti:
hih, kumpikohan täällä nyt toisten sanoista älähtää :D Ensinnäkin olemme aborttipalstalla ja minä olen sen kokenut :D Sinähän siinä älähtelet ja hermostut, kun minä sanon tosiasioita :D
"täällä sä hymynaamoin ja kullitteluin yrität kaikella vimmalla vähätellä lapses tappamista ittelleski parhain päin.. ikävää että tuskimpa kenekään mielipiteitä tollasella muutetaan, ja sekös sua vituttaa...eipä se munkaan mielipide tunnu sulle ihan mitätön olevan ku aina kerta toisensa jälkeen jaksat niistä vaivaantua!!"
Tosiaan, tämähän on mitä suurinta hupia :D Huvittavinta ovat tuollaiset väitteesi, koska tosiaan viestien luonteistammekin näkee, että sinä tässä olet vittuuntunut ja hermostunut minun sanoistani. Onhan se ikävä tosiasioita kieltää :D Ota kultaseni vähän selvää abortin hyväksynnästä ja sen kokeneiden tunteista Suomessa yleisesti, niin ei tarttisi sinun päästää täällä päästäsi tuollaista puuta heinää ja oman egosi kohottamisyritystä :D
"Vauvakaan ei osaa sanoa että toivois saavansa elää.. mutta sä tapat samalla logiikalla varmaan sekin, mitäs ei osannu sanoo mielipidettään. (Ainiin, mutku sehän oliki jopa sulle(kin) jo IHMISOIKEUDELLINEN.. juujuu..)"
Aivan :D Hienoa, että olet kalloosi edes yhden tosiasian saanut upotettua :D Edistystä! Ja tosiaan loppuraskaudessa sikiökin on minulle IHMISOIKEUDELLINEN :D
"Lapsesi OLI olemassa ja olis todennäkösesti vieläkin ilman että oisit päättäny sen olevan jo multaa."
Voi kultapieni, joudutko sitä noin kovin todistelemaan? Etkö muuten usko, jos et sitä koko ajan ääneen sano? Rakkaimpani, onko tuo asia sinulle todellakin vielä noin epäselvä, että joudut tuota yhä uudestaan kirjoittamaan? :D Kyllä se varmaan sinullekin vielä joskus konkretisoituu, että tosiaan ihmisten sisällä kasvaa pienen pieniä ihmisvauvoja :D
"Johan sen järkikin sanoo että kun yhä pienempiä sikiöitä kyetään pelastamaan (keinokohtuihin) niin tappamisrajat madaltuu!"
Aivan kultaseni, siksi minunkin perusteeni alkion oikeuksista suhteessa sitä kantavan naisen oikeuksiin liittyvät rajaan, jonka jälkeen se sikiö voisi elää äitinsä ulkopuolella. Ja se todellakin on riippuvainen lääketieteen kehityksestä. Hienoa, että olet tällaisen älynväläyksen saanut!riippuu avuntarpeesta? Mitä merkittävämpi riippuvuus toisesta sen vähempi ihmisarvo.. no missä kehitysmaiden lasten ihmisyys menee kun ne ei vielä selviä ilman apuvälineitä samoilla viikoilla kun länsimaiset?
"Ota kultaseni vähän selvää abortin hyväksynnästä ja sen kokeneiden tunteista Suomessa yleisesti,"
Kyllä, ja ne puhuu sua vastaan. Harvempi myöskään täällä sentään sun tavoin leuhkii ja ylpeilee abortillaan -pitää sitä jopa hupinaan (sairaita on..)- kuten tuolla joku muukin (hemulivaan?) ihmetteli.. sellasen täytyy olla abortistaan jo todella pahasti tarumatisoitunu ja kieltämisvaiheeseen jämähtäny.. joten eipä tarvi lähteä palstalta edes merta edemmäs kalaan ku löytyy varottavia esimerkkejä lähempääki.
Oi voi, kun vituttaa että ehkäsy petti ja abortista seuraskin yllättävät syyllisyydentunnot ja nyt joudut sitä seli-selitteleen ja järkeileen omalletunnolles ja kiusaaville tosiasioiden sanoville abortin vastustajille.. - sitä ..
satua kirjoitti:
varmaan ottaa koville, jos ei elämässäsi ole muuta sisältöä kuin haukkua tietämättömyydessään ventovieraita netissä, kun he puhuvat tosiasioita :D
Ja vielä vittuuntua siitä noin kovin :D Eihän tuollaisia perusteettomia tietämättömien mielenilmauksia voi mitenkään vakavasti ottaa :D
Eri asia on sitten ne abortinvastustajat, jotka oikeasti ovat asioista perillä ja myös osaavat kantansa perustella. Sinulta se on vissiin liikaa vaadittu :D
Kyllähän se varmaan pahalta tuntuu myöntää tosiasiat, ettei ne alkiot tosiaan osaa elämästään silloin päättää yhtään mitään :D Kovaa näyttää sinulle tuon totuuden myöntäminen olevan, kun siitä noin kovin hermostut :Dtekemistä tuntuu olevan vielä vähemmän, kun se lapsikin meni sinne sairaalan viemäriin.
Juu, mikäs tässä kirjotellessa, jollei just parempaaka seuraa/tekemistä ole..
"Kyllähän se varmaan pahalta tuntuu myöntää tosiasiat, ettei ne alkiot tosiaan osaa elämästään silloin päättää yhtään mitään"
Pahalta se varmaan tuntuu todistella lapsensa tappamista oikeutetuks toinen toistaan surkeemmilla verukkeilla.. - satua
ihmisyys kirjoitti:
riippuu avuntarpeesta? Mitä merkittävämpi riippuvuus toisesta sen vähempi ihmisarvo.. no missä kehitysmaiden lasten ihmisyys menee kun ne ei vielä selviä ilman apuvälineitä samoilla viikoilla kun länsimaiset?
"Ota kultaseni vähän selvää abortin hyväksynnästä ja sen kokeneiden tunteista Suomessa yleisesti,"
Kyllä, ja ne puhuu sua vastaan. Harvempi myöskään täällä sentään sun tavoin leuhkii ja ylpeilee abortillaan -pitää sitä jopa hupinaan (sairaita on..)- kuten tuolla joku muukin (hemulivaan?) ihmetteli.. sellasen täytyy olla abortistaan jo todella pahasti tarumatisoitunu ja kieltämisvaiheeseen jämähtäny.. joten eipä tarvi lähteä palstalta edes merta edemmäs kalaan ku löytyy varottavia esimerkkejä lähempääki.
Oi voi, kun vituttaa että ehkäsy petti ja abortista seuraskin yllättävät syyllisyydentunnot ja nyt joudut sitä seli-selitteleen ja järkeileen omalletunnolles ja kiusaaville tosiasioiden sanoville abortin vastustajille.."riippuu avuntarpeesta? Mitä merkittävämpi riippuvuus toisesta sen vähempi ihmisarvo.. no missä kehitysmaiden lasten ihmisyys menee kun ne ei vielä selviä ilman apuvälineitä samoilla viikoilla kun länsimaiset?"
Ei kultaseni, älä yritä tehdä päätelmiä toisten ihmisten ajatuksista, jos lähtökohtasi ovat noin puutteelliset. Silloin kannattaisi kysyä, eikä näyttää omaa tietämättömyyttään.
Se johtuu siitä, että se nainen on täydellisen ihmisoikeudellinen ihminen. Ja vaikka sinun mielestäsi ihmisoikeuksiin ei nähtävästi kuulu esim. aatteen- ja mielipiteen vapaus tai yhdellekään syntyneelle enää myöskään oikeus päätää omasta ruumiistaan, niin olet kuitenkin kantoinesi vähemmistössä. Enemmistö todellakin pitää raskaanakin olevaa naista täysiarvoisena ihmisenä ja myös kohtelee sitä sellaisena. Ja kahdelle sisäkkäin olevalle ihmiselle on mahdotonta tasa-arvoisesti heitä molempia kohdella, kun kaikki teot vaikuttavat suoraan molempiin ja toinen on elinkyvytön yksinään.
Katsos MINUN mielestäni jokainen syntynyt (tai viimeisen raskauskolmanneksen) ihminen on täydelliset ihmisoikeudet omaava hautaan asti, vaikka sinulle ihmisoikeuksien loukkaamisella ei näytäkään kauheasti olevan väliä, etenkään jos nainen on raskaana.
Juuri sen tähden on "kehitystasoraja", jonka jälkeen vasta pystytään takaamaan paitsi naiselle hänelle itsestäänselvästi kuuluvat oikeudet, myös lapselle hänen koko loppuelämänsä kuuluvat oikeudet niitä koskaan loukkaamatta.
