Murphyn laki tai jotain semmosta..

peppi.pirpana

Juu heipparallaa vaan kaikille ja terveisiä ulkoisesta maailmasta, jossa viihdyin peräti viikon. No enivei.. Mikä helekkari siinä on, että mulle on viime aikoina sadellut aivan käsittämättömiä maksuperintälappusia postilaatikkoon? No, ensinnäkin sain tuossa joku aika sitten maksukehoituksen, että olin elänyt yli varojeni s-tililtäni. Aloin sitä sitten selvitteleen, että kuinka se voi olla mahdollista, kun en ole nimenomaan käyttänyt s-korttiani ostoksieni maksamiseen kaupassa, koska tiedän, ettei siellä ole ollut katetta. No, soitin asiakaspalveluun, josta luvattiin selvittää tilanne. Kului pari päivää ja sain jo toisen maksukehoituksen, jossa oli korotettu loppusummaa. Siinä vaiheessa ikään kuin räjähdin ja päätin, että tämähän ei jää tähän. Lähdin s-markettiin vinkumaan ja he alkoivat tutkia asiaa sieltä käsin. Lopulta selvisi, että kassatyttö oli huolimattomuuttaan maksanut ostokseni katteettomalla s-kortillani, jonka esitän tietysti joka kerta, jotta sinne kertyisi bonuksia ostoksistani ja samalla maksan ostokset toisella pankkikortilla. S-market laittoi rahaa tililleni, jotta kate korvaantuisi ja asia oli siltä osin kunnossa. He siis maksoivat ne ostokseni, enkä minä joutunut korvaamaan, koska kyse oli heidän mokastaan.

Noo, ei siinä vielä mitään. Syksyllähän mulla oli netti poikki muutaman viikon ukkosen aiheuttaman vian vuoksi. Soittelin päivästä toiseen tekniseen tukeen ja vikaa tutkittiin. Kyllähän se sitten lopulta saatiinkin korjattua ja minä tietysti vaadin hyvitystä tulevaan laskuun siltä ajalta, milloin netti ei toiminut. Hyvitys huomioitiinkin ja asia oli mielestäni kunnossa.. Kunnes eilen kotiin tullessani vilkaisin postin, jossa oli lasku kyseisestä firmasta. Laskussa mainittiin, että asentaja on rajannut kyseisen vian mun päätelaitteeseen ja veloittaa nyt käynnistään ja huoltotöistään multa lähemmäs sata euroa. Mitä vi***a???? Voitte varmaan kuvitella ilmeeni.. Ja taas meikä soitteli ja lujaa firmaan selvittääkseni asian. Sieltä sanottiin, että he eivät voi tehdä asialle mitään, mutta voin laittaa reklamaation kirjallisena heidän firmalleen. Totta hemmetissä mä väsäsin hyvin selventävän reklamaation, jossa sanoin, että ensinnäkään päätelaitteessani ei ollut mitään vikaa missään vaiheessa, vaan vika oli nimenomaan siellä firman puolella, eikä minulla ole käynyt ketään asentajaa.. Jään nyt siis odottelemaan, mikä palaute tulee mulle takaisin. Mutta voin kertoo, jotta jos lasku lankeaa kaikesta huolimatta mun maksettavaksi jostain ihme syystä, niin sanon sopimukseni irti firman kanssa välittömästi! Saa***na! *vieläkin tuohtuneena*

6

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teemuna

Ovat aika tarkkoja julkisesta kuvastaan ja ovat herkkiä reklamaatiolle jonka asiakas on 'joutunut' alistamaan ulkoisen mielipiteen käsittelyyn. Kokeile tuota jos muu ei auta.

