Parta ja karvat

Karjalainen Karvarinta

Tänne vois perustaa semmosen äijien "Parta ja karvat"-palstan, jossa myö karvaset äijät voitas ylistää itteämme ja haukkua palliensa ajelijoita ja myös ihan asiallisesti neuvvoo toisiamme parran ja karvotuksen hoidosta ja niihin liittyvistä ongelmista ja ilosista puolista.

4

1071

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parta-noviisi

Tosiaankin olisi edes jostain hyvä löytää keskustelua aiheesta parta tai sen hoitaminen. Kun en tahdo ite ainakaan löytää vinkkejä edes sen ajelemisesta, kasvattamisesta puhumattakaan.

Onko tämä jotain sellaisia aikamme viimeisimpiä tabuja?

"Kyllähän jokainen mies itse partansa kanssa pärjää.."

Täytyy kyllä sanoa, että itelleni parran ajaminen on ollut aina yhtä tuskaa, ihan oikeasti. 10 vuotta sitä on pitänyt kutakuinkin päivittäin höylätä, jottei olisi ihan rantarosvon näköinen, ja joka kerta kun kaulalta tai leuan alta ajaa partaa, alkaa iho punottamaan, nousee näpyille ja kirvelee niin saatanasti. Omaisuus on mennyt aineisiin, joilla jälkimaininkeja voi vähän hillitä. ..eikä tuloksilla voi hurrata.

Jos partaa ei aja, ei ongelma ole vain kosmeettinen. Paidan kaulukset nimittäin takertuvat jotenkin veemäisesti karvoihin ja tämä lisää ihon ärsytystä hirveästi.

Myöskään se, tapahtuiko ajo partakoneella vai höylällä, ei sinänsä tunnu vaikuttavan asiaan lainkaan. Molemmat repii herkän ihon rikki, eikä siinä auta mitkään selitykset, että "kyllä se siitä parkkiintuu". Niin ei vain käy.

Itse olen nykyisin ajellut partaani vain ja ainoastaan saunassa. Ihon hiotessa ja kosteuden tiivistyessä karvoihin, ne pehmenevät hyvin. Silti joudun olemaan varovainen.

Salainen aseeni on kuitenkin jääkylmä vesi. Parran ajon jälkeen jäädytän käsiäni hetken jääkylmässä vedessä ja kun kädet on kylmät, alan lappaa sitä vettä myös kasvoille ja kaulalle. Tämä konsti tepsii yleensä, mutta jos ajaminen on "epäonnistunut", eli jotain ongelmakarvoja jäänyt sojottelemaan, ja aluetta on pitänyt höylätä enemmän, voi tämäkin olla turhaa.

Ihan oma lukunsa ovat tosiaankin epämäärisiin suuntiin sojottavat seipäät tuolla kaulassa, ja niiden onnistunut ajaminen. Siitä puhuminen tässä yhteydessä olisi kuitenkin jo niin hifistelyä, että vaikka sitten ensi postauksessa.

Tilanne tuli siis siihen pisteeseen, että nyt kokeilen kasvattaa partaa (vaimon vastalauseista huolimatta). Ajatus on, että trimmaaminen, on merkittävästi kivuttomampaa kuin ajaminen. Näin ollen kuulisin mielelläni myös muiden kohtalotovereiden mietteitä asiasta tai aiheesta:
      PARTA.

• "Mehtäläinen"

Moi, kylläpä kuulostaa tutulta. Itsellä olllut välillä pidempi ( mietaa ) mallinen parta välillä lyhyt 3-4 mm kokoparta kuitenkin, kaikkineen noin kahdeksan vuotta. Braunin yms trimmerit on aika käteviä, ja terävät sakset. Kyllä jos vähänki tuuheampaa paksua karvaa tyrkkää parin päivän välein saksia kaipaa, yksittäiset karvat sojottaa minne tahtoo.
        Kyllä kivutonta on työlästä kuitenkin, kokonaisuutena sanoisin etttä vaivattomampaa. Itsellä kun ei partaa aikanaan ollut niin kahdesti päivään kun hankasi koneella tai höylällä niin tasainen punoitus ja kirvely. Ei enää, joku joskus irvailee, no ei haittaa kyllä yli 50 v on jo itsetunto sen verran kohdallaan oltava että itse oman partani kannan.

• ittel on kans tosiherkkä iho ,ostin hiustenleikkuu koneen jää kyl milli mut ei ärsytä ihoa,ja voi sen ajaa välil höyläl siistiksi,mut en kyl aja talvisin sillon oon semmonen peikkomainen pitkätukka

• Viikset vain

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6833
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      674
      2955
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1255
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1154
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223