""Ota kultaseni vähän selvää abortin hyväksynnästä ja sen kokeneiden tunteista Suomessa yleisesti,"
Kyllä, ja ne puhuu sua vastaan. Harvempi myöskään täällä sentään sun tavoin leuhkii ja ylpeilee abortillaan -pitää sitä jopa hupinaan (sairaita on..)- kuten tuolla joku muukin (hemulivaan?) ihmetteli.. sellasen täytyy olla abortistaan jo todella pahasti tarumatisoitunu ja kieltämisvaiheeseen jämähtäny.. joten eipä tarvi lähteä palstalta edes merta edemmäs kalaan ku löytyy varottavia esimerkkejä lähempääki."
Voi kultapieni, kun yksittäiset esimerkit eivät ole oikein kaikenkattavia yleistömiseen oikeuttavia "tutkimustuloksia" :D "leuhkiminen" on kanssa aika mielenkiintoinen termi tässä yhteydessä :D Siis on "leuhkimista" todeta asiat niin kuin ne ovat? :D Ensin väitetään,e ttei tunnusta tosiasioita, ja kun ne suoraan sanoo, onkin se leuhkimista :D
Eiköhän tälläkin palstalla ole paljon enemmän knäkynyt niitä, jotka ovat varmoja omasta aborttiratkaisustaan olleet silloin ja ovat edelleen. Tämä on selvä suuntaus tällä palstalla.
Mutta sinä vissiin myös samalla tavalla unohdat kaikkien kommenttienkin kuin myös sen tiedon olemassa olon, jos et ole sitä ymmärtänyt tai se on sinun juttujasi vastaan :D
Se tosiaan näkyy läpi sinun puheistasi :D
"Oi voi, kun vituttaa että ehkäsy petti ja abortista seuraskin yllättävät syyllisyydentunnot ja nyt joudut sitä seli-selitteleen ja järkeileen omalletunnolles ja kiusaaville tosiasioiden sanoville abortin vastustajille.."
Onko sinulla ehkäisy pettänyt? :D Teit siis abortin,, ja koet siitä syyllisyyttä? :D Sitten ymmärrän, miksi täällä siitä toisia epäilet :D Katsos rakkaimpani, kun sinulla ei ole väitteidesi tueksi minun tunteistani minkäänlaista pohjaa sanoillesi. Siis vain säälinsekaisella huvittuneisuudella voi tuollaisiin kaltaisiisi tietämätöömiin kiihkoilijoihin suhtautua :D
Ota kultarakas asioista selvää, niin ei sinun tarvitse tuota tietämättömyyttäsi täällä huutaa :D SEn jälkeen joku voisi mielipiteisiisikin OMISTA TUNTEISTASI suhtautua vakavasti :D
Nyt annat osviittaa vain skitsofrenisesta käyttäytymisestä, kun kuulet joidenkin mielikuvitushahmojesi juttuja ja kehittelet heille syyllisyydentuntoja :D - jankkausta.
satua kirjoitti:
"riippuu avuntarpeesta? Mitä merkittävämpi riippuvuus toisesta sen vähempi ihmisarvo.. no missä kehitysmaiden lasten ihmisyys menee kun ne ei vielä selviä ilman apuvälineitä samoilla viikoilla kun länsimaiset?"
Ei kultaseni, älä yritä tehdä päätelmiä toisten ihmisten ajatuksista, jos lähtökohtasi ovat noin puutteelliset. Silloin kannattaisi kysyä, eikä näyttää omaa tietämättömyyttään.
Se johtuu siitä, että se nainen on täydellisen ihmisoikeudellinen ihminen. Ja vaikka sinun mielestäsi ihmisoikeuksiin ei nähtävästi kuulu esim. aatteen- ja mielipiteen vapaus tai yhdellekään syntyneelle enää myöskään oikeus päätää omasta ruumiistaan, niin olet kuitenkin kantoinesi vähemmistössä. Enemmistö todellakin pitää raskaanakin olevaa naista täysiarvoisena ihmisenä ja myös kohtelee sitä sellaisena. Ja kahdelle sisäkkäin olevalle ihmiselle on mahdotonta tasa-arvoisesti heitä molempia kohdella, kun kaikki teot vaikuttavat suoraan molempiin ja toinen on elinkyvytön yksinään.
Katsos MINUN mielestäni jokainen syntynyt (tai viimeisen raskauskolmanneksen) ihminen on täydelliset ihmisoikeudet omaava hautaan asti, vaikka sinulle ihmisoikeuksien loukkaamisella ei näytäkään kauheasti olevan väliä, etenkään jos nainen on raskaana.
Juuri sen tähden on "kehitystasoraja", jonka jälkeen vasta pystytään takaamaan paitsi naiselle hänelle itsestäänselvästi kuuluvat oikeudet, myös lapselle hänen koko loppuelämänsä kuuluvat oikeudet niitä koskaan loukkaamatta.
""Ota kultaseni vähän selvää abortin hyväksynnästä ja sen kokeneiden tunteista Suomessa yleisesti,"
Kyllä, ja ne puhuu sua vastaan. Harvempi myöskään täällä sentään sun tavoin leuhkii ja ylpeilee abortillaan -pitää sitä jopa hupinaan (sairaita on..)- kuten tuolla joku muukin (hemulivaan?) ihmetteli.. sellasen täytyy olla abortistaan jo todella pahasti tarumatisoitunu ja kieltämisvaiheeseen jämähtäny.. joten eipä tarvi lähteä palstalta edes merta edemmäs kalaan ku löytyy varottavia esimerkkejä lähempääki."
Voi kultapieni, kun yksittäiset esimerkit eivät ole oikein kaikenkattavia yleistömiseen oikeuttavia "tutkimustuloksia" :D "leuhkiminen" on kanssa aika mielenkiintoinen termi tässä yhteydessä :D Siis on "leuhkimista" todeta asiat niin kuin ne ovat? :D Ensin väitetään,e ttei tunnusta tosiasioita, ja kun ne suoraan sanoo, onkin se leuhkimista :D
Eiköhän tälläkin palstalla ole paljon enemmän knäkynyt niitä, jotka ovat varmoja omasta aborttiratkaisustaan olleet silloin ja ovat edelleen. Tämä on selvä suuntaus tällä palstalla.
Mutta sinä vissiin myös samalla tavalla unohdat kaikkien kommenttienkin kuin myös sen tiedon olemassa olon, jos et ole sitä ymmärtänyt tai se on sinun juttujasi vastaan :D
Se tosiaan näkyy läpi sinun puheistasi :D
"Oi voi, kun vituttaa että ehkäsy petti ja abortista seuraskin yllättävät syyllisyydentunnot ja nyt joudut sitä seli-selitteleen ja järkeileen omalletunnolles ja kiusaaville tosiasioiden sanoville abortin vastustajille.."
Onko sinulla ehkäisy pettänyt? :D Teit siis abortin,, ja koet siitä syyllisyyttä? :D Sitten ymmärrän, miksi täällä siitä toisia epäilet :D Katsos rakkaimpani, kun sinulla ei ole väitteidesi tueksi minun tunteistani minkäänlaista pohjaa sanoillesi. Siis vain säälinsekaisella huvittuneisuudella voi tuollaisiin kaltaisiisi tietämätöömiin kiihkoilijoihin suhtautua :D
Ota kultarakas asioista selvää, niin ei sinun tarvitse tuota tietämättömyyttäsi täällä huutaa :D SEn jälkeen joku voisi mielipiteisiisikin OMISTA TUNTEISTASI suhtautua vakavasti :D
Nyt annat osviittaa vain skitsofrenisesta käyttäytymisestä, kun kuulet joidenkin mielikuvitushahmojesi juttuja ja kehittelet heille syyllisyydentuntoja :Dsulla ei näemmä riitä rahkeita keksiä enää uusia verukkeita joten tyydyt toisteleen niitä miljoonasti kumottuja. Jokainen "logiikkas" on osottautunu aina jollain lailla epäpäteväks oikeutuksena lapsen tappamiselle.
Jälleen kerran kai sitten toistettava ne sun kannalta ikävät tosiasiat kun se ei siihen traumatisoituneeseen umpikalloon tunnu jankuttamallakaan uppoovan.
Enemmistö tosiaan kunnioittaa alkionsa elämää alusta lähtien yhtä paljon kuin omaansa. Sen arvo ei mitenkään vähennä kenenkään muun ihmsarvoa.
Ruumiistapäättämisoikeus on vähemmän tärkeä kuin elämisen oikeus. Abortissa näitä oikeuksia toteutetaan epätasa-arvosesti kieroutuneessa tärkeysjärjestyksessä jolloin rikotaan vähemmän tärkeällä toisen tärkeintä oikeutta.
"Onko sinulla ehkäisy pettänyt? :D Teit siis abortin,, ja koet siitä syyllisyyttä? :D Sitten ymmärrän, miksi täällä siitä toisia epäilet :D"
OIjoi, hehhehhehhhehhhehhhhheee kun on hauskaa..
Kerroppa sit taas koska sulle toistetaan nämä samat litaniat kun se niin äkkiä tuntuu unohtuvan.