• periä kahta nettiliittymämaksua silloin kun vaihdoin modeemiliittymän laajakaistaliittymään. Sanoin modeemiliittymän irti puhelimitse ja asiakaspalvelija vakuutti sen riittävän, joten tietenkin olin siinä uskossa että se myös riittää. Kun sitten seuraava puhelinlasku tuli niin siinä olikin sekä entisestä liittymästä että uudesta liittymästä laksu. Soitin kiukuissani operaattorille (odotin ainakin vartin ensin linjoilla että pääsen puheille) niin sieltä nariseva naisääni kertoi että irtisanominen olisi pitänyt tehdä kirjallisesti. Sanoin epänormaalin painokkaasti että juuri heiltä oli vakuuteltu että suullinen irtisanominen riittää ja eivätkö he todellakaan älyä ajatella etten kertakaikkinaan tarvitse kahta päällekkäistä liittymää yhteen koneeseen, sehän on täysin lainvastaista rahastusta heiltä, eivät he voi laskuttaa molemmista liittymistä. Eukko myönteli näin olevan mutta yritti vieläkin piipittää kirjallisesta irtisanomisesta. Silloin sanoin että taidan sanoa sitten molemmat liittymät irti ja ottaa uuden toiselta firmalta, jolloin yhtäkkiä alkoikin kelpaamaan aikaisempi suullinen irtisanomiseni.:) Sovittiin että maksan sen laskun kokonaisuudessaan joka oli tullut ja he hyvittävät ylimääräisen maksun seuraavassa laskussa.

• Minulla kävi takavuosina tämmöinen kömmähdys. Sain vuoden lopussa seuraavan vuoden yhtiövastike laput ja kun en viitsinyt niitä naputella koneella, niin kiikutin liput pankkiin ja sanoin maksakaa eräpäivänä. Eihän siinä mitään, mutta aloin kesällä ihmettelemään kun runsas rahavarantoni alkoi pankissa huveta ihan silmissä.

Tutkin ja ihmettelin mihin rahat katoavat, niin selvisikin että pankkineiti oli naputellut maksutositteet ihan niin kuin piti. Mutta jostain syystä eräpäivänä tililtäni katosi aina tuplamäärä rahaa. Pankissa asiaa tiedusteltuani moka huomattiin ja sanottiin että se viimevuotinen maksumääräys oli unohtunut päälle, ja sitä perittiin samalla kun maksettiin uusiakin vastikkeita.

Eli maksoin joka kuukausi tuplamaksua. Pyysin siltä seisomalta pankkia palauttamaan rahat korkojen kera tililleni, mutta se ei käynyt päinsä. Pankki ei kuulemma ole tästä vastuussa, ja kun rahat olivat siirtyneet yhtiön tilille, niin heidän kuulusi maksaa väärin perustein saadut rahat minulle.

Yhtiö maksoi lopulta rahat, kun kävin asiasta huomauttamassa. Tosin korkoa eivät maksaneet koska eivät oman käsityksensä mukaan edes olleet laskuttaneet minua kahdesti, vaan sanoivat syyn olevan pankin.

• JudgeCooper

On suomalainen palveluyhteiskunta.

• Kuunkulkija-

kannattaa laittaa lasku vaivoista väärin toimineelle firmalle. Jos eivät ota yhteyttä tai vastaa niin muistutuslasku ja sitten kohtuullisen ajan kuluttua toinen muistutuslasku. Sittenhän se on valmis perintään. Olen tehnyt tuon pari kertaa kun on ollut ihan pölhö firma kysymyksessä ja hyvin on toiminut. Koska kysymyksessä on kulukorvaus niin tilille saapuvasta fyrkasta ei mene edes veroja.
      Jos selkeä asia ei tahdo selvitä niin kannattaa tehdä siitä julkinen varoittamalla muita vaikka tällä foorumilla. Jos kerrottu asia on totta ei siitä ole seuraamuksiakaan vaikka joku firma ottaisi herneet nenään.

• mayanna

se Murphy on varannu mulle seuraavaks, uskalla ajatella. (Parhaillaan kelan kanssa sukset ristissä.)

Mut tietääks joku miten voisin Murphyn puuttumatta asiaan ottaa käyttöön englannin kielen tähän käyttikseen (xp home), jossa nyt on siis suomi käytössä. Eiks tää kieli ole 'lisävaruste', saako sen jostain 'pois päältä'? Onkse vaikeeta ja saaksen helposti takas?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe