Kanini pesee itseään melkein taukoamatta,ummetusta on ehkä hieman, muuten kyllä terve ja pirteä..
Ihmettelen vain tätä jatkuvaa pesemistä, että mistä se johtuu? Olen kyllä tietoinen että kanin tulee pestä itse itseään useinkin, mutta tuntuu että menee vähän liiallisuuksiin. Toinen kani pesee normaalisti silloin tällöin..
Kun rapsutan kania, niin siitä huomaa että sitä kutittaa tietystä paikoista aika rajustikin..
Olen tutkinut ihoa, kuivuutta ei mielestäni näy.
Tarviiko huolestua?
kani pesee kokoajan
3
2698
Vastaukset
- tania78
Kanit pesevät itseään yksilöllisesti.
Jos ihossa ei näy mitään, karva on kunnossa, eikä kani rapsuttele itseään taukoamatta, en näe mitään kummempaa syytä huolestua.
Seuraile tilannetta .. - Creimeide
Voit katsoa, jos kanillasi on takkuja, ihottumaa tai kuiva iho. Takkuihin tehoaa pelkkä päivittäinen harjaus, ja lyhyempi karvaisila roduilla n. kahdesti viikossa. Ihottumassa ja kuivassa ihossa, tai suuresta määrästä hilsettä olisi paras ottaa yhteys eläinlääkäriin. Minun kanini ei pese kovin paljoa, johtuu varmaan n. ½ kilon ylipainosta.
että jollei kutiavissa kohdissa näy mitään erikoista niin kani vain nautti kun rapsutat sitä kohdista joihin se itse ei ehkä yllä ;)
Jos sillä on kaljuja, hilseileviä kohtia niin se voi johtua esim. pasteurellasta, joka on kaneilla yleinen, mutta toiset kantaa sitä oireettomana.
Jos hilsemuruset näyttää liikkuvan niin viimeistään sitten yhteys eläinlääkäriin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816