Jatka vaan noita seli-selittelyjäs, oot kaikkein loistavin esimerkki varotuksena täällä kaikille aborttia harkitseville sen vakavammista jälkiseuraamuksista. - satua
hemulivaan kirjoitti:
jos äitisi sinulle kertoisi että oli varannut ajan aborttiin, istunut odotushuoneessa ja kun hänen vuoronsa tuli lähti hän karkuun, minä kuulin tämän tarinan äidiltäni se oli ihan sentin likeellä. ja vaikka olen saanut elämässäni enemmän nyrkkiä kuin tarpeen, vaikka minut on alistettu täysin henkisesti,
vaikka kaikki on ollut täyttä paskaa, järkytyin kun kuulin tämän abortti jutun. mistään en osaa olla niin kiitollinen kun tästä elämästä joka yhdellä pillerillä olisi tuhoutunut.. osaatko ajatella omalle kohdallesi??
ei muuta, kuulostat perin välinpitämättömältä mutta kyllä tuolta vankan puolustelun takaa paistaa epävarmuus..
muutenhan sinulla ei olisi syytä meille todistella valintaasi oikeaksi? vai..
mene itseesi.. eikä tosiaan sen takia että abortin teit vaan siksi että olet noin häikäilemätön, jos mun kakara puhuu ikinä tolla lailla niin otan sitten ITSELLENI sen jälkiabortin.. meinaan sitten olen tehtävässäni epäonnistunutkäytöstä "äidiltä"
"mene itseesi.. eikä tosiaan sen takia että abortin teit vaan siksi että olet noin häikäilemätön, jos mun kakara puhuu ikinä tolla lailla niin otan sitten ITSELLENI sen jälkiabortin.. meinaan sitten olen tehtävässäni epäonnistunut"
Sinä olet valmis tappamaan "abortoimaan jälkikäteen" lapsesi (kakarasi), jos hän käyttäytyy tahtosi vastaisesti. Eli jos hänen moraliset näkökulmansa ja elämäntilanteensa poikkeavat sinun tahtosi mukaisista.
Onneksi tosiaan meidänkin perheessämme ja suvussamme on aina ymmärretty, että jokainen on yksilö omine ajatuksineen ja elämänvalintoineen, ja että ympäröivä maailma ja aikakausi muokkaa meistä sitä mitä me olemme.
Ja tosiaan minun ja sinun ajatusmaailmamme näyttävät eroavan aika huisisti. En tosiaankaan puhuisi kakaroista, enkä voisi kuvitellakaan, että tapattaisin lapseni, jos hän joskus tulevaisuudessa haluaisi tehdä abortin tai jonkun muun teon, jonka minä kokisin moraalisesti vääräksi, vaikka se tyystin laillinen olisikin. Enkä myöskään kritisoisi häntä, jos hän puhuu tosiasioita, jotka on vieläpä todistettavissa.
Jos tähän maailmaan lapsen joskus tuon, aion todellakin parhaan mukaani tukea häntä ottamaan selvää maailman tilasta ja muodostamaan omia mielipiteitään todellisiin faktoihin perustuen. Ja tosiaan siihen kuuluu myös hyväksyä ihmiset, vaikka ne maailmaa katselisivatkin eri tavoin kuin minä. Siis minusta kuulostaa mitä kauheimmalta, että olisit valmis jälkijättöisesti "abortoimaan" kakarasi, jos hän ajattelee eri tavoin kuin sinä! Siis tosiaan sinun arvostuksesi toisia ihmisiä kohtaan on tyystin riippuvainen siitä, toistaako tuo kyseinen ihminen sinun tahtoasi vai ei.
Jos äitini olisi abortin tehnyt, en olisi sitä täällä miettimässä. Vaan saattaisi olla, että minua 3 vuotta nuorempi täyssisarukseni kirjoittelisi täällä minun sijastani. Nyt hän jäi syntymättä kokonaan. Mikä olisi siis ollut saldo maailman kannalta? plus miinus nolla Minun kannaltani? 0 samoin, koska en sitä olisi miettimässä. Elämä koostuu pienistä sattumista. Niin sen alku, kulku kuin loppukin. - ymmärsit?
satua kirjoitti:
käytöstä "äidiltä"
"mene itseesi.. eikä tosiaan sen takia että abortin teit vaan siksi että olet noin häikäilemätön, jos mun kakara puhuu ikinä tolla lailla niin otan sitten ITSELLENI sen jälkiabortin.. meinaan sitten olen tehtävässäni epäonnistunut"
Sinä olet valmis tappamaan "abortoimaan jälkikäteen" lapsesi (kakarasi), jos hän käyttäytyy tahtosi vastaisesti. Eli jos hänen moraliset näkökulmansa ja elämäntilanteensa poikkeavat sinun tahtosi mukaisista.
Onneksi tosiaan meidänkin perheessämme ja suvussamme on aina ymmärretty, että jokainen on yksilö omine ajatuksineen ja elämänvalintoineen, ja että ympäröivä maailma ja aikakausi muokkaa meistä sitä mitä me olemme.
Ja tosiaan minun ja sinun ajatusmaailmamme näyttävät eroavan aika huisisti. En tosiaankaan puhuisi kakaroista, enkä voisi kuvitellakaan, että tapattaisin lapseni, jos hän joskus tulevaisuudessa haluaisi tehdä abortin tai jonkun muun teon, jonka minä kokisin moraalisesti vääräksi, vaikka se tyystin laillinen olisikin. Enkä myöskään kritisoisi häntä, jos hän puhuu tosiasioita, jotka on vieläpä todistettavissa.
Jos tähän maailmaan lapsen joskus tuon, aion todellakin parhaan mukaani tukea häntä ottamaan selvää maailman tilasta ja muodostamaan omia mielipiteitään todellisiin faktoihin perustuen. Ja tosiaan siihen kuuluu myös hyväksyä ihmiset, vaikka ne maailmaa katselisivatkin eri tavoin kuin minä. Siis minusta kuulostaa mitä kauheimmalta, että olisit valmis jälkijättöisesti "abortoimaan" kakarasi, jos hän ajattelee eri tavoin kuin sinä! Siis tosiaan sinun arvostuksesi toisia ihmisiä kohtaan on tyystin riippuvainen siitä, toistaako tuo kyseinen ihminen sinun tahtoasi vai ei.
Jos äitini olisi abortin tehnyt, en olisi sitä täällä miettimässä. Vaan saattaisi olla, että minua 3 vuotta nuorempi täyssisarukseni kirjoittelisi täällä minun sijastani. Nyt hän jäi syntymättä kokonaan. Mikä olisi siis ollut saldo maailman kannalta? plus miinus nolla Minun kannaltani? 0 samoin, koska en sitä olisi miettimässä. Elämä koostuu pienistä sattumista. Niin sen alku, kulku kuin loppukin."jos mun kakara puhuu ikinä tolla lailla niin otan sitten ITSELLENI sen jälkiabortin.. meinaan sitten olen tehtävässäni epäonnistunut""
"Sinä olet valmis tappamaan "abortoimaan jälkikäteen" lapsesi (kakarasi), jos hän käyttäytyy tahtosi vastaisesti."
Eli jos abortoi ITSENSÄ niin tarkotti kai itsemurhaa?!!
"Jos äitini olisi abortin tehnyt, en olisi sitä täällä miettimässä. Vaan saattaisi olla, että minua 3 vuotta nuorempi täyssisarukseni kirjoittelisi täällä minun sijastani. Nyt hän jäi syntymättä kokonaan."
Teki siis abortin vai? No, eipä ole moraali(ttomuude)n omena sun tapauksessas kauas puusta pudonnu.. - satua
ymmärsit? kirjoitti:
"jos mun kakara puhuu ikinä tolla lailla niin otan sitten ITSELLENI sen jälkiabortin.. meinaan sitten olen tehtävässäni epäonnistunut""
"Sinä olet valmis tappamaan "abortoimaan jälkikäteen" lapsesi (kakarasi), jos hän käyttäytyy tahtosi vastaisesti."
Eli jos abortoi ITSENSÄ niin tarkotti kai itsemurhaa?!!
"Jos äitini olisi abortin tehnyt, en olisi sitä täällä miettimässä. Vaan saattaisi olla, että minua 3 vuotta nuorempi täyssisarukseni kirjoittelisi täällä minun sijastani. Nyt hän jäi syntymättä kokonaan."
Teki siis abortin vai? No, eipä ole moraali(ttomuude)n omena sun tapauksessas kauas puusta pudonnu..Tulkitsin todellakin "itselleni jälkiabortin" koskemaan itselle tehtyä aborttia. Eli itselle raskaudenkeskeytystä.
No, en kyllä itse ymmärrä edes itsemurhaa, jos oma lapsi ajattelee asioista toisin kuin itse. Ehkä silloin kannattaisi jutella, miksi hän niin ajattelee. Voisi itsekin oppia jotain uutta.
""Jos äitini olisi abortin tehnyt, en olisi sitä täällä miettimässä. Vaan saattaisi olla, että minua 3 vuotta nuorempi täyssisarukseni kirjoittelisi täällä minun sijastani. Nyt hän jäi syntymättä kokonaan."
Teki siis abortin vai? No, eipä ole moraali(ttomuude)n omena sun tapauksessas kauas puusta pudonnu.."
No, paitsi ettei se kuulu sulle eikä mullekaan mitenkään, tietääkseni äitini ei ole aborttia tehnyt. Puhuin vain mahdollisuudesta, että usein perheessä pyritään tiettyyn lapsilukuun.
Onneksi teidän perheessä on vissiin tuo ahdasmielisyyden omena sitten vakaasti hallussa :D Mutta siinä olet oikeassa, että ympäristö todellakin vaikuttaa kunkin ihmisen asenteisiin. Meillä ei ole koskaan vain "uskottu" asioihin ja sitten vain haukuttu kaikkia muita, jotka toisin tekee. Meillä on kysytty, miksi joku toisin tekee, ja otettu opiksemme. - kyllä.
satua kirjoitti:
Tulkitsin todellakin "itselleni jälkiabortin" koskemaan itselle tehtyä aborttia. Eli itselle raskaudenkeskeytystä.
No, en kyllä itse ymmärrä edes itsemurhaa, jos oma lapsi ajattelee asioista toisin kuin itse. Ehkä silloin kannattaisi jutella, miksi hän niin ajattelee. Voisi itsekin oppia jotain uutta.
""Jos äitini olisi abortin tehnyt, en olisi sitä täällä miettimässä. Vaan saattaisi olla, että minua 3 vuotta nuorempi täyssisarukseni kirjoittelisi täällä minun sijastani. Nyt hän jäi syntymättä kokonaan."
Teki siis abortin vai? No, eipä ole moraali(ttomuude)n omena sun tapauksessas kauas puusta pudonnu.."
No, paitsi ettei se kuulu sulle eikä mullekaan mitenkään, tietääkseni äitini ei ole aborttia tehnyt. Puhuin vain mahdollisuudesta, että usein perheessä pyritään tiettyyn lapsilukuun.
Onneksi teidän perheessä on vissiin tuo ahdasmielisyyden omena sitten vakaasti hallussa :D Mutta siinä olet oikeassa, että ympäristö todellakin vaikuttaa kunkin ihmisen asenteisiin. Meillä ei ole koskaan vain "uskottu" asioihin ja sitten vain haukuttu kaikkia muita, jotka toisin tekee. Meillä on kysytty, miksi joku toisin tekee, ja otettu opiksemme.meillä on moraalin omena hallussa eikä karuistakaan tosiasioista puhuta hyssytellen.
Tietääköhän sun äitis mihin (mätä) omena putos..? - satua
kyllä. kirjoitti:
meillä on moraalin omena hallussa eikä karuistakaan tosiasioista puhuta hyssytellen.
Tietääköhän sun äitis mihin (mätä) omena putos..?"meillä on moraalin omena hallussa eikä karuistakaan tosiasioista puhuta hyssytellen.
Tietääköhän sun äitis mihin (mätä) omena putos..?"
Teillä ei vain ollut hallussa kuin se oma kapea omena :D Jos sukunne edustaja erehtyy haikailemaan toisen lajin omenaa, on se käännytettävä teillä jo takaisin ruotuun. Saatikka jos haikailee päärynää. Te varmaan väitätte, ettei päärynöitä ole olemassa, vaikka naapurin pihalla niitä kasvaa iso puu.
Me mädät omenat nähtävästi ajetaan tätäkin maata eteenpäin; ikävä sinulle. Totu vain siihen. - tai siittiö?
muille kirjoitti:
onneksi riittää se tieto että alkio on niiden elävä lapsi.
Juu, sekään ei varmaan 'kuulunu kellekään' mitä yks tyyppi teki taannoin tuolla Jokelassa.. suurimmalle osalle ventovieraita kaikki, joten mitäs siitä."...riittää se tieto että alkio on niiden elävä lapsi." Alkio on alkio (tarkoittaa solujoukkoa). Lapsi on lapsi. Munasolu on jo puolet alkiosta, samoin siittiö. Kohteletko niitäkin hartaudella; puolikas lapsi...
- ....
tai siittiö? kirjoitti:
"...riittää se tieto että alkio on niiden elävä lapsi." Alkio on alkio (tarkoittaa solujoukkoa). Lapsi on lapsi. Munasolu on jo puolet alkiosta, samoin siittiö. Kohteletko niitäkin hartaudella; puolikas lapsi...
puolikas perimä ei ole yhtä kuin ihmisyksilö.
Alkio on tietynikäinen ihminen, ja koska se on keskenkasvuinen ei-aikuinen ihminen, sitä voidaan nimittää myös lapseksi.
Ihminen on koko ikänsä solujoukkoa, kyllä.
- kirjoittajana...??
mene vaan leikkimään hepin kanssa ilman suojaa;D kyllä sinäkin abortti jonoihin tms pääset!:) onnea yritykselle!!
jos ei ekal kerral tärppää kokeile toisenkin kerran onnea yritykselle! ("onnen ruletti" tauti vai lapsi:P) - hemulivaan
nimessä kannata aborttia. kaksi olen tehnyt (lääkkeellinen ja kaavinta) mulle tuli kamala olo vasta sen jälkeen kun sain vihdoin lapsen, aloin tosissani miettiä että riistin kaksi elämää jotka olis tahtonut tähän mailmaan, ja nyt en pääse ajatuksesta eroon että jos se oiskin ollu just toi mun lapseni jonka olisin abortoinut,, en olis koskaan tavannut sitä..on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin abortti
mielestäni se ei ole aborttiin riittää syy että vanhemmat ei saa tietää jne. jne.
mutta kuitenkin jokaisen ihmisen henkilökohtainen päätös, joskus oikea joskus väärä- mieli muuttuu,
kun itse saa lapsia!
Abortin vastustajilla on yleensä lapsia, kun taas abortin kannattajat ja tekijät ovat lapsettomia nuoria ihmisiä -tai ateistifeministejä, jotka ovat ottaneet tämän palstan lähetystyönsä areenaksi. Missään tapauksessa abortti ei ole mikään "naisen oikeus". - abortti on..
mieli muuttuu, kirjoitti:
kun itse saa lapsia!
Abortin vastustajilla on yleensä lapsia, kun taas abortin kannattajat ja tekijät ovat lapsettomia nuoria ihmisiä -tai ateistifeministejä, jotka ovat ottaneet tämän palstan lähetystyönsä areenaksi. Missään tapauksessa abortti ei ole mikään "naisen oikeus"."naise´n oikeus" MUTTA! pitäisi ainankin ajatella ennen kun menee peuhaamaan ilman suojaa..
aika moni täällä tuntuu olevan alaikäisiä joilla ei tunnu olevan hajuakaan mitä seuraamuksia suojaamattomalla seksillä on..
sitten pillitetään kun saadaan tauti ja joudutaan abortti tekemään..
VAI onko niin että tarpeeksi ei vanhemmat/koulu kerro seksi asioista!? itse lapset ota selvää (lapsella meinaan alaikäistä).. 14-17vuotiaita.. esimerkiksi.. (kun on siitä neitsyydestä niin kova kiire päästä eroon vaikka tuossa iässä 14-15 pitäsi viellä "harrastaa lapsellisuuksia" eikä seksiä!). - vasta aviossa
abortti on.. kirjoitti:
"naise´n oikeus" MUTTA! pitäisi ainankin ajatella ennen kun menee peuhaamaan ilman suojaa..
aika moni täällä tuntuu olevan alaikäisiä joilla ei tunnu olevan hajuakaan mitä seuraamuksia suojaamattomalla seksillä on..
sitten pillitetään kun saadaan tauti ja joudutaan abortti tekemään..
VAI onko niin että tarpeeksi ei vanhemmat/koulu kerro seksi asioista!? itse lapset ota selvää (lapsella meinaan alaikäistä).. 14-17vuotiaita.. esimerkiksi.. (kun on siitä neitsyydestä niin kova kiire päästä eroon vaikka tuossa iässä 14-15 pitäsi viellä "harrastaa lapsellisuuksia" eikä seksiä!).niin ei tarvitse aborttia.
- näinkään
vasta aviossa kirjoitti:
niin ei tarvitse aborttia.
Minä olen aviossa ja harrastan seksiä, mutta en ottaisi lasta vastaan.
Ei avioliitto ole mikään lapsenteko instituutti. - sanoen,
näinkään kirjoitti:
Minä olen aviossa ja harrastan seksiä, mutta en ottaisi lasta vastaan.
Ei avioliitto ole mikään lapsenteko instituutti.'ei ottaa lasta vastaan' = TAPPAA lapsi. Eikös?
- hemulivaan
kun itse saa lapsia!
Abortin vastustajilla on yleensä lapsia, kun taas abortin kannattajat ja tekijät ovat lapsettomia nuoria ihmisiä -tai ateistifeministejä, jotka ovat ottaneet tämän palstan lähetystyönsä areenaksi. Missään tapauksessa abortti ei ole mikään "naisen oikeus".saisin päättää tulisi aborttiin sellainen laki että:
-raiskatulla naisella on oikeus tehdä abortti.
