miten voisi opetella kärsivälliseksi??
olen ehkä kärsimättömin ihminen jota maa päällään kantaa, tämä ilmenee joka päivä kaikissa asioissa ja haittaa kanssa eläjiä..tahtoisinkin opetella kärsivälliseksi mutta en tiedä miten. onko jollain ollut sama ropleema? jos on, mikä sinua auttoi?
onko vinkkejä???
34
1326
Vastaukset
- hemulivaan
siis tarkoitin että olen, kaikki, tänne, heti, nyt tyyppiä, jos ei leikitä mun leikkejä, niin sitten ei leikitä ollenkaan. äijänikin tossa "vähän" vihjasi että voisin luoda uraa diktaattorina, miten tällaisen kamalan luonteen piirteen saa karsittu pois? asiallisia neuvoja kaipailen..
- on pakko hillitä itseään
piirtäminen,maalaaminen,aikido,ju-jutsu,kick-boxing,
budo,karate...jokin itämainen siis ,tai capoeira...pilates on hyvä kanssa....
- Milla.M
tai sitten ei. Voi olla, että tuo piirre kuuluu sinun persoonaasi, eikä sitä muuttamalla muuteta.
Ainahan voi toki purra hammasta ja yrittää hillitä itseään. Kyllä olen itsekin ollut kärsimätön joskus nuorempana, juuri tuollainen heti-kaikki-mulle-nyt, mutta niin vain olen oppinut olemaan kärsivällinen. Syyksi en osaa sanoa muuta kuin sen, että ikää on tullut lisää, ei jaksa enää vouhottaa, ja lasten myötä kärsivällisyyttä on tullut pakosti enemmän.- hemulivaan
se on että ikäkin kasvattaa kärsiällisyyttä mutta ei minulla ole aikaa odottaa;)
- mapee
elämä opettaa ettei se hötkyily auta..
Mutta voihan sitä opetella, aiheesta löytyy opuksia vaikka kuinka kun marssii kirjastoon ja lukee ja opettelee asiaa. Tosin kotikonsteinkin pääsee pitkälle kun ensin miettii milloin tai miksi yleensä tuo piirre tulee esiin ja sitten niissä tilanteissa vain laskee kymmeneen ja tasaa pulssiaan ja rauhoittuu...
- Sone
Mutta se että itse tiedostaa asian askel oikeeseen suuntaan. Pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni. Minullakin se on osa luontenpiirrettä enkä siitä halua luopuakkaan kokonaan sillä liitän sen hyvin paljon omaan spontaanisuuteen ja luovuuteen. Mutta tietyissä asioissa on vaan hyvä muistaa että nyt on pakko höllätä ja jarrutella, vaikka hammasta purren. Se on tosi juttu että lapsi kyllä kasvattaa kärsivällisyyttä, sitä mukaan kun lapsi kasvaa, kasvaa myös vanhemmatkin.
- hemulivaan
vaan justiinsa sen lapsen takia hankkia edes vähän pitkäjänteisyyttä etten sitten lapsen ollessa uhmaiässä löydä itseänikin kiukuttelemasta lähikaupan lattialta.. noo jospa se siittä sitten
- Sone
hemulivaan kirjoitti:
vaan justiinsa sen lapsen takia hankkia edes vähän pitkäjänteisyyttä etten sitten lapsen ollessa uhmaiässä löydä itseänikin kiukuttelemasta lähikaupan lattialta.. noo jospa se siittä sitten
kerta itse tiedostat sen.
:)
Ja hanki tosiaan joku harrastus mikä vaatii vieteriä. Esim neulominen!!! (kylmänväreet oikein hiipii niskaan koko ajatuksesta...) Ompeleminen sopii minulle paremmin, jos joskus on aikaa. Maalaaminen myös. Ruuanlaitto ja leipominenkin jos vaan haasteita löytyy.
