Minulla on vähän reilu vuoden ikäinen rotikka uros jolla on erinäisiä " huonoja tapoja". Ensinnäkin tuhoaa omat lelunsa pieneksi silpuksi, ja kun oma lelu tuhottu, siirtyy syömään kiellettyjä asioita. Pitäisikö lelut ottaa kokonaan pois vai käydä joka päivä ostamassa uusi mihin saa purkaa tuhoamisvimmaansa?Tosiaan jos omaa lelua ei ole niin asunto on sen näköinenkin.
Toinen asia on hyppiminen ja käsien pureminen sekä omille ihmisille että vieraille. Kaikkea on yritetty, koiraa ei huomioida ennen kuin on kaikki tassut maassa, saa sisälle tulevalta ihmiseltä makupalan kun istuu nätisti, olen purrut koiraa takaisin korvasta jos näykkii käsiä, käden viety vaikka taskuun pois näkyviltä ym... Eikä mene perille.
Ottaa ruokaa päydältä vaikka saatu monesti kiinni itseteossa ja komennettu, tekee sen kuitenkin tilaisuuden tullen uudelleen. Onko kenelläkään samakaltaisia kokemuksia????
Vinkkejä?
3
429
Vastaukset
hmm, kuulostaa siltä että koirallenne on iskenyt murkkuikä, kokeillaan omistajaa.
hmm.. onkohan teillä minkälaista aivotoimintaa koiralle, kun kuulostaa et tuo tuhoaminen voi vaikka johtuja koiran turhautumiselta.
heh,en kyllä usko että teidän ongelmat poistuu että puret koiraasi korvasta.
Kiellä topakasti käsien puremisesta,hyppimisestä ja ym. Meilläkin narttu rotku leikki itseni kanssa, teki kaikkea ja ei uskonut kieltoja, mutta sitten kun kieltin topakasti ja näytin että olen tosissani niin lopetti ( ja en nyt tarkota mitään väkivalta juttuja, topakka kielto vaan sanallisesti).
Kun teille tulee vieraita niin laita vaikka koira toiseen huoneeseen. Kunhan tilanne on rauhottunut niin sitten vasta päästät koiran huoneesta pois, jos alkaa hyppimään niin koira takasin huoneeseen.
Myös käsien pureksimiseen voi auttaa etikka, laitat sitä käsiisi.
Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä koiran kasvattajaan tai ammattiauttajalle joka auttaa koiran kanssa.- se sama..
vanha kysymys..eli mihin käytät käyttökoiraasi?
- kaameeta
Ei vainkaan. Täällä puhuu sellanen joka paininut saman ongelman kanssa. Ja kaikkien "hyvien koirakouluttajien" ohjeista huolimatta ei rauhoittunut. Ennen kuin: minä tajusin että meillä on johtajuus ongelma ja koiran rotkula ei kunnioita minua puu pennin vertaa, loogista eikö totta!!
Sitten vaan kunnon koulutus käyntiin, passivoiva pakota ja aktivoiva pakote, tarpeen tullen. Huomioimatta jättäminen tarkoittaa muutakin kuin: pois silmistä viideksi minuutiksi. Ei kaikkea jaksa edes kirjoittaa, mutta lähdeppä näin viemään asiaa etiäpäin
- Koiralle aivoja vaativaa työskentelyä (makkara jälki, esineen etsintä, hakutreenit yms)
- Kun tulet kotiin, sinä päätät milloin koiraa puhutellaan
- Hanki iso näyttely boksi, mihin tuuppaat hurtan kun homma karkaa käsistä
- Älä koskaan polta päreitä koiran nähden, silloin se on selättänyt sinut
- Sitten tottelevaisuus koulutukseen MARS MARS!!!!!
- Niin ja vielä, muista oikea aikainen palkkaus, vain silloin kun se elikko on tehnyt OIKEIN,
- PS. ole tarkka palkkan ajoituksessa
- ONNEA JA MENESTYSTÄ JATKOSSA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854