-alle 15 ja yli 50 vuotiaalla olisi oikeus aborttiin.
-jos lapsi on vammainen olisi oikeus tehdä abortti.
mielestäni muita perusteltuja syitä abortille ei ole
se ei riitä syyksi että hei emmä oo valmis mulla on koulu kesken ja elämä menee pilalle lapsen takia, sillä kuitenkin jos on valmis seksin harrastukseen on valmis myös kantamaan vastuunsa seuraamuksista.
itse tein keskeytykset vanhempieni uhkailujen alla joka ei ainakaan helpota sitä tuskaa joka abortista jäi..
en menetä yöuniani jos joku abortin tekee, mutta se on aivan viho viho viimeinen keino, suomesssakin niin moni lapseton perhe voisi tällaiselle lapselle tarjota loistavan elämän,
kyllä mä nyt vähän hippeilen mutta mielestäni voikukallakin on oikeus elää!! - Tristar
sanoen, kirjoitti:
'ei ottaa lasta vastaan' = TAPPAA lapsi. Eikös?
Minäkin olen aviossa ja meillä on lapsia mutten jaksaisi yhtään enempää nyt, ehkä sitten muutaman vuoden päästä kun nämä entiset univelat on nukuttu pois :D
Ymmärrämme toki että sellaisen mielestä joka näkee hedelmöityneen munasolun valmiina ihmisenä ja sinällään ihmisoikeudet omaavana yksilönä, abrotti tarkoittaa lapsen, ihmisen, tappamista. Meille jotka näemme alkion alkiona emmekä minään muuna, se tarkoittaa vain raskauden keskeyttämisetä, sen ihmisen, lapsen, kehittymisen estämistä, sen olemassaolon estämistä.
Meillä on eri näkemykiä eikä yhtä ainoaa oikeaa vastausta ole. Jankuttaa toki voi vaikka maailman tappiin saakka...
** - niinkään
kun itse saa lapsia!
Abortin vastustajilla on yleensä lapsia, kun taas abortin kannattajat ja tekijät ovat lapsettomia nuoria ihmisiä -tai ateistifeministejä, jotka ovat ottaneet tämän palstan lähetystyönsä areenaksi. Missään tapauksessa abortti ei ole mikään "naisen oikeus".Ei aina niinkään, siis että mieli muuttuisi kun lapsen saa.. Itse en koe olevani enää kovin nuori, 30 ylittänyt, ja lapsikin minulla on, mutta siinäkin on yksi liikaa. Jos tässä tilanteessa tulisin uudelleen raskaaksi, ainoa vaihtoehto olisi abortti.
- hemulivaan
niinkään kirjoitti:
Ei aina niinkään, siis että mieli muuttuisi kun lapsen saa.. Itse en koe olevani enää kovin nuori, 30 ylittänyt, ja lapsikin minulla on, mutta siinäkin on yksi liikaa. Jos tässä tilanteessa tulisin uudelleen raskaaksi, ainoa vaihtoehto olisi abortti.
kuulosta kun äiti sanoo että on yksi lapsi ja sekin liikaa. oisko tää abortin puolesta/vastaan oleminen jotenkin yhteydessä ihmisen emotionaalisuuteen.. musta alkaa kyllä tuntua siltä että ihminen joka osaa TÄYSIN unohtaa aborttinsa ja lapsensa, ei osaa ajatella asioita kuin itsensä kannalta..
-mulle tulee paha olo jos nään lapsen itkevän, olise sitten oma tai toisen.
-mulle tulee paha olo jos näen että joku loukkaa toista ihmistä oli se sitten aikuinen tai lapsi
ei saa ajatella kaikkea niin itsekkäästi, ei ihmekkään että maailmasta paha tuleekin kun pyritään sellaiseen ylenpalttiseen oman onnen ja rahan tavoitteluun, muut unohdetaan kylmästi.
nykyajan kasvatus on syypää tähän, jokainen lapsi nostetaan niin korkealle jalustalle ettei ne enää ikinä sieltä osaa kasvettuaan laskeutua meidän tavallisten ihmisten sekaan..
kumpa ihmiset opettelisivat ajattelemaan enemmän tunteella.. - niinkään
hemulivaan kirjoitti:
kuulosta kun äiti sanoo että on yksi lapsi ja sekin liikaa. oisko tää abortin puolesta/vastaan oleminen jotenkin yhteydessä ihmisen emotionaalisuuteen.. musta alkaa kyllä tuntua siltä että ihminen joka osaa TÄYSIN unohtaa aborttinsa ja lapsensa, ei osaa ajatella asioita kuin itsensä kannalta..
-mulle tulee paha olo jos näen että joku loukkaa toista ihmistä oli se sitten aikuinen tai lapsi
ei saa ajatella kaikkea niin itsekkäästi, ei ihmekkään että maailmasta paha tuleekin kun pyritään sellaiseen ylenpalttiseen oman onnen ja rahan tavoitteluun, muut unohdetaan kylmästi.
nykyajan kasvatus on syypää tähän, jokainen lapsi nostetaan niin korkealle jalustalle ettei ne enää ikinä sieltä osaa kasvettuaan laskeutua meidän tavallisten ihmisten sekaan..
kumpa ihmiset opettelisivat ajattelemaan enemmän tunteella..Eipä sitä ajattele asioita muiden kuin itsensä kannalta, varsinkaan tässä asiassa. Jos rahat on loppu, henkinen ja fyysinen terveys on loppu ja elämä täyttä helvettiä niin elämässä on ihan muut asiat tärkeitä kun yks abortti.
Eiköhän kuitenkin olisi tärkeämpää että ihmiset opettelisivat enemmän ajattelemaan järjellä niin säästyttäisiin monelta pahalta. - hemulivaan
niinkään kirjoitti:
Eipä sitä ajattele asioita muiden kuin itsensä kannalta, varsinkaan tässä asiassa. Jos rahat on loppu, henkinen ja fyysinen terveys on loppu ja elämä täyttä helvettiä niin elämässä on ihan muut asiat tärkeitä kun yks abortti.
Eiköhän kuitenkin olisi tärkeämpää että ihmiset opettelisivat enemmän ajattelemaan järjellä niin säästyttäisiin monelta pahalta.voi synnyttää lapsen adoptoitavaksi, ja abortoida itsensä
- ...mimmi...
hemulivaan kirjoitti:
voi synnyttää lapsen adoptoitavaksi, ja abortoida itsensä
Jos jokaisella alkiolla "on oikeus" elää, niin eikös suoda jokaiselle naiselle oikeus päättää omasta elämästään.
Raa'aksi peli menee siinä vaiheessa kun raskaus keskeytetään 12 viikon jälkeen, eikös vielä alle 20 viikkonen sikiö abortoida erikois syistä?
Voiko sitten "katumuspillerin" rinnastaa aborttiin ja onko se sitten "murha"... jaa-a...
Itselläni muuten 2 lasta ja jos vahinko sattuisi niin keskeytyksen tekisin ainenkin tässä elämän tilanteessa... oman perheeni takia. Meidän kaikkien... - hemulivaan
...mimmi... kirjoitti:
Jos jokaisella alkiolla "on oikeus" elää, niin eikös suoda jokaiselle naiselle oikeus päättää omasta elämästään.
Raa'aksi peli menee siinä vaiheessa kun raskaus keskeytetään 12 viikon jälkeen, eikös vielä alle 20 viikkonen sikiö abortoida erikois syistä?
Voiko sitten "katumuspillerin" rinnastaa aborttiin ja onko se sitten "murha"... jaa-a...
Itselläni muuten 2 lasta ja jos vahinko sattuisi niin keskeytyksen tekisin ainenkin tässä elämän tilanteessa... oman perheeni takia. Meidän kaikkien...ainakaan kiinnosta kuka abortteja tekee ja kuka ei, sellaisilla ihmisillä on vikkaa päässä ketkä ylpeilee abortillaan kuten eräs tuolla ylempänä..
käsittääkseni vain vammaisia abortoidaan noin myöhään..
kuten jo aikaisemmin mainistin jokaisen oma päätös. joskus oikea, joskus väärä - ...mimmi...
hemulivaan kirjoitti:
ainakaan kiinnosta kuka abortteja tekee ja kuka ei, sellaisilla ihmisillä on vikkaa päässä ketkä ylpeilee abortillaan kuten eräs tuolla ylempänä..
kuten jo aikaisemmin mainistin jokaisen oma päätös. joskus oikea, joskus vääräEn miekään ymmärrä, miten sillä voi ylpeillä... Tunnen ihmisiä joille tehty abortti. Ei ne sitä ole kuuluttaneet. Kaikille olla arka aihe...
Mutta olen kuullut että jollekin 14-15-vuotiaalle neidolle keskeytys tehtiin siinä vaiheessa kun tyttö tiesi jo syntymättömän sikiönsä/lapsensa sukupuolen ultra kuvien perusteella (eli yli 12-viikolla?). Kuitenkin tää tyttö muutti mielensä. Kertoi kuulemma siitä sitte koulussa. Ehkäpä tajuaa edes hävetä näin jälkeenpäin :( - että..