- tumpelo
Täällä toinen! Olen varakkaan porvariperheen piloille hemmoteltu kakara. Olen aina saanut kaiken, mitä olen halunnut, jos en muuten, niin pieni kitinä on auttanut ;)
Kauhukseni tajusin pari vuotta sitten, että kitisen edelleen, vaikka minun kaiketi pitäisi olla jo aikuinen. Kitisen kaupassa, jos mies ei osta sitä juttua, minkä haluaisin. Siis samanlaista kitinää kuin joskus taaperona leluhyllyllä äidille :P
Joku täällä ehdotti kärsivällisyyttä kasvattavia harrastuksia? Harrastin 7-vuotiaasta asti karatea sekä judoa teini-iän loppuun (myös aikidoa, mutta sen lopetin aiemmin, kun ei ollut ihan mun juttuni), harrastan piirtämistä sekä kirjoittamista (pisin tekstini oli 600 a4:sta). Kasvattiko kärsivällisyyttä? No ei sitten yhtään. Pystyn kyllä keskittymään ja esim. piirtämään yhtä kuvaa yli 10h päivässä pitämättä taukoja, mutta ihmisten seurassa ja sosiaalisissa tilanteissa tulee se "minä, mulle, heti" -asenne näkyviin ja nopeasti.
Osaan kyllä näytellä sen verran, että jos tahtoani en saa läpi, säästän raivokohtauksen kotiin, enkä tunge palkoja nasaaliin julkisilla paikoilla tai kylässä. Aina tosin tuokaan ei toimi. Ihmettelen oikeasti, miten olen päässyt naimisiin ja kohta (laskettuun aikaan vajaa viikko) olen minäkin sitten äiti :)
Eniten ehkä on auttanut tähän "ongelmaan" se, että tiedostan, mistä se johtuu (siitä, että ennen sain kaiken heti, nyt joudun itse hakemaan tai tekemään jopa töitä sen eteen). Lisäksi olen alkanut pyytää anteeksi mieheltäni, jos olen hairahtunut kitisemään. Ja jos verensokeri laskee liian alas (kiukutteluvaara!), ilmoitan jo ajoissa, että nyt kyrpii, pysykää kaukana. Kun itse havaitsen heikot hetket, pystyn niille jotain tekemäänkin. Aina ei huvita, mutta suurimman osan aikaa onneksi sitä yritystä riittää.
Sekin on vähän auttanut, että mieheni osaa olla yhtä kakara kuin minäkin, kun sitä oikein haluaa. Tekisi mieli välillä hakea vitsa pihalta ja antaa selkäsauna :P ja noilla valaisevilla hetkillä sitä tajuaa, millainen itse on. Olen kuitenkin ylpeä siitä, että olen kasvanut tajuttomasti ihmisenä sekä naisena nyt ihan parin vuoden aikana ja huomannut, että minäkin osaan olla aikuinen :) Ja tietysti raskaus on kasvattanut, kun on joutunut vähän pohtimaan, ettei tee samoja virheitä tirpanan kanssa kuin omat vanhempani tekivät minun kanssani.- hemulivaan
rikkaan perheen lapsi niin kai se on ihan ymmärrettävää, itse kun en oo ikinä saanut mitään, hyvä jos ruokaa. joten ihmettelenkin miksi minusta on tällainen tyranni voinut tulla, manipuloin pienenä jo aikuisia ja olin hirveä henkinen painostaja, olen jatkanut tätä samaa nyt perheeni kanssa kotona (onneksi vauva vast6kk)
en halua tulla sellaiseksi hallitsevaksi äidiksi, nehän aiheuttaa ties mitä psyykkisiä ongelmia lapsilleen, jotenkin tämän on nyt vaan loputtava ja äkkiä! niin ja noista harrastuksista, toisaalta kuitenkin pelaan sm-tasolla erästä joukkuelajia ja tason tavoittamiseen vaaditaan myös pitkäjänteisyyttä, näköjään sitten sitä joissain asioissa löytyy ja joissain ei!
- Tristar
Itse asiassa se menee kiertoni mukaan, milloin olen ärtyisä ja kärsimätön, kuten nyt :D ja milloin en. Niinä aikoina kun olen, auttaa ihan oikeasti opeteltu tapa hengittää. Tiedät sen tunteen kun alkaa keittää yli, ja ajatuksista tulee hoputtamisen suuntaisia, vihaisia, kärsimättömiä? Opi tunnistamaan se hetki, ja tee itsellesi tapa. Kun huomaat sen hetken, rentouta itsesi. Kiakki lihakset mitkä voit, tärkein on niska ja hartiat. Tiedäthän että rentona ei voi olla vihainen? :D ja hengitä. Astu henkisesti taaksepäin ja mieti mitä voitat kärsimättömyydellä, sillä että "pitäisi olla jo". Aikaa? Mihin? Vahingoittaako myöhästyminen?