...mimmi... kirjoitti:
Itselläni muuten 2 lasta ja jos vahinko sattuisi niin keskeytyksen tekisin ainenkin tässä elämän tilanteessa... oman perheeni takia. Meidän kaikkien...abortti on jotenkin jalompi ja oikeutetumpi jos sen tekee jonkun toisen vuoksi, vai selitteletkö asiaa näin "kauniimmaksi"?
Nainen saa silloin tosiaan päättää elämästään kun on kuolemassa raskauteen.
Riippuu missä vaiheessa jälkiehkäsypilleri otetaan. Jos ennen ovulaatiota niin se on enemmänkin kuin e-pilleri. Jos tämän jälkeen noin 5 päivän ajan niin ensisijainen ehkäsevä vaikutus kohdistuu limakalvoon. Tosin alkiolla on toki mahdollisuus silti kiinnittyä ja jatkaa elämää.. joten ei aivan rinnastettavissa aborttiin. - abortoidaan
hemulivaan kirjoitti:
ainakaan kiinnosta kuka abortteja tekee ja kuka ei, sellaisilla ihmisillä on vikkaa päässä ketkä ylpeilee abortillaan kuten eräs tuolla ylempänä..
kuten jo aikaisemmin mainistin jokaisen oma päätös. joskus oikea, joskus väärä"painavilla" (käytännössä samoja kuin sosiaaliset) syillä TEOn luvalla rv20 asti. Sen jälkeen vain vammaisia rv24 saakka.
Että näin "mahtava" laki meillä.. - ...mimmi...
että.. kirjoitti:
abortti on jotenkin jalompi ja oikeutetumpi jos sen tekee jonkun toisen vuoksi, vai selitteletkö asiaa näin "kauniimmaksi"?
Nainen saa silloin tosiaan päättää elämästään kun on kuolemassa raskauteen.
Riippuu missä vaiheessa jälkiehkäsypilleri otetaan. Jos ennen ovulaatiota niin se on enemmänkin kuin e-pilleri. Jos tämän jälkeen noin 5 päivän ajan niin ensisijainen ehkäsevä vaikutus kohdistuu limakalvoon. Tosin alkiolla on toki mahdollisuus silti kiinnittyä ja jatkaa elämää.. joten ei aivan rinnastettavissa aborttiin.Ei abortissa ole mitään jaloa tai kaunista... En mie sellasta oo kai vihjaillukkaan.
- ylitunteellinenko?
hemulivaan kirjoitti:
kumpa ihmiset opettelisivat ajattelemaan enemmän tunteella..mulle tekis pahaa jos täytys "pahoinpidellä" jotain söpöä pehmolelua tai vauvanukkee!! Vaikka järki sanoo etteihän siinä edes vahingoita/satuta ketään, silti..! Outoo..
- sentään
hemulivaan kirjoitti:
saisin päättää tulisi aborttiin sellainen laki että:
se ei riitä syyksi että hei emmä oo valmis mulla on koulu kesken ja elämä menee pilalle lapsen takia, sillä kuitenkin jos on valmis seksin harrastukseen on valmis myös kantamaan vastuunsa seuraamuksista.
itse tein keskeytykset vanhempieni uhkailujen alla joka ei ainakaan helpota sitä tuskaa joka abortista jäi..
en menetä yöuniani jos joku abortin tekee, mutta se on aivan viho viho viimeinen keino, suomesssakin niin moni lapseton perhe voisi tällaiselle lapselle tarjota loistavan elämän,
kyllä mä nyt vähän hippeilen mutta mielestäni voikukallakin on oikeus elää!!myös jos nainen ois kuolemassa raskauteen..?
Mielestäni ikä ei ole mikään oikeutus, raiskauskaan ei ole lapsen syytä.
Lapsen vamman vakavuus pitäs harkita tapauskohtasesti (mm. kärsimys, sairauden kuolettavus). - sitten..
...mimmi... kirjoitti:
Ei abortissa ole mitään jaloa tai kaunista... En mie sellasta oo kai vihjaillukkaan.
näitä parannetaan(?) abortilla;
"Itselläni muuten 2 lasta ja jos vahinko sattuisi niin keskeytyksen tekisin ainenkin tässä elämän tilanteessa... oman perheeni takia. Meidän kaikkien... "
Tuskin sun perhees tai kukaan muukaan sitä aborttia pyytää?
Joka tahtoo keksii keinot, joka ei tahdo keksii selitykset.. - ...mimmi...
sitten.. kirjoitti:
näitä parannetaan(?) abortilla;
"Itselläni muuten 2 lasta ja jos vahinko sattuisi niin keskeytyksen tekisin ainenkin tässä elämän tilanteessa... oman perheeni takia. Meidän kaikkien... "
Tuskin sun perhees tai kukaan muukaan sitä aborttia pyytää?
Joka tahtoo keksii keinot, joka ei tahdo keksii selitykset.."Tuskin sun perhees tai kukaan muukaan sitä aborttia pyytää?
Joka tahtoo keksii keinot, joka ei tahdo keksii selitykset.. "
Vois ne vaikka pyytääkin jos mun henkinen jaksaminen siitä riippuis. Omast mielestäni olen nyt hyvä äiti lapsilleni, elämä järjestyksessä. Mutta sen verran herkkänä ja masentuneisuuteen taipuvaisena ihmisenä en riskeeraisi omaa jaksamista äitinä. Varsinkin nyt kun ollaan lasten kanssa kolmestaan, en varmasti kestäisi raskausajan mielenmyllerryksiä ja fyysisiä vaivoja yksin. Ja siinä hoitaa työt (leivän pöytään) ja 2 lasta.
Kaikilla niin erilaiset elämän tilanteet. Ei kukaan voi arvostella toisen päätöksiä, kun ei sielä toisen päässä asu tai mukana arjessa. Mielipiteisiinhän on oikeus. Mut pitäis yrittää ymmärtää muitakin, eikä suoraan tuomita... - hemulivaan
...mimmi... kirjoitti:
En miekään ymmärrä, miten sillä voi ylpeillä... Tunnen ihmisiä joille tehty abortti. Ei ne sitä ole kuuluttaneet. Kaikille olla arka aihe...
Mutta olen kuullut että jollekin 14-15-vuotiaalle neidolle keskeytys tehtiin siinä vaiheessa kun tyttö tiesi jo syntymättömän sikiönsä/lapsensa sukupuolen ultra kuvien perusteella (eli yli 12-viikolla?). Kuitenkin tää tyttö muutti mielensä. Kertoi kuulemma siitä sitte koulussa. Ehkäpä tajuaa edes hävetä näin jälkeenpäin :(hyi kamala..en ole kuullutkaan että niin myöhään vois keskeyttää.. aika karmivaa siinä vaiheessahan ne jo varmaan kärsiikin abortissa..kääk
- hemulivaan
abortoidaan kirjoitti:
"painavilla" (käytännössä samoja kuin sosiaaliset) syillä TEOn luvalla rv20 asti. Sen jälkeen vain vammaisia rv24 saakka.
Että näin "mahtava" laki meillä..tarkottiko sosiaaliset syyt esimerkiksi
-taloudellisia vaikeuksia
-alkoholiongelmia jne..??
jos tarkoitti niin en voi muuta sanoa kuin että, sairas on tämä maa - hemulivaan
sentään kirjoitti:
myös jos nainen ois kuolemassa raskauteen..?
Mielestäni ikä ei ole mikään oikeutus, raiskauskaan ei ole lapsen syytä.
Lapsen vamman vakavuus pitäs harkita tapauskohtasesti (mm. kärsimys, sairauden kuolettavus).siis totta kai jos se on äidin terveydelle haitaksi.. en itsekkään pidä ikää oikeana syynä
mutta mielestäni aika harva minun määrittämästä ikäryhmästä tulee kovinkaan helposti raskaaksi..kai? - ...mimmi...
ylitunteellinenko? kirjoitti:
mulle tekis pahaa jos täytys "pahoinpidellä" jotain söpöä pehmolelua tai vauvanukkee!! Vaikka järki sanoo etteihän siinä edes vahingoita/satuta ketään, silti..! Outoo..
Nämä abortin vastustajat kuulostaa aika pelottavilta ihmisiltä /:
Pelottais jos tulis pimeällä kujalla vastaan... - arvostella,
...mimmi... kirjoitti:
"Tuskin sun perhees tai kukaan muukaan sitä aborttia pyytää?
Joka tahtoo keksii keinot, joka ei tahdo keksii selitykset.. "
Vois ne vaikka pyytääkin jos mun henkinen jaksaminen siitä riippuis. Omast mielestäni olen nyt hyvä äiti lapsilleni, elämä järjestyksessä. Mutta sen verran herkkänä ja masentuneisuuteen taipuvaisena ihmisenä en riskeeraisi omaa jaksamista äitinä. Varsinkin nyt kun ollaan lasten kanssa kolmestaan, en varmasti kestäisi raskausajan mielenmyllerryksiä ja fyysisiä vaivoja yksin. Ja siinä hoitaa työt (leivän pöytään) ja 2 lasta.