Millaisissa tilanteissa kärsimättömyys tulee ilmi?
***- hemulivaan
tuota taktiikkaa olen just testannut tänään ja näyttää toimivan, aina rupiaa siinä vaiheessa kiehumaan kun pyydän kerran sanon toisen ja jos sitten ei ala tapahtumaan lyö mulla kierrokset sataa tuhatta, en voi sietää jos joku pyyntöön vastaa, joo koht, joo joo, ihan pian, nää sanat on mulle kun punanen vaate. ja siivoominen on kamalaa mä jaan tehtävät kun mikäkin kersantti ja jos ei siivota oikein(eli mun tavalla=) saan sellasen kohtauksen että nitrot ois paikallaan..ja näitä tällaisia vastaavia tilanteita löytyy enemmänkin..
- jokainen.
hemulivaan kirjoitti:
tuota taktiikkaa olen just testannut tänään ja näyttää toimivan, aina rupiaa siinä vaiheessa kiehumaan kun pyydän kerran sanon toisen ja jos sitten ei ala tapahtumaan lyö mulla kierrokset sataa tuhatta, en voi sietää jos joku pyyntöön vastaa, joo koht, joo joo, ihan pian, nää sanat on mulle kun punanen vaate. ja siivoominen on kamalaa mä jaan tehtävät kun mikäkin kersantti ja jos ei siivota oikein(eli mun tavalla=) saan sellasen kohtauksen että nitrot ois paikallaan..ja näitä tällaisia vastaavia tilanteita löytyy enemmänkin..
aikuinen ihminen pystyy hillitsemään itsensä jos vain haluaa.
t. myös äkkipikainen ja dominoiva, mutta en tuo sitä esiin enää aikuisena kuten lapsena.
ps. mukavalla käytöksellä saa huomattavasti ennemmin haluamansa kuin pimahtamalla - Tristar
hemulivaan kirjoitti:
Ei se tosiaan taida auttaa muu kuin vain yrittää yrittämästä päästyä, vaihtaa huonetta kun alkaa kiehua ja opetella luottamaan. Oetko kokeillut aikarajoja (ehkä tyhmä kysymys) selittää pyynnön kohteelle että sinua suututtaa kun pyyntöön ei reagoida ja että ymmärrät ettei heti voi lähteä pyyntöä toteuttamaan, mutta oman mielenrauhasi vuoksi pyydät toteuttamaan kersantin käskyn puolen tunnin sisään. Vasta sitten jos se ei toteudu, on oikeuksin jo vähän ärähtää. Tee kersantti hemulista hauska hahmo :D sellainen jota totellaan parodioiden kauhistuneena, vähän leikillään mtta myös tehokkaasti!
Siivousessu jossa lukee "kersantti käskee" :D "joko tuli vauhtia!"
*** - Tristar
jokainen. kirjoitti:
aikuinen ihminen pystyy hillitsemään itsensä jos vain haluaa.
t. myös äkkipikainen ja dominoiva, mutta en tuo sitä esiin enää aikuisena kuten lapsena.
ps. mukavalla käytöksellä saa huomattavasti ennemmin haluamansa kuin pimahtamallaMinäkin ennen halusin niin helkkaristi osata hillitä itseni, mutten pystynyt siihen. Tuo on vähän kuin tupakoinnin lopettaminen, se joka pystyy sen tahdonvoimalla lopettamaan, voi helpommin sanoa että kyllä sen nyt voi lopettaa kun vain tahtoo :D mutta jokainen joka kärsii riippuvuudesta vahvemmin tietää ettei se ole ihan totta...
*** - hemulivaan
Tristar kirjoitti:
Ei se tosiaan taida auttaa muu kuin vain yrittää yrittämästä päästyä, vaihtaa huonetta kun alkaa kiehua ja opetella luottamaan. Oetko kokeillut aikarajoja (ehkä tyhmä kysymys) selittää pyynnön kohteelle että sinua suututtaa kun pyyntöön ei reagoida ja että ymmärrät ettei heti voi lähteä pyyntöä toteuttamaan, mutta oman mielenrauhasi vuoksi pyydät toteuttamaan kersantin käskyn puolen tunnin sisään. Vasta sitten jos se ei toteudu, on oikeuksin jo vähän ärähtää. Tee kersantti hemulista hauska hahmo :D sellainen jota totellaan parodioiden kauhistuneena, vähän leikillään mtta myös tehokkaasti!