Kaikilla niin erilaiset elämän tilanteet. Ei kukaan voi arvostella toisen päätöksiä, kun ei sielä toisen päässä asu tai mukana arjessa. Mielipiteisiinhän on oikeus. Mut pitäis yrittää ymmärtää muitakin, eikä suoraan tuomita...sehän on vain mielipidettä!! On vähän eri asia arvostella tekoa kuin tappaa mielipiteellä ihminen!
Älä yritä luistaa vastuusta, sähän siitä abortista kuitenki viime kädessä päätät ja niin päätät myös jaksaa jos niikseen tulee! - taas pelottavia
...mimmi... kirjoitti:
Nämä abortin vastustajat kuulostaa aika pelottavilta ihmisiltä /:
Pelottais jos tulis pimeällä kujalla vastaan...ovat nuo kylmäveriset omien lastnsa murhaajat. Sellaisten kanssa en haluaisi joutua tekemisiin.
- pelottava
taas pelottavia kirjoitti:
ovat nuo kylmäveriset omien lastnsa murhaajat. Sellaisten kanssa en haluaisi joutua tekemisiin.
Minusta taas ovat pelottavia sinulaisesi yksisilmäiset ajattelemattomat höpöttäjät. Sellaisten kanssa en todella halua joutua tekemisiin.
- -murhia-
pelottava kirjoitti:
Minusta taas ovat pelottavia sinulaisesi yksisilmäiset ajattelemattomat höpöttäjät. Sellaisten kanssa en todella halua joutua tekemisiin.
kumpi on toisen elämän/terveyden kannalta vaarallisempi: se joka SANOO että teet väärin tappaessas ihmisiä vai se joka TAPPAA niitä?
- Saara
hemulivaan kirjoitti:
saisin päättää tulisi aborttiin sellainen laki että:
kyllä mä nyt vähän hippeilen mutta mielestäni voikukallakin on oikeus elää!!haluat riistää 16-49 -vuotiailta naisilta ihmisoikeudet. Vaikea uskoa sinua naiseksi - mitkä ihmisoikeudet ajattelit poistaa miehiltä?
- reaalielämässä
arvostella, kirjoitti:
sehän on vain mielipidettä!! On vähän eri asia arvostella tekoa kuin tappaa mielipiteellä ihminen!
Älä yritä luistaa vastuusta, sähän siitä abortista kuitenki viime kädessä päätät ja niin päätät myös jaksaa jos niikseen tulee!ei asiat valitettavasti ole ihan näin helppoja. Masennus on sairaus, eikä siitä kärsivä useinmiten vain pysty jaksamaan kun niin päättää. Sama kuin sanoisit syöpää sairastavalle, että saat syöpäkasvaimen katoamaan kun vaan päätät niin. Masentunut tarvitsee hoitoa, masennus ei parane sillä, että vain päättää jaksaa. Mutta nämä ovat tietysti niitä tosiasioita, jotka abortin vastustaja haluaa kieltää ja hyssytellä olemattomiin. Pää pensaaseen vaan ja kuvitellaan että elämä on aina yhtä helppoa kuin se abortin vastustajan ruusu-unelmissa on...
- -murhia-
reaalielämässä kirjoitti:
ei asiat valitettavasti ole ihan näin helppoja. Masennus on sairaus, eikä siitä kärsivä useinmiten vain pysty jaksamaan kun niin päättää. Sama kuin sanoisit syöpää sairastavalle, että saat syöpäkasvaimen katoamaan kun vaan päätät niin. Masentunut tarvitsee hoitoa, masennus ei parane sillä, että vain päättää jaksaa. Mutta nämä ovat tietysti niitä tosiasioita, jotka abortin vastustaja haluaa kieltää ja hyssytellä olemattomiin. Pää pensaaseen vaan ja kuvitellaan että elämä on aina yhtä helppoa kuin se abortin vastustajan ruusu-unelmissa on...
ole sama kuin fyysinen sairaus tai raskaus joka uhkaa naisen henkeä. Ei masennus tapa siten ku esim. syöpä.
- -murhia-
Saara kirjoitti:
haluat riistää 16-49 -vuotiailta naisilta ihmisoikeudet. Vaikea uskoa sinua naiseksi - mitkä ihmisoikeudet ajattelit poistaa miehiltä?
tehdä kehollaan mitä lystää jos sen seurauksena on jonkun kuolema?
- satua
-murhia- kirjoitti:
tehdä kehollaan mitä lystää jos sen seurauksena on jonkun kuolema?
kehon sisällä elää toinen ihminen, niin kyllä saavat tehdä sille, mitä lystäävät.
- -murhia-
satua kirjoitti:
kehon sisällä elää toinen ihminen, niin kyllä saavat tehdä sille, mitä lystäävät.
Kehollaan ei saa tehdä ihan mitä lystää.
Ei varsinkaan jos se vahingoittaa toisen kehoa tai peräti tappaa sen. - Ihminen, mies tai nainen
-murhia- kirjoitti:
Kehollaan ei saa tehdä ihan mitä lystää.
Ei varsinkaan jos se vahingoittaa toisen kehoa tai peräti tappaa sen.saa tehdä keholleen mitä vain, ei siihen kukaan kuole, jos mies vahingoittaa itseään. Jos taas miehellä on vaikka syntymätön kaksoisveli kropassaan, kyllä hän sen saa poistaa. Tää on ihan älytön vertaus, kerropas yksikin sellainen tapa, jolla mies voisi aiheuttaa toisen kuoleman vahingoittamalla itseään, niin jatketaan keskustelua sen jälkeen.
- luulisit??
-murhia- kirjoitti:
kumpi on toisen elämän/terveyden kannalta vaarallisempi: se joka SANOO että teet väärin tappaessas ihmisiä vai se joka TAPPAA niitä?
Se on pelottavampi, joka on niin harhoissaan, että luulee tietävänsä mikä on muille ihmiselle parasta ja tarjoaa omaa ratkaisumalliaan ainoana oikeana valintana.
- -murhia-
luulisit?? kirjoitti:
Se on pelottavampi, joka on niin harhoissaan, että luulee tietävänsä mikä on muille ihmiselle parasta ja tarjoaa omaa ratkaisumalliaan ainoana oikeana valintana.
tiedän ettei myrkyttäminen ja pilkkominen voi tehdä kenellekään kovinkaan hyvää..?
Pelottavia on tosiaan ne jotka uskottelee tän olevan jollekin 'parasta'. - -murhia-
Ihminen, mies tai nainen kirjoitti:
saa tehdä keholleen mitä vain, ei siihen kukaan kuole, jos mies vahingoittaa itseään. Jos taas miehellä on vaikka syntymätön kaksoisveli kropassaan, kyllä hän sen saa poistaa. Tää on ihan älytön vertaus, kerropas yksikin sellainen tapa, jolla mies voisi aiheuttaa toisen kuoleman vahingoittamalla itseään, niin jatketaan keskustelua sen jälkeen.
kun ei ehkä semmosta tilannetta olekaan, niin sikäli vertaus ontui alunalkaenkin.
Toki jokainen saa tehdä OMALLE keholleen mitä vain kunhan ei siinä sivussa vahingoita ketään toista (kuten sikiön kehoa). Vai olikos se niin että naisenkin kehoon kuuluu väliaikasesti esim. pippeli tai kaksi päätä..? - tietää!!
-murhia- kirjoitti:
tiedän ettei myrkyttäminen ja pilkkominen voi tehdä kenellekään kovinkaan hyvää..?
Pelottavia on tosiaan ne jotka uskottelee tän olevan jollekin 'parasta'.Kyllä jokainen tietää mikä on itselleen parasta. Luota vaan siihen! Ei kannata ottaa muiden elämästä huolehtimista harteilleen. Ja jokainenhan itse kantaa seuraumukset, ei niitä tarvitse murehtia muiden. Jos joku katsoo tarpelliseksi tehdä raskaudenkeskeytyksen, on vastuu hänellä. Jos taas haluaa synnyttää lapsen, on vastuu edelleen hänellä
- -murhia-
tietää!! kirjoitti:
Kyllä jokainen tietää mikä on itselleen parasta. Luota vaan siihen! Ei kannata ottaa muiden elämästä huolehtimista harteilleen. Ja jokainenhan itse kantaa seuraumukset, ei niitä tarvitse murehtia muiden. Jos joku katsoo tarpelliseksi tehdä raskaudenkeskeytyksen, on vastuu hänellä. Jos taas haluaa synnyttää lapsen, on vastuu edelleen hänellä
synnyttää lapsi tai tappaa se.
Varmaan juu voi jollekin ITSELLE olla helpompaa toi toinen mutta ongelma on siinä että sikiölle ei anneta myöhempää mahdollisuutta päättää mikä sille on parasta. - se vaan on, että
-murhia- kirjoitti:
synnyttää lapsi tai tappaa se.