Siivousessu jossa lukee "kersantti käskee" :D "joko tuli vauhtia!"
***ehehhheeheh... hooh odotas kun saan taas happea.. nonniin.. joo ihan hyvä idea..kersantti hemuli ..hahah
niin toi aika raja olisi kyllä ihan hyvä juttu, täytyy kokeilla. tänään olen paljon hengitellyt syvään ja rauhotellut itseäni, kertaakaan en ole kellekkään mistään ärähtänyt, katotaan että kummonen viilipytty tästä kersantista kehittyy..
vieraat tuolla vähän kattoo että mitä mä tässä keskenäni hirnun..
kiitos hyvistä nauruista=) - Justiina-70.
Tristar kirjoitti:
Minäkin ennen halusin niin helkkaristi osata hillitä itseni, mutten pystynyt siihen. Tuo on vähän kuin tupakoinnin lopettaminen, se joka pystyy sen tahdonvoimalla lopettamaan, voi helpommin sanoa että kyllä sen nyt voi lopettaa kun vain tahtoo :D mutta jokainen joka kärsii riippuvuudesta vahvemmin tietää ettei se ole ihan totta...
***Melko usein olen kanssasi samaa mieltä, mutta nyt en.
Minä olen maailman napa ollut aina (olen vieläkin) ja lapsena ja nuorena myös käyttäytynyt siten.
Aikuisena osaan hillitä itseni tilanteessa kuin tilanteessa.
Vaikka kuinka veetuttaisi, voin hillitä hermoni ja vaikka hymyillä hermotilanteessa jos tilanne sen vaatii.
Ei ihminen ole läheskään niin heikko, kuin haluaa olla.
Jokainen meistä pystyy ihan mihin tahansa jos vain haluaa. Eri asia on sitten haluaako...
Minä keskeytin n. 20 vuotta kestäneen tupakanpolton odotuksen ajaksi pelkällä tahdonvoimalla ja olisin ihan hyvin voinut jatkaa tupakoimattomuutta sen jälkeenkin jos olisin halunnut.
Me ihmisen (yleensä naiset) haluamme vain olla heikkoja ja syytämme riippuvuuksia ym. jotta saisimme toimia kuten halutaan.
Tosiasiassa meistä jokainen voi suoriutua vaikka mistä ihmeteoista jos vain tarpeeksi tahtoa löytyy. - Tristar
Justiina-70. kirjoitti:
Melko usein olen kanssasi samaa mieltä, mutta nyt en.
Minä olen maailman napa ollut aina (olen vieläkin) ja lapsena ja nuorena myös käyttäytynyt siten.
Aikuisena osaan hillitä itseni tilanteessa kuin tilanteessa.
Vaikka kuinka veetuttaisi, voin hillitä hermoni ja vaikka hymyillä hermotilanteessa jos tilanne sen vaatii.
Ei ihminen ole läheskään niin heikko, kuin haluaa olla.
Jokainen meistä pystyy ihan mihin tahansa jos vain haluaa. Eri asia on sitten haluaako...
Minä keskeytin n. 20 vuotta kestäneen tupakanpolton odotuksen ajaksi pelkällä tahdonvoimalla ja olisin ihan hyvin voinut jatkaa tupakoimattomuutta sen jälkeenkin jos olisin halunnut.
Me ihmisen (yleensä naiset) haluamme vain olla heikkoja ja syytämme riippuvuuksia ym. jotta saisimme toimia kuten halutaan.
Tosiasiassa meistä jokainen voi suoriutua vaikka mistä ihmeteoista jos vain tarpeeksi tahtoa löytyy.Minäkin lopetin tupakoinnin tahdonvoimalla :D tiedän silti että kaikki eivät siihen pysty. Haluaako sitä sanoa heikkoudeksi, on jokaisen oma asia, mutta totuus on että kaikki eivät pysty muuttamaan itseään nappia painamalla. Niille, jotka siihen pystyvät, se on hieno asia joka tekee elämästä paljon helpompaa.