Varmaan juu voi jollekin ITSELLE olla helpompaa toi toinen mutta ongelma on siinä että sikiölle ei anneta myöhempää mahdollisuutta päättää mikä sille on parasta.Se joka lasta kantaa on siitä vastuussa koko raskauden ajan ja myös syntymän jälkeen seuraavat 18 vuotta (Lain mukaan) , ja henkisesti koko loppuelämän. jos ei joku halua ottaa tätä vastuuta, tuntee sen liian suureksi, ei katso jostai syystä kykenevänsä hoitamaan tehtävää kunnialla, on hänellä oltava oikeus valita toisin.
Neljän lapsen äitinä tiedän ettei elämä ole aina niin yksiselitteistä. - toki
se vaan on, että kirjoitti:
Se joka lasta kantaa on siitä vastuussa koko raskauden ajan ja myös syntymän jälkeen seuraavat 18 vuotta (Lain mukaan) , ja henkisesti koko loppuelämän. jos ei joku halua ottaa tätä vastuuta, tuntee sen liian suureksi, ei katso jostai syystä kykenevänsä hoitamaan tehtävää kunnialla, on hänellä oltava oikeus valita toisin.
Neljän lapsen äitinä tiedän ettei elämä ole aina niin yksiselitteistä.'valita toisin' kunhan se ei tarkota yhtä kuin lapsen surmaaminen abortilla. eli antaa lapsi sille joka siitä haluaa / kykenee huolehtimaan.
- voi tappaa
-murhia- kirjoitti:
ole sama kuin fyysinen sairaus tai raskaus joka uhkaa naisen henkeä. Ei masennus tapa siten ku esim. syöpä.
syöpäkään ei tapa takuuvarmasti, siitäkin voi parantua. Ihan samoin masennus uhkaa ihmisen henkeä, sekin voi koitua kuolemaksi.
voi tappaa kirjoitti:
syöpäkään ei tapa takuuvarmasti, siitäkin voi parantua. Ihan samoin masennus uhkaa ihmisen henkeä, sekin voi koitua kuolemaksi.
mielen sairaus tappaa muuten kuin korkeintaan epäsuorasti (itsemurha).
- on sama
aavausva kirjoitti:
jokatapauksessa joku on kuollut sairautensa tähden. Vai meinaatko ettei masennus ole syynä masentuneen itsemurhaan? Mitä väliä sillä on, tappaako sairaus suorasti vai epäsuorasti jos voi tappaa kuitenkin?
on sama kirjoitti:
jokatapauksessa joku on kuollut sairautensa tähden. Vai meinaatko ettei masennus ole syynä masentuneen itsemurhaan? Mitä väliä sillä on, tappaako sairaus suorasti vai epäsuorasti jos voi tappaa kuitenkin?
Masentunu voi viedä raskauden loppuun ilman suoranaista kuolemanuhkaa, toisin ku ehkä syöpäsairas.
Jos kumpikin on sidottu sänkyyn (tietysti ruokitaan ym.) ettei voi tehdä itselleen mitään niin vain syöpää sairastava voi olla kuollu sen 9kk jälkeen.- kerrata, mutta
toki kirjoitti:
'valita toisin' kunhan se ei tarkota yhtä kuin lapsen surmaaminen abortilla. eli antaa lapsi sille joka siitä haluaa / kykenee huolehtimaan.
Lue taaksepäin mitä on kirjoitettu.
Lyhyesti; joskus raskaana oleva ihminen ei ole kykenevä viemään raskautta loppuun saakka fyysisistä tai psyykkisistä syistä, ja sitähän lapen synnyttäminen edellyttää! Silloin voi valita toisinkin. Päätös on jokisen oma! - voi!!!!!!!
aavausva kirjoitti:
NO kyllä silloinkin on kuollut. Vai jaetaanko tästäkin tyyli- ja oikeutuspisteitä. Eli itsemurhan tehnyt on jotenkin "vähemmän arvoisesti kuollut", eli ei ole oikein ansainnut kuolemaa, on niinkuin väärällä diagnoosilla kuollut.
- aavausva (ei kirj.)
voi!!!!!!! kirjoitti:
NO kyllä silloinkin on kuollut. Vai jaetaanko tästäkin tyyli- ja oikeutuspisteitä. Eli itsemurhan tehnyt on jotenkin "vähemmän arvoisesti kuollut", eli ei ole oikein ansainnut kuolemaa, on niinkuin väärällä diagnoosilla kuollut.
Ja mitenkähän masennukseen kuolee jollei pääse tekeen itsemurhaa??
- kaunistelet
kerrata, mutta kirjoitti:
Lue taaksepäin mitä on kirjoitettu.
Lyhyesti; joskus raskaana oleva ihminen ei ole kykenevä viemään raskautta loppuun saakka fyysisistä tai psyykkisistä syistä, ja sitähän lapen synnyttäminen edellyttää! Silloin voi valita toisinkin. Päätös on jokisen oma!kun se 'valita toisin' on yhtä kuin tappaa lapsi, joten turhaa käyttää tollasia kiertoilmasuja.
- masentuneen osa
on sama kirjoitti:
"Jos kumpikin on sidottu sänkyyn (tietysti ruokitaan ym.) ettei voi tehdä itselleen mitään niin vain syöpää sairastava voi olla kuollu sen 9kk jälkeen."
Entäs masentuneen osa sen pakkosynnytyksen jälkeen sitten? Miten ajattelit hoitaa masennusta sitten, kun olet ensin pakottanut vastentahtoiseen raskauteen sänkyyn kahlehdittuna ja pakkosynnytykseen ihmisen, jolle suurinta masennusta ja kärsimystä juuri nämä asiat tuottivat? Ajattelitko pitää sitä masentunutta kahleissa loppuelämänsä, jottei pääse itselleen mitään tekemään, vai saako hän sitten sinun puolestasi tehdä itsarin ihan rauhassa? Pääasia, että sai synnytettyä? Miten ajattelit hoitaa pakkoraskaudesta, pakkosynnytyksestä ja vapaudenriistosta pahentunutta masennusta ihmisessä, jolle itse tämän kaiken halusit aiheuttaa? - mitä tarkoitat..
kaunistelet kirjoitti:
kun se 'valita toisin' on yhtä kuin tappaa lapsi, joten turhaa käyttää tollasia kiertoilmasuja.
Ei abortissa ole mitään kaunisteltavaa. Se on ikävä fakta joka voi pelastaa jonkun ihmisen tai perheen elämän. Silloin täytyy saada valinnan vapaus eli poistaa ei toivottu alkio elimistöstä, eli tehdä abortti, eti keskeyttää raskaus. Valitse näistä minkä minkä haluat, mutta turha laittaa seutraavaan viestiin sitä murhaa tai tappoa. Ne ei ole suomen lain mukaan nimityksiä abortille.
on sama kirjoitti:
tietysti, mutta eihän ketään voi loputtomiin vahtia eikä sille voi mitään jos joku on päättäny tappaa itsensä. Ja miksei siihen olis oikeutta, jokainen saa päättää omasta -ja vain OMASTA elämästään.
- noin.
kaunistelet kirjoitti:
kun se 'valita toisin' on yhtä kuin tappaa lapsi, joten turhaa käyttää tollasia kiertoilmasuja.
Laillisuus tai kauniimmat termit ei poista sitä tosiasiaa että abortissa tapetaan ihminen. Puhut mieluummin 'poistosta' vaikka se tarkottaa sen alkioikäsen ihmisen surmaamista..ja kun kyseessä on tahallinen, suuunniteltu tappaminen joka tehdään tosiaan IHMISELLE niin nimike onkin se m-kirjaimella alkava.....
- tosiasioina
kaunistelet kirjoitti:
Alkio ei ole vielä lapsi. Siitä kehittyisi lapsi, jos se saa kasvaa. Abortti tehdään alkiovaiheessa, yleensä. Abortti ei ole murhaamista, tappamista vaan laillinen toimenpide, joka voidaan tehdä, jos raskautta ei ole mahdollista saattaa loppuun.
- sulla
kaunistelet kirjoitti:
on siis joku erityinen syy kieltää (luonnontieteellisiä) tosiasioita?
Menikös se "syy" sairaalan viemäriin vaiko kenties silppuriin?
- ja isä?
"...Mä en haluis lapsia vielä,oksettaakin ajatus.Semmonen tuhiseva sontakasa.ÄLLÖÖÖÖÖ"
Miksi aborttipalsta on otsikon "Äidit ja isät" alla?
Abortin tekijä ei nimenomaan ole halunnut tulla äidiksi. Aborttien tekijä ja puolustelija ei ole tällä alueella vertiastensa joukossa.
"Äitejä ja isiä" löytyy jokaiselta keskustelualueelta. Tällä ja esitettyjen syiden perusteella abortti-jutut voisi sijoittaa esim. "huonotapaisuus", "taikausko", "itsepetos" tms. pääotsikon alle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899