Etkö tosiaan tunne ihmisiä jotka eivät pysty samaan kuin sinä? Etkö myönnä että on olemassa ihmisiä jotka eivät pysty kontrolloimaan itseään täysin, vaikka kuinka haluaisivat?
*** - Justiina-70.
Tristar kirjoitti:
Minäkin lopetin tupakoinnin tahdonvoimalla :D tiedän silti että kaikki eivät siihen pysty. Haluaako sitä sanoa heikkoudeksi, on jokaisen oma asia, mutta totuus on että kaikki eivät pysty muuttamaan itseään nappia painamalla. Niille, jotka siihen pystyvät, se on hieno asia joka tekee elämästä paljon helpompaa.
Etkö tosiaan tunne ihmisiä jotka eivät pysty samaan kuin sinä? Etkö myönnä että on olemassa ihmisiä jotka eivät pysty kontrolloimaan itseään täysin, vaikka kuinka haluaisivat?
***Kyllä terve ihminen pystyy ihan mihin haluaa.
Eri asia jos on jokin sairaus, mikä estää esimerkiksi laihtumisen tms.
"Etkö tosiaan tunne ihmisiä jotka eivät pysty samaan kuin sinä?"
En. Tunnen vain ihmisiä, jotka eivät halua tehdä asioille mitään joista kuitenkin jossakin määrin kärsivät.
"Etkö myönnä että on olemassa ihmisiä jotka eivät pysty kontrolloimaan itseään täysin, vaikka kuinka haluaisivat?"
Tunnen, mutta he eivät ole myöskään terveitä. (paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö ym.)
Sait tuon kuulostamaan siltä, kuin olisin kirjoittanut itsestäni jonakin yli-ihmisenä.
Tämä ei ollut tarkoitukseni, vaan olen sitä mieltä, että ihmiset eivät vain todellakaan halua muuttaa tapojaan jos sanovat etteivät siihen pysty. - Toista odotteleva
hemulivaan kirjoitti:
Exä kerran "siivouspäivänä" makas sängyssä ja huuteli mulle vaan, että "kohta" kun jotain käskyjä jakelin. Sekosin täysin ja heitin ukon korvasta parvekkeelle pakkasella (ilman vaatteita) vedin oven kiinni ja huusin oven takaa, että sanos sieltä mulle, että "kohta"!
ja mieti hetki että onko sulla oikeesti kiire johonkin..vai onko mihinkään?
Kuten tuolla joku jo sanoi, ikä auttaa. Ei jaksa enää hermoilla joka asiasta. Lapsen kanssa auttaa myös, kun se on sen verran vanhempi että asioista voidaan keskustella ja ymmärtää järkiperusteluja.
Ja sitten viimekädessä ne elämänkokemukset opettaa kun kaikki ei tapahdukaan ihan-just-nyt ja het.. ja sillon ei oo muutakaan vaihtoehtoo kun kärsivällisyys.- toisen
asemaan. miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi käyttäytyisi kuten sinä ja sinä kuten miehesi. Kuinka kauan jaksaisit katsoa ihmistä, joka käyttäytyy kuin sinä. Miltä sinusta tuntuisi, jos joku kohtelisi sinua kuten sinä muita. Yritä muistaa tämä aina kun hermo alkaa kiristyä.
Yritä miettiä onko asiat joista vaahtoat oikeasti niin tärkeitä.
Sinun on pakko muuttua lapsesi takia. Pilaat lapsesi lapsuuden mikäli et muutu. Hakeudu vaikka terapiaan tai vertaisryhmään, jos sellaisen jostain löydät. ja miehesi ei aivan takuuvarmasti katso sinua enää kauaa, jos jo nyt sanoo sinulle tuollaisen kommentin minkä esimerkissäsi kerroit.
Nimimerkillä. Entinen raivotar, joka tarpeeksi monta ihmissuhdetta pilattuaan oppi.- miltä suuttuessasi
näytät. Voisiko sen ehkä saada videokarmeralle kuinka lapsellisesti silloin käyttäydyt. Auttaisiko häpeä kun katsot videota?
- lisäään
miltä suuttuessasi kirjoitti:
näytät. Voisiko sen ehkä saada videokarmeralle kuinka lapsellisesti silloin käyttäydyt. Auttaisiko häpeä kun katsot videota?
sen mikä tuolla jo tulikin. Kun hermostuttaa niin syö heti jotain, jotta verensokeri nousee. Äläkä muutenkana päästä itseäsi kovin nälkäiseksi. Yritä myös nukkua ja ulkoilla tarpeeksi.
- hemulivaan
asiaa muiden kannalta siksi halusinkin muuttua, no onneks tuo ukko pahanen ei ole mihinkään lähössä kun pittää mua jo ihan vitsinä kun suutun.
- hemulivaan
miltä suuttuessasi kirjoitti:
kuvata.. olen tosissani tiedostanut kuinka kakaramaiselta se näyttää ja nauruun mun äksyilyt aina päättyy, mutta lapselleni sellanen en haluais olla kun se jatkuva nipottaminen syö sanasta voiman..
- vastaus ihan itseltäsi
... ei osaa ajatella asioita kuin itsensä kannalta..
-mulle tulee paha olo jos nään lapsen itkevän, olise sitten oma tai toisen.
-mulle tulee paha olo jos näen että joku loukkaa toista ihmistä oli se sitten aikuinen tai lapsi
ei saa ajatella kaikkea niin itsekkäästi, ei ihmekkään että maailmasta paha tuleekin kun pyritään sellaiseen ylenpalttiseen oman onnen ja rahan tavoitteluun, muut unohdetaan kylmästi.
nykyajan kasvatus on syypää tähän, jokainen lapsi nostetaan niin korkealle jalustalle ettei ne enää ikinä sieltä osaa kasvettuaan laskeutua meidän tavallisten ihmisten sekaan..
kumpa ihmiset opettelisivat ajattelemaan enemmän tunteella..- hemulivaan
olut ihan kohillaan jos kyse olisi ollut itsekkyydestä, nyt puhutaan hermojen hallinnasta...
- tekee tehtävänsä..
eli iän kartuttuakin saattaa rauhoittua vähäsen:) tai tee jotakin hommaa jossa tarttee kärsivällisyyttä:)
- Tristar
Käsityöt, jokin keskittymistä ja pitkäjänteisyyttä vaativa homma. Kärsivällisyyttä voi kai harjoitellakin! Huomasin juuri itse että sillä tavallahan minun hermoni pitenivät :D en vain itse sitä edes tajunnut!
*** - hemulivaan
Tristar kirjoitti:
Käsityöt, jokin keskittymistä ja pitkäjänteisyyttä vaativa homma. Kärsivällisyyttä voi kai harjoitellakin! Huomasin juuri itse että sillä tavallahan minun hermoni pitenivät :D en vain itse sitä edes tajunnut!
***käsityöt olisi muuten ihan jees..mutta ne ei oikeen ikinä ole valloittanut paikkaa mun sydämmessä, mahtaisko olla jotain muuta pikku pipertämistä missä vaaditaan hermoja??
- .vastailija...
hemulivaan kirjoitti:
käsityöt olisi muuten ihan jees..mutta ne ei oikeen ikinä ole valloittanut paikkaa mun sydämmessä, mahtaisko olla jotain muuta pikku pipertämistä missä vaaditaan hermoja??
Että palapelit kehittää lapsen kärsivällisyyttä. Kun itsellä on hirveen kärsimätön lapsi (mistälie perinyt...)!
- Tristar
.vastailija... kirjoitti:
Että palapelit kehittää lapsen kärsivällisyyttä. Kun itsellä on hirveen kärsimätön lapsi (mistälie perinyt...)!
Palapelit, jonkin aikaa ja ennakointia vaativan ruuan laitto/leipominen... ei välttämättä käsityöt lanka- ja kangasmielessä, vaan käsillä tehden. Kalligrafia rauhoittaa hyvin!
Tietysti voisit kokeilla myös meditaatiota, ei se haittaa tee jollei hyödytäkään. Jooga on todella omiaan kärsivällisyyden kehittämiseksi, mutta senkin tekeminen kotona vaatii useimmilta jonkinlaisen kurssin tai vastaavan.
Oletko kokeillut kersantti meditointia?
*** - on yksi
hemulivaan kirjoitti:
käsityöt olisi muuten ihan jees..mutta ne ei oikeen ikinä ole valloittanut paikkaa mun sydämmessä, mahtaisko olla jotain muuta pikku pipertämistä missä vaaditaan hermoja??
hyvä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806